Kenzo Goudmijn (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

timdadum schreef: 19 feb 2021, 09:23 Kenzo is echt nog niet rijp voor het eerste hoor. Die moet fysiek nog wel een stap of twee maken.
Ja, bij een 4-0 voorsprong kan je Goudmijn er wel in zetten ja, maar dat is dan ook maar een beetje voor de vorm natuurlijk.
Niet voor de vorm , maar om hem fysiek stappen te laten maken 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

salmonyappi schreef: 19 feb 2021, 09:45 Niet voor de vorm , maar om hem fysiek stappen te laten maken 😉
Hmm, ja, maar doen die paar invalbeurtjes daar wat aan dan?

Laat ik mijn stelling anders formuleren: voor meer dan wat snuffelinvalbeurtjes is Kenzo nog niet rijp. :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

timdadum schreef: 19 feb 2021, 09:47 Hmm, ja, maar doen die paar invalbeurtjes daar wat aan dan?

Laat ik mijn stelling anders formuleren: voor meer dan wat snuffelinvalbeurtjes is Kenzo nog niet rijp. :lol:
Ik kijk alle wedstrijden van Jong AZ en Kenzo behoort de laatste weken weer bij de uitblinkers. Als je spelers nooit een kans geeft in het 1e kunnen ze nooit naar het niveau van basisspeler toegroeien. Als Vejinovic destijds niet zwaar geblesseerd was geraakt, dan had Teun nog 1 a 2 seizoenen langer in Jong AZ gespeeld.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Misschien dat spelers als Goudmijn en Evjen er gewoon baat bij hebben ze in het diepe te gooien.
Zoals Multatuli aangeeft heeft het voor Koopmeiners ook gewerkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

multatuli schreef: 19 feb 2021, 12:10 Ik kijk alle wedstrijden van Jong AZ en Kenzo behoort de laatste weken weer bij de uitblinkers. Als je spelers nooit een kans geeft in het 1e kunnen ze nooit naar het niveau van basisspeler toegroeien. Als Vejinovic destijds niet zwaar geblesseerd was geraakt, dan had Teun nog 1 a 2 seizoenen langer in Jong AZ gespeeld.
Dan denk ik inderdaad dat jij een beter beeld hebt dan ik. Ik kijk samenvattingen en daarin vind ik hem nog een jeugdige indruk maken qua balverlies, keuzes, etc.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kenzo Goudmijn is nog niet klaar voor het grote werk. Laat ´m voorlopig meetrainen bij het eerste en spelen in Jong AZ. Dani de Wit is weer terug dus Kenzo heeft op tien Albert en De Wit nog voor zich. Stengs mogelijk ook nog. Mag nog een jaartje rijpen!

Geldt voor Taabouni ook overigens.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

ForzAZ schreef: 25 feb 2021, 16:58 Kenzo Goudmijn is nog niet klaar voor het grote werk. Laat ´m voorlopig meetrainen bij het eerste en spelen in Jong AZ. Dani de Wit is weer terug dus Kenzo heeft op tien Albert en De Wit nog voor zich. Stengs mogelijk ook nog. Mag nog een jaartje rijpen!

Geldt voor Taabouni ook overigens.
Oosting maakt tot nu toe een betere verhuurperiode dan Reijnders vorig jaar. (En vorig seizoen was bijna afgebroken) Naar mijn mening is hij komend seizoen ook verder dan genoemde twee.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 25 feb 2021, 16:58 Kenzo Goudmijn is nog niet klaar voor het grote werk. Laat ´m voorlopig meetrainen bij het eerste en spelen in Jong AZ. Dani de Wit is weer terug dus Kenzo heeft op tien Albert en De Wit nog voor zich. Stengs mogelijk ook nog. Mag nog een jaartje rijpen!

Geldt voor Taabouni ook overigens.
Denk dat een korte verlenging en een verhuur zonder koopoptie een goede optie zijn.
Je ziet het bij Reijnders nu en op een andere manier bij een Mees Hoedemakers. Op de een of andere manier helpt een huurperiode toch om te zien wat zo'n jongen nu echt waard is en om te groeien. Reijnders kan af en toe invallen nu zonder al te veel poespas en Hoedemakers speelt hier misschien niet meer, maar toont zich bij Cambuur toch een speler die op zijn minst de Eredivisie aan moet gaan kunnen. Als dat soort jongens uiteindelijk toch niet de basis halen kunnen ze in ieder geval nog goedkope invallers blijven tot je ze alsnog verkoopt op den duur.

