Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 19 mar 2022, 08:31 Leuke is dat de bal bijna aanraken tegen PSV en op de goede plek staan tegen ajax en de bal van 5 meter inschieten z'n hoogtepunten zijn.
Ik heb deze jongen denk ik in 80 wedstrijden iets van 15 keer de bal over de achterlijn zien lopen omdat hij geen controle heeft.
Maargoed, Aboukhlal of Jelle Duin?
Ik kies in deze ook voor Zakaria
Inmiddels is het blijkbaar Aboukhlal of Meerdink en straks weer Barasi.

Nee een tacticus met enig inzicht had misschien nog een speler als Buurmeester ofzo gebracht voor Pavlidis om de Wit dan als hardwerkende en storende speler in de spits te zetten. Beetje datzelfde idee van toen Beukema in de spits gebracht werd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Mijn God, dit seizoen kan dus nog slechter worden. Aboukhlal die de 2-2 scoort na een invalbeurt. Nu bouwt die verschrikkelijke speler weer krediet op en mag hij weer 20 wedstrijden blijven staan.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Daar isie weer! Beschermende post van AZ op instagram. Want jongens: 'Zaka' was eigenlijk gisteren de reddende held! Wisten jullie dat nog niet?!?

Overigens interessant dat de fanpage exact die woorden ook gebruikt die in de insta-post staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Al scoort hij een hattrick met zijn derde been hoop ik nog dat ze heeeeel snel verpatsen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 21 mar 2022, 08:04 Mijn God, dit seizoen kan dus nog slechter worden. Aboukhlal die de 2-2 scoort na een invalbeurt. Nu bouwt die verschrikkelijke speler weer krediet op en mag hij weer 20 wedstrijden blijven staan.
Ja waar haalt hij het lef vandaan om die bal binnen te schieten. Treurig dat jij dus liever hebt dat AZ verliest dan dat een speler de 2-2 scoort. Als we al naar dat niveau zijn afgegleden is het wel triest. De haat richting die jongen slaat sowieso nergens op. Ik heb even een mooi statistiekje voor je wat betreft het aantal minuten dat de spelers bij AZ nodig hebben om een goal te maken:

Aboukhlal: 157
Pavlidis: 173
Karlsson: 205
De Wit: 440
Evjen: 603

Vooral lekker je meest productieve speler blijven uitfluiten. Nu snap ik het wel, hij zal waarschijnlijk niet zo symphatiek ogen, maar fluit dan Evjen ook een keer uit. Daar heb je alle reden toe gezien de statistieken. Als je Aboukhlal bekritiseert zijn er nog wel een paar die meer kritiek verdienen.

En nee, ik ben ook geen grote fan van Aboukhlal, vind hem ook niet goed genoeg voor het niveau dat AZ nastreeft, maar hij heeft een aantal ontzettend belangrijke goals gemaakt. Hij toont inzet, ligt goed in de groep en heeft dus zijn waarde.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 13:44 Ja waar haalt hij het lef vandaan om die bal binnen te schieten. Treurig dat jij dus liever hebt dat AZ verliest dan dat een speler de 2-2 scoort. Als we al naar dat niveau zijn afgegleden is het wel triest. De haat richting die jongen slaat sowieso nergens op. Ik heb even een mooi statistiekje voor je wat betreft het aantal minuten dat de spelers bij AZ nodig hebben om een goal te maken:

Aboukhlal: 157
Pavlidis: 173
Karlsson: 205
De Wit: 440
Evjen: 603

Vooral lekker je meest productieve speler blijven uitfluiten. Nu snap ik het wel, hij zal waarschijnlijk niet zo symphatiek ogen, maar fluit dan Evjen ook een keer uit. Daar heb je alle reden toe gezien de statistieken. Als je Aboukhlal bekritiseert zijn er nog wel een paar die meer kritiek verdienen.

En nee, ik ben ook geen grote fan van Aboukhlal, vind hem ook niet goed genoeg voor het niveau dat AZ nastreeft, maar hij heeft een aantal ontzettend belangrijke goals gemaakt. Hij toont inzet, ligt goed in de groep en heeft dus zijn waarde.
Haters gonna hate. Eenmaal een stempel altijd een stempel. Heel treurig eigenlijk, tegen het sneue aan.. Dat je bijna gaat afvragen hoe zielig en bekrompen sommige supporters zich uitlaten over spelers van je club.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 13:44 Ja waar haalt hij het lef vandaan om die bal binnen te schieten. Treurig dat jij dus liever hebt dat AZ verliest dan dat een speler de 2-2 scoort. Als we al naar dat niveau zijn afgegleden is het wel triest. De haat richting die jongen slaat sowieso nergens op. Ik heb even een mooi statistiekje voor je wat betreft het aantal minuten dat de spelers bij AZ nodig hebben om een goal te maken:

Aboukhlal: 157
Pavlidis: 173
Karlsson: 205
De Wit: 440
Evjen: 603

Vooral lekker je meest productieve speler blijven uitfluiten. Nu snap ik het wel, hij zal waarschijnlijk niet zo symphatiek ogen, maar fluit dan Evjen ook een keer uit. Daar heb je alle reden toe gezien de statistieken. Als je Aboukhlal bekritiseert zijn er nog wel een paar die meer kritiek verdienen.

En nee, ik ben ook geen grote fan van Aboukhlal, vind hem ook niet goed genoeg voor het niveau dat AZ nastreeft, maar hij heeft een aantal ontzettend belangrijke goals gemaakt. Hij toont inzet, ligt goed in de groep en heeft dus zijn waarde.
Goed dat je gewoon niet oplet op de eerdere discussies op dit forum, maar gewoon blind naar gemakkelijke zaken zoekt.
Je statistiekje ziet er namelijk totaal anders uit als je gaat kijken naar het totaal aantal wedstrijden waarin Aboukhlal heeft gespeeld en hoe vaak hij dan gescoord heeft. Maar dan kom je bij een heel ander punt: ja Aboukhlal scoort nog wel eens, maar hoeveel draagt hij bij aan het team spel? Heb je ook een mooie lijst met assists? Ik wel namelijk: 0 of 1.

Evjen erbij pakken geeft gelijk aan dat je geen oog hebt voor waar de kritiek om draait, natuurlijk pak je met Evjen nu een speler die er ook inderdaad niks van bakt de laatste tijd, maar wel echt op een totaal andere manier. Evjen speelt in dienst van het team, maar is gewoon zo licht dat hij van de bal gelopen wordt en dus niet meekan op het niveau dat AZ nastreeft. Maar hij speelt de bal wel af, zoekt combinaties, geeft steekpassjes als het kan.

Aboukhlal is een egotripper in de stijl van Neymar en Depay(die niet geheel toevallig bij dezelfde club vandaan komt) en daarmee wekt hij overigens ook bij precies dezelfde mensen precies dezelfde afkeer op. Hij is namelijk verre van fysiek zo geweldig als de twee eerder genoemde spelers en heeft ook veel minder kwaliteiten dan beide eerder genoemde spelers. Wat je in Aboukhlal hebt is een alles of niets voetballer bij wie het vaker niets is dan alles. Daarnaast wordt hij behandeld als zoontje van de trainer of het nu wel of niet goed gaat, Aboukhlal mag standaard invallen, ongeacht zijn eigen prestaties in voorgaande wedstrijden.

Dusja leuk minuten per doelpunt verhaaltje, maar het zijn dan ook 11 doelpunten in 80 wedstrijden en laat ik gul blijven en dat dus nog altijd 1 op 7 noemen.

Sterker nog als we dan toch op deze tour zijn en we Aboukhlal in zijn kracht moeten gaan gebruiken... dan krijg ik bijna mijn bek niet erover open, maar dan moet je dus alle ballen op Aboukhlal gaan spelen en hem de 'ster' van je team maken ondanks dat Karlsson veel beter functioneert.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 21 mar 2022, 14:07 Goed dat je gewoon niet oplet op de eerdere discussies op dit forum, maar gewoon blind naar gemakkelijke zaken zoekt.
Je statistiekje ziet er namelijk totaal anders uit als je gaat kijken naar het totaal aantal wedstrijden waarin Aboukhlal heeft gespeeld en hoe vaak hij dan gescoord heeft. Maar dan kom je bij een heel ander punt: ja Aboukhlal scoort nog wel eens, maar hoeveel draagt hij bij aan het team spel? Heb je ook een mooie lijst met assists? Ik wel namelijk: 0 of 1.

Evjen erbij pakken geeft gelijk aan dat je geen oog hebt voor waar de kritiek om draait, natuurlijk pak je met Evjen nu een speler die er ook inderdaad niks van bakt de laatste tijd, maar wel echt op een totaal andere manier. Evjen speelt in dienst van het team, maar is gewoon zo licht dat hij van de bal gelopen wordt en dus niet meekan op het niveau dat AZ nastreeft. Maar hij speelt de bal wel af, zoekt combinaties, geeft steekpassjes als het kan.

Aboukhlal is een egotripper in de stijl van Neymar en Depay(die niet geheel toevallig bij dezelfde club vandaan komt) en daarmee wekt hij overigens ook bij precies dezelfde mensen precies dezelfde afkeer op. Hij is namelijk verre van fysiek zo geweldig als de twee eerder genoemde spelers en heeft ook veel minder kwaliteiten dan beide eerder genoemde spelers. Wat je in Aboukhlal hebt is een alles of niets voetballer bij wie het vaker niets is dan alles. Daarnaast wordt hij behandeld als zoontje van de trainer of het nu wel of niet goed gaat, Aboukhlal mag standaard invallen, ongeacht zijn eigen prestaties in voorgaande wedstrijden.

Dusja leuk minuten per doelpunt verhaaltje, maar het zijn dan ook 11 doelpunten in 80 wedstrijden en laat ik gul blijven en dat dus nog altijd 1 op 7 noemen.

Sterker nog als we dan toch op deze tour zijn en we Aboukhlal in zijn kracht moeten gaan gebruiken... dan krijg ik bijna mijn bek niet erover open, maar dan moet je dus alle ballen op Aboukhlal gaan spelen en hem de 'ster' van je team maken ondanks dat Karlsson veel beter functioneert.
Het aantal minuten is belangrijker dan het aantal wedstrijden. De ene speler speelt namelijk de volle 90 minuten, de ander valt vaak in. Dat geeft scheve verhoudingen. Een eerlijker vergelijk dan goals afgezet tegen het aantal minuten krijg je niet. Dan beoordeel je iedereen zo gelijk mogelijk.

En wat voegt Evjen toe aan het team dan? Werkt hij harder dan Aboukhlal? Nee. Voegt hij voetballend ook maar iets toe? Zelden tot nooit. Als we in al die tijd twee flitsen van zijn klasse hebben gezien in AZ 1 dan is het veel. Tuurlijk is Evjen een veel fijnere voetballer met een betere techniek. Hij laat het alleen nooit zien. Duels wint hij ook nooit en ballen verovert hij ook niet. Dan moet je hem ook lekker gaan uitfluiten. Of De Wit die als tien nauwelijks scoort na een redelijk productief begin van het seizoen. Maar nee, we pakken Aboukhlal weer lekker. Dat is lekker makkelijk.

Hoe kom jij erbij dat hij behandeld wordt als het zoontje van de trainer? Hij is heel snel zijn basisplaats kwijtgeraakt dit seizoen en Jansen had rond de winter nog de nodige kritiek op Aboukhlal. Dat hij verder vaak mag invallen is logisch, kijk immers nog eens naar bovenstaande statistieken.

Hij heeft met zijn snelheid bovendien een wapen dat niemand anders heeft. Het is alleen ongepolijst. Hij mist het overzicht vaak. Aan de andere kant forceert hij meestal wel kansen. Tegen Bodo ook weer. Wat had jij dan gedaan, Evjen ingebracht als extra spits? Of Sowah? Of wellicht Duin als hij fit was geweest? Er is niks beters en van alle opties die er zijn als aanvallende wissels is hij gewoon het beste.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik ben het met je eens dat hij een goede doelpunten maker is. Maar zijn snelheid had een wapen geweest als hij daardoor ook gaat scoren of assists geeft. Hij wordt regelmatig weggestoken maar struikeld vrijwel altijd over de bal daarna. Verder verliest hij om verschillende redenen al twee jaar lang 80% van de ballen die hij krijgt, daar werkt hij AZ nogal mee in de nesten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 14:19 Het aantal minuten is belangrijker dan het aantal wedstrijden. De ene speler speelt namelijk de volle 90 minuten, de ander valt vaak in. Dat geeft scheve verhoudingen. Een eerlijker vergelijk dan goals afgezet tegen het aantal minuten krijg je niet. Dan beoordeel je iedereen zo gelijk mogelijk.
Ik vind het fantastisch gevonden. Maar Aboukhlal komt er natuurlijk ook vooral in als het voor hem gunstig is.
AZ leunend op de zwakke defensie - en de tegenstander die aandringt. Dan komt er ruimte voor zijn spel.

Feit blijft: hij heeft dit seizoen vier goals gemaakt in de Eredivisie. Vorig jaar idem. Voor een aanvaller bij AZ is dat erg karig.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 13:44 Ik heb even een mooi statistiekje voor je wat betreft het aantal minuten dat de spelers bij AZ nodig hebben om een goal te maken:

Aboukhlal: 157
Pavlidis: 173
Karlsson: 205
De Wit: 440
Evjen: 603
Ik had niet van jou verwacht dat je zo van de scorebordjournalistiek was. Heb je ook een statistiek van aantal keer de bal verloren? Aantal keer 1 op 1 acties verkloot? Aantal keer voor eigen succes gaan terwijl je collega er beter voor staat?

Die gozer is zo ontzettend slecht en AZ onwaardig.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 14:19 Het aantal minuten is belangrijker dan het aantal wedstrijden. De ene speler speelt namelijk de volle 90 minuten, de ander valt vaak in. Dat geeft scheve verhoudingen. Een eerlijker vergelijk dan goals afgezet tegen het aantal minuten krijg je niet. Dan beoordeel je iedereen zo gelijk mogelijk.

En wat voegt Evjen toe aan het team dan? Werkt hij harder dan Aboukhlal? Nee. Voegt hij voetballend ook maar iets toe? Zelden tot nooit. Als we in al die tijd twee flitsen van zijn klasse hebben gezien in AZ 1 dan is het veel. Tuurlijk is Evjen een veel fijnere voetballer met een betere techniek. Hij laat het alleen nooit zien. Duels wint hij ook nooit en ballen verovert hij ook niet. Dan moet je hem ook lekker gaan uitfluiten. Of De Wit die als tien nauwelijks scoort na een redelijk productief begin van het seizoen. Maar nee, we pakken Aboukhlal weer lekker. Dat is lekker makkelijk.

Hoe kom jij erbij dat hij behandeld wordt als het zoontje van de trainer? Hij is heel snel zijn basisplaats kwijtgeraakt dit seizoen en Jansen had rond de winter nog de nodige kritiek op Aboukhlal. Dat hij verder vaak mag invallen is logisch, kijk immers nog eens naar bovenstaande statistieken.

Hij heeft met zijn snelheid bovendien een wapen dat niemand anders heeft. Het is alleen ongepolijst. Hij mist het overzicht vaak. Aan de andere kant forceert hij meestal wel kansen. Tegen Bodo ook weer. Wat had jij dan gedaan, Evjen ingebracht als extra spits? Of Sowah? Of wellicht Duin als hij fit was geweest? Er is niks beters en van alle opties die er zijn als aanvallende wissels is hij gewoon het beste.
Hoe kom ik erbij dat hij als zoontje van de trainer wordt behandeld? dat benoem ik toch? Hij wordt consistent ingewisseld rond ongeveer exact hetzelfde moment in de wedstrijd, ongeacht of hij nu goed of slecht speelt. Dat is ook hoe hij ondanks dat Jansen er niet mee weg komt om hem in de basis te zetten: toch aan die 80 wedstrijden voor AZ komt. Daarbij komt dat hij eigenlijk een flankspeler is en nogmaals hij heeft 0 assists in die 80 wedstrijden. Om je even iets over contrast uit te leggen: Ferdy Druijf heeft 40 wedstrijden in het eerste van AZ mogen spelen in eenzelfde rol als wissel, was een jongen van de club en scoorde in écht belangrijke matches, had 6 doelpunten en 1 assist, maar moest het veld ruimen.

