Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik vind hem zonder bal nuttig werk verrichten. Hij maakt veel meters (al eerder gelezen hier) en heeft behoorlijk wat intercepties.
Aan de bal vind ik dat hij vaak net iets te laat gevolg geeft aan een actie of net even verkeerd gepositioneerd staat. Daardoor leidt hij vaak onnodig balverlies. Maar ik zie wel dat hij het ziet. Gisteren had hij bijvoorbeeld een mooi schot op doel, en wilde hij tot 2 keer toe een opkomende back bedienen, maar dat was nog te doorzichtig/te lang gewacht met de pass. Het moet er allemaal nog meer uit komen. Ik heb nog steeds vertrouwen maar er moet echt aan zijn positionering en timing gewerkt worden. Daardoor kan hij ook meer uit duels blijven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 06 mar 2022, 23:15 Met de wedstrijd die hij speelt begin ik minder vertrouwen te krijgen in ons supertalent, wat jullie jongens?
Het is in ieder geval geen speler die je moet inbrengen om nog iets te kunnen bewerkstelligen want er komt nul komma nul dreiging vanaf.
En tja, als basisspeler speelt hij dan wel naar de goede kleur zodat de positie wat is opgevuld, maar het is in zijn totaliteit gewoon te flets voor een aanvallende speler.
Eerlijk gezegd vind ik een back als Yuki op die positie nog beter. Vele hadden de hoop dat hij Stengs wel even kon vervangen, omdat deze in zijn duels alles behalve mannelijk overkwam. Maar die beschikte nog over geniale momenten met zijn steekpasses of afstandsschot.
Ben bang dat deze Evjen toch niet de speler gaat worden waar we juist van dachten dat hij het hier tot een smaakmaker kon schoppen. Ook in de periode bij jong waren zijn wedstrijden gewoon weg flets en begin al een beetje te hopen dat Huiberts zijn lijst voor het nieuwe seizoen wel kan omzetten tot aankopen en dan met name een rechtsbuiten waarvan in de eredivisie een hele fraaie Bergkampachtige rondloopt die zeker haalbaar moet zijn voor een club als AZ (cross my fingers).
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 07 mar 2022, 16:25 Het is in ieder geval geen speler die je moet inbrengen om nog iets te kunnen bewerkstelligen want er komt nul komma nul dreiging vanaf.
En tja, als basisspeler speelt hij dan wel naar de goede kleur zodat de positie wat is opgevuld, maar het is in zijn totaliteit gewoon te flets voor een aanvallende speler.
Eerlijk gezegd vind ik een back als Yuki op die positie nog beter. Vele hadden de hoop dat hij Stengs wel even kon vervangen, omdat deze in zijn duels alles behalve mannelijk overkwam. Maar die beschikte nog over geniale momenten met zijn steekpasses of afstandsschot.
Ben bang dat deze Evjen toch niet de speler gaat worden waar we juist van dachten dat hij het hier tot een smaakmaker kon schoppen. Ook in de periode bij jong waren zijn wedstrijden gewoon weg flets en begin al een beetje te hopen dat Huiberts zijn lijst voor het nieuwe seizoen wel kan omzetten tot aankopen en dan met name een rechtsbuiten waarvan in de eredivisie een hele fraaie Bergkampachtige rondloopt die zeker haalbaar moet zijn voor een club als AZ (cross my fingers).
Inderdaad.
Hij werkt wel heel hard, maar het indraaien in de verkeerde ruimtes en nét te laat inzetten van passes en het niet voorbij z'n tegenstanders komen in duels baart me wel zorgen als rechtsbuiten.

Het is dat we voorzien zijn, maar ik denk dat het een goede rechtsback zal zijn.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Mag ook wel uitgezwaaid worden deze zomer, veel te licht en te kort handelingsnelheid. Gaat t m niet worden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Werd zelfs van de bal gelopen door jongens van zijn oude club... tja...


