Thijs Oosting (2022+optie 1 jaar)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Overgestapt naar de A-selectie, dus ook zijn eigen topic!

https://www.azfanpage.nl/thijs-oosting- ... -selectie/

Thijs Oosting maakt stap naar A-selectie
15 juni 2020

In navolging van Mohamed Taabouni maakt ook Thijs Oosting de stap naar de A-selectie. De 20-jarige middenvelder kwam in 2016 over van FC Emmen en behoorde afgelopen seizoen tot de smaakmakers van Jong AZ. In 28 wedstrijden wist hij acht keer het net te vinden, terwijl hij ook nog eens vijf keer een assist afleverde.

Oosting is een aanvallend ingestelde middenvelder, die door middel van slimme loopacties regelmatig opduikt voor het vijandelijke doel. De linkspoot werd bovendien verschillende malen uitgenodigd voor vertegenwoordigende elftallen van Oranje. Oosting ligt in Alkmaar nog vast tot medio 2022.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De meest effectieve speler van Jong AZ van afgelopen seizoen.
Als een statistiek verslaafde : statistieken zeggen op zichzelf niets, maar Oosting heeft zijn doelpunten en assists over meerdere wedstrijden verdeelt. Over diepgaandere statistieken betreffende ons Jong Team is online niet veel te vinden, dus ook voor Oosting niet.

Hij heeft zich dus in ieder geval in positieve zin weten te onderscheiden bij een elftal met zand in de motor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 17 jun 2020, 12:16
Hij heeft zich dus in ieder geval in positieve zin weten te onderscheiden bij een elftal met zand in de motor.
Terwijl hij vooral de dynamiek brengt in dit elftal met zijn loopacties.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Van de jonge spelers naar mijn mening in de oefenwedstrijden de betere tot nog toe.

Minder een bikkelaar, maar geeft interessante passjes, snap nu wel waar die assists vandaan kwamen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Benieuwd of hij het ook in de top van de Eredivisie kan laten zien. Zou niet de eerste zijn die daar overlopen wordt. Eerste indrukken zijn gematigd positief.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Maakt tijdens de oefenwedstrijden een goede indruk. Weet regelmatig vrij voor de keeper te komen, maar moet alleen nog de scherpte krijgen ze er ook in te schieten. Hij is in ieder geval wel een goede aanvulling voor de selectie.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2020, 17:30 Van de jonge spelers naar mijn mening in de oefenwedstrijden de betere tot nog toe.

Minder een bikkelaar, maar geeft interessante passjes, snap nu wel waar die assists vandaan kwamen.
Minder een bikkelaar? Je kan er niet verder naast zitten. Dit is juist degene die de meters maakt en erg veel op Guus Til lijkt, maar dan wat meer voetballend vermogen. Maar hij stoort en jaagt constant.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 03 aug 2020, 12:48 Minder een bikkelaar? Je kan er niet verder naast zitten. Dit is juist degene die de meters maakt en erg veel op Guus Til lijkt, maar dan wat meer voetballend vermogen. Maar hij stoort en jaagt constant.
Guus Til was ook geen bikkelaar, dat je die vergelijking maakt, doet blijken dat we iets anders bedoelen.
Een werkpaard met longen waar je u tegen zegt en een bikkelaar zijn niet hetzelfde in mijn boekje.

Wout Weghorst, Jozy Altidore, Teun Koopmeiners, Fredrik Midtsjo, Jonas Svensson, Ron Vlaar (niet voor niets bijnaam Ron Beton met een reden) zijn spelers die ik in de categorie bikkelaar zou zetten.
Spelers die jongens als Reijnders en Oosting(op dit moment) gewoon zonder moeite van de bal lopen.

Storen en jagen om de tegenstander fouten te laten maken is leuk, maar je moet het ook door kunnen zette met je lichaam indien de mogelijkheid zich voordoet. Dat soort spelers hebben we momenteel weinig in de jeugd en het is essentieel om dat te kunnen om fysiek op echt hoger niveau Europees aan te haken.

De Wit heeft blijkbaar veel getraind, dus misschien voldoet De Wit straks aan de omschrijving, maar Oosting heeft qua fysieke kracht nog wel een weg te gaan is mijn inschatting nu.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 03 aug 2020, 17:43 Guus Til was ook geen bikkelaar, dat je die vergelijking maakt, doet blijken dat we iets anders bedoelen.
Een werkpaard met longen waar je u tegen zegt en een bikkelaar zijn niet hetzelfde in mijn boekje.

Wout Weghorst, Jozy Altidore, Teun Koopmeiners, Fredrik Midtsjo, Jonas Svensson, Ron Vlaar (niet voor niets bijnaam Ron Beton met een reden) zijn spelers die ik in de categorie bikkelaar zou zetten.
Spelers die jongens als Reijnders en Oosting(op dit moment) gewoon zonder moeite van de bal lopen.

Storen en jagen om de tegenstander fouten te laten maken is leuk, maar je moet het ook door kunnen zette met je lichaam indien de mogelijkheid zich voordoet. Dat soort spelers hebben we momenteel weinig in de jeugd en het is essentieel om dat te kunnen om fysiek op echt hoger niveau Europees aan te haken.

De Wit heeft blijkbaar veel getraind, dus misschien voldoet De Wit straks aan de omschrijving, maar Oosting heeft qua fysieke kracht nog wel een weg te gaan is mijn inschatting nu.
Dat vind ik een vreemde definitie van een bikkelaar. En ook een beetje een open deur als dat de definitie is, want welke 18 jarige eerste jaars A-selectiespeler is fysiek zo ver dat hij de grote jongens fysiek kan uitdagen. Misschien Lukaku en Brian Brobbey maar dat zijn dan ook de enige in Europa geweest in de laatste zo veel jaar.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 03 aug 2020, 21:29 Dat vind ik een vreemde definitie van een bikkelaar. En ook een beetje een open deur als dat de definitie is, want welke 18 jarige eerste jaars A-selectiespeler is fysiek zo ver dat hij de grote jongens fysiek kan uitdagen. Misschien Lukaku en Brian Brobbey maar dat zijn dan ook de enige in Europa geweest in de laatste zo veel jaar.
Want bikkelhard betekend voor jou dan ook veel uithoudingsvermogen?

Heb ik overigens gezegd dat veel 18 jarige jongens dat zijn?
In Nederland overigens sowieso niet want zelfs op latere leeftijd wordt daar niet altijd veel waarde aan gehecht, tevens de reden dat onze teams zo makkelijk overlopen worden als ze er voetballend niet uit komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 03 aug 2020, 23:46 Want bikkelhard betekend voor jou dan ook veel uithoudingsvermogen?

Heb ik overigens gezegd dat veel 18 jarige jongens dat zijn?
In Nederland overigens sowieso niet want zelfs op latere leeftijd wordt daar niet altijd veel waarde aan gehecht, tevens de reden dat onze teams zo makkelijk overlopen worden als ze er voetballend niet uit komen.
Bikkelhard is iemand die de duels niet schuwt, dat zegt niks over of hij fysiek dan ook het duel echt aan kan. Meer de intentie dat iemand er lekker in kleunt en dat doet Oosting in principe ook wel.
Laat de woorden "18 jarig" weg. Van welke eerste jaars A-selectiespeler kan je verwachten dat het volgens jouw definitie een "bikkelaar" is? Je geeft in je laatste reactie zelf al aan dat dit eigenlijk ook niet kan in deze situatie. Maar in ieder geval, volgens mijn definitie is het wel een bikkelaar en ook vooral een type De Wit/Til.

Overigens Altidore was fysiek sterk, maar was geen harde verder. ;)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 04 aug 2020, 09:04 Bikkelhard is iemand die de duels niet schuwt, dat zegt niks over of hij fysiek dan ook het duel echt aan kan. Meer de intentie dat iemand er lekker in kleunt en dat doet Oosting in principe ook wel.
Laat de woorden "18 jarig" weg. Van welke eerste jaars A-selectiespeler kan je verwachten dat het volgens jouw definitie een "bikkelaar" is? Je geeft in je laatste reactie zelf al aan dat dit eigenlijk ook niet kan in deze situatie. Maar in ieder geval, volgens mijn definitie is het wel een bikkelaar en ook vooral een type De Wit/Til.

Overigens Altidore was fysiek sterk, maar was geen harde verder. ;)
Vind het leuk dat je Altidore er uit pikt, ik kan namelijk wel een vergelijking maken uit de tijd dat Altidore door kwam.
Altidore kwam namelijk door in de VS rond de tijd dat Football Manager legende Freddy Adu ook door kwam.
Adu was het toptalent Altidore stond toch wel redelijk in zijn schaduw ondanks/juist door het leeftijdsverschil misschien.
Maar Freddy Adu heeft nooit de body of de mentaliteit gekregen om zijn technische vaardigheden fatsoenlijk te kunnen tonen waar de nogal wat beperktere Altidore puur met zijn fysiek uiteindelijk toch de Premier League en MLS faam heeft behaald.

In Nederland omschrijven mensen dat nog wel eens als 'meer inhoud krijgen', er zijn spelers zoals bijvoorbeeld onze Teun Koopmeiners die gelijk tegen de verwachtingen van zelfs trainer Van den Brom in blijken aan te haken vanaf het begin al, tegen de verwachtingen in omdat men in Nederland nogal onderschat wat voor waarde dat kan hebben (gezien jouw idee dat het fabelachtig zou zijn dat jongere jongens al zo'n fysiek zouden hebben denk ik dat jij meer in die groep valt, niks mis mee dat is de 'Hollandse School' denk ik dan).

Maar goed we dwalen af, ik denk dat als Oosting wat meer body/fysieke kracht krijgt hij als een van de eersten uit de huidige lichting fatsoenlijk zal kunnen aanhaken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Ik denk ook dat Oosting uit het rijtje Taabouni, Goudmijn en Reijnders op korte termijn (2/3 jaar) de meest succesvolle zal zijn. Voetbaltechnisch het grote talent van deze lichting maar door werklust en loopacties toch erg nuttig. Beetje wat we eerder al zagen bij Til en zijn leeftijdsgenoot Helmer.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Op huurbasis naar RKC voor de rest van het jaar. Lijkt me een hele goede deal, heeft Reijnders ook heel goed gedaan om daar een tijdje te spelen. Hopelijk wordt Goudmijn ook nog verhuurd, die kan dat ook nog wel gebruiken denk ik
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Lijkt mij ook nuttige ervaring voor hem. Benieuwd hoe hij daar gebruikt gaat worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Omdat er geen optie tot koop is gaat deze niet op slot?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Wordt een vaste kracht de komende jaren, zoals Reijnders. Slimme zet, RKC speelt in de AZ stijl. Benieuwd of Grim daar ook van profiteert en de nieuwe trainer van AZ wordt.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ als opleidingsclub en werkend volgens die principes had Thijs Oosting nu al zelf als vervanger van Dani de Wit moeten opstellen. Veelzijdige speler.

RKC weer met Grim vind ik wel een goede keuze. Goeie satellietclub.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooi dat Oosting kansen in de eredivisie gaat krijgen. Nu moeten eigenlijk Goudmijn, Taabouni en Evjen ook nog verhuurd worden aan een dergelijke eredivisieclub als RKC. Alle 3 hebben ze speelminuten in de eredivisie nodig om door te kunnen groeien. Bij AZ op de bank laten zitten worden ze niet beter van en AZ heeft ze nu toch niet nodig.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 22 jan 2021, 11:38 Mooi dat Oosting kansen in de eredivisie gaat krijgen. Nu moeten eigenlijk Goudmijn, Taabouni en Evjen ook nog verhuurd worden aan een dergelijke eredivisieclub als RKC. Alle 3 hebben ze speelminuten in de eredivisie nodig om door te kunnen groeien. Bij AZ op de bank laten zitten worden ze niet beter van en AZ heeft ze nu toch niet nodig.
Ik weet dat onze trainers onze 5 in te zetten wissels nauwelijks gebruiken. Maar om na Oosting ook deze drie weg te doen denkend aan de nog niet inzetbare geblesseerde spelers gaat mij ietwat te ver.

Evjen gewoon bij AZ houden. Als Stengs binnenkort een keer misselijk is of zoiets dan kan Evjen mooi op die plek ballen. Wie anders? Reijnders is geen 10, maar een 6. Dus vervanger Midtsjö. Met Evjen op tien heb je ook een creatieve speler en ook eentje die niet de duels uit de weg gaat.

Taabouni is geblesseerd. Wat ie heeft weet ik niet.

Goudmijn verhuren aan wie? De eredivisie zit nog niet te wachten op hem. De KKD wel? Kan ie net zo goed bij Jong AZ blijven en daar het seizoen afmaken. Bovendien moeten we Jong AZ toch ook na het vertrek van Oosting nog wel een beetje op sterkte houden.
Gesloten