Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

MB80 schreef: 18 jul 2021, 19:00 Snel zijn contract verlengen tot 2025/2026 o.i.d. en meteen stalle bij een NEC of RKC om aan te sterken, volgend seizoen het stokje overnemen van De Wit en/of Gudmundsson.
Ja eens, kreeg nu weer geen minuten. Wellicht Cambuur, of inderdaad NEC of RKC. Hij moet echt gaan spelen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 01 aug 2021, 12:19 Ja eens, kreeg nu weer geen minuten. Wellicht Cambuur, of inderdaad NEC of RKC. Hij moet echt gaan spelen.
Hij mag ook nog steeds in Jong AZ ballen en heel constant was hij nog niet vorig seizoen, dus op zich is het ook nog prima dat hij nog een seizoen voor Jong AZ speelt. Maar wel eerst dat contract verlengen inderdaad. Als het wel lukt om hem dan te verhuren, vind ik dat ook goed.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 01 aug 2021, 13:07 Hij mag ook nog steeds in Jong AZ ballen en heel constant was hij nog niet vorig seizoen, dus op zich is het ook nog prima dat hij nog een seizoen voor Jong AZ speelt. Maar wel eerst dat contract verlengen inderdaad. Als het wel lukt om hem dan te verhuren, vind ik dat ook goed.
Taabounie speelde de 1e seizoenshelft op 10 (met Oosting voor zich) heel constant. Pas toen Oosting verhuurd werd en Taabouni op verschillende posities werd ingezet werd hij iets minder constant, maar dat is logisch.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 01 aug 2021, 15:22 Taabounie speelde de 1e seizoenshelft op 10 (met Oosting voor zich) heel constant. Pas toen Oosting verhuurd werd en Taabouni op verschillende posities werd ingezet werd hij iets minder constant, maar dat is logisch.
Tabouwie? 😉
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 01 aug 2021, 15:22 Taabounie speelde de 1e seizoenshelft op 10 (met Oosting voor zich) heel constant. Pas toen Oosting verhuurd werd en Taabouni op verschillende posities werd ingezet werd hij iets minder constant, maar dat is logisch.
Meer met Kilkenny eens. Taabouni heeft bij jong AZ nog weinig bijzonders laten zien. Er wordt voor het eerste wel iets meer gevraagd dan lekker een beetje met de bal aan de voetbal dribbelen en een steekpassje proberen te geven.

Verhuren naar een laagvlieger in de eredivisie zou hem goed doen.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:41 Meer met Kilkenny eens. Taabouni heeft bij jong AZ nog weinig bijzonders laten zien. Er wordt voor het eerste wel iets meer gevraagd dan lekker een beetje met de bal aan de voetbal dribbelen en een steekpassje proberen te geven.

Verhuren naar een laagvlieger in de eredivisie zou hem goed doen.
Hoe kwam die dan aan die doelpunten en assists?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2021, 19:28 Hoe kwam die dan aan die doelpunten en assists?
+ beste talent 1e periode 1e divisie =D>
Ik heb toen praktisch alle wedstrijden gezien en vond hem echt goed spelen die 1e periode.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 01 aug 2021, 19:30 + beste talent 1e periode 1e divisie =D>
Ik heb toen praktisch alle wedstrijden gezien en vond hem echt goed spelen die 1e periode.
Welke positie speelde hij toen voornamelijk?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 19:32 Welke positie speelde hij toen voornamelijk?
Op 10 met Oosting in de spits. Gouden duo.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2021, 19:28 Hoe kwam die dan aan die doelpunten en assists?
Jong AZ speelt altijd blind naar voren, of ze nou 3-0 achterstaan of tegen de nummer 1 spelen. Bijna net zoveel goals voor als de Graafschap en de Eagles. Dan krijg je altijd bovengemiddeld veel kansen voorin, waardoor je zou kunnen denken dat het voorin heel goed gaat. In de praktijk vielen de tegengoals toen als rijpe appelen omdat ze aanvallen belangrijker vonden dan resultaten. Over de afgelopen twee seizoenen heeft hij 5 goals en 5 assists per seizoen. Niet slecht maar ook niet bijzonder in zo'n aanvallend team.
Hup AZ.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Taabouni moet verhuurd worden naar een KKD-team. Die is zelfs nog niet klaar voor een basisplek in een rechterrijtje eredivisieploeg. Laat hem naar De Graafschap gaan. Kan hij met zijn techniek uitblinken in een ploeg met harde werkers. Volgend jaar zien we dan wel of hij wel klaar is voor ons.

Zo'n Kenzo Goudmijn die nu verhuurd is aan Sparta is al veel verder in vergelijking met Taabouni. Ondanks dat ie niet groot is is ie wel fysiek gegroeid. Lijkt ook wat sneller in zijn handelingen. Ik ben benieuwd wat ie gaat brengen bij Sparta. Die zie ik volgend jaar zeker wel bij ons eerste aansluiten met al zijn voetbalkwaliteiten waardoor ie op vrijwel alle plekken op het middenveld kan spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 02 aug 2021, 08:16 Taabouni moet verhuurd worden naar een KKD-team. Die is zelfs nog niet klaar voor een basisplek in een rechterrijtje eredivisieploeg. Laat hem naar De Graafschap gaan. Kan hij met zijn techniek uitblinken in een ploeg met harde werkers. Volgend jaar zien we dan wel of hij wel klaar is voor ons.

Zo'n Kenzo Goudmijn die nu verhuurd is aan Sparta is al veel verder in vergelijking met Taabouni. Ondanks dat ie niet groot is is ie wel fysiek gegroeid. Lijkt ook wat sneller in zijn handelingen. Ik ben benieuwd wat ie gaat brengen bij Sparta. Die zie ik volgend jaar zeker wel bij ons eerste aansluiten met al zijn voetbalkwaliteiten waardoor ie op vrijwel alle plekken op het middenveld kan spelen.
Dat is onzin. Taabouni was al regelmatig uitblinker in de 1e divisie. Stond regelmatig in het team van de week. Dan ben je best wel toe aan een stap hogerop. Dat hij niet meteen bij een top 4 club als AZ in de basis staat is logisch, maar in het rechterrijtje eredivisie zijn er best wel clubs waar hij prima mee kan komen qua niveau.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 02 okt 2021, 13:16 De verslaggever had het echt over 21 gemiste kansen volgens mij. Dat hij er 21 gecreëerd heeft lijkt mij aan de hoge kant.

Ook Taabouni wil zich iets te geforceerd bewijzen. Iets meer rust in zijn actie voor de goal en zuiverheid zou hem wel aan veel goals moeten helpen. Martens die juist die eigenschappen wel had zou hem dat toch moeten kunnen vertellen en aanleren.
Ik heb de statistieken even opgezocht.

Hij heeft met de wedstrijd van gister erbij, 22 keypasses (kansen gecreerd) dat is gewoon super veel en is daarmee de beste van de competitie. Dus het plaatje van opta wat is net stuurde klopt.

En hij heeft daarnaast ook inderdaad ~25 schoten waarvan 10 op doel en 0 goals. Dat is wel belachelijk laag rendement. Maar een schot is niet direct een kans in mijn ogen.
Hij mist veel kansen maar ik denk dat de presentator dat plaatje verkeerd geïnterpreteerd heeft.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2021, 13:28 Ik heb de statistieken even opgezocht.

Hij heeft met de wedstrijd van gister erbij, 22 keypasses (kansen gecreerd) dat is gewoon super veel en is daarmee de beste van de competitie. Dus het plaatje van opta wat is net stuurde klopt.

En hij heeft daarnaast ook inderdaad ~25 schoten waarvan 10 op doel en 0 goals. Dat is wel belachelijk laag rendement. Maar een schot is niet direct een kans in mijn ogen.
Hij mist veel kansen maar ik denk dat de presentator dat plaatje verkeerd geïnterpreteerd heeft.
Hij moest ook op linksbuiten spelen, wat niet zijn beste positie is. Zijn kracht ligt ook vooral in kansen creeeren voor andere spelers.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Het is mij echt een raadsel waarom we deze jongen niet een paar minuten in AZ1 hebben gezien.
Als ik Taabouni was dan zou ik niet bijtekenen.

Belachelijk, vorig seizoen beste speler jong AZ en dit seizoen ook weer uitstekend. Klasse druipt er vanaf bij vlagen. Dan krijgt een nietsnut als Zakaria kans op kans. Mijn hart breekt elke keer weer een beetje af als Jansen Zakaria inbrengt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 02 okt 2021, 19:52 Het is mij echt een raadsel waarom we deze jongen niet een paar minuten in AZ1 hebben gezien.
Als ik Taabouni was dan zou ik niet bijtekenen.

Belachelijk, vorig seizoen beste speler jong AZ en dit seizoen ook weer uitstekend. Klasse druipt er vanaf bij vlagen. Dan krijgt een nietsnut als Zakaria kans op kans. Mijn hart breekt elke keer weer een beetje af als Jansen Zakaria inbrengt.
Hij wordt inderdaad richting de uitgang geduwd. Volgend seizoen geen Gudmundsson, Taabouni en Barasi meer. Juist 3 spelers die het verschil kunnen maken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 02 okt 2021, 19:52 Het is mij echt een raadsel waarom we deze jongen niet een paar minuten in AZ1 hebben gezien.
Als ik Taabouni was dan zou ik niet bijtekenen.

Belachelijk, vorig seizoen beste speler jong AZ en dit seizoen ook weer uitstekend. Klasse druipt er vanaf bij vlagen. Dan krijgt een nietsnut als Zakaria kans op kans. Mijn hart breekt elke keer weer een beetje af als Jansen Zakaria inbrengt.
Deels waar, deels mee eens. Ik zeg het niet graag maar Zakaria was telkens als hij vorig jaar bij Jong AZ mee deed degene die de belangrijkste man van het veld was en te goed leek voor dat niveau. Kan je toch zien wat voor een verschil er tussen zit. Evjen eigenlijk ook, die kon daar naar hartelust acties maken en in het eerste ook een moeilijk verhaal. Maar dan nog vind ik dat ze hem kansen hadden moeten geven of hadden moeten verhuren op Eredivisie niveau dit jaar als hij toch niet in 1 mag invallen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:41
Verhuren naar een laagvlieger in de eredivisie zou hem goed doen.
Dan kan ie dus gewoon blijven 😁
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 03 okt 2021, 08:05 Dan kan ie dus gewoon blijven 😁
Hij had er nog aan toe moeten voegen: "waar ze wel jonge talenten speeltijd geven".
En dan zit hij bij AZ dus niet bij de goede club :x
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Europese clubs houden situatie AZ'er Taabouni in de gaten
woensdag 13 oktober 2021 om 15:56

Mohamed Taabouni staat in de belangstelling van een aantal Europese clubs, waaronder uit Italië. De jonge aanvaller van AZ (19) heeft nog een contract tot het einde van het seizoen, over een verlenging is nog geen akkoord bereikt. Taabouni wil graag voor zijn kans gaan in het eerste elftal van AZ, op de achtergrond liggen meerdere clubs op de loer. Sommigen hebben hem zelfs al een aanbieding gedaan. (Tuttomercatoweb)
Lekker toch, straks geen stuiver verdienen op de Wit, Gudmundsson en Aboukhlal en je grootste talent geen kansen geven.
AZ opleidingsclub... ja,ja.
Gesloten