Mag wat mij betreft voor straf de rest van het seizoen in de sportschool doorbrengen waar er alles aan gedaan moet worden om hem spiermassa bij te laten kweken.
Daarna gelijk verhuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik geloof absoluut in deze speler, technisch meer dan prima, inzet top, mooi om naar te kijken, sierlijk, maar ook met veel verbeterpunten. Fysiek sterker worden, baltempo en zelfvertrouwen. Stel hem vast op, wat mijn betreft rechtsbuiten of half en deze jongen heeft zo veel meer dan Sowah of Abouklal, dus geef hem nu eeen 5 wedstrijden, achter elkaar, zonder wissel op 1 plek. Hij is niet minder dan bijvoorbeeld Reijnders. Hakbal uit in Noorwegen, de pass op Indi thuis, beslissende momenten die het beeld dat velen hebben zomaar had kunnen veranderen. Al de spelers uit Scandinavië spelen het eerste seizoen direct door, dus twee jaar achter elkaar, ogen dan vermoeid en moeten wennen. Momentenspelers als Karlsson hebben dat minder. Ik had ook absoluut meer verwacht, een wedstrijd gezien dat hij door de ondergrens ging, maar ik denk echt dat geduld hier past, zeker als je ziet hoeveel geduld er met andere spelers wordt betracht.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Rjansen17 schreef: 19 mar 2022, 07:43 Ik geloof absoluut in deze speler, technisch meer dan prima, inzet top, mooi om naar te kijken, sierlijk, maar ook met veel verbeterpunten. Fysiek sterker worden, baltempo en zelfvertrouwen. Stel hem vast op, wat mijn betreft rechtsbuiten of half en deze jongen heeft zo veel meer dan Sowah of Abouklal, dus geef hem nu eeen 5 wedstrijden, achter elkaar, zonder wissel op 1 plek. Hij is niet minder dan bijvoorbeeld Reijnders. Hakbal uit in Noorwegen, de pass op Indi thuis, beslissende momenten die het beeld dat velen hebben zomaar had kunnen veranderen. Al de spelers uit Scandinavië spelen het eerste seizoen direct door, dus twee jaar achter elkaar, ogen dan vermoeid en moeten wennen. Momentenspelers als Karlsson hebben dat minder. Ik had ook absoluut meer verwacht, een wedstrijd gezien dat hij door de ondergrens ging, maar ik denk echt dat geduld hier past, zeker als je ziet hoeveel geduld er met andere spelers wordt betracht.
Leuk verhaal. Evjen is hier sinds 2019.
Al op voorhand gehaald als vervanger van Stengs.
Vorig jaar 19 wedstrijden Jong AZ. 4 goals.
Komt geen lantarenpaal voorbij. Draait 70% vd tijd verkeerd op. Wacht net zo lang met passen tot z'n medespelers buitenspel staan.
Ik las hierboven ook ergens dat hij geen negatieve rol heeft gehad bij ons. Go Ahead zeker vergeten.
Jongen speelt gewoon onwijs veel na de winterstop maar laat bijna nooit wat zien. We hebben nog 8 wedstrijden en de rechterkant rendeert beter met gelegenheidsrechtsbuiten Sugawara dan Evjen.
We hebben nog kans om 3e te worden, maar kunnen ook nog 5e worden.
Als Evjen een basisplek krijgt moet hij die verdienen op trainingen en in wedstrijden. Hij moet geen basisplek krijgen in de hoop dat hij gaat renderen.
Zie liever Griffith nu dan bovengenoemde opties op dit moment, op Sugawara na. Hoe opportuun dat ook is. We hebben niet veel smaken en hij is in vorm.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Als je zelfs in deze malaise geen minuten meer mag maken ben je officieel afgeschreven.
Puik werk van AZ, weer 2+ miljoen verbrast.

Of gaat Huiberts hem van de zomer voor de 4e keer wijsmaken dat hij écht niet verhuurd mag worden. Hoewel hij zelf inderdaad weinig heeft laten zien, heeft AZ qua plan echt gefaald met deze jongen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 10 apr 2022, 21:30 Als je zelfs in deze malaise geen minuten meer mag maken ben je officieel afgeschreven.
Puik werk van AZ, weer 2+ miljoen verbrast.

Of gaat Huiberts hem van de zomer voor de 4e keer wijsmaken dat hij écht niet verhuurd mag worden. Hoewel hij zelf inderdaad weinig heeft laten zien, heeft AZ qua plan echt gefaald met deze jongen.
Tja, dat zal blijken. Als hij het straks ook nergens waarmaakt dan ligt het toch bij Evjen zelf.
Dan kan je nog zeggen, slecht gescout/ingeschat maar op het moment van halen was er wel sprake van een bepaalde potentie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als we het over fouten van Max hebben, dan zou ik het niet verhuren van Evjen (en het in beginsel slecht opvangen van Evjen) bij hem neerleggen.

Veel ligt natuurlijk ook bij Hakon zelf, maar vind het toch waard om het te blijven benoemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Toch blijf ik er bij dat Hakon niet slechter is dan bijvoorbeeld Sowah, of in sommige potten Witry (dan Yuki naar rechtsback), Aboukhlal kan je over twisten, maar ook met een matige de Wit, dan is Evjen niet veel slechter. Ik begrijp niet dat hij opeens weer helemaal uit beeld lijkt te zijn. Veel liever Hakon ipv Sowah of Witry.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 11 apr 2022, 13:49 Toch blijf ik er bij dat Hakon niet slechter is dan bijvoorbeeld Sowah, of in sommige potten Witry (dan Yuki naar rechtsback), Aboukhlal kan je over twisten, maar ook met een matige de Wit, dan is Evjen niet veel slechter. Ik begrijp niet dat hij opeens weer helemaal uit beeld lijkt te zijn. Veel liever Hakon ipv Sowah of Witry.
Hij is ook niet slechter dan Sowah, Sowah zie ik nog wel eens een rode kaart pakken om niets.
Je moet dan gewoon voor lief nemen dat je iemand Evjen een aantal keer als een kleuter aan de kant ziet zetten.
Aan de bal en in de passing heb je echt wel wat aan Evjen, alleen is dat eigenlijk niet genoeg... maar voor dit AZ is het grappig genoeg een vooruitgang.