Normaal gesproken zou ik het eens zijn met je minuten vergelijking, maar Aboukhlal wordt op een hele specifieke manier gebruikt en er ligt dus gewoon vergelijkings materiaal. Daarnaast heb ik net ook uitgelegd dat Aboukhlal een alles of niets speler is, als zijn doelpunt de wedstrijd niet het beslissende is, dan komt AZ vaak niet tot de overwinning. Hij speelt namelijk in dienst van zichzelf en niet in dienst van het elftal. Het perfecte voorbeeld hiervan is toen Aboukhlal recentelijk nog een bal wegkaapte voor de neus van de productievere en beter vrijstaande Karlsson. Het is niet enkel dat hij op dat moment de bal wegkaapte, vervolgens heeft hij Karlsson helemaal niet meer bij het spel betrokken met de ruimte die ze hadden, maar is hij voor eigen succes gegaan, met weinig goeie uitkomst.

Het aantal minuten in relatie tot doelpunten kán een positieve indicator zijn, maar het is ook belangrijk om te zien hoe een speler met de wedstrijd omgaat. Zeker na deze match zit je toch écht in de groep van de uitzonderingen als je denkt dat Aboukhlal heeft bijgedragen aan het teamspel. Ja hij heeft met zijn doelpunt een gelijk spel binnen gehaald, maar een verlies was net zo terecht geweest met ons veldspel.

Jij begon met Evjen, omdat dat een makkelijk verhaal is voor je nu om Aboukhlal mee af te schermen, ik geef aan dat Evjen het inderdaad niet laat zien op het gewenste niveau. Maar wat je niet lijkt te begrijpen is dat inhoudelijk wat hij laat zien, veel minder ergernis oproept (en geloof mij, het roept alsnog ergernis op). Ik geef je een contrast uit dezelfde wedstrijd met het eerdere voorbeeld:

Aboukhlal
Aboukhlal die ingebracht wordt voor de productieve Pavlidis en op een cruciaal moment in de wedstrijd de bal voor de neus van zijn medespeler wegkaapt om vervolgens zijn kans te verprutsen? (als hij die had gemaakt had men op dit forum nog altijd geklaagd hoor, maar misschien waren we dan wel door geweest en dan had je terecht discussie gehad).


Evjen
Evjen die in dezelfde wedstrijd nog geen paar minuten in het veld staat, op de juiste positie de bal meepakt, maar gelijk van de bal wordt gelopen op het middenveld door een speler van zijn oude club, waarbij de afvallende bal gewoon weer wordt opgevangen.

of

Evjen die (notabene na voorbereidend werk van Aboukhlal voor de verandering) nadat Sowah al opzichtig zijn kans verprutst, zelf een zwakke omhaal tegen de bal zet.



Ik kan gewoon twee momenten benoemen van Evjen die gezamenlijk minder ergernis opleveren voor veel mensen dan dat ene Aboukhlal moment. Specifiek ook omdat in het eerste voorbeeld het helder is, maar geen problemen oplevert en in het tweede voorbeeld Sowah in ieder geval net zo hard op zijn bek gaat.
Nu ga je vast roepen dat dit een scheve vergelijking is, ondanks dat je zelf bent begonnen door dit het contrast te maken.
Maar ik ga je vertellen dat ik vast zat momenten waarbij Aboukhlal voor eigen succes gaat, waar dat niet hoort, kan vinden om die naast een moment van Evjen te zetten.

