Ramon Leeuwin (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Kudo's voor het idee om het jaar dat het contract van nieuwe spelers verloopt voortaan in de topicnaam te verwerken.

Ik hoop dat Ramon een goede stand-in blijkt.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

pAZcal schreef: 14 jan 2020, 21:09 Ik hoop dat Ramon een goede stand-in blijkt.
Gezien de uitgesproken mening van een aantal forummers (afbouwende veteraan oa), kan Ramon het bij een aantal toch nooit goed doen. De messen zijn al geslepen: Gewogen en te licht bevonden en elk foutje zal erbij gesleept worden om hun vooroordeel (gelijk???) te bevestigen.
Kortom laten we hem beoordelen op zijn daden.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 15 jan 2020, 10:34 Gezien de uitgesproken mening van een aantal forummers (afbouwende veteraan oa), kan Ramon het bij een aantal toch nooit goed doen. De messen zijn al geslepen: Gewogen en te licht bevonden en elk foutje zal erbij gesleept worden om hun vooroordeel (gelijk???) te bevestigen.
Kortom laten we hem beoordelen op zijn daden.
Kortom je verwijt een deel van de forummers dat ze bevooroordeeld zijn en zelf ben je ook bevooroordeeld. Ik zou zeggen beoordeel de forummers op hun daden (posts).
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 16 jan 2020, 18:48 Kortom je verwijt een deel van de forummers dat ze bevooroordeeld zijn en zelf ben je ook bevooroordeeld. Ik zou zeggen beoordeel de forummers op hun daden (posts).
Doe ik toch?
Mijn post is een reactie op een fors aantal posts die hoofdzakelijk op aannames en vooroordelen gebaseerd zijn (te oud dus kan er niks van, afbouwen in Denemarken, etc) en niet op feiten.
Want wie heeft hem daar zien spelen, dan wel beoordelingen / kritieken op zijn spel daar gezien?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 17 jan 2020, 08:25 Doe ik toch?
Mijn post is een reactie op een fors aantal posts die hoofdzakelijk op aannames en vooroordelen gebaseerd zijn (te oud dus kan er niks van, afbouwen in Denemarken, etc) en niet op feiten.
Want wie heeft hem daar zien spelen, dan wel beoordelingen / kritieken op zijn spel daar gezien?
Dit gaat veel te offtopic dus laatste dat ik erover zeg, maar het is duidelijk dat jij hetzelfde doet als dat je andere forummers verwijt. Het woord daarvoor is hypocriet. Ja mensen hebben vooraf kritiek op de aankoop Leeuwin, maar dat betekent niet dat ze hem hoe dan ook gaan bekritiseren als hij goed speelt. Mensen hebben vooraf een mening over Leeuwin op basis van wat ze in het verleden gezien hebben en/of wat ze op youtube van hem gezien hebben en/of op basis van zijn vorige stats. Net als bij alle andere aankopen. En de kritiek gaat niet zozeer over Leeuwin, als wel over het aankopen van Leeuwin door Max (kortom de kritiek is tegen Max gericht en niet tegen Leeuwin). Zoals jij het stelt, kunnen we dus niets meer zeggen over aankopen.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Forummer of supporter, een wereld van verschil...


Forummer: lekkere aankoop man, fijn op leeftijd, kan al die ervaring overbrengen op de jongere spelers. Maar ook; gezoes gristoes wat een ouwe piemel, kan die ‘het’ nog wel bijbenen?

Supporter: Hup Ramon Hup laat AZ niet in z’n hempie staan, Hup Ramon Hup laat je niet het veld uit slaan...

Het kan allemaal, de één verwoord het zus de ander zo.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb Ramon niet in de problemen zien komen vandaag. 8)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tarik schreef: 17 jan 2020, 09:54 Forummer of supporter, een wereld van verschil...


Forummer: lekkere aankoop man, fijn op leeftijd, kan al die ervaring overbrengen op de jongere spelers. Maar ook; gezoes gristoes wat een ouwe piemel, kan die ‘het’ nog wel bijbenen?

Supporter: Hup Ramon Hup laat AZ niet in z’n hempie staan, Hup Ramon Hup laat je niet het veld uit slaan...

Het kan allemaal, de één verwoord het zus de ander zo.
Hangt er ook van af wie je tegenover wie zet : als iemand geen flauw idee heeft wie Leeuwin is, dan kun je ook moeilijk een mening hebben.