Huiberts moet dan echter die misere aan van het verklaren waarom die Sowah gehaald heeft en dat gaat nooit gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Vrij simpel hoor voor Huiberts . Is een deel van de huurovereenkomst. Die gast moet zoveel speelminuten krijgen, anders mag je hem niet huren. Heeft dus niks te maken met zijn technische vaardigheden en/of je hem in laat vallen in een wedstrijd waar dat nodig is.

Gewoon zoveel minuten moeten er in de huurperiode gemaakt worden of dat nu past of niet of dat je een eigen werknemer op de bank laat zitten of niet.

Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Roadman schreef: 11 apr 2022, 15:27 Vrij simpel hoor voor Huiberts . Is een deel van de huurovereenkomst. Die gast moet zoveel speelminuten krijgen, anders mag je hem niet huren. Heeft dus niks te maken met zijn technische vaardigheden en/of je hem in laat vallen in een wedstrijd waar dat nodig is.

Gewoon zoveel minuten moeten er in de huurperiode gemaakt worden of dat nu past of niet of dat je een eigen werknemer op de bank laat zitten of niet.

Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Dat zou best kunnen, minimaal X minuten anders X bedrag extra aftikken.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Precies. Ten koste van je eigen werknemers, je jeugdspelers die al maanden wachten en, wie weet, ook wel een paar winst punten meer. Zo gaat dat in een voetbal bedrijf. Is gewoon business. En aan hun klanten steken ze hun middel vinger op. Krijg je volgende maand weer een kwijl mailtje of je je seizoenkaart wilt verlengen. We hebben jullie zo hard nodig. Ach gut…..
JaapStam
Teletext-supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2022, 18:17
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 11 apr 2022, 13:49 Toch blijf ik er bij dat Hakon niet slechter is dan bijvoorbeeld Sowah, of in sommige potten Witry (dan Yuki naar rechtsback), Aboukhlal kan je over twisten, maar ook met een matige de Wit, dan is Evjen niet veel slechter. Ik begrijp niet dat hij opeens weer helemaal uit beeld lijkt te zijn. Veel liever Hakon ipv Sowah of Witry.
Evjen kan in ieder geval soms een bal aannemen, dan ben je sowieso al beter dan Sowah.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 11 apr 2022, 17:30 Precies. Ten koste van je eigen werknemers, je jeugdspelers die al maanden wachten en, wie weet, ook wel een paar winst punten meer. Zo gaat dat in een voetbal bedrijf. Is gewoon business. En aan hun klanten steken ze hun middel vinger op. Krijg je volgende maand weer een kwijl mailtje of je je seizoenkaart wilt verlengen. We hebben jullie zo hard nodig. Ach gut…..
Sommige reacties……….🙄
Wat een onzin man.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

JaapStam schreef: 11 apr 2022, 19:56 Evjen kan in ieder geval soms een bal aannemen, dan ben je sowieso al beter dan Sowah.
Waar hebben we het over, het is 'lood om oud ijzer'
Niet de spelers die AZ iets brengen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 14 apr 2022, 08:03 Waar hebben we het over, het is 'lood om oud ijzer'
Niet de spelers die AZ iets brengen.
Dat is niet helemaal waar, ik neig er ook naar om toch nog maar eens mijn verdediging van Evjen in de 'goede' periode van dit seizoen terug aan te halen 'antti style'.

Ik weet dat er mensen zijn die hard gaan op doelpunten en momenten dat een speler van de bal gerost wordt maar: de goede serie van dit seizoen is gespeeld met Evjen in het elftal, niet zonder hem.

Evjen en Sugawara hadden ook enigzins wat chemie. met Evjen op het veld staat Sugawara gewoon rechtsback waar ie hoort.
Evjen weet hoe hij ballen moet afgeven, Sugawara kan vlammen in de overlap. Het is niet eens zo gecompliceerd dat je er dan op vooruit gaat zelfs als Evjen een paar keer in de wedstrijd de boarding ingerost wordt na een duel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 11 apr 2022, 15:27 Vrij simpel hoor voor Huiberts . Is een deel van de huurovereenkomst. Die gast moet zoveel speelminuten krijgen, anders mag je hem niet huren. Heeft dus niks te maken met zijn technische vaardigheden en/of je hem in laat vallen in een wedstrijd waar dat nodig is.

Gewoon zoveel minuten moeten er in de huurperiode gemaakt worden of dat nu past of niet of dat je een eigen werknemer op de bank laat zitten of niet.

Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Wat een onzin. Alsof Jansen en/of Huiberts het toe zouden laten dat Sowah zou moeten spelen, als de kans op succes (lees de derde of de vierde plek) groter is wanneer ze Evjen inbrengen. We hebben het hier over topsport en het strijden om plek drie/vier. Dan spelen de beste spelers. AZ werkt ook nooit met huurconstructies waarin spelers 'moeten' spelen. Dat is in het verleden ook wel gebleken met jongens die niet voldeden en gewoon niet aan de bak kwamen. Evjen levert gewoon niet en valt zwaar tegen. Punt. Dat Sowah er verder ook weinig van bakt klopt ook.
Plaats reactie