Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 26 mei 2022, 17:57 . Ik zou me er in ieder geval niet racistisch door bejegend of zelfs beledigd voelen want ik ben trots op mijn nationaliteit
Het gaat niet om jou. Als Nederlander ben je onderdeel van de grootste nationaliteit in Nederland. Dus de kans dat jij actief gediscrimineerd wordt op basis van je afkomst is een heel stuk kleiner dan wanneer je Marokkaans bent en hier woont. Ik heb het zelf 1x meegemaakt in Israel dat die lui mij vervelend behandelde omdat ik niet joods was. Dat voelde toch wel onprettig.

Probeer je eens te verplaatsen in Aboukhlal.

Afbeelding

Hoeveel mannen staan daar tussen die op Aboukhlal lijken? Nu fluiten een hoop gasten hem uit + er worden dingen als kutmarokkaan geroepen en kankerneger (heb ik zelf meermaals gehoord). Hoe moet hij zich dan welkom of op zijn gemak voelen? En laten we dan niet eens beginnen over het grote aantal racistische uitspraken op social media of het feit dat Geert Wilders ("Willen jullie meer of minder marokkanen?" al jarenlang een van de grootste politieke partijen in Nederland heeft.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 26 mei 2022, 18:57
Ik heb het zelf 1x meegemaakt in Israel dat die lui mij vervelend behandelde omdat ik niet joods was. Dat voelde toch wel onprettig.
Poeh, hoe gaat het nu met je? Ze mogen mij overal ter wereld een kut Nederlander vinden hoor. Tenzij ik ergens zou wonen waar het dagelijks gebeurt natuurlijk.
Shota-Arveladze schreef: 26 mei 2022, 18:57
En laten we dan niet eens beginnen over het grote aantal racistische uitspraken op social media of het feit dat Geert Wilders ("Willen jullie meer of minder marokkanen?" al jarenlang een van de grootste politieke partijen in Nederland heeft.
Dat heeft puur te maken met het feit dat Marokkanen 40 keer (niet gelogen) crimineler zijn dan Nederlanders. Houden we niet van. En dat speelt ook ongetwijfeld mee in de benadering van Aboukhlal terwijl hij daar niks aan kan doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 26 mei 2022, 19:28 ...
Dat heeft puur te maken met het feit dat Marokkanen 40 keer (niet gelogen) crimineler zijn dan Nederlanders.
...

Als ik de cijfers van CBS erbij pak waren er in 2017:

13.620.547 inwoners zonder migratie achtergrond
391.088 inwoners met een Marokkaanse achtegrond

10.470 gedetineerden zonder migratie achtergrond
3.080 gedetineerden met een Marokkaanse achtegrond

~7.69 gedetineerden per 10.000 zonder migratie achtergrond
~78.75 gedetineerden per 10.000 met een Marokkaanse achtegrond

Ook al is dit volgens de cijfers (sociaaleconomische omstandigheden/status daar buiten gelaten) ongeveer 10 keer zoveel, is dit geen 40 (dus wel gelogen :D ). Als je geregistreerde verdachten neemt in plaats gedetineerden is dit verschil een stuk kleiner, ook wel interessant.


OT: Verder had ik vandaag graag Zaka nog een keer zijn shirtje willen laten zien, ook al was het maar zodat we niet meer met een achterstand de return moeten spelen.
Van Alkmaar begint de victorie
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 26 mei 2022, 18:57 Het gaat niet om jou. Als Nederlander ben je onderdeel van de grootste nationaliteit in Nederland. Dus de kans dat jij actief gediscrimineerd wordt op basis van je afkomst is een heel stuk kleiner dan wanneer je Marokkaans bent en hier woont. Ik heb het zelf 1x meegemaakt in Israel dat die lui mij vervelend behandelde omdat ik niet joods was. Dat voelde toch wel onprettig.

Probeer je eens te verplaatsen in Aboukhlal.

