Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Evjen heeft nu wel dezelfde lame claim to fame als Aboukhlal. Dus bij deze is alle kritiek op Evjen vanuit kamp Aboukhlal bij deze niet meer relevant.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 08 mei 2022, 17:28 Evjen heeft nu wel dezelfde lame claim to fame als Aboukhlal. Dus bij deze is alle kritiek op Evjen vanuit kamp Aboukhlal bij deze niet meer relevant.
Dat gaat ook wel weer ver. Er zijn (helaas) heel erg veel dingen waar Evjen zich op kan verbeteren. Hij scoort nu, maar dat doet Zakaria vaker. Zakaria sticht ook meer gevaar normaal gesproken. Evjen werkt dan weer harder en is vaker bij een aanval betrokken zonder zelf de trekker over te halen.
Maar "alle kritiek is niet meer relevant" gaat een beetje te ver. Evjen heeft zich niet ontwikkeld zoals gehoopt/gedacht en doet ook normaal gesproken veel dingen fout. Als je hem niet kan verkopen via x aantal miljoen moet die verhuurd worden aan Willem II oid
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 08 mei 2022, 17:37 Dat gaat ook wel weer ver. Er zijn (helaas) heel erg veel dingen waar Evjen zich op kan verbeteren. Hij scoort nu, maar dat doet Zakaria vaker. Zakaria sticht ook meer gevaar normaal gesproken. Evjen werkt dan weer harder en is vaker bij een aanval betrokken zonder zelf de trekker over te halen.
Maar "alle kritiek is niet meer relevant" gaat een beetje te ver. Evjen heeft zich niet ontwikkeld zoals gehoopt/gedacht en doet ook normaal gesproken veel dingen fout. Als je hem niet kan verkopen via x aantal miljoen moet die verhuurd worden aan Willem II oid
Okay bij deze de uitleg:

1. Aboukhlal scoort helemaal niet zo vaak, hij heeft er dit seizoen een hele 4 in liggen in de Eredivisie, dat is net zoveel als Gudmundsson
2. Één van die doelpunten heeft hij tegen ajax gemaakt en daarmee moest hem veel vergeven zijn volgens sommigen
3. Evjen heeft de laatste tijd (vaak terecht, soms onterecht) echt de volle laag gekregen
4. Dus zeg ik hier met een knipoog dat: het Evjen dan ook maar bij deze allemaal vergeven zal moeten worden door de mensen die dat bij Aboukhlal dus ook doen.

Blijkbaar begreep je de knipoog in het bericht niet helemaal, dat kan gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 08 mei 2022, 17:47 Blijkbaar begreep je de knipoog in het bericht niet helemaal, dat kan gebeuren.
Nu voel ik me weer zo'n autist. Dankjewel :lol: :lol:
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Wat een rare discussie. Evjen is fysiek te licht, maar iedereen met een beetje kijk op voetbal ziet dat deze jongen technisch veel beter kan voetballen dan Abouklal. En meer inzicht heeft in zijn pink dan Abouklal in zijn hele lichaam. Abouklal rent als een blind paard en mijn neefje van 12 heeft nog een betere techniek.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

lowietje schreef: 08 mei 2022, 19:39 Wat een rare discussie. Evjen is fysiek te licht, maar iedereen met een beetje kijk op voetbal ziet dat deze jongen technisch veel beter kan voetballen dan Abouklal. En meer inzicht heeft in zijn pink dan Abouklal in zijn hele lichaam. Abouklal rent als een blind paard en mijn neefje van 12 heeft nog een betere techniek.
Toen tegen de Eagles speelde Evjen zo ontzettend slecht. Kan mij niet herinneren dat ik ooit een AZ speler gezien heb die zo slecht was. Zelfs Aboukhlal is nog nooit zo erg door het ijs gezakt.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3201
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Waar hebben we het over: zowel Evjen als Abouklal komen tekort welk niveau AZ nastreeft.
Die conclusies mogen we toch wel trekken na de seizoenen dat beide hier spelen.
Alleen als invaller als er alles of niets gespeeld moet worden en de tegenstander al niet meer zoveel lucht heeft, is Abouklal behoorlijk nuttig gebleken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 08 mei 2022, 20:12 Toen tegen de Eagles speelde Evjen zo ontzettend slecht. Kan mij niet herinneren dat ik ooit een AZ speler gezien heb die zo slecht was. Zelfs Aboukhlal is nog nooit zo erg door het ijs gezakt.
Jawel hoor, die speelde vorig jaar standaard een beetje op dat niveau van 95% balverlies
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik heb het al gezegd in het begin van het seizoen, maar waarom hebben we Evjen nog nooit op 10 gezet? Hij brengt aanvallend op de flank (zo goed als) niks maar heeft een goede techniek en passjes.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 08 mei 2022, 22:18 Ik heb het al gezegd in het begin van het seizoen, maar waarom hebben we Evjen nog nooit op 10 gezet? Hij brengt aanvallend op de flank (zo goed als) niks maar heeft een goede techniek en passjes.
Omdat we een trainer hebben die verliefd is op een speler die al 20! wedstrijden niet scoort, en tevens nooit een knappe pass geeft op een medespeler.

Die Evjen moet gewoon iedere week spelen volgend jaar. Dat gaat bij AZ niet gebeuren dus dat moet elders worden. Verkopen als je n paar miljoen kunt vangen, anders verhuren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 08 mei 2022, 20:41 Waar hebben we het over: zowel Evjen als Abouklal komen tekort welk niveau AZ nastreeft.
Die conclusies mogen we toch wel trekken na de seizoenen dat beide hier spelen.
Alleen als invaller als er alles of niets gespeeld moet worden en de tegenstander al niet meer zoveel lucht heeft, is Abouklal behoorlijk nuttig gebleken.
Behoorlijk nuttig vind ik een overstatement. Vooral omdat hij nauwelijks daadwerkelijk de doorslag heeft kunnen geven.

Evjen is juist nuttiger omdat hij meer doet in teambelang. Uiteindelijk is het verschil tussen beiden in puur rendement miniem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 mei 2022, 22:29 Omdat we een trainer hebben die verliefd is op een speler die al 20! wedstrijden niet scoort, en tevens nooit een knappe pass geeft op een medespeler.

Die Evjen moet gewoon iedere week spelen volgend jaar. Dat gaat bij AZ niet gebeuren dus dat moet elders worden. Verkopen als je n paar miljoen kunt vangen, anders verhuren.
Paar miljoen? #-o

Lang niet alles ging goed en voor iemand met zijn techniek vond ik dat de aannames soms wel erg slecht waren. Toch is hij veruit de beste keuze voor de rechtsbuiten positie. Onbegrijpelijk dat Jansen hem niet vaker opstelt in plaats van Aboukhlal.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Om eerlijk te zijn vond ik hem gisteren nuttig en een goede keuze voor de topwedstrijden. Zijn harde werken en storen komt dan goed van pas. Drie gasten als De Wit, Evjen en Midtsjo die lopen voor 6 man, voetbal je niet heel makkelijk doorheen.

Paar prima acties gehad, ergens denk ik dat hij nog wel nuttig kan zijn voor dit team.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ fanatic 4-life schreef: 09 mei 2022, 09:37 Paar miljoen? #-o

Lang niet alles ging goed en voor iemand met zijn techniek vond ik dat de aannames soms wel erg slecht waren. Toch is hij veruit de beste keuze voor de rechtsbuiten positie. Onbegrijpelijk dat Jansen hem niet vaker opstelt in plaats van Aboukhlal.
ja als je geen 2/2.5 miljoen kunt krijgen zou ik hem verhuren. Na een jaartje elke week spelen denk ik dat hij best kan opbloeien, en dus meer waard worden. Die jongen heeft vertrouwen en n beetje vastigheid nodig.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Toch wel bemoedigend dat optreden gisteren. Hij kan goed voetballen, maar oogt vaak onrustig en komt (nog) tekort in duel kracht. Heeft moeite, lijkt het, om de instructies van de technische staf te combineren met zijn eigen (creatieve) spel. Misschien dat deze wedstrijd de ommekeer is en we nog kunnen genieten van deze behendige dribbelaar met een prima schot.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3201
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2022, 10:09 Die jongen heeft vertrouwen en n beetje vastigheid nodig.
Die woorden werden er ook gebruikt toen ie drie seizoenen geleden hier neer streek.
AZ is geen kindercrèche, het poogt een topclub te zijn. Bij een ajax of psv was hij allang van het toneel verdwenen.
Helaas te licht bevonden in alle facetten, zelfs bij jong had hij moeite. Er moet een grote schoonmaak komen en niet met die twijfelgevallen van 'als dit of als dat' blijven zitten.
Volgend seizoen wil ik weer relax op mijn stoeltje zitten, kijkend naar een AZ dat weer van zich laat spreken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vind het wel een positief punt van sport dat er spanning is over wie er gaat winnen. Ik wil niet relaxt op mijn stoeltje zitten
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 09 mei 2022, 10:34 Die woorden werden er ook gebruikt toen ie drie seizoenen geleden hier neer streek.
AZ is geen kindercrèche, het poogt een topclub te zijn. Bij een ajax of psv was hij allang van het toneel verdwenen.
Helaas te licht bevonden in alle facetten, zelfs bij jong had hij moeite. Er moet een grote schoonmaak komen en niet met die twijfelgevallen van 'als dit of als dat' blijven zitten.
Volgend seizoen wil ik weer relax op mijn stoeltje zitten, kijkend naar een AZ dat weer van zich laat spreken.
Volgens mij kan jij rustig op je stoel zitten als Evjen verhuurt wordt (10+ teams stonden in de rij vorige zomer).

Overigens is AZ wel een grote kindercrèche, waar bepaalde spelers onder geen beding concurrentie mogen voelen en zonder prestatiedruk mogen aanmodderen. Dat we daar vanaf moeten zijn we helemaal eens. Ik denk alleen dat Evjen potentieel meer kan opbrengen als je hem eerst een jaartje verhuurt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3201
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2022, 11:19 Volgens mij kan jij rustig op je stoel zitten als Evjen verhuurt wordt (10+ teams stonden in de rij vorige zomer).

Overigens is AZ wel een grote kindercrèche, waar bepaalde spelers onder geen beding concurrentie mogen voelen en zonder prestatiedruk mogen aanmodderen. Dat we daar vanaf moeten zijn we helemaal eens. Ik denk alleen dat Evjen potentieel meer kan opbrengen als je hem eerst een jaartje verhuurt.
Dat hadden ze dan eerder moeten doen. Zie hem zijn contract niet verlengen om nog gebruik te maken na zijn verhuurseizoen.
Met nog twee seizoenen te gaan moet, als er nog een club zich meldt en je geen al te grote verlies op hem gaat maken, meteen handelen en het bedrag weer besteden aan een volgend talent om daar wellicht meer succes mee te hebben.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Aboukhlal verkopen, Evjen verlengen.
Plaats reactie