Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

multatuli schreef: 06 sep 2021, 09:46
Volgens de Marokkaanse bondscoach is Aboukhlal trouwens wel een hele goede voetballer.
Ziet hij het toch heel anders als menig forum genoot hier. Zou hij er wel verstand van hebben dan ? =D> Of bezitten die forummers over meer voetbal kennis en inzicht als de coach van het Marokkaanse elftal. :lol:
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Roadman schreef: 06 sep 2021, 15:54 Ziet hij het toch heel anders als menig forum genoot hier. Zou hij er wel verstand van hebben dan ? =D> Of bezitten die forummers over meer voetbal kennis en inzicht als de coach van het Marokkaanse elftal. :lol:
Om eerlijk te zijn denk ik dat supporters sommige dingen beter zien dan scouts. Simpelweg omdat wij elke week dezelfde spelers zien. Het zou me weinig verbazen als deze coach alleen wat statistieken bekijkt en ziet dat Abouklal scoort tegen Celtic.

Er zijn genoeg transfers waarvan we meteen al zeiden: 'hoe komen ze erop' en de kopende club dat na 3 wedstrijden ook zei.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MarkusHenriksen19 schreef: 06 sep 2021, 16:09 Er zijn genoeg transfers waarvan we meteen al zeiden: 'hoe komen ze erop' en de kopende club dat na 3 wedstrijden ook zei.
Geef eens een voorbeeld dan wanneer de AZ-leiding na 3 wedstrijden zei “hoe kwamen we erop”?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

MarkusHenriksen19 schreef: 06 sep 2021, 16:09 Om eerlijk te zijn denk ik dat supporters sommige dingen beter zien dan scouts.
Tuurlijk joh #-o . Blij dat je het zelf gelooft. En natuurlijk kijken die supporters niet door een “ club” gekleurde bril en zien en weten alles. De meeste supporters weten niets eens of een speler links of rechtsbenig is. Of tweebenig. Bovendien had ik het niet over scouts maar over de coach van het nationale team van Marokko. En die valt bij jou blijkbaar in dezelfde categorie als een scout.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 06 sep 2021, 16:20 Geef eens een voorbeeld dan wanneer de AZ-leiding na 3 wedstrijden zei “hoe kwamen we erop”?
Hij bedoelt uitgaande transfers

En die bondscoach van Marokko is een blinde dwaas die alleen wat samenvattingen voorbij ziet komen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ-speler Aboukhlal getuige van staatsgreep: ‘Ik lag in bed toen ik schoten hoorde’

Hij trekt gewoon dit soort idioot gedoe aan. Er is altijd wel wat met hem.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 06 sep 2021, 17:19 AZ-speler Aboukhlal getuige van staatsgreep: ‘Ik lag in bed toen ik schoten hoorde’

Hij trekt gewoon dit soort idioot gedoe aan. Er is altijd wel wat met hem.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hier moet je niet lichtzinnig mee omgaan. Ze moeten hem gewoon 3 maanden de tijd geven om van de schrik te bekomen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Langedijk schreef: 06 sep 2021, 18:57 Hier moet je niet lichtzinnig mee omgaan. Ze moeten hem gewoon 3 maanden de tijd geven om van de schrik te bekomen.
Gezien je reacties ben je een fan van hem toch ? :evil:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wedstrijd amper 24 min bezig en ik ben alweer helemaal klaar met deze man. Heb de transferzomer lopen klagen over deze positie en hoe duidelijk wil je het alweer hebben dat deze jongen het hele aanvalsspel van AZ degradeerd. Je kan geen bal in de ploeg houden of een combinatie aan gaan met deze jongen. Ja hij maakt soms een goaltje maar dat weegt in de verste verte niet op tegen wat hij verprutst.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

En maar blijven opstellen #-o
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Was het geen honderd procent penalty? Tegenstander raakt namelijk niet de bal maar zuiver het been van Aboukhlal.
Was hij toch de gevierde jongen geweest, zeker als ook nog Pavlidis wat scherper was geweest toen Aboukhlal na 10 minuten snel op rechts zich vrij speelde en uit zijn voorzet de Griek wellicht toch wel wat beter op had kunnen anticiperen. Het is achteraf gelul, maar die twee acties hadden ook zomaar de overwinning kunnen bezorgen en waren de meningen weer heel anders geweest. Verder heb ik Evjen daarna in die twintig minuten helemaal niet gezien dat Jansen zich nog eens achter de oortjes krapt dat hij het anders had moeten neerzetten. Gewoon hem met zijn snelheid op rechts laten staan en hopen dat Pavlidis wat scherper gaat worden met een Karlsson die hopelijk weer snel zijn oude vorm terugkrijgt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 11 sep 2021, 23:11 Was het geen honderd procent penalty? Tegenstander raakt namelijk niet de bal maar zuiver het been van Aboukhlal.
Was hij toch de gevierde jongen geweest, zeker als ook nog Pavlidis wat scherper was geweest toen Aboukhlal na 10 minuten snel op rechts zich vrij speelde en uit zijn voorzet de Griek wellicht toch wel wat beter op had kunnen anticiperen. Het is achteraf gelul, maar die twee acties hadden ook zomaar de overwinning kunnen bezorgen en waren de meningen weer heel anders geweest. Verder heb ik Evjen daarna in die twintig minuten helemaal niet gezien dat Jansen zich nog eens achter de oortjes krapt dat hij het anders had moeten neerzetten. Gewoon hem met zijn snelheid op rechts laten staan en hopen dat Pavlidis wat scherper gaat worden met een Karlsson die hopelijk weer snel zijn oude vorm terugkrijgt.
Ik vind Aboukhlal niet goed genoeg voor AZ maar het was inderdaad een zuivere penalty (is die fokking var weer met vakantie ofzo? ) en pavlidis had die bal er gewoon in moeten pissen.. Bij die 2 momenten deed aboukhlal niets fout.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Het grootste compliment dat hij kan krijgen is dat PSV echt rekening met hem hield zoals rugdekking en hem afschermen van de combinatie.
Hij had echt een assist verdiend, hij gaf hem op een presenteerblaadje.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Met Aboukhlal heb ik gewoon hetzelfde probleem dat ik met spelers als Memphis Depay en Neymar heb. Ze kunnen klaarblijkelijk enorm goed voetballen en door de wat simpelere voetbalminnaar worden ze op handen gedragen, maar ik vind ze zo ontzettend storend voor het proces van het team. En als ze dan niet scoren.. dan blijft het ook alleen maar storend.

Die ene bijna assist van Aboukhlal op Pavlidis kun je wegstrepen met die bal die Aboukhlal zelf verprutste tegen Celtic bijvoorbeeld. Het is het voorlopig vooral telkens nét niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 12 sep 2021, 01:37 Ik vind Aboukhlal niet goed genoeg voor AZ maar het was inderdaad een zuivere penalty (is die fokking var weer met vakantie ofzo? ) en pavlidis had die bal er gewoon in moeten pissen.. Bij die 2 momenten deed aboukhlal niets fout.
Boadu had min of meer dezelfde kritiek. Balbehandeling ondermaats maar was min of meer altijd wel een bepalende factor in de grote wedstrijden.
Aboukhlal was in het weekend eigenlijk goed voor een penalty en een voorzet waaruit gescoord had moeten worden. Bij een normaal verloop was hij dan het mannetje geweest en had hij dus een belangrijke stempel gedrukt. Ik zeg niet dat hij iedere wedstrijd moet spelen maar hij heeft echt wel een belangrijk wapen om daar gebruik van te maken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 07:36 Boadu had min of meer dezelfde kritiek. Balbehandeling ondermaats maar was min of meer altijd wel een bepalende factor in de grote wedstrijden.
Aboukhlal was in het weekend eigenlijk goed voor een penalty en een voorzet waaruit gescoord had moeten worden. Bij een normaal verloop was hij dan het mannetje geweest en had hij dus een belangrijke stempel gedrukt. Ik zeg niet dat hij iedere wedstrijd moet spelen maar hij heeft echt wel een belangrijk wapen om daar gebruik van te maken.
Ik zeg ook niet dat Aboukhlal helemaal waardeloos is, maar net als Boadu is hij te weinig bij het spel betrokken en moet hij het van 1 of 2 momenten hebben. Dat is in het huidige topvoetbal te weinig. Tenzij je een perfecte verdediging en keeper hebt die continue de 0 weten te houden. Maar die hebben we niet meer (laatste was Bizot, Svensson, Vlaar, Wuytens, Wijndal). Onze CV's zijn daarvoor te slecht.

Wel vind ik dat op de inzet van Aboukhlal weinig aan te merken is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 13 sep 2021, 08:32 Ik zeg ook niet dat Aboukhlal helemaal waardeloos is, maar net als Boadu is hij te weinig bij het spel betrokken en moet hij het van 1 of 2 momenten hebben.
Klopt, maar ik herhaal; uit die 2 momenten hadden ook 2 goals moeten komen en dat lag niet aan hem.
Ik begrijp best dat Jansen op dit moment de keuze op hem laat vallen. Wel had AZ eigenlijk een aanvaller er bij moeten hebben die zowel op de vleugels als in de spits uit de voeten kan, want daar ligt het grootste probleem.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 11:29 Klopt, maar ik herhaal; uit die 2 momenten hadden ook 2 goals moeten komen en dat lag niet aan hem.
Ik begrijp best dat Jansen op dit moment de keuze op hem laat vallen. Wel had AZ eigenlijk een aanvaller er bij moeten hebben die zowel op de vleugels als in de spits uit de voeten kan, want daar ligt het grootste probleem.
Het niet halen van een 2e spits (eentje die wel goals maakt) is inderdaad 1 van de fouten van Max.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 13 sep 2021, 12:26 Het niet halen van een 2e spits (eentje die wel goals maakt) is inderdaad 1 van de fouten van Max.
Daar had meer attentie naar toe moeten gaan dan naar Veerman. Op zich staat dit elftal wel, dat voetballende vermogen zit er nog steeds goed ingeslepen alleen voorin mis je killers en dat was vorig seizoen eigenlijk ook al zo dat we te weinig scoren aan de hand van de kansen die het weet te creëren.
Gesloten