Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AnthonyW schreef: 12 apr 2022, 10:36 Persoonlijk gevoel: Als ik Taabouni was zou ik gaan. Te weinig perspectief op minuten. Jansen is een trainer dat jeugd weinig tot geen kansen geeft. Een soort Dick Advocaat mentaliteit heeft Jansen. Dat is een beleidskeuze en tactische keuze van hem. Ik zou daar als Taabouni zijnde niet op wachten. Hij moet minuten maken op het hoogste niveau.
AZ zit een beetje vast geroest aan lopers op die positie en minder aan technische spelverdelers.
Aanvallende middenvelders De Wit, Til, Henriksen allemaal grote jongens met loopvermogen. Volgens mij de laatste spelverdeler was Maher. Nu zie ik weer frêle technische Fedde de Jong met een blij gemoed bijtekenen maar heeft zo'n mannetje dan wel toekomst als AZ niet meer op een andere manier wil gaan spelen?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:28 AZ zit een beetje vast geroest aan lopers op die positie en minder aan technische spelverdelers.
Aanvallende middenvelders De Wit, Til, Henriksen allemaal grote jongens met loopvermogen. Volgens mij de laatste spelverdeler was Maher. Nu zie ik weer frêle technische Fedde de Jong met een blij gemoed bijtekenen maar heeft zo'n mannetje dan wel toekomst als AZ niet meer op een andere manier wil gaan spelen?
Dat is helaas een trend door heel Europa. Welk team speelt er nu echt nog met een klassieke spelverdeler? Een klassieke tien als Barry van Galen bijv? Of de door jou genoemde Maher? Bijna heel de eredivisie speelt met lopers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 11:30 Dat is helaas een trend door heel Europa. Welk team speelt er nu echt nog met een klassieke spelverdeler? Een klassieke tien als Barry van Galen bijv? Of de door jou genoemde Maher? Bijna heel de eredivisie speelt met lopers.
Dan rest me de vraag, waarom leidt je ze dan op en werd/wordt(?) Taabouni toch gezien als een vd grootste talenten binnen de opleiding.
Geef dan in de academie dan ook maar de voorkeur aan fysiek sterke jongens met longinhoud.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:33 Dan rest me de vraag, waarom leidt je ze dan op en werd/wordt(?) Taabouni toch gezien als een vd grootste talenten binnen de opleiding.
In de hoop dat de speler zich zodanig ontwikkelt dat je niet om hem heen kan. Op dit moment levert hij te weinig om aanspraak te maken op minuten. Als hij veel scoort en assists geeft kan je het spel aan hem aanpassen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:33 Dan rest me de vraag, waarom leidt je ze dan op en werd/wordt(?) Taabouni toch gezien als een vd grootste talenten binnen de opleiding.
Geef dan in de academie dan ook maar de voorkeur aan fysiek sterke jongens met longinhoud.
Taabouni speelt ook geregeld vanaf de linkerkant, daar zou hij zich het beste op kunnen focussen denk ik. Alleen brengt hij daar ook te weinig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 11:30 Dat is helaas een trend door heel Europa. Welk team speelt er nu echt nog met een klassieke spelverdeler? Een klassieke tien als Barry van Galen bijv? Of de door jou genoemde Maher? Bijna heel de eredivisie speelt met lopers.
Wacht hoe noem je in het Nederlands de spelverdeler die voor de verdedigers speelt dan eigenlijk? (voor teams die helemaal geen 10 gebruiken).

Niet dat Taabouni daar voor in aanmerking zou komen, maar ben even benieuwd wat hier nu precies mee wordt bedoeld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:33 Dan rest me de vraag, waarom leidt je ze dan op en werd/wordt(?) Taabouni toch gezien als een vd grootste talenten binnen de opleiding.
Taabouni is niet als 10 opgeleid. Vrijwel altijd speelt ie vanaf de linkerflank als voorste man. Ook in zijn jaren bij de Oranje jeugd. Voor de 10 mist ie fysiek en duelkracht. AZ domineert niet dat zij zomaar een speler op tien kunnen zetten die alleen maar leuk kan ballen en voor het overige geen rendement heeft.

Nu met De Wit op 10 is het misschien wel de andere/verkeerde kant doorgeslagen. Helaas overtuigde Albert Gudmundsson ook niet op 10. Teveel wedstrijden bracht ie te weinig en miste ook teveel kansen.

Als Fedde de Jong nog wat aan fysieke kracht toeneemt is hij wel een complete 10 in de toekomst. Maar die positie blijft lastig omdat je toch een allrounder moet zijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 13 apr 2022, 11:40 Wacht hoe noem je in het Nederlands de spelverdeler die voor de verdedigers speelt dan eigenlijk? (voor teams die helemaal geen 10 gebruiken).

Niet dat Taabouni daar voor in aanmerking zou komen, maar ben even benieuwd wat hier nu precies mee wordt bedoeld.
Die teams spelen anders, met die punt naar achter, wij spelen met de punt naar voren. En dat kan je op verschillende manier invullen. Met een voetballer of met een Alvarez.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 11:39 Taabouni speelt ook geregeld vanaf de linkerkant, daar zou hij zich het beste op kunnen focussen denk ik. Alleen brengt hij daar ook te weinig.
En daar vind ik hem dus weer wat te weinig explosief voor (zoals dat ook met Stengs het geval was). Een buitenspeler moet langs zijn man kunnen snellen om een voorzet te kunnen geven of naar binnen trekken om in de 16 zijn actie te maken. Taabouni heeft juist een goed schot vanaf de tweede lijn, technisch sterk, spelinzicht met slimme steekpasses en kan de combinatie aangaan. Ik weet eigenlijk niet of hij niet in het eerste zou kunnen renderen, wellicht wel zelfs meer dan bij jong. Ik zie hem regelmatig balletjes geven waar de aanvallers in jong niet al te best mee omgaan wat eigenlijk voor hem een beslissende assist had moeten zijn. Moeilijk te zeggen gezien hij nooit de kans heeft gekregen, terwijl ik constant hoor dat hij fysiek te licht is. Ik blijf het doodzonde vinden dat hij niet af en toe wat speelminuten heeft gekregen, ik zie alles in zijn spel wat me aan Vaantje doet denken
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Goed om te horen dat de gesprekken van AZ met Mohamed Taabouni over verlenging van zijn aflopende contract nog steeds gaande zijn en beide partijen
het erover eens zijn dat nóg een seizoen in de beloftenploeg niet bevorderlijk zou zijn voor zijn ontwikkeling. Waardoor ze nu nu inzetten voor de optie dat als er verlengt wordt, dan volgend seizoen wordt verhuurd aan een andere club.
Belangrijk is wel dat Taabouni dan terecht komt bij een club waar zijn spel tot zijn recht komt en hopelijk als aanvallende middenvelder kan functioneren in plaats van aan de zijkant geplakt te worden, dat doet namelijk afbreuk aan zijn kwaliteiten.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:57 En daar vind ik hem dus weer wat te weinig explosief voor (zoals dat ook met Stengs het geval was). Een buitenspeler moet langs zijn man kunnen snellen om een voorzet te kunnen geven of naar binnen trekken om in de 16 zijn actie te maken. Taabouni heeft juist een goed schot vanaf de tweede lijn, technisch sterk, spelinzicht met slimme steekpasses en kan de combinatie aangaan. Ik weet eigenlijk niet of hij niet in het eerste zou kunnen renderen, wellicht wel zelfs meer dan bij jong. Ik zie hem regelmatig balletjes geven waar de aanvallers in jong niet al te best mee omgaan wat eigenlijk voor hem een beslissende assist had moeten zijn. Moeilijk te zeggen gezien hij nooit de kans heeft gekregen, terwijl ik constant hoor dat hij fysiek te licht is. Ik blijf het doodzonde vinden dat hij niet af en toe wat speelminuten heeft gekregen, ik zie alles in zijn spel wat me aan Vaantje doet denken
Doodzonde ook, omdat AZ ,buiten Carlsson, geen enkele creatieve speler heeft. Neem nu die topper achter de spitsen. Die geweldige box to box speler, die veel staat te gebaren en heeeeel veeeel meters maakt, maar verder......Dat is ook de positie voor Taabouni. Oh, ja, veel te weinig loopvermogen, niet sterk genoeg.....Helaas, krijgt creativiteit, ooit het handelsmerk van AZ geen kans, jammer ...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2022, 08:42 Dat is ook de positie voor Taabouni. Oh, ja, veel te weinig loopvermogen, niet sterk genoeg.....Helaas, krijgt creativiteit, ooit het handelsmerk van AZ geen kans, jammer ...
Destijds compenseerde spelers als Elm en Wernbloom dergelijke gebreken van de creatieve maar vederlichte Maher als spelmaker door in zijn dienst te spelen. Waardoor ook weer een Altidore veel meer tot zijn recht kwam door de passes van Maher.
Controleurs en weinig avontuurlijke spelers als Midtso en Clasie zouden prima die vuile meters voor zo'n spelmaker kunnen maken. Maar goed, laat hem eerst maar eens een seizoen uitlenen aan een club die bij hem past.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 11:57 En daar vind ik hem dus weer wat te weinig explosief voor (zoals dat ook met Stengs het geval was).
Ben wel benieuwd hoe groot de impact van de blessure van Stengs is geweest op het realiseren van zijn potentieel (en ook voor Boadu)
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 21 apr 2022, 10:29 Ben wel benieuwd hoe groot de impact van de blessure van Stengs is geweest op het realiseren van zijn potentieel (en ook voor Boadu)
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe groot de moord op Caesar is geweest op de wereldgeschiedenis. Maarja, we zullen het nooit weten.
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mo straalt totaal geen spelplezier meer uit. Je ziet hem vaak ook blijven liggen of niet hard meerennen als hij de bal verliest of verdedigt moet worden. Een verhuuroptie lijkt me ideaal. Als hij nog wel graag voor AZ wilt spelen dan.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 11:30 Dat is helaas een trend door heel Europa. Welk team speelt er nu echt nog met een klassieke spelverdeler? Een klassieke tien als Barry van Galen bijv? Of de door jou genoemde Maher? Bijna heel de eredivisie speelt met lopers.
Ik zie Veerman wekelijks uitblinken
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 09 mei 2022, 05:57 Ik zie Veerman wekelijks uitblinken
Veerman speelt niet op tien. Bij PSV niet en bij Heerenveen niet.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Taabouni heeft nog steeds niet verlengd en misschien is dat maar beter ook voor Mo en AZ. Nog een lichtgewicht in de aanval kan dit labiele AZ niet hebben hoe briljant Mo (in potentie) ook is.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

https://mobile.twitter.com/AZAIerts/sta ... 4502144000

Verhuren + verlengen? Bijv. Cambuur / Go Ahead of zoiets.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Welk voordeel heeft het voor hem om te verlengen en dan verhuurd te worden? Dan kan hij toch net zo goed transfervrij overstappen naar een NEC, Heerenveen, Groningen, Emmen, RKC of Cambuur?
Gesloten