Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Joostess schreef: 22 jun 2022, 08:43 Dus waarom wilde AZ wel verlengen?
Uit financieel oogpunt
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 22 jun 2022, 08:43 Is dat zo? Er zit nog wel een duidelijk verschil met bijvoorbeeld Goudmijn. AZ wilde verlengen met Taabouni. En niet met Goudmijn want daarin zag AZ geen toekomst meer bij AZ.
Dus waarom wilde AZ wel verlengen?
Niet goed genoeg in de zin van dat hij geen kansen heeft afgedwongen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 22 jun 2022, 08:36 Deels waar natuurlijk.
Maar AZ heeft wel echt onvoorwaardelijk vast gehouden aan gasten als Stengs, Boadu, Dani de Wit. Van een concurrentiestrijd voor die posities was nooit echt sprake, ongeacht prestaties. Zelfs amper qua wissels, steevast 90min.

Druijf heeft nooit een kans gehad (nog geen 5 basisplaatsen). Evjen mocht steeds maar niet verhuurd worden, maar viel zelden in. Gudmundsson moest telkens als winger spelen terwijl daar zn kracht niet ligt. Oosting kreeg geen serieuze kans, linksback of weg (Terwijl die bij Willem2 en RKC een prima niveau liet zien). En Taabouni had inderdaad zeker na vorig seizoen wel wat minuten verdiend. Duin kreeg meer minuten....
Ik mis echt n beetje concurentie/topsportklimaat binnen AZ. Volgens mij zou dat echt de prestaties ten goede komen.

Fedde de jong is een beetje de Oosting van 4 jaar geleden, ik vraag me af of hij dan wel een kans gaat krijgen vroeg of laat.
Van al die namen ben ik het alleen wat betreft Oosting met je eens. Druijf was ook gewoon niet goed genoeg. Uitstekende pinchhitter, geen basisspeler. Gudmundsson was ook zo instabiel als wat. Had bij PSV overigens het grootste gedeelte van de wedstrijden op de vleugels gespeeld.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 07:49 Kansen krijg je niet, die verdien je… Hij was gewoon niet goed genoeg.
Voor spelers die je haalt gaat dat geheel op, voor eigen jeugdspelers speelt er meer dan enkel 'goed genoeg zijn'. Je moet namelijk ook andere spelers binnen je jeugdopleiding, kinderen vooral, laten zien dat er perspectief is om het eerste te halen om jouw jeugdopleiding aantrekkelijk te houden en te voldoen aan je eigen clubdoelstellingen (x aantal spelers uit eigen jeugd), je bent het ook moreel verplicht naar de jongens die bijna hun voetballeven lang bij AZ gevoetbald hebben en de selectie van het eerste elftal gehaald hebben om zichzelf te kunnen laten meten met de andere jongens van de selectie, want dáárom zijn die jongens al die jaren bij jou, als club, gebleven.

Wat voor sportieve redenen kon je nog bedenken om enkele jongens, zoals Taabouni, niet in de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen in de basis te laten beginnen? Of bijv. in de afsluitende wedstrijd tegen Randers? Ik zie die sportieve redenen niet opwegen tegen de voordelen van een dergelijke behandeling van jeugdspelers. Ook had Jansen best eens mogen experimenteren tegen de 'kleintjes', gezien het met Dani de Wit totaal niet liep in vrijwel alle wedstrijden tegen de nummers 14 t/m 18. Een creatieve 10 ipv een sleurende 10. Taabouni kreeg niks, naja, hier en daar een minuutje of 2-10. Als ik Taabouni was zou ik ook verder kijken.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 09:57 Niet goed genoeg in de zin van dat hij geen kansen heeft afgedwongen.
Hoeveel had hij meer moeten doen in het seizoen voor afgelopen seizoen om dat af te dwingen dan eigenlijk?

20 doelpunten en 15 assists als middenvelder van 19 jaar?

Je kunt dit wel blijven herhalen, maar de statistieken spraken tot voor afgelopen seizoen gewoon in het voordeel en een immense stijgende lijn van/voor deze jongen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jun 2022, 10:46 Hoeveel had hij meer moeten doen in het seizoen voor afgelopen seizoen om dat af te dwingen dan eigenlijk?

20 doelpunten en 15 assists als middenvelder van 19 jaar?

Je kunt dit wel blijven herhalen, maar de statistieken spraken tot voor afgelopen seizoen gewoon in het voordeel en een immense stijgende lijn van/voor deze jongen.
Jij hebt elke training gezien begrijp ik?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 22 jun 2022, 10:12 Voor spelers die je haalt gaat dat geheel op, voor eigen jeugdspelers speelt er meer dan enkel 'goed genoeg zijn'. Je moet namelijk ook andere spelers binnen je jeugdopleiding, kinderen vooral, laten zien dat er perspectief is om het eerste te halen om jouw jeugdopleiding aantrekkelijk te houden en te voldoen aan je eigen clubdoelstellingen (x aantal spelers uit eigen jeugd), je bent het ook moreel verplicht naar de jongens die bijna hun voetballeven lang bij AZ gevoetbald hebben en de selectie van het eerste elftal gehaald hebben om zichzelf te kunnen laten meten met de andere jongens van de selectie, want dáárom zijn die jongens al die jaren bij jou, als club, gebleven.

Wat voor sportieve redenen kon je nog bedenken om enkele jongens, zoals Taabouni, niet in de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen in de basis te laten beginnen? Of bijv. in de afsluitende wedstrijd tegen Randers? Ik zie die sportieve redenen niet opwegen tegen de voordelen van een dergelijke behandeling van jeugdspelers. Ook had Jansen best eens mogen experimenteren tegen de 'kleintjes', gezien het met Dani de Wit totaal niet liep in vrijwel alle wedstrijden tegen de nummers 14 t/m 18. Een creatieve 10 ipv een sleurende 10. Taabouni kreeg niks, naja, hier en daar een minuutje of 2-10. Als ik Taabouni was zou ik ook verder kijken.
AZ heeft de laatste jaren genoeg laten zien dat jonge spelers meer dan voldoende kansen krijgen. En ja, ik weet dat spelers onder de 21 afgelopen seizoen minder minuten hebben gemaakt. Maar dat was ook wel redelijk te verklaren.

En inderdaad, als ik Taabouni was zou ik ook verder kijken. Gewoon naar een club waar je wekelijks kan spelen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 10:59 AZ heeft de laatste jaren genoeg laten zien dat jonge spelers meer dan voldoende kansen krijgen. En ja, ik weet dat spelers onder de 21 afgelopen seizoen minder minuten hebben gemaakt. Maar dat was ook wel redelijk te verklaren.

En inderdaad, als ik Taabouni was zou ik ook verder kijken. Gewoon naar een club waar je wekelijks kan spelen.
De laatste jaren? Wat voor termijn spreken we dan over? De laatste drie jaar is er geen enkele jeugdspeler meer bij ons doorgebroken. GEEN ENKELE! Bij andere clubs breken onze jeugdspelers nog wel eens door, bij ons niet. De generatie Koopmeiners/Wijndal heeft veel verbloemd. Ouwejan, Koopmeiners, Wijndal, Hatzidiakos, Til, Boadu, Stengs zijn allemaal vóór het seizoen 2019/2020 doorgebroken. Dat is een slechte score.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2022, 10:57 Jij hebt elke training gezien begrijp ik?
Dit argument is zo'n dooddoener.
Je kunt toch gewoon toegeven dat er een stijgende lijn in zijn prestaties zat tot afgelopen seizoen?
Je beantwoord de vraag ook niet, hoe goed had hij moeten presteren om hem wel door te laten stromen?

We hebben overigens afgelopen seizoen in de wedstrijd vlak voor de play-offs gezien dat het daar niet eens mee te maken heeft in ieder geval niet bij Jansen. Zelfs als er niks op het spel staat brengt hij niet zomaar jeugdspelers. Ja uiteindelijk in de 90e minuut bij een 6-1 overwinning, waarbij de scheidsrechters nog ingrijpen voor een PR bonus om die jongens een minuutje of twee speeltijd te gunnen.

Wat ik wel gezien heb, zijn wedstrijden en het klopt dat Taabouni een minder seizoen had, maar daarvoor in de plaats hadden jongens als Buurmeester een heel goed seizoen en die kregen zoals hierboven genoemd ook geen kans. Het is dan ook interessant dat spelers als Poku en Peer Koopmeiners wel bij de selectie gehaald werden, want die zag je in wedstrijden dan weer niet. Je zou toch verwachten dat je het goed moet doen op trainingen en tijdens wedstrijden en dat je prestaties tijdens wedstrijden daarin indicatief moeten kunnen zijn voor je prestaties in het algemeen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De naam van Taabouni gonst blijkbaar in Italië heb ik begrepen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 22 jun 2022, 12:31 De naam van Taabouni gonst blijkbaar in Italië heb ik begrepen.
Ik dacht al, wat hoor ik toch allemaal vanuit het zuiden :)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 22 jun 2022, 11:58 De laatste jaren? Wat voor termijn spreken we dan over? De laatste drie jaar is er geen enkele jeugdspeler meer bij ons doorgebroken. GEEN ENKELE! Bij andere clubs breken onze jeugdspelers nog wel eens door, bij ons niet. De generatie Koopmeiners/Wijndal heeft veel verbloemd. Ouwejan, Koopmeiners, Wijndal, Hatzidiakos, Til, Boadu, Stengs zijn allemaal vóór het seizoen 2019/2020 doorgebroken. Dat is een slechte score.
Hier seizoen voor afgelopen seizoen moet je eens kijken hoeveel minuten er zijn gemaakt door zelf opgeleide spelers. Stonden daarmee in de top van de eredivisie, als het al niet bovenaan was.

Die generatie die jij noemt was inderdaad goud, de generatie daaronder iets minder. Nu komt er weer een goede generatie aan. Dat is prima.

Het punt was dat jonge spelers moesten voelen dat ze een kans krijgen. Als je ziet hoeveel minuten onze eigen opgeleide spelers maakten in het seizoen 2020/2021 dan is dat prima.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Niet tegen Mohamed Taabouni, maar een speler die zo moeilijk doet over het contract verlengen zou ik als AZ zijnde niet extra laten spelen in de hoop hem te overtuigen. Het kan namelijk ook de andere kant opvallen. Speler valt in met nog maar zes maanden contract en blijkt het heel erg goed te doen. Dezelfde dag krijgt zijn zaakwaarnemer allemaal aanbiedingen van clubs. Om dan te concurreren had AZ nog meer salaris moeten bieden.

Zo'n speler moet gewoon zelf zijn kans pakken op de trainingen en bij Jong AZ.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.vi.nl/nieuws/AZ-talent-taab ... -feyenoord

Mohamed Taabouni wordt de derde zomeraanwinst van Feyenoord. De twintigjarige aanvallende middenvelder komt transfervrij over van AZ.

Taabouni speelt al sinds zijn elfde voor AZ en maakte eind 2019 op zeventienjarige leeftijd zijn debuut voor de hoofdmacht in het KNVB-Bekerduel met Groene Ster. Veel verder kwam hij niet: de laatste jaren speelde Taabouni zijn wedstrijden voor Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie. Daar heeft hij inmiddels 96 duels achter zijn naam.

AZ zag wel toekomst in Taabouni en deed hem een aanbieding zijn aflopende contract te verlengen. Taabouni staat echter al langer in de belangstelling van verschillende clubs in binnen- en buitenland en ging niet op dat aanbod in. Daardoor kon hij deze zomer transfervrij op zoek naar een nieuwe club.

Die heeft hij gevonden met Feyenoord. In Rotterdam wordt Taabouni herenigd met Arne Slot, de trainer die hem drie jaar geleden liet debuteren in Alkmaar. Maandag ondergaat Taabouni zijn medische keuring in Rotterdam. Als hij die doorstaat, zal hij een meerjarig contract tekenen in Rotterdam.

Voor Feyenoord is hij na spits Danilo en middenvelder Mats Wieffer de derde versterking voor het komende seizoen. Taabouni is een rechtsbenige creatieve speler, die als aanvallende middenvelder of linksbuiten uit de voeten kan.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ja, want daar ga je wel speeltijd krijgen. Geen slimme move van Mo denk ik
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Welk niveau speelt Jong Feyenoord ??
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

DonnyDelano schreef: 26 jun 2022, 14:56 Ja, want daar ga je wel speeltijd krijgen. Geen slimme move van Mo denk ik
Wel meer geld.
"One swallow does not make a summer"
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Shota-Arveladze schreef: 26 jun 2022, 15:04 Wel meer geld.
Zou het ja? Is Mo daar meteen onderdeel van de A-selectie? Domme keuze, ga dan lekker bij Groningen/Heerenveen ofzo ballen
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Die is weg, slotje erop :D
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het is zonde dat hij weg is bij AZ. Tegelijkertijd lijkt Feyenoord hijgerig naar alles was AZ-er is/was,...
Gesloten