Hij heeft in ieder geval het vertrouwen van Slot, laat dit niet Slot's Viktor Elm worden (hoewel... dat ene doelpunt van Viktor.. :wink: )
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Tarik schreef: 17 jan 2020, 09:54 Forummer of supporter, een wereld van verschil...


Forummer: lekkere aankoop man, fijn op leeftijd, kan al die ervaring overbrengen op de jongere spelers. Maar ook; gezoes gristoes wat een ouwe piemel, kan die ‘het’ nog wel bijbenen?

Supporter: Hup Ramon Hup laat AZ niet in z’n hempie staan, Hup Ramon Hup laat je niet het veld uit slaan...

Het kan allemaal, de één verwoord het zus de ander zo.
Het kan ook allebei. Ik vind het een k*t aankoop, maar ik support hem wel gewoon in het stadion. Die twee dingen moet je wel los van elkaar zien.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik vind hem echt heel slecht, maar dat wisten we eigenlijk van tevoren allemaal al.
Hij gaat letterlijk gewoon het veld in met de gedachte "ik geef gewoon elke bal aan teun. "
Verdedigend staat hij ook niet goed bij voorzetten helaas.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het is niet zijn schuld, het is die van Max.
Ik probeer hem echt het voordeel van de twijfel te geven, maar het gaat heel moeilijk als je zelfs in een wedstrijd waar AZ zo dominant is toch een van de slechtsten op het veld bent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wat een kul. Zo slecht als jullie hem afschilderen is hij echt niet. Ik heb Vlaar wel eens beroerdere potten zien spelen.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

pAZcal schreef: 23 feb 2020, 23:11 Wat een kul. Zo slecht als jullie hem afschilderen is hij echt niet. Ik heb Vlaar wel eens beroerdere potten zien spelen.
Klopt, regelmatig zelfs. Maar de huidige Vlaar is ook niet het niveau dat wij zouden moeten nastreven imo.
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Hij kreeg van het NHD een 7, weet niet waarom.
Onderbouwing: sober spelend, maar verdedigend goed.
Wat ik gezien had klopt dat sober wel, maar ik had toch steeds weer een verhoogde hartslag als hij de bal had of tegenover een aanvaller stond, die de bal had.
Echt geen zekerheidje, hou mijn hart vast voor donderdag.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

mArcoZ schreef: 24 feb 2020, 07:48 Hij kreeg van het NHD een 7, weet niet waarom.
Onderbouwing: sober spelend, maar verdedigend goed.
Wat ik gezien had klopt dat sober wel, maar ik had toch steeds weer een verhoogde hartslag als hij de bal had of tegenover een aanvaller stond, die de bal had.
Echt geen zekerheidje, hou mijn hart vast voor donderdag.
Klopt.

Echt een belachelijke aankoop.

Ik ben er wel weer klaar mee.

Staat nooit strak te dekken, rommelig in opbouw en uitverdedigen, niet wendbaar.

Ik begin bijna (!) terug te verlangen naar olietanker Ron Vlaar ....
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 23 feb 2020, 23:11 Wat een kul. Zo slecht als jullie hem afschilderen is hij echt niet. Ik heb Vlaar wel eens beroerdere potten zien spelen.
De zwakte van de tegenstander verbloemt enigzins hoe bagger het echt is.
Persoonlijk vind ik het toch echt zorgelijk als je Mike van Duinen niet bijgehouden krijgt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Vandaag speelde Leeuwin echt als een Leeuw. Dat mag ook wel eens gezegd worden!
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij was rustig en goed aan de bal vandaag. Kort en fel dekken waar hij eerder steeds op 5 meter stond. Prima,. Situatie met die arm had natuurlijk wel zomaar een penalty kunnen zijn en dan was hij weer beschimpt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 01 mar 2020, 21:33 Hij was rustig en goed aan de bal vandaag. Kort en fel dekken waar hij eerder steeds op 5 meter stond. Prima,. Situatie met die arm had natuurlijk wel zomaar een penalty kunnen zijn en dan was hij weer beschimpt.
Dat was ook echt de enige situatie die bij de arbitrage in ons voordeel viel, geloof ik.
Ramon speelde prima verder. Lekker hoor.
Gesloten