Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 24 mar 2022, 16:13 Maar als er gescoord wordt, telt het wel? Dat is eenzijdig en te gemakkelijk.
Dan kan je als aanvaller en in dit geval Aboukhlal alleen maar goed presteren dus. Want de missers tellen zogenaamd niet.
Nee, dat is het andere uiterste. Nuance. Jij stelt bijna dat elke keer dat je niet wint dat je dat in de schoenen kunt schuiven van een aanvaller die een kans mist. Dat vind ik veel te makkelijk. Of dat nu Aboukhlal, Pavlidis, Poku of wie dan ook is.

Aboukhlal heeft als invaller dit seizoen gewoon een goed rendement en ons al aardig wat punten opgeleverd (zie bovenstaande post). Dat is gewoon een feit. Daar kunnen we heel lang of kort over praten. Dat staat gewoon. Dan kan je nu gaan kijken naar elke verliespartij, maar er zijn er maar weinig waarvan ik kan zeggen dat we daar punten hebben verloren door missers van Aboukhlal.

Neem bijvoorbeeld even Bodo thuis. Waar verlies je die door? Aboukhlal forceerde in die wedstrijd wel een paar kansjes, maar hij (of Sowah) verzilverden die niet. Verlies je dan door hem? Of doordat Martins Indi en Beukema slecht staan te verdedigen bij de twee goals? Of door Jansen die dramatisch wisselt? Zeg het maar. Ik vind het verdedigen van Martins Indi en Beukema, en het wisselbeleid van Jansen, in die wedstrijd meer debet aan het verlies dan de paar halve kansen die Aboukhlal niet verzilverde.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 mar 2022, 15:19 Jij hebt overduidelijk die beschermende steunposts voor Aboukhlal gemist op de socials op het moment dat we écht op een dieptepunt zaten in het seizoen. Opeens kwamen Calvin en Myron nog even langs om te roepen dat Zakaria écht een toffe peer is.

Er is een mediastrategie en Aboukhlal is er bovenmatig het onderwerp van geweest.
Niet gezien, maar zou dat ook niet heel raar vinden na het beschamende gedrag van een deel van de supporters. En ik zal je trouwens zeggen dat de selectie in zijn geheel daarvan walgt en dat niet zomaar meer gaat accepteren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 14:21 Niet gezien, maar zou dat ook niet heel raar vinden na het beschamende gedrag van een deel van de supporters. En ik zal je trouwens zeggen dat de selectie in zijn geheel daarvan walgt en dat niet zomaar meer gaat accepteren.
Maakt voor mij des te helderder hoe ze omgaan met kritiek.
Ze stonden op dat moment namelijk in het rechterrijtje en daar hoort AZ ook gewoon niet thuis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 14:10 Wat een gelul.

Tegen Willem II maakt hij de 2-2, wat je een punt oplevert
Tegen ajax maakt hij de 1-2, wat je twee punten oplevert
Tegen Bodo maakt hij de 1-1, het is dat je geen VAR had anders was dat ook een zeer belangrijke goal geweest.
Tegen Cambuur maakt hij de 1-3, is de beslissing, maar gezien het tijdstip (90+3) geen heel belangrijke
Tegen NEC maakt hij de 1-1, wat je een punt oplevert
Tegen RKC maakt hij de 0-4, totaal niet belangrijk
de 2-2 tegen Willem 2 is praktisch een verlies op de ranglijst en gezien het spelbeeld en geleverde veldspel door AZ was winst voor Willem 2 nog verdiend geweest ook. Als geheel heeft AZ gewoon verloren dit weekend en als je dat ontkent moet je geen diepgaande discussies over voetbal willen hebben. Dan snap ik inderdaad dat je zo'n jongen gelijk de hand boven het hoofd houd als hij scoort.
Van Bodo heb je over twee wedstrijden verloren, mede door de waardeloze inzet van Aboukhlal in de tweede wedstrijd. Dit is juist het toonbeeld voor mij dat Aboukhlal NIET het verschil maakt. Het is alles of niets. Niets is het heel vaak en zelfs als hij alles geeft levert het geen tastbaar resultaat op.
Hoe de 1-3 precies het beslissende doelpunt kan zijn, zeker als ie zo laat valt moet je je afvragen, de 0-4 idem.

