Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Weggg!!!

Ze hadden er uit de counter nog 3 kunnen maken als deze egoïstische lamlul kon voetballen.

Verschrikkelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Hij viel weer verschrikkelijk in. Hoe zal hij liggen in de groep vraag ik mij af? Wat zeggen trainers tegen hem na zo'n invalbeurt? Zou er iemand zijn die eens flink de waarheid tegen hem zegt?

Ik vermoed van niet. Helaas.
AZ-supporter
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2020, 09:21

F serieus, ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Kan iemand zorgen dat deze pannenkoek voortaan op de bank kan blijven zitten? Slaat echt helemaal nergens op. Loop mezelf al het hele seizoen te irriteren aan zijn houding, laksheid en egoïsme.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-supporter schreef: 24 dec 2020, 09:26 F serieus, ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Kan iemand zorgen dat deze pannenkoek voortaan op de bank kan blijven zitten? Slaat echt helemaal nergens op. Loop mezelf al het hele seizoen te irriteren aan zijn houding, laksheid en egoïsme.
Ik hoop toch vooral dat je een account aanmaakt omdat je AZ gewoon een warm hart toedraagt. Maar verder, ik begrijp je irritatie al ben ik het er niet volledig mee eens.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 24 dec 2020, 10:22 Ik hoop toch vooral dat je een account aanmaakt omdat je AZ gewoon een warm hart toedraagt. Maar verder, ik begrijp je irritatie al ben ik het er niet volledig mee eens.
Grapje toch?

Hij voegt net zo veel toe als Dos Santos destijds. En die verloor zijn basisplaats bij Heracles al vrij snel....
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ-supporter schreef: 24 dec 2020, 09:26 F serieus, ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Kan iemand zorgen dat deze pannenkoek voortaan op de bank kan blijven zitten? Slaat echt helemaal nergens op. Loop mezelf al het hele seizoen te irriteren aan zijn houding, laksheid en egoïsme.
Je haalt een hoop door elkaar. Ik zie niet zoveel verkeerds of anders in zijn houding dan bij andere voetballers, laks is ie al helemaal niet want hij toont zeker voldoende inzet, waarbij zijn looplijnen prima zijn en ook qua timing goed wordt uitgevoerd; hij loopt niet veel buitenspel. Zijn egoïsme komt volgens mij meer uit het niet onder controle hebben van de bal. Dan moet je dribbelen om in balbezit te blijven, heb je ook alleen maar oog voor de bal en mis je het overzicht. Enfin, het gevolg is hetzelfde maar ik zie vooral de falende technische uitvoering als oorzaak dan dat het puur egoïsme is. Die falende technische uitvoering is natuurlijk verschrikkelijk en niet meer dan normaal dat dit een bron van ergernis is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ik snap totaal niet wat deze jongen bij AZ te zoeken heeft. Blijft soms een raadsel waarom trainers spelers opstellen die wedstrijd na wedstrijd een wanprestatie afleveren.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Het wordt echt tijd dat hij meer een teamspeler wordt, hoe hij elke keer maar weer zelf gaat in een positie waarin hij beter de bal af kan geven is echt heel storend. Verder vind ik dat hij wel goede inzet vertoont en een sterke fysiek heeft, alleen als andere aanvaller moet je er toch helemaal gek van worden als hij weer zelf gaat
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als ik bovenstaande reacties samenvat:

- Goede inzet
- Goede looplijnen
- Goede timing
- Goede fysiek

Als onwetende buitenstaander zou je dan een topper verwachten. Maar in werkelijkheid:

- Geen overzicht
- Geen teamspeler
- Geen balcontrole
- Geen traptechniek

Als onwetende buitenstaander zou je dan een vadsige 12e man van een campingelftal verwachten.

Aboukhlal kan er gewoon geen klote van
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 24 dec 2020, 10:38 Grapje toch?

Hij voegt net zo veel toe als Dos Santos destijds. En die verloor zijn basisplaats bij Heracles al vrij snel....
Volgens mij heeft Aboukhlal een veel betere werkinstelling dan Dos Santos. Wat Kuifje zegt, vooral de uitvoering is belabberd. En ik vind het dan vooral zonde dan dat ik iemand maar even de grond in schrijf. Dat is zo makkelijk en vaak ook niet geheel terecht.

