Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11147
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Compleet gebrek aan zelfreflectie en veel te grote ego

Je gram halen doe je door stoïcijns je werk goed te doen. Niet door je als een gekrenkte debiel te gedragen en vervolgens weer 3 enorme kansen op de beslissing om zeep te helpen

Verkopen of kado geven
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoop heel hard dat deze jongen vandaag zich de verkoop in heeft geschoten :roll:
Meneer is er namelijk van overtuigd dat hij best vaak belangrijk is geweest.

Zo vaak belangrijk dat zijn laatste doelpunt tegen Willem 2 was.
Zoveel belangrijker ook dan Karlsson, Pavlidis of Clasie.
Zo vreemd ook dat mensen hem zat zijn.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 22 mei 2022, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 14:55 Compleet gebrek aan zelfreflectie en veel te grote ego

Je gram halen doe je door stoïcijns je werk goed te doen. Niet door je als een gekrenkte debiel te gedragen en vervolgens weer 3 enorme kansen op de beslissing om zeep te helpen

Verkopen of kado geven
:lol: :lol:
Verassende reactie weer.


On:
Begrijp heel goed dat hij zich even zo liet zien met de ontlading die vrijkomt. Zeker als je steevast uitgefloten wordt.
Dat hij zegt dat hij "heel erg vaak belangrijk is geweest voor de club" met z'n 5 goals, is dan weer een beetje te ver doorgeschoten naar de andere kant.

Grappig dat de analisten geen idee hebben waarom hij uitgefloten wordt overigens.
Als je hem kan verkopen voor 1 a 2 miljoen, dan zou dat een mooi einde zijn voor iedereen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 14:55 Compleet gebrek aan zelfreflectie en veel te grote ego

Je gram halen doe je door stoïcijns je werk goed te doen. Niet door je als een gekrenkte debiel te gedragen en vervolgens weer 3 enorme kansen op de beslissing om zeep te helpen

Verkopen of kado geven
Inderdaad!

Wel lekker dat ie dat belangrijke doelpunt maakt. Ga maar door met doelpunten maken (en assists geven).
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 15:48 Als je hem kan verkopen voor 1 a 2 miljoen, dan zou dat een mooi einde zijn voor iedereen.
Persoonlijk denk ik dat hij nog iets beter in de markt zal liggen dan Evjen. Marokkaans international en invaller van een top 4 club waarvoor hij toch zijn doelpuntjes heeft gemaakt!
Verlies hoef je er in ieder geval niet op te maken.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 22 mei 2022, 16:12 Persoonlijk denk ik dat hij nog iets beter in de markt zal liggen dan Evjen. Marokkaans international en invaller van een top 4 club waarvoor hij toch zijn doelpuntjes heeft gemaakt!
Verlies hoef je er in ieder geval niet op te maken.
2 miljoen voor een invaller met veel wedstrijden en 5 goals die nog een eenjarig contract heeft is wel het maximale denk ik zo.

Misschien 2.5 als Max uitstekend onderhandeld
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 16:19 2 miljoen voor een invaller met veel wedstrijden en 5 goals die nog een eenjarig contract heeft is wel het maximale denk ik zo.

Misschien 2.5 als Max uitstekend onderhandeld
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat de markt veranderd is :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6499
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 22 mei 2022, 16:58 Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat de markt veranderd is :lol:
Er gaat echt geen voetballer voor minder dan drie miljoen getransfereerd worden, las ik ergens. Dat moet je tegenwoordig gewoon betalen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ferry schreef: 22 mei 2022, 17:02 Er gaat echt geen voetballer voor minder dan drie miljoen getransfereerd worden, las ik ergens. Dat moet je tegenwoordig gewoon betalen.
Ouwejan voor twee miljoen notabene
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Los van wat je van Aboukhlal vind:

Dat hij nu overal op de socials gespamd wordt (ook van de fanpage) terwijl hij zijn 'gram' haalt in een conflict met de fans die best ook eens iets mogen vinden... kleurt dan wel totaal de topsportcultuur bij onze club.

De pamper blijft aan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Elke publiciteit, positief/negatief, over hem kan clubs tot beweging brengen hem van AZ te verlossen!
[-o<
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Die verongelijkte houding somt precies Zakaria op. Hij kan beter, moet beter en als het (veelvuldig) niet lukt dan krijg je weleens kritiek. Interview op ESPN was ook stuitend, alsof hem groot onrecht aangedaan is om geen basisspeler te zijn, zelfkritiek ontbreekt.

Of zoals Kenneth Perez aangaf, wanneer na Evjen ook Yuki (of witry) de voorkeur krijgen dan ben je gewoon niet goed genoeg.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

MB80 schreef: 22 mei 2022, 21:27 Die verongelijkte houding somt precies Zakaria op. Hij kan beter, moet beter en als het (veelvuldig) niet lukt dan krijg je weleens kritiek. Interview op ESPN was ook stuitend, alsof hem groot onrecht aangedaan is om geen basisspeler te zijn, zelfkritiek ontbreekt.

Of zoals Kenneth Perez aangaf, wanneer na Evjen ook Yuki (of witry) de voorkeur krijgen dan ben je gewoon niet goed genoeg.
Ik heb het nog eens rustig teruggekeken vanochtend, maar de beste man wordt uitgefloten wanneer hij het veld opkomt. Reageert direct verongelijkt door een cynisch duimpje op te steken, dat kan. Vervolgens scoort hij en doet z'n shirt uit en laat deze zien aan de uitfluiters, dat kan.

Echter verandert er daarna iets en begint hij naar het thuispubliek te roepen; ''kom dan!'' en misschien nog wel meer dat heb ik niet kunnen ontdekken. Je staat dus eigenlijk klaar om op de vuist te gaan met je eigen publiek. Dan kan je zeggen hier zit heel veel emotie en ego achter, oké. Alleen staat hij daarna dus inderdaad ESPN te woord met een houding als of hij de combinatie van CR7 en Zlatan is. Zwakt zijn eigen gedrag niet af, maar keurt het extra goed op dezelfde nonchalante wijze als zijn trainer voor de dag komt.

Geen realiteitsbesef en agressief gedrag jegens de eigen achterban. Het lijkt mij dat AZ deze man gewoon voor de komende twee wedstrijden moet schorsen en daarna zo snel mogelijk moet verkopen.

Dat Jansen hem overigens verdedigt kan ik nog wel in komen daar is hij trainer voor. Al had hij ook kunnen zeggen dat het wel een tandje minder had gemogen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 15:48 Grappig dat de analisten geen idee hebben waarom hij uitgefloten wordt overigens.
Allereerst: ik vind het niet ok om je eigen spelers uit te fluiten, tenzij ze iets op hun kerfstok hebben zoals Promes of Sightorsson hadden. Het is niet de schuld van Aboukhlal dat ie opgesteld wordt, dat doet deze incapabele coach. Maar ik vond het stuitend dat de analisten geen idee hadden waarom hij werd uitgefloten. Ze worden prima betaald om iets van een wedstrijd en de gebeurtenissen daarin te vinden. Ik snap best dat ze Aboukhlal niet echt kennen en weinig gezien hebben. Maar het minste wat je even kan doen is de wikipedia-pagina van Aboukhlal opzoeken om zijn goals/assist-ratio te lezen. Dat Bruggink vervolgens insinueerde dat het wellicht vanwege zijn arbeid was, waar inderdaad niks op af te dingen valt zoals ie zelf al zei, slaat nergens op. Natuurlijk zal bij een deel van het publiek ook een racistisch motief aan gen grondslag liggen, maar zijn compleet gebrek aan overzicht en een egoïsme welke ik zelden tot nooit heb gezien bij AZ zijn toch echt de voornaamste reden. Als ie vervolgens alle kansen maakt die hij krijgt of zelf creëert... maar helaas, ook daar schort het vaak aan. En dan nog die anonieme potjes die hij speelt als ie wel in de basis mag beginnen... en je hebt een gouden recept voor een gebrek aan populariteit.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 23 mei 2022, 07:39 Maar ik vond het stuitend dat de analisten geen idee hadden waarom hij werd uitgefloten. Ze worden prima betaald om iets van een wedstrijd en de gebeurtenissen daarin te vinden. Ik snap best dat ze Aboukhlal niet echt kennen en weinig gezien hebben. Maar het minste wat je even kan doen is de wikipedia-pagina van Aboukhlal opzoeken om zijn goals/assist-ratio te lezen. Dat Bruggink vervolgens insinueerde dat het wellicht vanwege zijn arbeid was, waar inderdaad niks op af te dingen valt zoals ie zelf al zei, slaat nergens op. Natuurlijk zal bij een deel van het publiek ook een racistisch motief aan gen grondslag liggen, maar zijn compleet gebrek aan overzicht en een egoïsme welke ik zelden tot nooit heb gezien bij AZ zijn toch echt de voornaamste reden. Als ie vervolgens alle kansen maakt die hij krijgt of zelf creëert... maar helaas, ook daar schort het vaak aan. En dan nog die anonieme potjes die hij speelt als ie wel in de basis mag beginnen... en je hebt een gouden recept voor een gebrek aan populariteit.
Zou dat nu echt de reden zijn?

Het viel mij ook op dat geen analist er iets zinnigs over kon zeggen, maar wat is nu eigenlijk het daadwerkelijke antwoord?

Kunnen een aantal uitfluiters zich melden met hun motieven?

#onderzoeksjournalistiek
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 23 mei 2022, 08:21 Zou dat nu echt de reden zijn?

Het viel mij ook op dat geen analist er iets zinnigs over kon zeggen, maar wat is nu eigenlijk het daadwerkelijke antwoord?

Kunnen een aantal uitfluiters zich melden met hun motieven?

#onderzoeksjournalistiek
89 wedstrijden, 1 assist, egotripper met veel te veel balverlies. Ja hij scoort 1 x per 8 wedstrijden, pwoah wat een held. Daarnaast is hij arrogant en heeft hij zeker nu een veel te grote mond. De pamperbehandeling van zowel club (bij iedere kritiek gelijk die jongen overal op de socials pushen) en trainer (die hem blijft brengen ondanks wanvertoningen en hem gelijk na een paar doelpunten in een nietszeggende oefenwedstrijd op het schild hijst).

Aboukhlal is gewoon de vertolking van het gebrek aan topsportcultuur en de actuele problematiek van de club. Een groot deel is hij zelf schuld, een ander deel niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

De echte toppers zijn zelfkritisch, ook als het goed is gegaan. Bij Aboukhlal moet je met een zeer groot vergrootglas op zoek gaan naar die kritische houding, althans als je z'n interviews en dergelijke bekijkt. Wellicht dat hij op de trainingen laat zien wat hij werkelijk kan, maar in de wedstrijden is het vaak anders. Vooral het meeverdedigen en het samenspel met medespelers is van een bedenkelijk niveau.

Als analisten het idee hebben dat het uitfluiten te maken heeft met een racistisch onderbuikgevoel hebben ze er he-le-maal niets van begrepen. Mochten er onverhoopt wel een paar supporters tussen zitten die hiermee zitten, moeten ze zich diep en diep gaan schamen.

Hopelijk schiet hij er tegen Vitesse nog 3 in :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 16:19 2 miljoen voor een invaller met veel wedstrijden en 5 goals die nog een eenjarig contract heeft is wel het maximale denk ik zo.

Misschien 2.5 als Max uitstekend onderhandeld
Overmars heeft het bij ajax vaker gedaan.
Maar 2,5 miljoen lijkt mij best realistisch. Gewoon International en bij Jong scoorde hij redelijk gemakkelijk, als invaller kun je hem ook geen scorend vermogen ontzeggen.
Verlies hoef je er echt niet op te maken als Huiberts zijnde.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 22 mei 2022, 14:55 Compleet gebrek aan zelfreflectie en veel te grote ego

Je gram halen doe je door stoïcijns je werk goed te doen. Niet door je als een gekrenkte debiel te gedragen en vervolgens weer 3 enorme kansen op de beslissing om zeep te helpen

Verkopen of kado geven
Begrijp zijn reactie volkomen!!
1. Je fluit je eigen spelers niet uit, niet NOOIT!
2. Ja ik vind hem af en toe ook een blind paard, en die (te) vaak voor eigen succes gaat
3. Zaka heeft dit seizoen volgens mij alleen maar belangrijke doelpunten gemaakt, oa gelijkmaker tegen NEC thuis (allerlaatste minuut), winnende uit bij 020, winnende uit tegen 040 en nu gisteren weer
4. Er is geen speler bij AZ met meer diepgang en snelheid wat een enorm wapen is
5. Ben ik een fan van hem? Niet echt, maar:

Je fluit je eigen spelers niet uit, niet NOOIT!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 23 mei 2022, 09:44
Je fluit je eigen spelers niet uit, niet NOOIT!
Voor Rai Vloet had ik graag een uitzondering gemaakt op deze regel.
Gesloten