Lang verhaal kort:
Dat jij kan beargumenteren dat Evjen ruk speelt, maakt nog niet dat Aboukhlal minder fouten maakt of minder egocentrisch overkomt. Dat heeft namelijk niks met elkaar te maken.
Dat ik aangeef dat Evjen als 'type speler' een andere bijdrage probeert te leveren dan Aboukhlal is meer een objectieve vaststelling.
Mijn opvatting is dus kortom dat als beide spelers 2x zo goed zouden spelen, Aboukhlal nog altijd irritatie zou opwekken bij zijn fouten puur door de wijze waarop hij speelt. Kijk maar naar Neymar of nog dichter bij huis, kijk maar naar Depay (en die jongens hebben dan ook nog eens échte maniertjes die Aboukhlal blijkbaar nog niet heeft).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 21 mar 2022, 15:16 Ik vind het fantastisch gevonden. Maar Aboukhlal komt er natuurlijk ook vooral in als het voor hem gunstig is.
AZ leunend op de zwakke defensie - en de tegenstander die aandringt. Dan komt er ruimte voor zijn spel.
Ja en? Daarom brengt Jansen hem er toch voor in.
Met alle respect, ik zie hem 'als invaller' liever dan Evjen. Met hem gebeurt tenminste nog iets, kijkende om nog iets te kunnen forceren in de laatste 20 minuten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 21 mar 2022, 15:59 Ja en? Daarom brengt Jansen hem er toch voor in.
Natuurlijk. Maar je mist ook het bericht waarop ik reageerde. Dat het zo waanzinnig is wat Zakaria presteert. Want zijn goals per minuut zijn weergaloos.
Vooralsnog stokt de teller echter bij vier.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 21 mar 2022, 16:23 Natuurlijk. Maar je mist ook het bericht waarop ik reageerde. Dat het zo waanzinnig is wat Zakaria presteert. Want zijn goals per minuut zijn weergaloos.
Vooralsnog stokt de teller echter bij vier.
Waanzinnig is ook een groot woord. Maar als invaller voor tegen de tijd dat er nog iets geforceerd moet worden, is Aboukhal zeker geen verkeerde, en kun je hem er wel bij hebben in je selectie.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 21 mar 2022, 16:57 Maar als invaller voor tegen de tijd dat er nog iets geforceerd moet worden, is Aboukhal zeker geen verkeerde, en kun je hem er wel bij hebben in je selectie.
Ik leg de lat graag wat hoger. Exit Zakaria.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 21 mar 2022, 18:23 Ik leg de lat graag wat hoger. Exit Zakaria.
Ik ook zowel qua basisspelers als breedte spelers.
Maar van de spelers die voorbestemd waren voor de basis voldoet deze Aboukhlal nog enigszins als invaller. Sterker als ik onze bank zie, kom ik al snel op spelers als Beukema en deze Aboukhlal die 'mogelijk' nog wat zouden kunnen betekenen.
Een speler als Evjen, heb je in zijn totaliteit helemaal niets aan: als basisspeler komt hij tekort maar als invaller heeft ie ook niet de power om daarmee nog iets in aanvallend opzicht te kunnen forceren. Ik begrijp wel degelijk wat AZ4Life bedoelt. Je kunt dan de hoon krijgen dat er veel niet lukt maar hij forceert nog wat, dat prefereer ik toch wel wat meer dan de bal enkel naar de goede kleur spelen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ 4 Life schreef: 21 mar 2022, 13:44 Heel verhaal
Hoeveel assists heeft hij al gegeven in het eerste?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 21 mar 2022, 19:14 Hoeveel assists heeft hij al gegeven in het eerste?
0 uit 80

Maak je geen zorgen, ik hou het wekelijks bij
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 21 mar 2022, 15:16 Ik vind het fantastisch gevonden. Maar Aboukhlal komt er natuurlijk ook vooral in als het voor hem gunstig is.
AZ leunend op de zwakke defensie - en de tegenstander die aandringt. Dan komt er ruimte voor zijn spel.

Feit blijft: hij heeft dit seizoen vier goals gemaakt in de Eredivisie. Vorig jaar idem. Voor een aanvaller bij AZ is dat erg karig.
De rest doet het cijfermatig nog slechter. Dus zo heel belabberd is het niet. Zeker niet als je ziet dat bijna al zijn treffers ook echt belangrijk waren.
Gesloten