Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 20 okt 2021, 16:56 Doe maar on topic. Maar ik blijf Taabouni één van de grotere mysteries van AZ vinden waarom hij stelselmatig wordt genegeerd. Hij zal wel veel te vroeg hebben laten blijken dat hij niet wil bijtekenen.
Waarom speelt hij dan nog bij Jong AZ? Laten we nou niet vanuit onderbuik gedachten tot ongefundeerde conclusies komen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 24 okt 2021, 08:18 Waarom speelt hij dan nog bij Jong AZ? Laten we nou niet vanuit onderbuik gedachten tot ongefundeerde conclusies komen.
Omdat je iemand ook niet helemaal onder druk wil zetten. Zo´n club is AZ niet en in de top blijkt vaak dat het ook niet goed uitpakt.
Maar dat een speler die niet wilt bijtekenen (of te hoge eisen stelt) o.i.d. buiten de selectie van het eerste elftal kan worden gehouden is niet ongebruikelijk. Kijk naar zo'n Xavi Simons bij PSG.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 24 okt 2021, 08:18 Waarom speelt hij dan nog bij Jong AZ? Laten we nou niet vanuit onderbuik gedachten tot ongefundeerde conclusies komen.
Noem mij een mogelijke andere reden dan. Met "dat hij het niveau niet aan kan" neem ik geen genoegen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 okt 2021, 16:17 Omdat je iemand ook niet helemaal onder druk wil zetten. Zo´n club is AZ niet en in de top blijkt vaak dat het ook niet goed uitpakt.
Maar dat een speler die niet wilt bijtekenen (of te hoge eisen stelt) o.i.d. buiten de selectie van het eerste elftal kan worden gehouden is niet ongebruikelijk. Kijk naar zo'n Xavi Simons bij PSG.
Maar zo is AZ dus ook niet. Dus ondanks MO7 zijn denkwijze denk ik toch dat het gewoon zo eenvoudig is dat Taabouni nog niet goed genoeg geacht wordt voor het eerste. Ik heb al eerder aangegeven dat het er op lijkt dat Taabouni moeite heeft om zijn aanvallende acties en effectiviteit te combineren met de gevraagde inzet en dat hij daar nu hard aan werkt. Gezien de huidige resultaten, wel hard werken maar zeker nog niet effectief genoeg (geen goals en 1 assist) is hij ook gewoon nog niet zo ver. Hij is overigens deze zomer wel definitief naar de A selectie overgeheveld, waar hij nu de jongste speler is, dus van stelselmatig negeren is zeker geen sprake.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 25 okt 2021, 11:02 Maar zo is AZ dus ook niet. Dus ondanks MO7 zijn denkwijze denk ik toch dat het gewoon zo eenvoudig is dat Taabouni nog niet goed genoeg geacht wordt voor het eerste. Ik heb al eerder aangegeven dat het er op lijkt dat Taabouni moeite heeft om zijn aanvallende acties en effectiviteit te combineren met de gevraagde inzet en dat hij daar nu hard aan werkt. Gezien de huidige resultaten, wel hard werken maar zeker nog niet effectief genoeg (geen goals en 1 assist) is hij ook gewoon nog niet zo ver. Hij is overigens deze zomer wel definitief naar de A selectie overgeheveld, waar hij nu de jongste speler is, dus van stelselmatig negeren is zeker geen sprake.
Daarbij loopt Gudmundsson zijn contract ook af en die speelt ook gewoon als hij presteert. AZ is inderdaad niet zo en in de media (of zelfs via vage geruchten) is er geen enkel teken dat er allerlei dingen spelen. Dus kunnen we de complotten voor nu afdoen als roddelpraat en niet meer dan dat.

Overigens: stel dat Tabouni wel babbels zou hebben en tonnen salaris en een basisplek zou eisen dan moeten ze hem lekker laten gaan. Eerst presteren en daarna praatjes hebben, niet andersom. AZ zou zich dan niet moeten laten bespelen door een zaakwaarnemer. Maar het zou mij niets verbazen als de relatie tussen Tabouni en AZ prima is maar dat AZ hem inschaalt als iemand die nu nog tekort komt(in tegenstelling tot wat een paar kenners hier beweren aan de hand van zeer geheime informatie die niemand verder heeft). Ook dan zou AZ hem best kunnen behouden en hem nog 2/3 jaar de kans geven d.m.v. bv. verhuur om hem te laten slagen, wat natuurlijk nog steeds gewoon kan, want potentie heeft ie zeker.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 25 okt 2021, 11:02 Maar zo is AZ dus ook niet. Dus ondanks MO7 zijn denkwijze denk ik toch dat het gewoon zo eenvoudig is dat Taabouni nog niet goed genoeg geacht wordt voor het eerste. Ik heb al eerder aangegeven dat het er op lijkt dat Taabouni moeite heeft om zijn aanvallende acties en effectiviteit te combineren met de gevraagde inzet en dat hij daar nu hard aan werkt. Gezien de huidige resultaten, wel hard werken maar zeker nog niet effectief genoeg (geen goals en 1 assist) is hij ook gewoon nog niet zo ver. Hij is overigens deze zomer wel definitief naar de A selectie overgeheveld, waar hij nu de jongste speler is, dus van stelselmatig negeren is zeker geen sprake.
Kijk ik snap dat je daar nu zo tegenaan kijkt, maar vorig seizoen stond hij toch op 9 doelpunten en 6 assists en mocht hij zich meen ik talent van de eerste periode noemen. Datzelfde argument ging toen niet op.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 25 okt 2021, 15:59 Kijk ik snap dat je daar nu zo tegenaan kijkt, maar vorig seizoen stond hij toch op 9 doelpunten en 6 assists en mocht hij zich meen ik talent van de eerste periode noemen. Datzelfde argument ging toen niet op.
Daarom willen ze hem ook (terecht) verlengen. Omdat ze weten dat hij beter kan worden.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 okt 2021, 15:59 Kijk ik snap dat je daar nu zo tegenaan kijkt, maar vorig seizoen stond hij toch op 9 doelpunten en 6 assists en mocht hij zich meen ik talent van de eerste periode noemen. Datzelfde argument ging toen niet op.
Dat was toch maar een korte tijd. Het werd vanaf de 2e of zeker de 3e periode toch al een stuk minder. De tegenstander ging echt rekening met hem te houden. Jong AZ kreeg toen ook karrevrachten aan tegengoals dus je kunt je afvragen in hoeverre hij en de andere aanvallers toen wel werd geacht om mee te verdedigen. Ik denk dat hij toen wat vrijblijvender mocht voetballen. Het is in ieder geval goed te zien dat hij nu onder Martens veel meters aflegt. Onder Martens is Jong AZ veel meer resultaatgericht gaan voetballen. Dat kost hem blijkbaar nog moeite.

Ik hoop dat Taabouni het geduld bewaard en in deze aanpak gelooft. (En dat er niks anders speelt.)
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 29 okt 2021, 09:43 Dat was toch maar een korte tijd. Het werd vanaf de 2e of zeker de 3e periode toch al een stuk minder. De tegenstander ging echt rekening met hem te houden. Jong AZ kreeg toen ook karrevrachten aan tegengoals dus je kunt je afvragen in hoeverre hij en de andere aanvallers toen wel werd geacht om mee te verdedigen. Ik denk dat hij toen wat vrijblijvender mocht voetballen. Het is in ieder geval goed te zien dat hij nu onder Martens veel meters aflegt. Onder Martens is Jong AZ veel meer resultaatgericht gaan voetballen. Dat kost hem blijkbaar nog moeite.

Ik hoop dat Taabouni het geduld bewaard en in deze aanpak gelooft. (En dat er niks anders speelt.)
Ik vroeg mij juist af of het niet ook kwam door de wisselingen in het team. de periode waarbinnen Taabouni goed speelde was namelijk ook de periode waarbinnen Oosting goed speelde. In dat opzicht vraag ik mij ook af wat er was gebeurd als Oosting was gebleven of Taabouni meegestuurd was naar RKC.

Vind het een vergelijkbare situatie met Poku en Barasi waar beiden eigenlijk gelijktijdig en gezamenlijk in vorm kwamen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 29 okt 2021, 09:49 Ik vroeg mij juist af of het niet ook kwam door de wisselingen in het team. de periode waarbinnen Taabouni goed speelde was namelijk ook de periode waarbinnen Oosting goed speelde. In dat opzicht vraag ik mij ook af wat er was gebeurd als Oosting was gebleven of Taabouni meegestuurd was naar RKC.

Vind het een vergelijkbare situatie met Poku en Barasi waar beiden eigenlijk gelijktijdig en gezamenlijk in vorm kwamen.
Het was toen inderdaad heel duidelijk te zien dat Taabouni en Oosting een goede wisselwerking hadden. Ze vulden elkaar perfect aan. Logisch dat Taabouni daarna niet meer zo kon uitblinken toen Oosting weg ging. Daarnaast werd Taabouni vanaf dat moment ook meer op de flanken gebruikt dan als 10.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 29 okt 2021, 09:49 Ik vroeg mij juist af of het niet ook kwam door de wisselingen in het team. de periode waarbinnen Taabouni goed speelde was namelijk ook de periode waarbinnen Oosting goed speelde. In dat opzicht vraag ik mij ook af wat er was gebeurd als Oosting was gebleven of Taabouni meegestuurd was naar RKC.

Vind het een vergelijkbare situatie met Poku en Barasi waar beiden eigenlijk gelijktijdig en gezamenlijk in vorm kwamen.
Ja, misschien had hij veel steun aan Oosting. Maar toch krijgt hij nu ook zijn kansen. Bij verbetering van inhoud/conditie zou dat afmaken ook weer moeten gaan lopen. Als dat gebeurt lijkt hij mij zeker klaar voor speeltijd.

Wat denk ik ook meespeelt, is dat het beleid rond jong AZ met de komst van Martens lijkt aangepast. Dat zie je al in het meer zakelijke spel, maar ook de meer constante samenstelling van de wedstrijdselectie en een minder wisselende opstelling. Dan is er bij een druk speelschema voor Jong AZ ook minder mogelijkheid om bij AZ1 in te vallen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 29 okt 2021, 10:13 Ja, misschien had hij veel steun aan Oosting. Maar toch krijgt hij nu ook zijn kansen. Bij verbetering van inhoud/conditie zou dat afmaken ook weer moeten gaan lopen. Als dat gebeurt lijkt hij mij zeker klaar voor speeltijd.

Wat denk ik ook meespeelt, is dat het beleid rond jong AZ met de komst van Martens lijkt aangepast. Dat zie je al in het meer zakelijke spel, maar ook de meer constante samenstelling van de wedstrijdselectie en een minder wisselende opstelling. Dan is er bij een druk speelschema voor Jong AZ ook minder mogelijkheid om bij AZ1 in te vallen.
We gaan het zien!
Geeft Martens eigenlijk interviews? benieuwd hoe die tegen dit soort jongens aankijkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Taabouni voelt zich klaar voor meer.

https://www.vi.nl/nieuws/taabouni-wacht ... r-voor-ben
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ferry schreef: 11 feb 2022, 11:41 Taabouni voelt zich klaar voor meer.

https://www.vi.nl/nieuws/taabouni-wacht ... r-voor-ben
Link werkt niet.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Shota-Arveladze schreef: 11 feb 2022, 16:18 Link werkt niet.
Hmm, VI heeft het wellicht verplaatst.

Nu wel: https://www.vi.nl/nieuws/taabouni-wacht ... r-voor-ben
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik heb het gevoel dat als Taabouni verhuurd was aan een van de onderste 6 ploegen in de eredivisie. Hij niet veel gespeeld had, net zoals Goudmijn. Dus gewoon (nog) te licht vrees ik. Zoals je wel vaker ziet zijn de kleine dribbelaars jaren de beste op de jeugdtoornooien, maar blijkt de stap naar het profvoetbal vervolgens heel erg groot.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 11 feb 2022, 17:46 Ik heb het gevoel dat als Taabouni verhuurd was aan een van de onderste 6 ploegen in de eredivisie. Hij niet veel gespeeld had, net zoals Goudmijn. Dus gewoon (nog) te licht vrees ik. Zoals je wel vaker ziet zijn de kleine dribbelaars jaren de beste op de jeugdtoornooien, maar blijkt de stap naar het profvoetbal vervolgens heel erg groot.
Ik ben altijd wel een liefhebber van Taabouni geweest. Hij doet me op een of andere manier altijd een beetje aan Gerald Vanenburg denken.
Je moet hem niet op de flanken zetten daar mist hij de dynamiek voor, maar als geen ander kan hij het spel verdelen, beschikt over een behoorlijk goed schot en weet zich altijd goed vrij te spelen om meteen die steekpass te geven. Had echt verwacht, gezien hij al zolang bij het eerste zit, dat er kansen voor hem lagen. Waar het nu precies aan ligt weet ik niet waarom er totaal geen speeltijd voor hem is ingeruimd en denk namelijk dat hij best wel past in dit elftal.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Laat het maar zien vanavond tegen Volendam dan. Dat zijn dan toch de wedstrijden om te laten zien dat je er bovenuit steekt.
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

SimonPoulsen schreef: 11 feb 2022, 17:46 Ik heb het gevoel dat als Taabouni verhuurd was aan een van de onderste 6 ploegen in de eredivisie. Hij niet veel gespeeld had, net zoals Goudmijn. Dus gewoon (nog) te licht vrees ik. Zoals je wel vaker ziet zijn de kleine dribbelaars jaren de beste op de jeugdtoornooien, maar blijkt de stap naar het profvoetbal vervolgens heel erg groot.
Eens, het lijkt een beetje op Nouri van ajax. Die jongen werd 3 jaar voor zijn uiteindelijke debuut al in ajax 1 verwacht. Leuke dribbel maar geen fysiek. Voor ajax was dat een grote teleurstelling. Taabouni is een zelfde soort speler. Ik kan me voorstellen dat AZ ook meer van Taabouni verwacht had. Hij lijkt gewoon (flink) tekort te komen.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

De Rode Baron schreef: 11 feb 2022, 18:13 Ik ben altijd wel een liefhebber van Taabouni geweest. Hij doet me op een of andere manier altijd een beetje aan Gerald Vanenburg denken.
Je moet hem niet op de flanken zetten daar mist hij de dynamiek voor, maar als geen ander kan hij het spel verdelen, beschikt over een behoorlijk goed schot en weet zich altijd goed vrij te spelen om meteen die steekpass te geven. Had echt verwacht, gezien hij al zolang bij het eerste zit, dat er kansen voor hem lagen. Waar het nu precies aan ligt weet ik niet waarom er totaal geen speeltijd voor hem is ingeruimd en denk namelijk dat hij best wel past in dit elftal.
Hij loopt en beweegt als Vaantje inderdaad. Zo'n type speler, creatieve technische spelverdeler achter de spits, past niet in het huidige spel van AZ. AZ kiest voor een loper zoals de Wit en eerder Henriksen. Voor het voetbal jammer, voor het resultaat misschien niet. (Hoewel ze iemand naar WII hebben laten gaan die beide heeft). Hij is ook nog niet sterk genoeg en mist killersinstinct, al was die goal tegen Volendam prima. Je zag in deze wedstrijd wel dat ie een leidersrol, door veel de bal willen hebben, wil opeisen, prima.
Praat geen Poep, doos.
Gesloten