Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2022, 14:36 Dat hij meer kansen krijgt wil niet zeggen dat hij in bescherming genomen wordt. Zoals eerder gezegd heeft Aboukhlal zelfs openlijke kritiek gekregen van Jansen in de winterstop. Dat heb ik hem over andere spelers niet of nauwelijks horen doen. Ja, hij krijgt regelmatig minuten. Maar dat is prima uit te leggen aan de hand van zijn rendement en spelersprofiel. Dat heeft niks te maken met 'in bescherming nemen'.


Ik vind Beukema niet slecht. Ik vind die adoratie genant en overdreven. Het is een aardige gozer en prima verdediger. Maar niet aantoonbaar beter dan de concurrentie. Zeker positioneel heeft hij nog voldoende te leren en al de nodige fouten gemaakt. Het is in dat opzicht prima te verdedigen dat Jansen Beukema vaak op de bank laat. Dat hij scoort is mooi meegenomen, maar daar staat hij niet voor. Daar moet je hem dus ook niet primair op beoordelen als verdediger.


Dos Santos begon ook heel goed, zeker in dat jaar met Janssen. Daarna anderhalf jaar geen pepernoot geraakt bij AZ. En ook niet daarna. Niet goed genoeg dus voor AZ. Dat vind ik Aboukhlal ook niet.


Wat is dat voor onzin? Je kan gewoon goed in de groep liggen en verder niet goed genoeg zijn voor AZ. Die dingen hebben helemaal niks met elkaar te maken.
Jij hebt overduidelijk die beschermende steunposts voor Aboukhlal gemist op de socials op het moment dat we écht op een dieptepunt zaten in het seizoen. Opeens kwamen Calvin en Myron nog even langs om te roepen dat Zakaria écht een toffe peer is.

Er is een mediastrategie en Aboukhlal is er bovenmatig het onderwerp van geweest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2022, 14:41 Om dan als je niet wint telkens de schuld in de schoenen te schuiven van de desbetreffende aanvaller gaat nergens over.
Maar als er gescoord wordt, telt het wel? Dat is eenzijdig en te gemakkelijk.
Dan kan je als aanvaller en in dit geval Aboukhlal alleen maar goed presteren dus. Want de missers tellen zogenaamd niet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2022, 14:43 Oh ja: vier goals vanmiddag tegen Go Ahead.
Jij zult lekker slapen vanavond. Aboukhlal scoort!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ben het eigenlijk wel beide met AZ4LIFE en DeZuivelDuivel eens. Denk dat jullie niet zo ver van elkaar afzitten op veel vlakken m.b.t. Aboukhlal.

AZ4LIFE is gewoon redelijk en geeft aan dat er geen betere alternatieven voorhanden zijn op dit moment in de spits, daar sluit ik me bij aan. Ook dat Zakaria niet goed genoeg is voor AZ1.
Het punt van DeZuivelDuivel waar ik het dan ook mee eens ben, is dat Aboukhlal die voetbalt bijna pijn doet aan de ogen. Die jongen schiet vanaf (bijna) de middenlijn, kan geen eens een bal stil leggen bij het tijdrekken en past werkelijk heel, heel zelden.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Na deze 4 goals in een wedstrijd en gelijkmaker tegen Willem 2 kan het niet lang meer duren voordat huiberts een contractverlenging tot 2027 regelt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Gewoon prima goals, is gewoon een spits en geen buitenspeler. Kopbal ook weer uitstekend.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2022, 14:43 Oh ja: vier goals vanmiddag tegen Go Ahead. Al is dat natuurlijk maar een oefenwedstrijd, tegen een zwakke tegenstander, gaven de verdedigers van Go Ahead de assists en stond de wind toevallig de goede kant op. :lol:


Maar je noemt het maar toch ff op. Ik snap dat trouwens wel hoor, als je er zo vaak naast gezeten hebt. En nu? Pavlidis naar Duitsland en Aboukhlal in de spits.? En vol voor de derde plaats?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

galblazer schreef: 24 mar 2022, 19:41
Pavlidis naar Duitsland en Aboukhlal in de spits.?
Alles is mogelijk bij deze club.

Waarom is ie trouwens niet opgeroepen voor Marokko? Zal de staaroperatie van die bondscoach gelukt zijn?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2022, 14:43 Oh ja: vier goals vanmiddag tegen Go Ahead. Al is dat natuurlijk maar een oefenwedstrijd, tegen een zwakke tegenstander, gaven de verdedigers van Go Ahead de assists en stond de wind toevallig de goede kant op. :lol:
Je vergeet nog iets. Iets heel bijzonders...
Ik zag in de samenvatting een assist van Aboukhlal. :shock:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sir Robbert schreef: 24 mar 2022, 19:20 Gewoon prima goals, is gewoon een spits en geen buitenspeler. Kopbal ook weer uitstekend.
Boadu had ook regelmatig ruzie met de bal en moet het net als Aboukhlal met name van zijn snelheid hebben en die heeft voor AZ bepaald geen windeieren gelegd.
Daarbij kunnen we niet ontkennen dat met zijn invalbeurten er toch wel wat gebeurt. Of het nu al struikelend is, toevallig op de goede plek staat, met een niet bedoelde actie een goal inluidt, het maakt allemaal niets uit want er gebeurt tenminste wel wat. Ik zou niet weten met welke andere invaller uit onze selectie we iets meer kunnen afdwingen om nog iets te kunnen ombuigen
Van mij mag Jansen anders best eens een opstelling maken met Zakaria in de spits, waarbij Pavlidis daar kort achter gepositioneerd staat zoals hij destijds ook bij Willem II functioneerde door kort achter Wreidt te spelen. Met Karlsson en Yuki op de vleugels die hem kunnen lanceren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 10:45 Van mij mag Jansen anders best eens een opstelling maken met Zakaria in de spits
De propagandamachine van AZ draait weer op volle toeren na een oefenwedstrijd