Afbeelding

Hoeveel mannen staan daar tussen die op Aboukhlal lijken? Nu fluiten een hoop gasten hem uit + er worden dingen als kutmarokkaan geroepen en kankerneger (heb ik zelf meermaals gehoord). Hoe moet hij zich dan welkom of op zijn gemak voelen? En laten we dan niet eens beginnen over het grote aantal racistische uitspraken op social media of het feit dat Geert Wilders ("Willen jullie meer of minder marokkanen?" al jarenlang een van de grootste politieke partijen in Nederland heeft.
Wat vind je eigenlijk van dat maffia spandoek?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2022, 20:21 Wat vind je eigenlijk van dat maffia spandoek?
Toen ik 14 was vond ik de maffia ook heel stoer
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

072 schreef: 26 mei 2022, 20:19
Ook al is dit volgens de cijfers (sociaaleconomische omstandigheden/status daar buiten gelaten) ongeveer 10 keer zoveel, is dit geen 40 (dus wel gelogen :D ). Als je geregistreerde verdachten neemt in plaats gedetineerden is dit verschil een stuk kleiner, ook wel interessant.
Ik heb het nergens over gedetineerden gehad. Strafblad of in aanraking met de politie. Detentie vind ik helemaal geen maatstaf omdat je in dit land zelfs na je vijfde vergrijp alleen papiertjes hoeft te prikken in een park.

Daarnaast moet je het verhoudingsgewijs bekijken. Een groep van ca. 420.000 tegenover een groep van 13,5 miljoen die relatief weinig problemen veroorzaakt. Een jaar of 10 terug was circa 60% van de Marokkaanse jongens voor hun 23e in aanraking geweest met de politie.

Wellicht zijn die cijfers nu anders maar dat is voor deze discussie niet zo relevant. De beeldvorming is wel duidelijk en in mijn optiek is dat de voornaamste reden dat ook Marokkanen waarop weinig valt aan te merken soms het slachtoffer worden.

OT: Hij had weer een puike aanname vlak voor tijd
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Prima om deze discussie te voeren, maar wellicht dat het dan handig is om een apart draadje te maken. Dan kunnen we hier weer echt even specifiek over de speler Aboukhlal zelf hebben, i.p.v. dat er na een lange post nog even een losse opmerking over 'm wordt gemaakt. --> dat geeft al aan dat het feitelijk twee verschillende onderwerpen zijn.

OT ( :lol: ): Ik ga er vanuit dat Evjen de laatste wedstrijd rechtsbuiten speelt en dat Aboukhlal er ergens in de laatste tien minuten wederom wordt ingewisseld. Tenzij er tussendoor iemand geblesseerd raakt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 27 mei 2022, 09:32 Dan kunnen we hier weer echt even specifiek over de speler Aboukhlal zelf hebben
Liever niet
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 25 mei 2022, 07:58 Want dit heb je aan ze gevraagd en zij hebben dit bevestigd?

Ik vind dat je feiten alleen als feiten mag presenteren als je ook zo hard kan maken. Zeker als je mensen van allerlei duistere motieven gaat beschuldigen. Want het is ook nogal wat wat hier zomaar gesteld wordt. Geponeerd als waarheid.

Mensen die hier AZ-fans van racisme beschuldigen zonder met valide argumenten te komen ontberen wat mij betreft kritisch denkvermogen.
Jezus, rot op man, de enige die hier zonder kritisch denkvermogen zit te lullen ben jij... Langedijk gebruikt in ieder geval nog steekhoudende argumenten voor zijn interpretatie van wat er regelmatig geroepen wordt, jij lult maar wat raak op je grote 'racisme-bestaat-niet-wolkje'. Ik word hier echt niet goed van je volharding van je naïviteit. Denk je echt dat ik voor mn lol ben verhuisd van W naar de Molenaar? Dat ik dat doe omdat ik een vermoeden heb dat er misschien wel een racist tussen kan zitten? Makkelijk praten vanaf M, zei je toch? Dan zit je dichter bij de uitsupporters dan bij de Ben-side en jij gaat de discussie aan met mij? Ik heb 7 jaar tussen die gasten gezeten/gestaan. En inderdaad, de meerderheid hoorde je niet. Maar elke racistische uiting is er voor mij één te veel.

Ik werd schijtziek van het 'kankerneger', 'kutmarokkaan', 'schapenneuker', 'oe, oe, oe' van de mensapen achter me. En ondanks herhaaldelijk bij AZ aangeven via de jaarlijkse fanquete, werd hier niks aan gedaan. Maar iets zeggen over het piemeltje van De Zeeuw, over het beroep van de moeder van de meeste scheidsrechters, of over de mafiosipraktijken van de UEFA wordt door de stadionspeaker meteen in de kiem gesmoord, toch een stuk minder beledigend. En dan nog het gesprek dat ik wel eens in de kroeg heb gevoerd met een Ben-sider waar qua racisme in zijn woorden de honden geen brood van lustten. Nee, ik verzin dat racisme gewoon ter plekke, omdat ik Aboukhlal zo'n sympathieke jongen vind.

Ga maar lekker door met je alles is liefde sprookje.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 27 mei 2022, 09:45Liever niet
Daar ben ik het mee eens. Ik hoop dat de eerstvolgende post over 'de speler' Aboukhlal zal zijn dat ie vertrokken is en het draadje gesloten wordt. De mens Aboukhlal en de reden voor dat gefluit is een veel interessanter gespreksonderwerp.
____________
Hoc est nihil
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Grappig, krijg de indruk dat iedereen doet alsof de Ben-Side Aboukhlal heeft uitgefloten. Ik zit zelf in vak r en daar (maar ook de naastgelegen vakken) werd ook gewoon gefloten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Na de tweede goal van Karlsson toonde Zaka geen spoor van vreugde. Integendeel, hij leek eerder teleurgesteld dat de bal niet bij hem gekomen was. Toen de spelers na afloop flink aan het feesten waren voor het supportersvak hield hij zich afzijdig. Niet geheel onbegrijpelijk, maar ik denk dat er naast zijn uiterst matige spel wat hij ook dit seizoen weer vertoonde en waaruit duidelijk zijn gebrek aan kwaliteit blijkt, ook andere redenen zijn waarom hij er komend seizoen beter niet meer bij kan zijn.
Contract loopt nog één jaar dus bij een goed presterende speler betekent dat dat hij verkocht wordt. Bij een slecht presterende zou er wel eens geen belangstelling kunnen zijn dus het zal wel een verhuurverhaal worden.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Dat die jongen niet zo goed speelt maakt toch niet zoveel uit. Ik vind het vooral opvallend dat die jongen alleen maar voor zichzelf speelt. Ergens rond de 75e minuut kan hij Karlsson wegsteken, alleen voor de keeper maar besluit hij doodleuk om naar binnen te trekken de drukte in. Vervolgens schiet hij tegen een Vitesse speler aan, weg kans en Karlsson die overduidelijk niet gecharmeerd was van de keuze van deze jongen. Ik vraag me dan toch af of er nooit iemand tegen zo’n gozer eens zegt, geef die bal een keer af.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AZA'dam schreef: 29 mei 2022, 16:17 Na de tweede goal van Karlsson toonde Zaka geen spoor van vreugde. Integendeel, hij leek eerder teleurgesteld dat de bal niet bij hem gekomen was. Toen de spelers na afloop flink aan het feesten waren voor het supportersvak hield hij zich afzijdig. Niet geheel onbegrijpelijk, maar ik denk dat er naast zijn uiterst matige spel wat hij ook dit seizoen weer vertoonde en waaruit duidelijk zijn gebrek aan kwaliteit blijkt, ook andere redenen zijn waarom hij er komend seizoen beter niet meer bij kan zijn.
Contract loopt nog één jaar dus bij een goed presterende speler betekent dat dat hij verkocht wordt. Bij een slecht presterende zou er wel eens geen belangstelling kunnen zijn dus het zal wel een verhuurverhaal worden.
Beste voor beide om de wegen te laten scheiden. Is international en heeft wat goals gemaakt voor op een DVDtje voor zijn zaakwaarnemer. Bij een NEC of Groningen zal Zakaria eerder “de man” zijn en dus aarden, gevalletje Bel Hassani - te groot voor het servet (in potentie) maar te klein voor laken.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

