Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-presenteert-aboukhlal
AZ presenteert Aboukhlal
Gepubliceerd op 27 augustus 19, 15:17

ALKMAAR- AZ heeft dinsdagmiddag Zakaria Aboukhlal gecontracteerd. De buitenspeler ondertekende een contract tot de zomer van 2023.
Aboukhlal doorliep acht jaar de jeugdopleiding van Willem II, om in 2017 te worden opgenomen door PSV. Verder speelde de rechtsbuiten ruim dertig jeugdinterlands voor Oranje.

Huiberts: 'Kans grijpen'
"We waren al enige tijd op zoek naar een buitenspeler met een ander profiel dan we nu in onze selectie hebben. Zakaria kan bijvoorbeeld ook goed de diepte bespelen", reageerde Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "We zijn blij dat we hem deze transferwindow nog hebben kunnen halen. Nu is het aan Zakaria om zijn kans te grijpen."

Aboukhlal: 'Mooi voetbal'
“Ik wilde deze stap graag maken”, zei Aboukhlal. “Ik ben zeer blij om hier te zijn. AZ is een mooie club. Ze spelen mooi voetbal, met goede spelers en jonge jongens die de kans krijgen. Hier kan ik mezelf verder ontwikkelen.”


Speciaal voor onze grote liefhebber Langedijk zijn eigen topic. Ik zeg: Geef die jongen in ieder geval nog een jaar de kans.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 11 jun 2020, 21:56 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-presenteert-aboukhlal
AZ presenteert Aboukhlal
Gepubliceerd op 27 augustus 19, 15:17

ALKMAAR- AZ heeft dinsdagmiddag Zakaria Aboukhlal gecontracteerd. De buitenspeler ondertekende een contract tot de zomer van 2023.
Aboukhlal doorliep acht jaar de jeugdopleiding van Willem II, om in 2017 te worden opgenomen door PSV. Verder speelde de rechtsbuiten ruim dertig jeugdinterlands voor Oranje.

Huiberts: 'Kans grijpen'
"We waren al enige tijd op zoek naar een buitenspeler met een ander profiel dan we nu in onze selectie hebben. Zakaria kan bijvoorbeeld ook goed de diepte bespelen", reageerde Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "We zijn blij dat we hem deze transferwindow nog hebben kunnen halen. Nu is het aan Zakaria om zijn kans te grijpen."

Aboukhlal: 'Mooi voetbal'
“Ik wilde deze stap graag maken”, zei Aboukhlal. “Ik ben zeer blij om hier te zijn. AZ is een mooie club. Ze spelen mooi voetbal, met goede spelers en jonge jongens die de kans krijgen. Hier kan ik mezelf verder ontwikkelen.”


Speciaal voor onze grote liefhebber Langedijk zijn eigen topic. Ik zeg: Geef die jongen in ieder geval nog een jaar de kans.
Vind ik ook. Niet te snel de jonge aanwinsten afbranden. Hij heeft nog weinig laten zien weliswaar met zijn invalbeurten, maar het is wel een powerman!

Hij is nu geacclimatiseerd en traint al een jaar mee en we gaan nu beoordelen of dit wat gaat worden met hem bij AZ of niet. Soms denk ik ook wel na een vertrek van Boadu zou hij ook niet in de spits kunnen voetballen. Hij moet het van loopacties in de diepte hebben en daarna afronden. Als ik Slot was ging ik daar met heem specifiek op trainen. Een goed aanspeelpunt is hij niet maar met onze buitenspelers Idrissi en Stengs en onze tactiek vooral over de zijkanten hoeft dat ook niet.

Edit: Niet te snel de jonge aanwinsten afbranden.
Hier moet ik mijzelf corrigeren. Ik heb met sommige AZ-spelers soms snel gezien die kunnen niet voetballen op ons niveau. Bijvoorbeeld Ervin Lee zag ik bij LSVV in de zomer oefenperiode voor de eerste keer en die wist echt niet wat te doen. Ja hard lopen kon ie. Druistig. Aan de bal de weg kwijt. Een ander voorbeeld en nu zal ik wel weer op iemands zijn tenen gaan staan is Fred Friday. Oefenpartij viel hij in tegen Hertha en ik zag een Michellinmannetje, die zo opgeblazen was dat ie amper kon lopen. Beide spelers hebben zich later ook niet ontwikkeld tot goede spelers vind ik. En zo zijn er wel meer geweest maar deze twee komen het eerste bij mij op.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij verdient een kans en tegelijkertijd moet AZ oppassen dat hij niet de volgende Dos Santos wordt die na een hoopgevend begin de club onderaan de streep forse schade aan heeft gericht.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 12 jun 2020, 11:43 Hij verdient een kans en tegelijkertijd moet AZ oppassen dat hij niet de volgende Dos Santos wordt die na een hoopgevend begin de club onderaan de streep forse schade aan heeft gericht.
Dat laatste valt wel mee denk qua schade.. Overdrijven is ook een vak hoor. Je doet net alsof we zijn gedegradeerd door hem.

Maar Aboukhlal verdient gewoon een kans. Het is echter wel een heel ander type buitenspeler dan de jongens die wij hebben. We moeten heb derhalve niet gaan vergelijken met Idrissi, Evjen of Stengs qua stijl. Het is een jonge met snelheid en diepgang. Van daaruit kan hij wel degelijk een gevaarlijk wapen zijn. Het probleem is dat wij nu niet het type spel spelen waarin hij bij uitstek kan exceleren. Dat is zijn nadeel. Aan de andere kant was dit natuurlijk wel de wens van Slot, om een totaal ander type te hebben.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 12 jun 2020, 14:29 Dat laatste valt wel mee denk qua schade.. Overdrijven is ook een vak hoor. Je doet net alsof we zijn gedegradeerd door hem.
Ik vind de schade van die penalty tegen in de uitwedstrijd tegen Vitesse behoorlijk groot. Dat ene punt had ons toch een andere positie op de ranglijst opgeleverd... 😉

Edit: voordat er serieus op gereageerd wordt: ook ik vind dat hij nog een kans verdient. Niet na één seizoen afschrijven deze jongen, maar hij moet komend seizoen wel behoorlijke stappen gaan zetten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

waardeloze speler met een twijfelachtige mentaliteit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

AZuid-Scharwoude schreef: 12 jun 2020, 15:39 Ik vind de schade van die penalty tegen in de uitwedstrijd tegen Vitesse behoorlijk groot. Dat ene punt had ons toch een andere positie op de ranglijst opgeleverd... 😉

Edit: voordat er serieus op gereageerd wordt: ook ik vind dat hij nog een kans verdient. Niet na één seizoen afschrijven deze jongen, maar hij moet komend seizoen wel behoorlijke stappen gaan zetten.
Mwah, dat is niet eerlijk. Je kan van iedere speler wel 1 moment vinden die ervoor heeft gezorgd dat we dit seizoen mogelijk een punt meer hadden kunnen hebben. Dat is het risico van met jongen spelers werken in de hoop dat ze veel potentie hebben.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kass schreef: 13 jun 2020, 08:19 Mwah, dat is niet eerlijk. Je kan van iedere speler wel 1 moment vinden die ervoor heeft gezorgd dat we dit seizoen mogelijk een punt meer hadden kunnen hebben. Dat is het risico van met jongen spelers werken in de hoop dat ze veel potentie hebben.
Ja, daarom stond er dus een knipoog en een aanvulling bij. Natuurlijk kun je genoeg dingen bedenken. Wat dacht je van Boadu als die iets meer kansen had benut waardoor we op doelsaldo eerste hadden gestaan... Het zit me nog steeds niet lekker hoe het seizoen geëindigd is. Ik moet het nog accepteren blijkbaar. 😉😉😉
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