Het zal voor hem een grote teleurstelling zijn geweest, hij begon op links net een beetje lekker te draaien, toen kwam Karlsson en was het al snel de bank. Daarna weer heen en weer gejojo op rechts en nu af en toe ook weer linksvoor en dat komt het spel ook allemaal niet ten goede.

Ik vind het dus vooral jammer maar op deze manier heeft het weinig zin. Al hebben we niet veel andere aanvallers met diepgang en veel snelheid. Dat beperkt de tactische keuzes als je hem niet meer gebruikt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je kunt serieus beter met 10 man spelen dan met Aboukhlal. Wat een verschrikking.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kilkenny schreef: 24 dec 2020, 12:04 hij begon op links net een beetje lekker te draaien
Hier ga je al fout. Wanneer dan? Hij heeft nog geen knappe wedstrijd gespeeld. Zelfs niet tegen Sparta.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 24 dec 2020, 10:58 Enfin, het gevolg is hetzelfde maar ik zie vooral de falende technische uitvoering als oorzaak dan dat het puur egoïsme is. Die falende technische uitvoering is natuurlijk verschrikkelijk en niet meer dan normaal dat dit een bron van ergernis is.
Een falende technische uitvoering ? Daar ben ik het mee eens, maar die uitvoering waar je het over hebt gaat dan over een “schot” op doel die mislukt. Of is de voorzet naar een vrijstaande medespeler zó ontzettend slecht dat ie op de keeper schiet? 🧐
Laten we het dan toch maar egoïsme noemen, dan komt ie er nog een beetje mee weg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 24 dec 2020, 14:19 Een falende technische uitvoering ? Daar ben ik het mee eens, maar die uitvoering waar je het over hebt gaat dan over een “schot” op doel die mislukt. Of is de voorzet naar een vrijstaande medespeler zó ontzettend slecht dat ie op de keeper schiet? 🧐
Laten we het dan toch maar egoïsme noemen, dan komt ie er nog een beetje mee weg.
Nee, het begint al met de aanname en vervolgens de bal verkeerd mee te nemen. Hij maakt zulke fouten zo vaak dat het geen onwil is maar dus gewoon onkunde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Het beste lijkt mij, is deze jongen te verhuren en kijken hoe hij zich ontwikkeld. Niet aan een KK Divisieclub, want bij jong PSV was hij een van de smaakmakers op dat niveau (wilde hem ook eigenlijk niet kwijt), maar binnen de eredivisie. Maar ik denk, gezien zijn spel, dat hij domweg niet bij een club als AZ past waar aanvallers veelal altijd te maken hebben met gesloten verdediging en beter uit de verf komt bij een teruggetrokken elftal die speelt vanuit de omschakeling waar de ruimtes voor hun aanvallers groter zijn.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Kilkenny schreef: 24 dec 2020, 12:04 Volgens mij heeft Aboukhlal een veel betere werkinstelling dan Dos Santos. Wat Kuifje zegt, vooral de uitvoering is belabberd. En ik vind het dan vooral zonde dan dat ik iemand maar even de grond in schrijf. Dat is zo makkelijk en vaak ook niet geheel terecht.

Het zal voor hem een grote teleurstelling zijn geweest, hij begon op links net een beetje lekker te draaien, toen kwam Karlsson en was het al snel de bank. Daarna weer heen en weer gejojo op rechts en nu af en toe ook weer linksvoor en dat komt het spel ook allemaal niet ten goede.

Ik vind het dus vooral jammer maar op deze manier heeft het weinig zin. Al hebben we niet veel andere aanvallers met diepgang en veel snelheid. Dat beperkt de tactische keuzes als je hem niet meer gebruikt.
Als verzachtende omstandigheid niet echt plausibel. AZ met Aboukhlal had zoveel ruimte en vrijheid om Vitesse weg te counteren, dat het niet uitmaakte op welke positie je dan mag invallen. Aboukhlal, met Stengs samen, waren de grote tegenvallers in het counterspel. Wellicht is het een idee om tegen hem te zeggen,"je mag 1x zelf tegen 2x overspelen".
Een heel groot probleem bij hem en meerdere spelers is, dat wachten met spelen! Stengs, Reijnders(postbode), Wijndal oa ook, zoeken naar dat beslissende balletje of actie. Noem het geldingsdrang, blind, gehaast enz. Hopelijk wordt dat snel opgepikt door de technische staf. het kan namelijk zoveel beter. IK schrijf Aboukhlal nog niet af .
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

bk wcm schreef: 25 dec 2020, 11:32 Als verzachtende omstandigheid niet echt plausibel. AZ met Aboukhlal had zoveel ruimte en vrijheid om Vitesse weg te counteren, dat het niet uitmaakte op welke positie je dan mag invallen. Aboukhlal, met Stengs samen, waren de grote tegenvallers in het counterspel. Wellicht is het een idee om tegen hem te zeggen,"je mag 1x zelf tegen 2x overspelen".
Een heel groot probleem bij hem en meerdere spelers is, dat wachten met spelen! Stengs, Reijnders(postbode), Wijndal oa ook, zoeken naar dat beslissende balletje of actie. Noem het geldingsdrang, blind, gehaast enz. Hopelijk wordt dat snel opgepikt door de technische staf. het kan namelijk zoveel beter. IK schrijf Aboukhlal nog niet af .
Daar ben ik het mee eens, maar het gaat mij er meer om dat al die inconsistentie nooit lekker voor de vorm is voor een speler. Het zou voor hem ook lekker zijn als hij een serie kon maken. Misschien is hij teleurgesteld en kan hij dat lastig van zich afzetten? In principe moet een prof niet zeuren maar sommigen hebben er nou eenmaal meer last van dan anderen. Het is inderdaad iets dat door de staf moet worden opgepikt. Ik schrijf hem ook nog niet af.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 25 dec 2020, 08:50 Het beste lijkt mij, is deze jongen te verhuren en kijken hoe hij zich ontwikkeld. Niet aan een KK Divisieclub, want bij jong PSV was hij een van de smaakmakers op dat niveau (wilde hem ook eigenlijk niet kwijt), maar binnen de eredivisie. Maar ik denk, gezien zijn spel, dat hij domweg niet bij een club als AZ past waar aanvallers veelal altijd te maken hebben met gesloten verdediging en beter uit de verf komt bij een teruggetrokken elftal die speelt vanuit de omschakeling waar de ruimtes voor hun aanvallers groter zijn.
Zo spelen we vaak nou net wel tegen hoger geplaatste teams. Dan hebben we wel zo'n type speler nodig en hij is er juist bij gehaald omdat we dat nog niet in de selectie hadden. Dus past hij wel bij AZ, als hij in zijn spelen maar wat meer overzicht krijgt en 'socialer' wordt in zijn spelen. Dat soort problemen had Idrissi ook al was het wel duidelijker dat die een veel hoger basisniveau had.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 26 dec 2020, 10:13 Zo spelen we vaak nou net wel tegen hoger geplaatste teams. Dan hebben we wel zo'n type speler nodig en hij is er juist bij gehaald omdat we dat nog niet in de selectie hadden. Dus past hij wel bij AZ, als hij in zijn spelen maar wat meer overzicht krijgt en 'socialer' wordt in zijn spelen. Dat soort problemen had Idrissi ook al was het wel duidelijker dat die een veel hoger basisniveau had.
Idrissi kwam op z'n 22e binnen bij AZ. Vanaf z'n 19e had hij bij Groningen in 58 wedstrijden 12 goals gemaakt. Aboukhlal heeft dus nog even om te ontwikkelen. Voor nu geen basismateriaal voor het niveau dat AZ nastreeft, misschien op termijn wel.

Ben het eens met je post hoor, maar ik denk dat hij beter veel minuten kan gaan maken bij een club als Zwolle of RKC, of hij moet heel snel meer overzicht gaan krijgen (lees: minder egoïstisch gaan spelen of de momenten om af te spelen beter gaan herkennen).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 26 dec 2020, 12:05 Ben het eens met je post hoor, maar ik denk dat hij beter veel minuten kan gaan maken bij een club als Zwolle of RKC, of hij moet heel snel meer overzicht gaan krijgen (lees: minder egoïstisch gaan spelen of de momenten om af te spelen beter gaan herkennen).
Precies dit soort jongens brengen AZ op dit moment toch niet verder (integendeel) verhuur ze eerst is een half jaar aan een club in de eredivisie en kijk hoe zij zich daar ontwikkelen. Gewoon lekker elke week in de eredivisie spelen.
Gesloten