fcvictorie schreef: 29 mei 2022, 17:02 Ik vraag me dan toch af of er nooit iemand tegen zo’n gozer eens zegt, geef die bal een keer af.
Dat zou de trainer of aanvoerder Wijndal moeten doen. Maar de een geeft hem een oneindig krediet en de ander is een van zijn beste vrienden… #-o
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZA'dam schreef: 29 mei 2022, 16:17 Na de tweede goal van Karlsson toonde Zaka geen spoor van vreugde. Integendeel, hij leek eerder teleurgesteld dat de bal niet bij hem gekomen was. Toen de spelers na afloop flink aan het feesten waren voor het supportersvak hield hij zich afzijdig. Niet geheel onbegrijpelijk, maar ik denk dat er naast zijn uiterst matige spel wat hij ook dit seizoen weer vertoonde en waaruit duidelijk zijn gebrek aan kwaliteit blijkt, ook andere redenen zijn waarom hij er komend seizoen beter niet meer bij kan zijn.
Contract loopt nog één jaar dus bij een goed presterende speler betekent dat dat hij verkocht wordt. Bij een slecht presterende zou er wel eens geen belangstelling kunnen zijn dus het zal wel een verhuurverhaal worden.
Op zich heeft hij het qua rendement nog niet eens heel slecht gedaan. Hij plaatst zichzelf echter buiten de groep. Ik kan me goed voorstellen dat het dan beter is om te kijken of hij ergens anders beter af is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DiepeMast schreef: 29 mei 2022, 18:22 Op zich heeft hij het qua rendement nog niet eens heel slecht gedaan. Hij plaatst zichzelf echter buiten de groep. Ik kan me goed voorstellen dat het dan beter is om te kijken of hij ergens anders beter af is.
Hij schijnt de eredivisiespeler te zijn die het meest gescoord heeft als invaller. Kun je 'm nog als Supersub in de aanbieding doen ;-)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 29 mei 2022, 04:20 jij lult maar wat raak op je grote 'racisme-bestaat-niet-wolkje'.
:|

"... bij een deel van de supporters zou de kritiek ook wel eens - al dan niet deels - racistisch ingegeven kunnen zijn."

Aldus ikzelf.

Racisme en discriminatie komt namelijk bijna overal wel voor. Ook in Alkmaar. En ook in Suriname, Turkije, Marokko of op Curacao is. Etc. Het is nogal een wijdverspreid fenomeen. Dat maakt echter niet dat ik bij elke onheuse bejegening tussen twee mensen met een verschillende huidskleur automatisch racisme aanneem. En op die wolk blijf ik inderdaad zitten.

Dan nu terug naar onze oogappel.

Wat gaat er deze zomer met hem gebeuren?

Vanuit een sportief oogpunt vind ik het nog wel een lastige. Na zijn basisplaats tegen ajax had ik hem eigenlijk min of meer afgeschreven. Maar het is wel de enige speler in de selectie met enige snelheid met diepgang. En daarnaast heeft hij ook een redelijk scorend vermogen. Probeer dat maar eens terug te halen ... Dat lijkt makkelijker dan het is ...

(#sowahgate)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 30 mei 2022, 07:43
Vanuit een sportief oogpunt vind ik het nog wel een lastige. Na zijn basisplaats tegen ajax had ik hem eigenlijk min of meer afgeschreven. Maar het is wel de enige speler in de selectie met enige snelheid met diepgang. En daarnaast heeft hij ook een redelijk scorend vermogen. Probeer dat maar eens terug te halen ... Dat lijkt makkelijker dan het is ...
Snelheid en diepgang zijn geen voetballende kwaliteiten. Dan kunnen ze Robin Korving ook wel opstellen. En dat scorende vermogen valt reuze mee want het zijn voornamelijk intikkers. Noem mij 1 geweldige individuele actie of een mooi schot van afstand.

Het moet kortom een makkie zijn om een vervanger te vinden. Of beter nog, zelf op te leiden. Onmogelijk dat iemand anders dezelfde zware tekortkomingen heeft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 30 mei 2022, 07:55 Snelheid en diepgang zijn geen voetballende kwaliteiten. Dan kunnen ze Robin Korving ook wel opstellen. En dat scorende vermogen valt reuze mee want het zijn voornamelijk intikkers. Noem mij 1 geweldige individuele actie of een mooi schot van afstand.
Intikkers tellen ook gewoon. En 'een neus voor de goal' vind ik wel degelijk een kwaliteit. Ik heb gisteren weer twee aardige acties van hem gezien. Het is alleen zonde dat hij zich daarna standaard dood loopt.

Dani de Wit en Pavlidis scoren ook niet van afstand. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Gesloten