Deze gozer heeft 75 wanprestaties geleverd en we zetten hem gewoon in de basis. Welja.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 25 mar 2022, 10:56 De propagandamachine van AZ draait weer op volle toeren na een oefenwedstrijd

Deze gozer heeft 75 wanprestaties geleverd en we zetten hem gewoon in de basis. Welja.
Ik constateer slechts dat hij het als invaller beslist niet slecht doet. Je kunt Jansen niet verwijten dat hij hem juist gebruikt om nog iets te forceren en wel degelijk zijn nut heeft voor deze selectie. Als spits, type Boadu, doet hij het niet verkeerd. Het lijkt me oprecht interessant hoe het zou functioneren met een balvaardige en veel scorende Pavlidis daar kort achter.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 mar 2022, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 11:04 Ik constateer slechts dat hij het als invaller beslist niet slecht doet. Je kunt Jansen niet verwijten dat hij hem juist gebruikt om nog iets te forceren en wel degelijk zijn nut heeft voor deze selectie. Als spits, type boadu, doet hij het niet verkeerd. Het lijkt me oprecht interessant hoe het zou functioneren met Pavlidis kort achter hem.
Hij doet het als invaller wel slecht. Dat kunnen we toch allemaal zien. Dat er geen betere alternatieven op de bank zitten daar wil ik nog in meegaan (hoewel Taabouni nooit een kans krijgt) maar zijn statistieken, gepruts en gedrag zijn tenenkrommend. Hij hoort gewoon niet bij AZ thuis en al zeker niet in de basis.

Pavlidis op 10 gaat trouwens niet. Die kan volgens Jansen in de spits al geen hele wedstrijd spelen...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 25 mar 2022, 11:13 Hij doet het als invaller wel slecht. Dat kunnen we toch allemaal zien.
Nou dan mag je de landelijke sportmedia wel opdoeken die hem als de subersub bombarderen.
Ik heb het over om nog iets te kunnen forceren, een stand om te buigen en daar slaagt hij met zijn typerende spel zeker wel in.
In ieder geval kun je Jansen niets verwijten dat hij juist hem gebruikt om nog iets te bewerkstelligen en de spitspositie pakt voor hem beter uit dan op de vleugels.

Overigens hoe was jou houding richting een speler als Boadu, die toch ook heel veel kenmerken in zijn spel van Aboukhlal heeft?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 mar 2022, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 11:21 Nou dan mag je de landelijke sportmedia wel opdoeken die hem als de subersub bombarderen.
Ik heb het over om nog iets te kunnen forceren, een stand om te buigen en daar slaagt hij met zijn typerende spel zeker wel in.
In ieder geval kun je Jansen niets verwijten dat hij juist hem gebruikt om nog iets te bewerkstelligen.
Nee hij buigt juist niets om.
Als hij scoort dan is het ook vaak gewoon niet genoeg geweest. Niet tegen Bodo en niet tegen Willem 2 bijvoorbeeld en dan valt al bijna een kwart van zijn productie weg nog voor we verder kijken.