De 1-1 tegen NEC levert je een punt op, maar als team zat AZ toen nog gewoon in de zwakke periode ook daar valt nog wel wat te zeggen voor het feit dat het niet doorslaggevend was.
De 1-2 tegen ajax krijgt en kreeg hij gewoon krediet voor. Net zoals de voorfrommelactie tegen PSV (die officieel geen assist opleverde, maar ik echt niet vergeten ben).

Als we het dan over het verschil maken en oneerlijke bejegening willen hebben, zal ik nu eens de statistieken van Pavlidis erbij pakken die er overal gigantisch van langs krijgt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 14:12 Zo vaak naast heb gezet :lol: :lol: :lol:
https://www.azfanpage.nl/het-ongekende- ... os-santos/
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 14:10
Tegen Willem II maakt hij de 2-2, wat je een punt oplevert > Goede kopbal
Tegen ajax maakt hij de 1-2, wat je twee punten oplevert > Intikker
Tegen Bodo maakt hij de 1-1, het is dat je geen VAR had anders was dat ook een zeer belangrijke goal geweest. > Volledig mislukt schot
Tegen Cambuur maakt hij de 1-3, is de beslissing, maar gezien het tijdstip (90+3) geen heel belangrijke > Slechtste invalbeurt die ik ooit van een speler heb gezien
Tegen NEC maakt hij de 1-1, wat je een punt oplevert > Goede kopbal
Tegen RKC maakt hij de 0-4, totaal niet belangrijk > Intikker
Op de momenten dat het echt niet slechter kan maakt hij steeds een doelpunt waardoor hij weer 2 maanden krediet heeft. Ik kijk daar doorheen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 14:19 Nee, dat is het andere uiterste. Nuance. Jij stelt bijna dat elke keer dat je niet wint dat je dat in de schoenen kunt schuiven van een aanvaller die een kans mist. Dat vind ik veel te makkelijk. Of dat nu Aboukhlal, Pavlidis, Poku of wie dan ook is.

Aboukhlal heeft als invaller dit seizoen gewoon een goed rendement en ons al aardig wat punten opgeleverd (zie bovenstaande post). Dat is gewoon een feit. Daar kunnen we heel lang of kort over praten. Dat staat gewoon. Dan kan je nu gaan kijken naar elke verliespartij, maar er zijn er maar weinig waarvan ik kan zeggen dat we daar punten hebben verloren door missers van Aboukhlal.

Neem bijvoorbeeld even Bodo thuis. Waar verlies je die door? Aboukhlal forceerde in die wedstrijd wel een paar kansjes, maar hij (of Sowah) verzilverden die niet. Verlies je dan door hem? Of doordat Martins Indi en Beukema slecht staan te verdedigen bij de twee goals? Of door Jansen die dramatisch wisselt? Zeg het maar. Ik vind het verdedigen van Martins Indi en Beukema, en het wisselbeleid van Jansen, in die wedstrijd meer debet aan het verlies dan de paar halve kansen die Aboukhlal niet verzilverde.
Helemaal mee eens. Sowah en Aboukhlal spelen hier natuurlijk wel een rol in. Maar dat is niet hun schuld en een tactische keuze van Jansen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 mar 2022, 14:45 de 2-2 tegen Willem 2 is praktisch een verlies op de ranglijst en gezien het spelbeeld en geleverde veldspel door AZ was winst voor Willem 2 nog verdiend geweest ook. Als geheel heeft AZ gewoon verloren dit weekend en als je dat ontkent moet je geen diepgaande discussies over voetbal willen hebben. Dan snap ik inderdaad dat je zo'n jongen gelijk de hand boven het hoofd houd als hij scoort.
Het ging over de waarde van zijn goal, niet of een gelijkspel tegen Willem II een goede prestatie is. Je haalt constant dingen door elkaar, of linkt dingen die niks met elkaar te maken hebben. De goal leverde direct een resultaat (punt) op. Daar hoef je verder de polonaise niet over te lopen, want dat is inderdaad een wanprestatie.
Van Bodo heb je over twee wedstrijden verloren, mede door de waardeloze inzet van Aboukhlal in de tweede wedstrijd. Dit is juist het toonbeeld voor mij dat Aboukhlal NIET het verschil maakt. Het is alles of niets. Niets is het heel vaak en zelfs als hij alles geeft levert het geen tastbaar resultaat op.
Inzet was niks mee die wedstrijd. Hij zette bij een op het oog kansloze bal nog door, veroverde die op de achterlijn en gaf m goed voor op Sowah. Die miste vervolgens. Verder dwong Aboukhlal op opportunisme nog een aantal halve kansen af.
Hoe de 1-3 precies het beslissende doelpunt kan zijn, zeker als ie zo laat valt moet je je afvragen, de 0-4 idem.
Misschien moet je even beter gaan lezen. Ik zei dat de 1-3 voor de beslissing zorgde, want op 1-2 kan er zomaar nog een verdwaalde corner in vliegen waardoor je 2-2 speelt. Dat is wel een heel verschil met een 0-3 tussenstand en dan de 0-4 maken. Maar zoals je kon zien zei ik ook dat gezien het tijdstip van de 1-3 (90+3) het belang iets minder groot was.
De 1-1 tegen NEC levert je een punt op, maar als team zat AZ toen nog gewoon in de zwakke periode ook daar valt nog wel wat te zeggen voor het feit dat het niet doorslaggevend was.

Zie uitleg Willem II.
Als we het dan over het verschil maken en oneerlijke bejegening willen hebben, zal ik nu eens de statistieken van Pavlidis erbij pakken die er overal gigantisch van langs krijgt?
Dat valt wel mee. Pavlidis speelt voldoende, en soms ook goed. Staat terecht in de basis en krijgt terecht de voorkeur boven Aboukhlal. Of hij op termijn echt goed genoeg is betwijfel ik. Ik denk zelf van niet. Maar dat hij er echt van langs krijgt valt reuze mee.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wow een stuk van zes jaar geleden ofzo, knap hoor. Wat op het moment van schrijven niet zo heel raar was. Maar waar ik inderdaad volledig naast zat nadien. Weghorst heb ik me ook in vergist. Daar doe ik allemaal niet zo moeilijk over. Maar als je een stuk van vijf of zes jaar geleden moet opduiken om aan te tonen dat ik ‘er constant naast zit’, dan zegt dat genoeg. Kan ook nog wel een aardig lijstje samenstellen over de laatste twee/drie jaar waarin ik gelijk heb gekregen, maar zo ijdel ben ik dan weer net niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 19:23 Wow een stuk van zes jaar geleden ofzo, knap hoor. Wat op het moment van schrijven niet zo heel raar was. Maar waar ik inderdaad volledig naast zat nadien. Weghorst heb ik me ook in vergist.
Friday ook. Van aanvallers heb je weinig kaas gegeten :P

Maar ik haal specifiek Dos Santos aan omdat hier vele parallellen met Aboukhlal zijn. Ook het vriendje van de trainer en ook veel te lang gehandhaafd door de club.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Om Friday maar niet te vergeten. Koenders, Waterman, Weghorst. Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn
Volgend jaar april weten we meer
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 25 mar 2022, 19:19 Het ging over de waarde van zijn goal, niet of een gelijkspel tegen Willem II een goede prestatie is. Je haalt constant dingen door elkaar, of linkt dingen die niks met elkaar te maken hebben. De goal leverde direct een resultaat (punt) op. Daar hoef je verder de polonaise niet over te lopen, want dat is inderdaad een wanprestatie.
Ho wacht nu pas je mijn definitie voor mij aan.
Ik haal niks door elkaar, ik was in het begin al vrij helder met wat ik bedoelde.
Met het verschil maken bedoel ik niet het 4e doelpunt maken of één treffer in een wedstrijd die je gewoon hád moeten winnen.
Dat is namelijk nou net mijn hele probleem met Aboukhlal, hij maakt het échte verschil niet in ieder geval niet in de zin dat hij het team op sleeptouw neemt of het team beter laat spelen. Daar is hij gewoon niet goed genoeg voor. Dat hij 1x op de 7 wedstrijden scoort is dan een vaststaand feit.

Veel mensen waren kritisch op Clasie, ik ook. Die heeft zich echt opgepakt en het wel of niet meespelen van Clasie is bijvoorbeeld een enorme factor in hoe AZ presteert op dit moment. Hetzelfde heeft te gelden voor Midtsjö en Karlsson.

Aboukhlal creëert niets hij maakt hooguit af of heeft een keer in de zoveel tijd een goede actie (uitzonderingen daargelaten zoals tegen Bodo die ene voorzet die Sowah en Evjen verprutsen en tegen PSV). Het draagt echter niets bij aan hoe het team speelt.

Dat je die nuances niet kan zien is voor jou rekening en veel verdere dicussie lijkt mij dan eigenlijk ook zinloos op dit gebied.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

galblazer schreef: 25 mar 2022, 19:52 Om Friday maar niet te vergeten. Koenders, Waterman, Weghorst. Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn
Als ze een tintje hebben wil hij er graag iets moois van maken. Dat is wel opvallend ja.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 mar 2022, 20:13 Als ze een tintje hebben wil hij er graag iets moois van maken. Dat is wel opvallend ja.
Heeft Weghorst een tintje? 🙄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 26 mar 2022, 00:06 Heeft Weghorst een tintje? 🙄
Nee, maar daar was hij juist negatief over
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 25 mar 2022, 20:13 Als ze een tintje hebben wil hij er graag iets moois van maken. Dat is wel opvallend ja.
Kansloze reactie. [-X
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 26 mar 2022, 09:41 Kansloze reactie. [-X
Doe niet zo politiek correct joh
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Shota-Arveladze schreef: 26 mar 2022, 09:41 Kansloze reactie. [-X
Niet. Ik heb dit AZ 4 Life ook wel eens verweten.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 26 mar 2022, 10:22 Doe niet zo politiek correct joh
Maar oh wee als iemand jou verwijt dat je het niet zo hebt op spelers met een kleurtje. Je komt in je argument met Koenders en Waterman, dat is tien jaar terug joh.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 27 mar 2022, 15:04 Maar oh wee als iemand jou verwijt dat je het niet zo hebt op spelers met een kleurtje. Je komt in je argument met Koenders en Waterman, dat is tien jaar terug joh.
Wat wil je nu eigenlijk suggereren? Ga om te beginnen eens beter lezen want ik ben niet degene die Koenders en Waterman noemt.

AZ 4 Life staan er gewoon bekend om in de bres te springen voor jongens met een tintje waar kritiek op wordt gegeven. Dat schijnt niet te mogen en van jou blijkbaar ook niet.

Ik ben momenteel kritisch op Aboukhlal, Sowah en BMI maar over Wijndal overwegend positief. En ik schreeuw hier zelfs om meer speeltijd voor Taabouni terwijl velen juist weer kritisch zijn op hem. Daarnaast ben ik geen fan van De Wit, Hatzidiakos, Vindahl en Witry en daar kan ik geen kleurtje bij ontdekken.

Dus wat is je punt precies?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten