Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 04 nov 2021, 16:15 Nu is het wel weer genoeg geweest :wink:

Vooruit dan.jpg
Dank je wel. In mijn beleving hoort hij daar ook wel thuis; (scorend) een stuk beter dan Hupperts, Dos Santos, Stengs en Beerens.

Een goal kunnen maken is ook een wapen. En wil ook nogmaals opmerken dat hij nog jong is en nog niet de kansen heeft gekregen die bijvoorbeeld Dos Santos en Beerens wel gewoon eindeloos kregen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

SimonPoulsen schreef: 04 nov 2021, 16:15 Nu is het wel weer genoeg geweest :wink:

Vooruit dan.jpg
Bedankt voor het heldere overzicht. Waar haal je deze data zo snel vandaan?

Eigenlijk is Johnsen geen buitenspeler volgens mij maar een spits. Een los overzichtje van alle spitsen van de laatste jaren geeft misschien ook een beter inzicht in het rendement. Zodat we iets genuanceerder naar spelers kunnen kijken.

Nogmaals dank.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 04 nov 2021, 16:47 Conclusie is dus dat Johnsen onze beste aanvaller van de afgelopen 10 jaar was :D
Verkeerde conclusie :D

Johnsen was volgens mij geen buitenspeler en hoort niet in dit rijtje.

En beste aanvaller klopt ook niet, dit gaat om de buitenspelers.

Waarbij Karlssen het dus erg goed doet. Zijn z'n twee assists van gisteren er nog niet eens bij opgeteld.

Maar dat is voor een ander topic.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Staat vanavond bij Jong AZ in de basis, zal dit een teken zijn dat het nu eindelijk gedaan is met zijn AZ1 dagen?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Wildcat schreef: 06 dec 2021, 18:43 Staat vanavond bij Jong AZ in de basis, zal dit een teken zijn dat het nu eindelijk gedaan is met zijn AZ1 dagen?
Mocht tegen Sparta ook voor het eerst niet invallen + drie jeugdspelers, neem ook nog eens de geruchten (Johan Derksen.. tsja..) dat hij mogelijk ontslagen wordt...

Zou me niet verbazen als de directie hem verteld heeft dat hij Aboukhlal moet lozen en jeugdspelers de kans moet gaan geven (wishful thinking...)
"One swallow does not make a summer"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij is al eerder dit seizoen een wedstrijd niet ingevallen hoor. En toen later toch weer wel helaas.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij overtrof zichzelf weer vandaag dus opnieuw een volle bingokaart

- Buitenspel X
- Domme overtreding X
- Mislukt schot X
- Egoïsme X
- Blind rennen X

Deze amateur laten invallen tegen 10 verdedigers is totaal kansloos want hij kan niks met een bal in de kleine ruimte. Of in de grote ruimte. Of in het heelal
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 09 dec 2021, 19:43 Hij overtrof zichzelf weer vandaag dus opnieuw een volle bingokaart

- Buitenspel X
- Domme overtreding X
- Mislukt schot X
- Egoïsme X
- Blind rennen X

Deze amateur laten invallen tegen 10 verdedigers is totaal kansloos want hij kan niks met een bal in de kleine ruimte. Of in de grote ruimte. Of in het heelal
Ik wilde zeggen dat BMI de slechtste man was van de wedstrijd, Aboukhlal stond er 5 á 10 minuten in, en het was al slechter.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Is het een idee om dit topic gewoon op slot te gooien? Misschien leest Pascal mee en begrijpt ie de hint
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 09 dec 2021, 19:48 Ik wilde zeggen dat BMI de slechtste man was van de wedstrijd, Aboukhlal stond er 5 á 10 minuten in, en het was al slechter.
Nee Gudmundsson wint het dik, nul komma nul vervolg geeft hij aan zijn prachtige acties. Gevolgd door de Wit en Pavlidis.
Aboukhlal zorgt tenminste nog dat de keeper gaat grabbelen. Heb hem echt wel slechter gezien als vandaag (met als diepte punt zijn invalbeurt tegen Cambuur, dat was een slapstick)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 09 dec 2021, 20:57 Nee Gudmundsson wint het dik, nul komma nul vervolg geeft hij aan zijn prachtige acties. Gevolgd door de Wit en Pavlidis.
Aboukhlal zorgt tenminste nog dat de keeper gaat grabbelen. Heb hem echt wel slechter gezien als vandaag (met als diepte punt zijn invalbeurt tegen Cambuur, dat was een slapstick)
Ik vond Gudmundsson niet een hele slechte wedstrijd spelen persoonlijk. Pavlidis, BMI en Zakaria waren echt beduidend slechter imo.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 09 dec 2021, 21:36 Ik vond Gudmundsson niet een hele slechte wedstrijd spelen persoonlijk. Pavlidis, BMI en Zakaria waren echt beduidend slechter imo.
Ik vind het zo jammer dat het er niet uitkomt bij Gudmundsson, verspeeld na prachtige acties haast constant de bal. Pavlidis een paar aardige momenten maar bracht zoals je zegt weinig, net als de Wit die had ook maar een paar momenten (maar misschien moeten we ook kijken naar de bliksem afleider functie van de spitspositie en daar een soort waarde aangeven? Ze stonden allebei toch steeds tussen heel wat man wat ruimte geeft aan de komende en lopende spelers.
BMI speelde prima toch?
Zakaria heeft in zijn 8 minuten haast meer laten zien dan Gudmundsson in 90 (voor mijn gevoel, wel iets gechargeerd natuurlijk maar het heeft wel die strekking). Zakaria had een prima voorzet, en twee schoten waar andere spelers kansen uit kregen door de rebound (goal). Niet alles lukte maar ik zag tenminste weer iets wat ik in de voorbereiding ook heb gezien.
Ben wel van mening dat hij doorgeselecteerd moet worden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 09 dec 2021, 20:57 Aboukhlal zorgt tenminste nog dat de keeper gaat grabbelen.
Dat was een kansloze, egoïstische actie gevolgd door een slap schotje. Maar omdat die keeper blundert is het opeens een goede actie? Zo kun je alles wel recht lullen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 10 dec 2021, 06:44 Dat was een kansloze, egoïstische actie gevolgd door een slap schotje. Maar omdat die keeper blundert is het opeens een goede actie? Zo kun je alles wel recht lullen.
Niet percé geweldig, maar ook weer niet zo slecht als mensen doen voortkomen omdat ze hem haten en alles daardoor in een slecht daglicht stellen.
Ik ben ook geen fan, heb hem een tijd gesteund maar vertrouwen is gewoon geschaad na de zoveelste domper. Maar ik probeer hem nog wel te beoordelen zoals ik iedereen probeer te beoordelen (ik denk altijd wat zou ik gedacht hebben als Karlsson of een andere speler deze zelfde goede/slechte/mislukte actie had gemaakt) (wat een tijd niet lukte dat niet omdat ik het al vreselijk vond dat hij er in kwam) (zeg maar de modus hoe jij standaard in het leven staat :lol:)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 10 dec 2021, 07:27 Niet percé geweldig, maar ook weer niet zo slecht als mensen doen voortkomen omdat ze hem haten en alles daardoor in een slecht daglicht stellen.
Ik ben ook geen fan, heb hem een tijd gesteund maar vertrouwen is gewoon geschaad na de zoveelste domper. Maar ik probeer hem nog wel te beoordelen zoals ik iedereen probeer te beoordelen (ik denk altijd wat zou ik gedacht hebben als Karlsson of een andere speler deze zelfde goede/slechte/mislukte actie had gemaakt) (wat een tijd niet lukte dat niet omdat ik het al vreselijk vond dat hij er in kwam) (zeg maar de modus hoe jij standaard in het leven staat :lol:)
Bal deflecteerde gelukkig op een Randers speler. Anders was het wel weer een afzwaaier geweest.
Zakaria heeft 2 (of 3?) Keer buitenspel gestaan in 10 minuten. Eén omhaal gemaakt van een onmogelijk hoek. Geschoten terwijl hij had moeten passen en de keeper van de tegenstander bewust omver gelopen.
Let maar is op Zakaria in het veld. Is met totaal andere dingen bezig dan het team. Loopt werkelijk tegen iedereen aan en een beetje vervelend te duwen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 10 dec 2021, 07:33 Bal deflecteerde gelukkig op een Randers speler. Anders was het wel weer een afzwaaier geweest.
Zakaria heeft 2 (of 3?) Keer buitenspel gestaan in 10 minuten. Eén omhaal gemaakt van een onmogelijk hoek. Geschoten terwijl hij had moeten passen en de keeper van de tegenstander bewust omver gelopen.
Let maar is op Zakaria in het veld. Is met totaal andere dingen bezig dan het team. Loopt werkelijk tegen iedereen aan en een beetje vervelend te duwen.
Je zit nog (en zal waarschijnlijk altijd blijven) in de allergische - op alle slakken zout leggen modus qua Aboukhlal, snap ik hoor ik ben ook klaar met hem maar nogmaals zo verschrikkelijk slecht was het niet. Dat buitenspel komt natuurlijk omdat het team met zijn wissel sneller die lange bal gaat spelen, slordig (de gever en de ontvanger) maar wederom niet verschrikkelijk.
Ik ben meer verbaasd dat je Gudmundsson goed vond spelen? Als je geil op mooie aannames en pirouettes snap ik het wel. Maar als je puur naar het rendament kijkt wat hij vervolgens er mee doet dan is het gewoon heel jammer.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

FugAZi schreef: 10 dec 2021, 07:27 Niet percé geweldig, maar ook weer niet zo slecht als mensen doen voortkomen omdat ze hem haten en alles daardoor in een slecht daglicht stellen.
Het slechte aan deze actie was de keuze om zelf te schieten, terwijl er een aantal beter voor stonden.

Hij laat op dat punt geen verbetering zien en gaat vooral voor eigen succes (hetgeen bijna altijd mislukt).
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 10 dec 2021, 08:26 Het slechte aan deze actie was de keuze om zelf te schieten, terwijl er een aantal beter voor stonden.

Hij laat op dat punt geen verbetering zien en gaat vooral voor eigen succes (hetgeen bijna altijd mislukt).
Uiteindelijk was het de beste 'keuze' want alle ballen die wel de 'logische weg' bewandelden zoals afspelen naar de vrijstaande speler waren blijkbaar te voorspelbaar en dus wel houdbaar.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

FugAZi schreef: 10 dec 2021, 08:43 Uiteindelijk was het de beste 'keuze' want alle ballen die wel de 'logische weg' bewandelden zoals afspelen naar de vrijstaande speler waren blijkbaar te voorspelbaar en dus wel houdbaar.
Dat het goed uitpakt komt door de blunder van de keeper.

Maar goed jij mag het anders zien.

Ik zie een aardige jongen die gerust zijn best doet, maar na al die tijd nog nooit heeft overtuigd en vooral slechte keuzes blijft maken en een heel matige balbehandeling heeft. Maar wel constant kansen blijft krijgen.

Hij zou beter passen in een team op een iets lager niveau waar hij wekelijks hele wedstrijden speelt. AZ zou een hoger niveau moeten nastreven.

Ik neem het eigenlijk vooral Jansen kwalijk, niet Aboukhlal zelf.

Ik zie de situatie van Hatzidiakos eigenlijk een beetje hetzelfde. Geen ontwikkeling, komt tekort voor het niveau van AZ. Heel aardige speler die gerust alles geeft, maar waarbij AZ een betere speler zou moeten nastreven op die plek (die hebben we overigens en heeft al twee wedstrijden laten zien in veel facetten beter te zijn...maar nu gaat het wel erg off-topic).

On-topic.

Ik hoop dat AZ doorselecteert in de winterstop.

Voor iedereen beter.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 10 dec 2021, 10:41

Ik hoop dat AZ doorselecteert in de winterstop.

Voor iedereen beter.
Ja dat hoop ik ook, klaar mee.
Gesloten