De hoeveelheid die je verliest in veldspel wordt niet gecompenseerd door zijn individuele uitbarstingen de keer dat het eens goed valt. Zie daarvoor ook het feit dat hij dus 1 op 7 loopt. Vergelijk hem dan met een Cyriel Dessers bijvoorbeeld en dan zie je gelijk verschillen in zowel doelpunten als assists.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 25 mar 2022, 11:31 De hoeveelheid die je verliest in veldspel wordt niet gecompenseerd door zijn individuele uitbarstingen
Had je dit oordeel ook niet over Boadu? Die was ook behoorlijk aan kritiek onderhevig. Nam ook niet veel deel aan het spel, de ballen sprongen ook nog wel eens van zijn schoen en van zijn ingezette acties gingen er nog wel eens wat in de mist. Toch heeft die jongen AZ bepaald geen windeieren gelegd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 11:21 Nou dan mag je de landelijke sportmedia wel opdoeken die hem als de subersub bombarderen.
Die hebben er de ballen verstand van en zien hem zelden spelen. Net als die commentatoren en analisten. Die volgen alleen de top 3 en de rest zien ze af en toe spelen. Dos Santos werd na 100 wanprestaties ook nog steeds een groot talent genoemd na 1 goede actie.
De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 11:21 Overigens hoe was jou houding richting een speler als Boadu, die toch ook heel veel kenmerken in zijn spel van Aboukhlal heeft?
Ook een hele zwakke voetballer. Maar die gebruikte zijn snelheid tenminste functioneel, liep geen medespelers in de weg, versierde regelmatig strafschoppen, was effectief voor het doel en positioneel vrij sterk. En altijd goed in de grote wedstrijden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 25 mar 2022, 11:35 Had je dit oordeel ook niet over Boadu? Die was ook behoorlijk aan kritiek onderhevig. Nam ook niet veel deel aan het spel, de ballen sprongen ook nog wel eens van zijn schoen en van zijn ingezette acties gingen er nog wel eens wat in de mist. Toch heeft die jongen AZ bepaald geen windeieren gelegd.
Wederom een stromanargument, je legt mij een oordeel over Boadu in de mond om die vervolgens proberen om te maaien.
Nee mijn oordeel over Boadu lag heel wat anders. bovenal hadden de problemen van Boadu niet temaken met zijn eigen oogkleppen. Ik heb heel lang gespeculeerd over de begeleiding in krachttraining die Boadu gehad heeft na zijn blessure waardoor hij zo sterk speelde in het seizoen van zijn doorbraak en het mogelijke gebrek daaraan in het daaropvolgende seizoen. Waardoor hij zijn explosiviteit en kracht kwijt leek te zijn. Het is nooit een speerpunt van mij geweest dat Boadu egocentrisch zou zijn in zijn spel. Wel heb ik bijvoorbeeld aangegeven dat Boadu niet een typische AZ spits was. Voor Boadu speelden we helemaal niet met snelle jongens die het van de diepgang moesten hebben in de spits, maar met sleurspitsen zoals Weghorst/Janssen/Altidore (en gefaalde versies als tweede man in Mühren, Boymans, Johnsen en Avdic).

Overigens heeft Boadu het zoals voorspeld dan ook moeilijk met een stap hogerop, dat komt mede doordat er ook op Boadu maar weinig druk lag om zichzelf direct te verbeteren. Ik wil hier nog best eens uit de doeken doen over waarom spelers als Koopmeiners mijn voorkeur hebben en hoe ik zijn intrinsieke motivatie en brede kwaliteiten mee woog in zijn mogelijke slagingskansen hogerop en hoe ik die overigens vanaf het begin af aan al heb gesteund. Misschien kom je er dan achter in welke zin ik voorstander ben van het team, teamprestaties en spelers die het team beter laten functioneren. (En waarom ik dus ook specifiek suggesties heb gedaan voor spelers die op Koopmeiners lijken in het schaduwelftal topic).

Terugkomend op je opmerking: Ik zou Aboukhlal ook helemaal niet met Boadu vergelijken buiten het feit dat beiden geroemd worden om hun snelheid. Ik vergelijk Aboukhlal al een tijdje met spelers als Depay en Neymar die in verschillende trappen van grote over meer kwaliteit beschikken, maar alsnog vergelijkbare ergernis opwekken bij de neutrale supporter zowel als die van eigen club of land. Waarbij ik benadruk dat Aboukhlal uit dezelfde opleiding komt als Depay (en een van die opleiders is hier nu hoofdtrainer) en dat als je hem al op zo'n manier wil gebruiken je het elftal dus om hem heen moet gaan bouwen. Alleen vind ik hem er persoonlijk niet goed genoeg voor en zou ik er in ieder geval niet met plezier naar kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 mar 2022, 11:31 Nee hij buigt juist niets om.
Als hij scoort dan is het ook vaak gewoon niet genoeg geweest. Niet tegen Bodo en niet tegen Willem 2 bijvoorbeeld en dan valt al bijna een kwart van zijn productie weg nog voor we verder kijken.
Wat een gelul.

Tegen Willem II maakt hij de 2-2, wat je een punt oplevert
Tegen ajax maakt hij de 1-2, wat je twee punten oplevert
Tegen Bodo maakt hij de 1-1, het is dat je geen VAR had anders was dat ook een zeer belangrijke goal geweest.
Tegen Cambuur maakt hij de 1-3, is de beslissing, maar gezien het tijdstip (90+3) geen heel belangrijke
Tegen NEC maakt hij de 1-1, wat je een punt oplevert
Tegen RKC maakt hij de 0-4, totaal niet belangrijk
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 24 mar 2022, 19:41 Maar je noemt het maar toch ff op. Ik snap dat trouwens wel hoor, als je er zo vaak naast gezeten hebt. En nu? Pavlidis naar Duitsland en Aboukhlal in de spits.? En vol voor de derde plaats?
Zo vaak naast heb gezet :lol: :lol: :lol:

En nee. Als je even goed leest zeg ik zo'n beetje in elke post dat ik Aboukhlal niet goed genoeg acht voor een basisplaats en heb komende zomer zou doorselecteren.
Gesloten