Bij Goudmijn zie ik een beetje een speler die is vastgeroest toch in plaats van dat explosieve potentieel waar maakt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 25 feb 2021, 17:56 Bij Goudmijn zie ik een beetje een speler die is vastgeroest toch in plaats van dat explosieve potentieel waar maakt.
Hij is 19 en reeds vastgeroest :shock:
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 25 feb 2021, 19:00 Hij is 19 en reeds vastgeroest :shock:
Hij is 19 en heeft reeds 78! wedstrijden in Jong AZ (en 4 in het eerste als invaller) achter zijn naam. Hoeveel hij nog kan groeien bij Jong AZ valt dan te betwisten. Het is daarnaast ook zo dat Goudmijn altijd in het rijtje 'grote' talenten heeft gepast en ik dat ook onderschrijf. Voor een 'groot' talent is er dus ook een ander ontwikkelpatroon denkbaar. Het kan dus best zo zijn (en dat vind ik dan ook) dat Goudmijn op zijn 19e toe is aan een stap in zijn ontwikkeling waar andere spelers pas op hun 20e-22e uitkwamen (denk anders dan Reijnders ook bijvoorbeeld aan een Oosting).

Wanneer je Goudmijn volgend jaar uitleent en dat het gewenste/beoogde shock-effect heeft op zijn ontwikkeling kan hij het jaar daarna eventueel op zijn dan nog 20e gewoon een plek in de basis veroveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 25 feb 2021, 16:58 Kenzo Goudmijn is nog niet klaar voor het grote werk. Laat ´m voorlopig meetrainen bij het eerste en spelen in Jong AZ. Dani de Wit is weer terug dus Kenzo heeft op tien Albert en De Wit nog voor zich. Stengs mogelijk ook nog. Mag nog een jaartje rijpen!

Geldt voor Taabouni ook overigens.
Alle jonge spelers die geen minuten in het 1e mogen maken zijn nog niet klaar voor het grote werk. Daar zijn ook invalbeurten voor nodig. Zonder speeltijd in het 1e worden ze niet verder klaar. Spelers die uitblinker zijn bij Jong AZ (en dat is Goudmijn de laatste tijd weer regelmatig) hebben speeltijd in het 1e nodig om door te groeien. Het is trouwens opvallend dat toen Goudmijn bij Jong AZ kwam hij als aanvallende middenvelder meteen uitstekend mee deed (en dat als heel jong ventje). Daarna heeft hij lange tijd een periode gehad waarin hij zich niet ontwikkelde en meer anoniem meespeelde, maar dat was ook de periode dat hij meestal als verdedigende middenvelder moest spelen. Precies sinds het moment dat hij weer naar voren is gezet om als aanvallende middenvelder zijn ding te doen, is hij weer 1 van de smaakmakers van het team. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het 1 met het ander te maken heeft en dat Goudmijn (in ieder geval op deze leeftijd) meer geschikt is als aanvallende middenvelder, dan als verdedigende middenvelder. Deze jongen verdient echt speeltijd in het 1e anders kun je je jeugdopleiding wel opdoeken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 26 feb 2021, 10:21Precies sinds het moment dat hij weer naar voren is gezet om als aanvallende middenvelder zijn ding te doen, is hij weer 1 van de smaakmakers van het team. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het 1 met het ander te maken heeft en dat Goudmijn (in ieder geval op deze leeftijd) meer geschikt is als aanvallende middenvelder, dan als verdedigende middenvelder. Deze jongen verdient echt speeltijd in het 1e anders kun je je jeugdopleiding wel opdoeken.
Ik neem aan dat AZ hem heel bewust een tijdje als verdedigende middenvelder heeft laten spelen omdat balverlies daar veel directer gevaar voor eigen doel oplevert en dus de gevolgen bij hem duidelijker zijn geworden. Hij was altijd al aanvallend sterk maar nu hopelijk beter klaar om ook het stukje verdedigen als team beter op te pakken. In ieder geval mooi dat hij nu weer stappen zet in zijn ontwikkeling (die hij dus misschien altijd wel is blijven zetten, maar wat minder zichtbaar was op de positie van verdedigende middenvelder).
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

multatuli schreef: 26 feb 2021, 10:21 Alle jonge spelers die geen minuten in het 1e mogen maken zijn nog niet klaar voor het grote werk. Daar zijn ook invalbeurten voor nodig. Zonder speeltijd in het 1e worden ze niet verder klaar. Spelers die uitblinker zijn bij Jong AZ (en dat is Goudmijn de laatste tijd weer regelmatig) hebben speeltijd in het 1e nodig om door te groeien. Het is trouwens opvallend dat toen Goudmijn bij Jong AZ kwam hij als aanvallende middenvelder meteen uitstekend mee deed (en dat als heel jong ventje). Daarna heeft hij lange tijd een periode gehad waarin hij zich niet ontwikkelde en meer anoniem meespeelde, maar dat was ook de periode dat hij meestal als verdedigende middenvelder moest spelen. Precies sinds het moment dat hij weer naar voren is gezet om als aanvallende middenvelder zijn ding te doen, is hij weer 1 van de smaakmakers van het team. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het 1 met het ander te maken heeft en dat Goudmijn (in ieder geval op deze leeftijd) meer geschikt is als aanvallende middenvelder, dan als verdedigende middenvelder. Deze jongen verdient echt speeltijd in het 1e anders kun je je jeugdopleiding wel opdoeken.
heb je de wedstrijden van Jong wel gezien eigenlijk ? Goudmijn heeft energie voor 10, maar is meer geschikt voor een krantenwijk. werkelijk alle passes mislukken.
Het kan dus best een enkele keer voorkomen dat bal bij de dezelfde kleur komt, maar dat is puur toeval. Zelfbewust als hij is gaat hij de bal liever brengen om die dan meestal onderweg ook kwijt te raken. Totaal geen nivo voor AZ 1, eerst maar eens uitblinken Jong AZ.
Walgelijk bovendien dat z'n vader er zich zo dik ingedraaid heeft. een wolf in schaapskleren. Het kan maar gezegd zijn.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

bk wcm schreef: 26 feb 2021, 16:40 heb je de wedstrijden van Jong wel gezien eigenlijk ? Goudmijn heeft energie voor 10, maar is meer geschikt voor een krantenwijk. werkelijk alle passes mislukken.
Het kan dus best een enkele keer voorkomen dat bal bij de dezelfde kleur komt, maar dat is puur toeval. Zelfbewust als hij is gaat hij de bal liever brengen om die dan meestal onderweg ook kwijt te raken. Totaal geen nivo voor AZ 1, eerst maar eens uitblinken Jong AZ.
Walgelijk bovendien dat z'n vader er zich zo dik ingedraaid heeft. een wolf in schaapskleren. Het kan maar gezegd zijn.
Stevige woorden, prima allemaal.

Maar volgens mij waren de meeste het hier onlangs eens dat Goudmijn de eerste helft van het seizoen inderdaad heel erg zwak speelde. Nu hij de laatste weken weldegelijk goed speelt mag dat ook gezegd worden. Wat je over zn vader zegt moet jij weten, maar ondersteun het dan wel met enige argumenten
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

bk wcm schreef: 26 feb 2021, 16:40 eerst maar eens uitblinken Jong AZ.
De rest van je post is behoorlijk subjectief en wil ik niet direct op reageren, maar op dit dan toch de vraag.
Zoals ik eerder al aangaf heeft Goudmijn al 78 wedstrijden in Jong AZ erop zitten (Grappig toeval: als je zijn huidige gespeelde minuten deelt door het aantal wedstrijden heeft hij gemiddeld 78 minuten per wedstrijd gespeeld), hoeveel wedstrijden moet een speler spelen om zich te 'kunnen bewijzen' in Jong AZ. Kuifje keek mij er raar op aan, maar wanneer heeft een speler die volgende stap/impuls dan nodig?

Goudmijn speelt al sinds 17/18 (invaller waarna hij in 18/19 basispeler werd) wedstrijden voor Jong AZ.
Ter herinnering is dat het jaar dat Idrissi en Midtsjo gekocht werden door AZ, Goudmijn werd toen gezien als 'het' talent achter de generatie Boadu/Stengs. Wat is dan het ontwikkelpad?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Viel erg goed in nadat hij al weken enorm goed speelt bij Jong AZ. Maakt momenteel grote stappen en kan prima mee komen in AZ1, combineert enorm makkelijk met rasvoetballers zoals Stengs en Koopmeiners. Ook fysiek lijkt hij stappen te hebben gemaakt. Hele leuke speler voor volgend seizoen uit eigen gelederen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Was inderdaad prima! Positieve aannames en elke pass naar voren.

Sowieso denk ik dat je weleens talenten in het diepe kunt gooien in AZ 1, ipv aanmodderen in Jong AZ.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Wat lijkt jullie het beste voor Goudmijn komend seizoen? Want het lijkt erop dat ze van plan zijn Reijnders wel een basisplaats te geven, wat ook logisch lijkt. Maar Goudmijn kan daar sws niet naast spelen want dan wordt het veel te licht. Eigenlijk is de enige positie waar hij dan kan spelen op nummer 10, wat hij de laatste tijd goed doet in jong AZ. Maar die positie zal ook volgend jaar zeer waarschijnlijk dubbel bezet zijn met de Wit en Gudmundsson. Misschien is het wel heel goed om hem een jaar aan een eredivisieclub te verhuren. Opvolger van Vloet bij Heracles misschien? Of is dat te hoog gegrepen. Of misschien bij een club als RKC in plaats van Tahiri te wel op de nominatie staat om weg te gaan geloof ik
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heel simpel: verhuren aan RKC of Cambuur.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 18:31 Heel simpel: verhuren aan RKC of Cambuur.
Ja precies. Beide prima clubs om spelers aan te verhuren (mits RKC in de eredivisie blijft natuurlijk).
Plaats reactie