Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Evjen kan gewoon heel goed voetballen en werkt zich uit de naad. Die jongen heeft vertrouwen nodig en nog wat uurtjes in de sportschool, dan gaat AZ hier echt nog een klapper mee maken. Mark my words.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 12 aug 2022, 14:01 Op het moment inmiddels een bovengemiddelde speler in dit team. Er gebeuren de laatste tijd aanvallend ook dingen als hij de bal krijgt, goed doelpunt en een heerlijke overstap bij de 1-0. Daarnaast schroomt hij zijn verdedigende taken ook niet.

Vond hem gisteren vanaf dicht bij het veld echt heel vaardig en snel ogen vergeleken met de meeste spelers, als ik via de tv kijk lijkt dat minder.
Op mijn telefoon was dat ook goed te zien, alhoewel ik heb een paar wedstrijden terug zelfs een keer terug gespoeld om te zien wie toch snelle speler was die terug sprinte om mee te verdedigen. Zit echt vuur in hem, mee verdedigen, bal op eisen, combinaties aangaan, acties maken. Zeer te spreken over wat hij nu laat zien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 12 aug 2022, 16:35 Evjen kan gewoon heel goed voetballen en werkt zich uit de naad. Die jongen heeft vertrouwen nodig en nog wat uurtjes in de sportschool, dan gaat AZ hier echt nog een klapper mee maken. Mark my words.
Is ook 'nog maar' 22.
Zou wel zijn contract verlengen in oktober als hij dit vol blijft houden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hij heeft geen explosieve dribbel en snelheid, daarnaast is die ook zo dun als een stokje. Uithoudingsvermogen zit wel (al tijden) goed bij hem. Ik vind het alsnog heel erg gevaarlijk om met Evjen het seizoen in te gaan als vaste rechtsbuiten. Hij heeft wel overzicht, maar strooit zeker niet met "Stengs-balletjes", om het maar even zo te noemen.
Daarnaast is zijn schot ook niet zo goed als dat van Berghuis toen hij hier kwam.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 14 aug 2022, 03:38 Hij heeft geen explosieve dribbel en snelheid, daarnaast is die ook zo dun als een stokje. Uithoudingsvermogen zit wel (al tijden) goed bij hem. Ik vind het alsnog heel erg gevaarlijk om met Evjen het seizoen in te gaan als vaste rechtsbuiten. Hij heeft wel overzicht, maar strooit zeker niet met "Stengs-balletjes", om het maar even zo te noemen.
Daarnaast is zijn schot ook niet zo goed als dat van Berghuis toen hij hier kwam.
Lijkt me volstrekt helder dat de aanval gevormd gaat worden door Karlsson-Pavlidis, Odgaard.
Staat er momenteel echt in door een gebrek aan beter. En ja, complimenten aan zijn werkethiek maar je moet een meerwaarde hebben op die positie en dat heeft hij helaas niet.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ik zou zijn contract snel met een jaartje opwaarderen om te voorkomen dat hij voor een habbekrats weggaat volgende zomer gezien hij dan nog slechts 1 jaar vast ligt. Qua werklust, mentaliteit en technische vaardigheden zit het wel goed bij deze jongen, enige nadeel is dat het geen pure 10 of geen pure rechtsbuiten is. Aanval zal wel Karlsson - Pavlidis - Odgaard worden maar met Lahdo, