Ramon Leeuwin (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

stuurlui aan wal schreef: 03 feb 2021, 09:43 Paniekaankoopje na blessure leed. Dat heeft AZ deze winter niet gedaan itt vrijwel alle andere clubs die vol trots hun nieuwe spelers presenteren van wie we van de meesten niets meer gaan horen.
Van mij hoeft AZ ook niet allemaal aankopen te doen. Ik geloof zelfs dat een van de pijlers van het succes van de laatste jaren is dat het elftal al jaren samenspeelt. De helft van de ploeg al zelfs al jarenlang in de jeugd. Hier en daar zijn er heel gericht versterkingen gehaald elders. Maar ook die spelers spelen al enkele jaren bij AZ.

De meeste clubs die busladingen nieuwe spelers halen zijn in paniek en blinken vaak niet uit in goed beleid. Een club als ADO heeft in een jaar tijd iets van dertig spelers gehaald en vijf trainers versleten. En dan verbaasd zijn dat je elftal los zand is, juist terwijl je in de degradatiestrijd in ieder geval een hecht team wilt hebben die voor elk puntje vecht.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik denk toch dat we het allemaal verkeerd hebben gezien met Ramon: hij is gewoon potentiëel international! Opgeroepen door Suriname 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 26 feb 2021, 08:31 Ik denk toch dat we het allemaal verkeerd hebben gezien met Ramon: hij is gewoon potentiëel international! Opgeroepen door Suriname 😂
Toch mooi voor hem. Dat hij met zijn leeftijd, carrière nu nog zo'n mooi avontuur aan mag gaan. Ik zou ook wel door 1 of ander exotisch land opgeroepen willen worden om interlands te spelen :mrgreen:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Is gewoon leuk voor hem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

fcvictorie schreef: 03 feb 2021, 13:26 Van mij hoeft AZ ook niet allemaal aankopen te doen. Ik geloof zelfs dat een van de pijlers van het succes van de laatste jaren is dat het elftal al jaren samenspeelt. De helft van de ploeg al zelfs al jarenlang in de jeugd. Hier en daar zijn er heel gericht versterkingen gehaald elders. Maar ook die spelers spelen al enkele jaren bij AZ.

De meeste clubs die busladingen nieuwe spelers halen zijn in paniek en blinken vaak niet uit in goed beleid. Een club als ADO heeft in een jaar tijd iets van dertig spelers gehaald en vijf trainers versleten. En dan verbaasd zijn dat je elftal los zand is, juist terwijl je in de degradatiestrijd in ieder geval een hecht team wilt hebben die voor elk puntje vecht.
Het bewust volgen van een jarenlang (door Scheringa) geleden ontworpen plan is de basis van ons succes.
Dit is wel versterkt door een paar absurd sterke lichtingen .
Het mooie is dat er weer een paar van zulke lichtingen aankomen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Lecompte schreef: 26 feb 2021, 13:34 Het bewust volgen van een jarenlang (door Scheringa) geleden ontworpen plan is de basis van ons succes.
Dit is wel versterkt door een paar absurd sterke lichtingen .
Het mooie is dat er weer een paar van zulke lichtingen aankomen.
Ik hoop het. We hebben nu enkele jaren jongens als Hatzidiakos, Wijndal, Koopmeiners, Boadu en Stengs in de ploeg rondlopen. Die zullen niet heel lang meer in Alkmaar spelen. Daarachter stokt het qua doorstroming. De enige jeugd die doorkomt is een Reijnders die op latere leeftijd van buitenaf is gekomen.

Het zou mooi zijn als er over enkele jaren weer een aantal jongens uit de opleiding in de ploeg staan. Het zorgt in ieder geval bij mij toch ook voor wat meer binding met de ploeg. Ik geloof dat er voldoende talent is de regio.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 26 feb 2021, 10:07 Toch mooi voor hem. Dat hij met zijn leeftijd, carrière nu nog zo'n mooi avontuur aan mag gaan. Ik zou ook wel door 1 of ander exotisch land opgeroepen willen worden om interlands te spelen :mrgreen:
Dat niveau van het Surinaams elftal stelt echt geen reet voor.

In de tijd dat ik op Bonaire voetbalde en makkelijk meekon won Bonaire met 2-0 van Suriname.

Dan weet je wel hoe laat het is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 02 mar 2021, 10:04 Dat niveau van het Surinaams elftal stelt echt geen reet voor.

In de tijd dat ik op Bonaire voetbalde en makkelijk meekon won Bonaire met 2-0 van Suriname.

Dan weet je wel hoe laat het is.
Dat was dan inderdaad wel een heeeeel slecht niveau :mrgreen:
Maar gelukkig hebben ze nu Leeuwin erbij, dus is het niveau veel hoger geworden :D
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 02 mar 2021, 10:04 Dat niveau van het Surinaams elftal stelt echt geen reet voor.

In de tijd dat ik op Bonaire voetbalde en makkelijk meekon won Bonaire met 2-0 van Suriname.

Dan weet je wel hoe laat het is.
Maar er schuift de laatste tijd wat met de regels toch?
Dat is waarom een aantal spelers nu op latere leeftijd toch worden opgeroepen.
Niet dat Leeuwin je ook maar enig noemenswaardig niveau gaat brengen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 mar 2021, 14:12 Niet dat Leeuwin je ook maar enig noemenswaardig niveau gaat brengen.
Dat is natuurlijk een grapje. Suriname is nog geen eredivisieniveau en Leeuwin kan gerust wel in het rechter rijtje mee.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 02 mar 2021, 15:43 Dat is natuurlijk een grapje. Suriname is nog geen eredivisieniveau en Leeuwin kan gerust wel in het rechter rijtje mee.
Uiteraard en het is leuk voor hem zoals al gezegd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Pek en veren
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Leeuw-out! :wink:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Hopelijk krijgt hij wel minimaal 2 wedstrijden schorsing, anders staat ie nog in de basis ook straks.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tijd voor een Lexit
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Mag je je eindelijk laten zien als vierde CV, verpruts je het op deze manier. Ja, hij wordt vast gepakt, maar vervolgens gaat hij aan Polter hangen... hij moet gewoon meelopen en m richting de zijkant dwingen. Martins Indi had er in de tussentijd weer bij gekomen. Benieuwd of we 'm volgend jaar nog zien bij AZ.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Weg met dit fossiel🐢
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Routiniers als back-up die zulke beginnersfouten maken. Dan kun je net zo goed jeugd op de bank zetten. Hopelijk krijgt hij 2 wedstrijden schorsing en waren dit zijn laatste minuten. Wat een onkunde.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zag vooral ook een enorm gebrek aan wedstrijdritme. Dan ga je rare dingen doen...
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ik neem aan dat we Leeuwin niet meer in een AZ shirt gaan terugzien.
Dank voor bewezen diensten.
Gesloten