AZuid-Scharwoude schreef: 13 jun 2020, 16:08 Ja, daarom stond er dus een knipoog en een aanvulling bij. Natuurlijk kun je genoeg dingen bedenken. Wat dacht je van Boadu als die iets meer kansen had benut waardoor we op doelsaldo eerste hadden gestaan... Het zit me nog steeds niet lekker hoe het seizoen geëindigd is. Ik moet het nog accepteren blijkbaar. 😉😉😉
Herkenbaar hoor. Als je ziet dat ze zelfs in Italië gewoon voetballen en vrijwel heel Europa weer alles doet wat ze tot april ook gewoon hebben gedaan en wij in Nederland gewoon stug de competitie niet willen hervatten frustreert mij dat ook enorm. AZ wordt gewoon de kans op 2 prijzen afgepakt zonder goede reden. Want ik moet ook nog maar zien of wij de Johan Fruitschaal mogen spelen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

On topic weer.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij heeft zich voorlopig alleen onderscheiden met schwalbes, slechte aannames, technische onbeholpenheid en een bedenkelijke lichaamshouding. Ik laat me graag verrassen komend jaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Toch weer eventjes deze oude beelden opgetrommeld waarom AZ er 2 miljoen voor over had.
https://www.youtube.com/watch?v=4GdJJNB4INk
Wellicht ontbreekt het 'm tot dusver aan het nodige zelfvertrouwen?
Bij PSV zagen supporters hem als een van de grootste talenten bij die club. Onder meer door zijn snelheid, maar hier komt het er allemaal nog niet echt uit.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bij Jong AZ liet hij af en toe mooie dingen zien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij heeft een korte periode gehad waarin het redelijk ging, maar daar blijft het ook bij, voor de rest was het ook in Jong AZ niets.
Hij stond op 8 doelpunten, daarvan waren er 4 in 1 wedstrijd tegen Helmond en 2 tegen De Graafschap.
Van mij part doet ie nog een jaartje Jong AZ, maar vooralsnog zie ik er niet heel veel in, dan vind ik het bijvoorbeeld een stuk begrijpelijker dat Thijs Oosting door mag naar het eerste, die heeft evenveel doelpunten, maar dan wel verdeelt over losse wedstrijden.

Het is altijd goed om naar het brede plaatje te kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 15 jun 2020, 14:53 Toch weer eventjes deze oude beelden opgetrommeld waarom AZ er 2 miljoen voor over had.
https://www.youtube.com/watch?v=4GdJJNB4INk
Wellicht ontbreekt het 'm tot dusver aan het nodige zelfvertrouwen?
Bij PSV zagen supporters hem als een van de grootste talenten bij die club. Onder meer door zijn snelheid, maar hier komt het er allemaal nog niet echt uit.
Net het filmpje bekeken, maar ben er niet echt van onder de indruk. Natuurlijk zitten er wel een paar aardige acties tussen, maar dergelijke filmpjes kun je van bijna alle spelers wel maken. Wat hij op tegen heeft is dat zijn balaanname vaak niet goed is, hij een type speler (counterspeler die het van zijn snelheid moet hebben) en ook in de dribbel vaak over zijn eigen benen lijkt te struikelen. Ik heb hem zo vaak zien vallen en dan niet door een tegenstander. Ik hou mijn hart vast als hij de opvolger van Idrissi moet worden.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mislukt. Punt. Gaat 'm ook niet meer worden bij AZ.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 19 jun 2020, 18:42 Wat hij op tegen heeft is dat zijn balaanname vaak niet goed is, hij een type speler (counterspeler die het van zijn snelheid moet hebben) en ook in de dribbel vaak over zijn eigen benen lijkt te struikelen.
Ah, een nieuwe Guus Hupperts! 🤣
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 19 jun 2020, 18:54 Ah, een nieuwe Guus Hupperts! 🤣
In bepaalde opzichten dus wel, al schat ik Aboukhlal wel hoger in dan Hupperts. Niet elke speler ontwikkelt zich hetzelfde, dus misschien dat Aboukhlal over een jaar of 3 een hele goede voetballer blijkt te zijn geworden. Blijft het feit dat hij niet echt in de huidige speelstijl van AZ past.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dingen waar je niet vrolijk van wordt als AZ supporter is de hint.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik denk niet dat dit ooit nog wat gaat worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten