Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens Turkse media wordt Evjen aangeboden door zijn manager bij verschillende clubs.

Via google translate:
Bij een ontmoeting met Galatasaray bood de manager van Alexander Sörloth Hakan Ejven aan bij de geel-rode. Gele en rode managers vroegen opnieuw de status van de Noorse spits.

Gs Nieuws | De komst van de manager van Alexander Sörloth naar Istanbul zorgde voor opwinding… iedereen dacht dat de Noorse manager Galatasaray en Fenerbahçe zou ontmoeten voor de terugkeer van de speler die vorig seizoen het stof van de Super League gooide. De manager van Sörloth had echter een ontmoeting met vertegenwoordigers van verschillende Super League-teams en 1st League-teams, waaronder Kasımpaşa en Karagümrük. Volgens de ontvangen informatie stelde de manager van Sörloth enkele van de spelers voor die hij had. Hij kreeg echter geen positieve reactie.

Er werd vernomen dat de Noorse manager Hakan Evjen had aangeboden, de frontlibero die speelt in AZ Alkmaar, waar hij Galatasaray-managers ontmoette voordat hij Istanbul verliet, maar kreeg een negatief antwoord. Het is ook een van de informatie dat de geel-rode managers de situatie van Sörloth opnieuw in twijfel trokken, maar geen positief antwoord konden krijgen.
https://www.fotospor.com/haber-galatasa ... lif-414205
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het spook. Totaal onzichtbaar, bracht helemaal niets. Bracht nog minder dan Boadu in zijn slechtste wedstrijden. Terug naar Jong AZ en het krachthonk, deze zomer opnieuw proberen, met een hoop transfers waarschijnlijk veel meer kans om zich te laten gelden.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 30 dec 2020, 08:17 Volgens Turkse media wordt Evjen aangeboden door zijn manager bij verschillende clubs.

Via google translate:


https://www.fotospor.com/haber-galatasa ... lif-414205
Goed nieuws. Ik hoop dat hij en Druijf snel een andere club vinden.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wat valt deze jongen toch tegen.
Eerste invalbeurten in AZ waren goed, dus ik verwachtte er veel van.

Maar ook in de wedstrijd van vanavond was hij zo slecht.
Slechte balcontrole, te lang wachten met passen, het gewoon niet zien van openingen, weinig intensiteit bij het druk zetten, slechte dribbels.

Staat in mijn optiek achter Oosting, Goudmijn, Allouch / Barasi en natuurlijk Taabouni.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 22 jan 2021, 22:07 Wat valt deze jongen toch tegen.
Eerste invalbeurten in AZ waren goed, dus ik verwachtte er veel van.

Maar ook in de wedstrijd van vanavond was hij zo slecht.
Slechte balcontrole, te lang wachten met passen, het gewoon niet zien van openingen, weinig intensiteit bij het druk zetten, slechte dribbels.

Staat in mijn optiek achter Oosting, Goudmijn, Allouch / Barasi en natuurlijk Taabouni.
Dit is zwaar overdreven. Evjen speelde geen hele opvallende wedstrijd, was absoluut niet de uitblinker (wat hij wel zou moeten zijn) en had inderdaad een paar foute passes. Echter zoveel fouten heeft hij niet gemaakt (veel minder fouten dan Stengs gemiddeld maakt), speelde zelfs vrij degelijk, en creëerde een paar keer openingen waar kansen uit voort kwamen. Laat inderdaad laatste periode nog niet zien dat hij een basisplaats in het 1e zou moeten hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 23 jan 2021, 08:59 Dit is zwaar overdreven. Evjen speelde geen hele opvallende wedstrijd, was absoluut niet de uitblinker (wat hij wel zou moeten zijn) en had inderdaad een paar foute passes. Echter zoveel fouten heeft hij niet gemaakt (veel minder fouten dan Stengs gemiddeld maakt), speelde zelfs vrij degelijk, en creëerde een paar keer openingen waar kansen uit voort kwamen. Laat inderdaad laatste periode nog niet zien dat hij een basisplaats in het 1e zou moeten hebben.
Ik heb die hype rond Evjen nooit begrepen. Een aantal hier (ook types die de meeste basisspelers van nu volledig afbranden) zagen een soort verlosser in hem. Lees maar eens terug toen ie er net was. Ik vind het een matig mager kereltje. Hij is er nog lang niet.
We moeten niet te veel verwachten van nieuwe spelers. Zo ook Karlsson: wat een wonder was dat, de nieuwe Idrissi e.d. kreten, maar erg veel meer voegt hij momenteel ook niet toe.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 23 jan 2021, 11:04 Ik heb die hype rond Evjen nooit begrepen. Een aantal hier (ook types die de meeste basisspelers van nu volledig afbranden) zagen een soort verlosser in hem. Lees maar eens terug toen ie er net was. Ik vind het een matig mager kereltje. Hij is er nog lang niet.
We moeten niet te veel verwachten van nieuwe spelers. Zo ook Karlsson: wat een wonder was dat, de nieuwe Idrissi e.d. kreten, maar erg veel meer voegt hij momenteel ook niet toe.
Dat komt waarschijnlijk omdat jij hem nooit bij Bodo Glimt hebt zien spelen, ik wel. In dat team speelde Evjen serieus goed en hij werd tot beste speler in Noorwegen benoemd. Maar veel hangt af van het team waarin je speelt, je trainer, hoeveel vertrouwen je krijgt, hoe fit ben je. Dat Evjen op dit moment niet dezelfde speler is die hij bij Bodo Glimt was, is wel duidelijk. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij die speler weer kan worden, ik betwijfel alleen of dat bij AZ nog gaat gebeuren, maar dat ligt meer aan de trainers dan aan Evjen.

Evjen heeft bij AZ geen kans gehad, dus is ook moeilijk te beoordelen hoe hij zou zijn geweest als hij wel kansen had gehad. Die basisspelers waar jij waarschijnlijk op doelt, falen al maandelang terwijl ze continue kansen krijgen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 23 jan 2021, 11:04 Ik heb die hype rond Evjen nooit begrepen. Een aantal hier (ook types die de meeste basisspelers van nu volledig afbranden) zagen een soort verlosser in hem. Lees maar eens terug toen ie er net was. Ik vind het een matig mager kereltje. Hij is er nog lang niet.
We moeten niet te veel verwachten van nieuwe spelers. Zo ook Karlsson: wat een wonder was dat, de nieuwe Idrissi e.d. kreten, maar erg veel meer voegt hij momenteel ook niet toe.
Het helpt als je ziet hoe een speler speelt(ook voor die bij AZ komt en hoe deze speelt bij zijn nationale (jeugd) ploeg.
Dit is gewoon een aanpassings dan wel ontwikkelingsprobleem.

Het helpt ook niet dat er bij zowel Jong AZ als bij AZ 1 enorm met posities van bepaalde jongens gegoocheld wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 23 jan 2021, 13:01 Het helpt als je ziet hoe een speler speelt(ook voor die bij AZ komt en hoe deze speelt bij zijn nationale (jeugd) ploeg.
Dit is gewoon een aanpassings dan wel ontwikkelingsprobleem.

Het helpt ook niet dat er bij zowel Jong AZ als bij AZ 1 enorm met posities van bepaalde jongens gegoocheld wordt.
Daar heb je misschien wel gelijk in maar ik beoordeel ‘m natuurlijk naar zijn verrichtingen bij AZ. Het is vast leuk om te zien wat hij voorheen allemaal kon, maar daar hebben we bij AZ natuurlijk maar weinig aan. Ook bij Boadu wordt nog steeds gekeken naar die korte periode dat hij bij het eerste een geweldig talent (b)leek, maar op dit moment hebben we daar weinig aan. Het is goed om te weten wat spelers in huis hebben, maar het moet er dan op een gegeven moment wel uit komen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 23 jan 2021, 18:17 Daar heb je misschien wel gelijk in maar ik beoordeel ‘m natuurlijk naar zijn verrichtingen bij AZ. Het is vast leuk om te zien wat hij voorheen allemaal kon, maar daar hebben we bij AZ natuurlijk maar weinig aan. Ook bij Boadu wordt nog steeds gekeken naar die korte periode dat hij bij het eerste een geweldig talent (b)leek, maar op dit moment hebben we daar weinig aan. Het is goed om te weten wat spelers in huis hebben, maar het moet er dan op een gegeven moment wel uit komen.
Helemaal mee eens, maar ik vind wel dat spelers over een periode waarin ze een echte kans gekregen hebben, beoordeeld moeten worden. Bijvoorbeeld 4 a 5 wedstrijden achter elkaar in de basis. Dan krijg je een eerlijk beeld van een speler. Die kans heeft Evjen nog nooit gehad. Ik vind hem de laatste periode ook minder spelen, maar ik wil hem nu eerst wel een keer of 5 in de basis zien voor we hem echt beoordelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 23 jan 2021, 18:25 Helemaal mee eens, maar ik vind wel dat spelers over een periode waarin ze een echte kans gekregen hebben, beoordeeld moeten worden. Bijvoorbeeld 4 a 5 wedstrijden achter elkaar in de basis. Dan krijg je een eerlijk beeld van een speler. Die kans heeft Evjen nog nooit gehad. Ik vind hem de laatste periode ook minder spelen, maar ik wil hem nu eerst wel een keer of 5 in de basis zien voor we hem echt beoordelen.
Ik ben alleen bang dat dat dit seizoen niet gaat gebeuren.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 23 jan 2021, 18:33 Ik ben alleen bang dat dat dit seizoen niet gaat gebeuren.......
Dat denk ik ook, vandaar dat ik hoop dat hij verhuurd wordt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

multatuli schreef: 23 jan 2021, 18:25 Helemaal mee eens, maar ik vind wel dat spelers over een periode waarin ze een echte kans gekregen hebben, beoordeeld moeten worden. Bijvoorbeeld 4 a 5 wedstrijden achter elkaar in de basis. Dan krijg je een eerlijk beeld van een speler. Die kans heeft Evjen nog nooit gehad. Ik vind hem de laatste periode ook minder spelen, maar ik wil hem nu eerst wel een keer of 5 in de basis zien voor we hem echt beoordelen.
Ik heb hem meen ik veel meer dan 5 wedstrijden zien spelen bij Jong AZ en hierbij blinkt hij niet uit.
Nogmaals, ik schat Allouch nog hoger in op het moment op de flank, evenals Taabouni.
Op 10 presteert Oosting en Reijnders ook beter.
Ik zou zelfs eerder Goudmijn erin zetten op het middenveld op 10 dan Evjen.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Kan me echt niet voorstellen dat Evjen minder is dan Aboukwal of Gudmundsson deze wedstrijd tegen Utrecht. Je wilt creativiteit om er doorheen te breken en hij mag weer 90 minuten banken.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Maxhuijp schreef: 27 jan 2021, 21:04 Kan me echt niet voorstellen dat Evjen minder is dan Aboukwal of Gudmundsson deze wedstrijd tegen Utrecht. Je wilt creativiteit om er doorheen te breken en hij mag weer 90 minuten banken.
Elftal wist zich gisteren geen raad met een FC Utrecht dat AZ wel heel goed bestudeerd had.
De voorste linie werd bijna niet gevonden, door de tergend trage opbouw van achteruit. Denk niet dat er veel verschil zou zijn geweest met een Evjen in deze wedstrijd.
Volkomen logisch dat Jansen greep naar een aanval met Karlson, Boadu, Gudmundsson en Stengs dat tegen Feyenoord nog zoveel complimenten kreeg omdat ze met regelmaat van elkaars positie wisselde waardoor de tegenstander er maar weinig vat op kreeg. Maar zoals van Hanegem al stelde, er zijn geen eredivisieclubs die twee goede wedstrijden achter elkaar kunnen spelen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zouden ze hem nou net zo lang op de bank laten verkleunen tot hij huilend naar zijn moeder in Noorwegen vlucht? Of heeft AZ een plan met die gozer dat wij niet kunnen zien? 2 jaar van zn carriere vergooid op de Alkmaarse bank. Met als trap na een invalbeurt van 5 seconden tegen Twente. Niet iedereen kan in een keer slagen, maar ik weet zeker dat als deze gozer aan zn fysiek werkt en gewoon een heel jaar speelt bij pec zwolle, Heracles of fc Groningen het nog best goed kan komen. Mauro junior (dat ielige braziliaantje van PSV) bloeide vorig jaar ook helemaal op door een verhuurbeurt bij Heracles. Bij iedere Noorse jeugdspeler(Evjen speelt in de 021)/bodo glimt(ex club)speler waar AZ informeert zullen ze even aankloppen bij Hakon om advies. Ik weet wel wat hij als antwoord geeft.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 28 jan 2021, 13:33 Bij iedere Noorse jeugdspeler(Evjen speelt in de 021)/bodo glimt(ex club)speler waar AZ informeert zullen ze even aankloppen bij Hakon om advies. Ik weet wel wat hij als antwoord geeft.
En als ze aankloppen bij Svensson of Midtso over hoe jeugdspelers zich ontwikkelen bij AZ zullen ze weer andere verhalen krijgen.
Als hij daadwerkelijk die kwaliteiten heeft die we hem toedichten zal het ongetwijfeld nog wel goed komen. Maar het kan ook zijn, hij zal de enigste niet zijn, die een seizoen heeft gekend waarin nagenoeg alles lukte en dat niet meer kan aantikken. Ik neem aan dat Huiberts en daar alles omheen ook dolgraag wil dat deze speler slaagt, dus het zal met regelmaat wel ter sprake komen over zijn ontwikkeling en hoe de technische staf zowel bij jong als het eerste er tegen aan kijkt.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 28 jan 2021, 13:33 Zouden ze hem nou net zo lang op de bank laten verkleunen tot hij huilend naar zijn moeder in Noorwegen vlucht? Of heeft AZ een plan met die gozer dat wij niet kunnen zien? 2 jaar van zn carriere vergooid op de Alkmaarse bank.
2 jaar van z'n carrière? Kwam hij niet vorig jaar in de winterstop over uit Noorwegen?

En verhuren zal er nu niet inzitten want dan houden we helemaal niets over op de bank om in te vallen of bij blessures.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... clubs.html
'VVV heeft het met Giakoumakis tegenovergestelde gedaan als bij zijn vorige clubs'
Giorgos Giakoumakis is vanuit het niets uitgegroeid tot Eredivisie-topscorer. De 26-jarige spits speelde de afgelopen jaren zonder al te veel succes voor AEK Athene, OFI Kreta en het Poolse Górnik Zabrze en is dit seizoen geëxplodeerd bij VVV-Venlo: woensdag voegde hij tegen Vitesse weer vier goals toe aan zijn totaal, zagen ze ook in Griekenland.

Johnny Georgopoulos, journalist bij de sportwebsite Gazzetta, begrijpt waarom Giakoumakis is opgebloeid in De Koel. "Ze hebben in Venlo het tegenovergestelde gedaan als bij zijn vorige clubs, door hem het gevoel te geven dat hij belangrijk is", vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. Technisch directeur Stan Valckx en trainer Hans de Koning krijgen de complimenten vanuit Griekenland. "De Koning heeft tegen Giakoumakis gezegd dat hij zou falen als hij geen twintig doelpunten zou maken voor VVV."
Dit is nou precies wat ik bedoel waarom het er bij Evjen niet uit komt. Vanaf het begin af aan heeft hij geen vertrouwen gekregen van de trainersstaf, terwijl hij toch als grote speler uit Noorwegen is vertrokken. Het is zo belangrijk voor spelers om vertrouwen te krijgen van een trainer om goed te kunnen presteren. Daarom is het ook zo slecht dat AZ hem deze periode niet verhuurd. Nu blijft hij in deze negatieve spiraal hangen, terwijl hij bij een andere club, misschien wel het vertrouwen van een trainer kan krijgen en elke week kan spelen. Dan zou je over een half jaar een speler terug krijgen die volgend seizoen echt een meerwaarde zou kunnen zijn. Door bij AZ te blijven staat hij stil in zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Hakon gewoon 5 wedstrijden op de rechtsbuiten inzetten en dan beoordelen. Schijnt op dit moment wel een plaatsje te zijn.
Plaats reactie