Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 14 mei 2021, 08:40 Wat Boadu betreft ben ik het met je eens. Die wordt echt niet goed gebruikt dit jaar. Aboukhlal heb ik mijn bedenkingen bij dat hij zelfs dan nog kan scoren :wink:. Daarnaast zie je bij Boadu nog echt wel talent en bij tijd en wijlen inzet. Bij Aboukhlal zie dat allebei sporadisch. Geeft niks, niet iedereen kan het niveau aan.
Dit is echt onzin. Aboukhlal is inderdaad nog slechter dan Boadu, maar ik zie bij Aboukhlal juist meer inzet dan bij Boadu. Het verwijt dat je Aboukhlal wel kan maken is dat hij te egoistisch is. Wat mij betreft allebei heel snel wegdoen.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Zolang Pascal Jansen bij AZ rondloopt zal Aboukhlal waarschijnlijk nog steeds zijn minuten in een AZ shirt maken... helaas waarschijnlijk in het eerste en niet in jong. :shock:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

pAZcal schreef: 14 mei 2021, 08:18 Deze zin doet pijn. ☹️
Het moment dat ik me het besefte deed ook pijn. :(
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:35 Hoeveel vraagt AZ precies voor Druijf dan?
De bedragen die ik heb gelezen liggen tussen de 1,2 en 1,5 miljoen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:35 Hoeveel vraagt AZ precies voor Druijf dan? Maar wat mij stoort is dat Aboukhlal en ook Boadu niet in hun kracht worden gebruikt. Dat zijn geen spelers van de individuele actie, die moeten worden weggestuurd. Ik zie ze regelmatig goede loopacties maken, maar dan volgt geen steekpass. Waarom niet? Het lijkt net alsof ze maar willen combineren tot de bal in het net ligt. Een bal over de vijandelijke verdediging oogt misschien minder mooi, maar is net zo effectief.
In België spreekt men van een optie van boven de miljoen, maar zeker onder de 2 miljoen.
Voor Aboukhlal die mogelijk op voorspraak van Jansen gekomen is, zou naar verluid 2 miljoen betaald zijn (die indruk heeft PSV min of meer bevestigd).
Daar mag je wel de kanttekening bij zetten dat er voor Druijf misschien al iets qua geld is neergelegd bij zijn verhuur.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:35 ...Maar wat mij stoort is dat Aboukhlal en ook Boadu niet in hun kracht worden gebruikt. Dat zijn geen spelers van de individuele actie, die moeten worden weggestuurd. Ik zie ze regelmatig goede loopacties maken, maar dan volgt geen steekpass. Waarom niet? Het lijkt net alsof ze maar willen combineren tot de bal in het net ligt. Een bal over de vijandelijke verdediging oogt misschien minder mooi, maar is net zo effectief.
Vind ik ook. Het lijkt alsof de vaste patronen de bovenhand hebben in het combinatiespel van AZ. Daarbij is te weinig oog voor kansen voor op scherp lopende spelers. Stengs zoekt dat vooral met Boadu, maar verder niet. Koopmeiners en Midtsjö willen dat ook nog wel eens doen, maar de overigen vrijwel niet. Maar ja niet iedereen heeft een goed oog en de kwaliteiten met een (steek)pass om die diepgaande spelers tijdig in de diepte te sturen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een geleuter hierboven. Dus de man heeft geweldige loopacties maar wordt slecht bediend of verkeerd gebruikt? Hij kan er gewoon geen klote van. Egoïsme, schwalbes, geen balcontrole, bizarre verdedigende acties, dramatische traptechniek en 0 komma 0 spelinzicht. Dos Santos 2.0.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 mei 2021, 22:09 Wat een geleuter hierboven. Dus de man heeft geweldige loopacties maar wordt slecht bediend of verkeerd gebruikt? Hij kan er gewoon geen klote van. Egoïsme, schwalbes, geen balcontrole, bizarre verdedigende acties, dramatische traptechniek en 0 komma 0 spelinzicht. Dos Santos 2.0.
Eens 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 14 mei 2021, 22:09 Wat een geleuter hierboven. Dus de man heeft geweldige loopacties maar wordt slecht bediend of verkeerd gebruikt? Hij kan er gewoon geen klote van. Egoïsme, schwalbes, geen balcontrole, bizarre verdedigende acties, dramatische traptechniek en 0 komma 0 spelinzicht. Dos Santos 2.0.
Wat een heerlijk kortzichtige reactie. Weer totaal overtrokken en uit zijn verband gerukt. Mijn opmerking was algemener bedoeld en geldt ook voor bijvoorbeeld Boadu. Aboukhlal is een speler die je de diepte in moet sturen, daar ligt zijn kracht. Het gebeurt alleen nooit. Dan kan je hem net zo goed niet opstellen. Boadu zie ik ook geregeld scherp staan, maar die krijgt de bal dan ook niet omdat ze een tikkie breed geven. Dat zegt verder niks over de kwaliteit van Aboukhlal of Boadu, maar meer over het benutten van iemand zijn sterke punten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het is werkelijk niet te geloven wat er allemaal uit de kast wordt gehaald om langdurig falende spelers te verdedigen.
Keihard trainen en bewijzen dat je je plek waard bent en anders op de bank!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2021, 14:17 Aboukhlal is een speler die je de diepte in moet sturen, daar ligt zijn kracht. Het gebeurt alleen nooit. Dan kan je hem net zo goed niet opstellen.
Hij is relatief snel, maar mist overzicht en balbehandeling voor een passend vervolg. Als AZ speel je vaak op de helft van de tegenstander. Daarom heb je niet vaak diepte. Waarom stellen we deze jongen op tegen Groningen? Waarin je nul diepte hebt?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 16 mei 2021, 08:54 Hij is relatief snel, maar mist overzicht en balbehandeling voor een passend vervolg. Als AZ speel je vaak op de helft van de tegenstander. Daarom heb je niet vaak diepte. Waarom stellen we deze jongen op tegen Groningen? Waarin je nul diepte hebt?
Haha hij mist overzicht is een mooie verwoording van: Meneer speelt voor eigen succes en speelt alleen af uit noodzaak. Lukt dat niet schopt hij iemand neer of gaat hij ruzie zoeken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2021, 14:17
Aboukhlal is een speler die je de diepte in moet sturen, daar ligt zijn kracht. Het gebeurt alleen nooit.
Uit bij Twente is hij een keer de diepte ingestuurd. Toen struikelde hij weer eens over zijn eigen poten en kreeg die tegenstander een bizarre rode kaart.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2021, 08:58 Haha hij mist overzicht is een mooie verwoording van: Meneer speelt voor eigen succes en speelt alleen af uit noodzaak. Lukt dat niet schopt hij iemand neer of gaat hij ruzie zoeken.
Was deze jongen niet gescout omdat Slot meer diepte in het spel wilde? Grootste miskoop van de laatste paar jaar. Ik denk dat ze bij PSV nu nog niet zijn bijkomen van het lachen dat AZ zoveel geld voor hem heeft betaald.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Strik erom en wegwezen. Heeft zich genoeg kunnen bewijzen maar was niet goed genoeg voor AZ :roll:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ laat Aboukhlal naar Utrecht vertrekken en houdt flink bedrag over

Zakaria Aboukhlal verruilt AZ voor FC Utrecht. De Alkmaarse club verkoopt de 21-jarige aanvaller omdat hij zijn tot medio 2023 lopende contract niet wilde verlengen en strijkt de laatste plooien van een overgang naar Utrecht glad. Utrecht betaalt ongeveer twee miljoen euro voor Aboukhlal.

Aboukhlal kreeg dit seizoen talloze kansen in de hoofdmacht van AZ maar tot een definitieve doorbraak kwam het nooit. Aboukhlal speelde ook tien interlands voor Oranje Onder-19 en 2 interlands voor Marokko.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 16 mei 2021, 19:20 AZ laat Aboukhlal naar Utrecht vertrekken en houdt flink bedrag over

Zakaria Aboukhlal verruilt AZ voor FC Utrecht. De Alkmaarse club verkoopt de 21-jarige aanvaller omdat hij zijn tot medio 2023 lopende contract niet wilde verlengen en strijkt de laatste plooien van een overgang naar Utrecht glad. Utrecht betaalt ongeveer twee miljoen euro voor Aboukhlal.

Aboukhlal kreeg dit seizoen talloze kansen in de hoofdmacht van AZ maar tot een definitieve doorbraak kwam het nooit. Aboukhlal speelde ook tien interlands voor Oranje Onder-19 en 2 interlands voor Marokko.
🤣goed verhaal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2021, 19:39 🤣goed verhaal.
Ik heb je toch even 10 seconden blij gemaakt toch :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 16 mei 2021, 20:25 Ik heb je toch even 10 seconden blij gemaakt toch :wink:
Je had inderdaad goed je best gedaan om het op een echt artikel te laten lijken. Toen ik echter 2miljoen zag staan vervloog de hoop. 2miljoen voor Abkoukhlal, dan moet je wel echt gek zijn als club 🤔😳
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Aboukhlal speelt niet voor AZ.
Aboukhlal speelt voor bv. Aboukhlal.

Uit ervaring weet iedereen dat als supporters je niet pruimen ( met dank aan scouting, persoonlijkheid, dat iemand er geen reet van kan, verkeerd gebruikt, name it) wordt zijn verblijf hier bij AZ niet leuk. Dat hebben we eerder gezien bij spelers. Het elftal neemt het dan op voor zo’n gast, maar dat is eigenlijk een keihard zwakte bod naar aangeschoten wild toe. (Ricardo v R. Bv.). Alleen Hatzidiakos is hier bovenop gekomen, alleen twijfelen daar toch wel steeds meer mensen aan zijn kwaliteiten. Met publiek was Aboukhlal vermoedelijk behoorlijk aangepakt. (Stengs een stuk minder... eigen jeugd). Kritiek hebben op is wat anders dan bashen. Soms een dun lijntje.

Gaat het nog heel moeilijk krijgen, mag van mij weg, gewoonweg omdat (het spel van) AZ er absoluut niet beter van wordt.
Laatst gewijzigd door Denniz op 17 mei 2021, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten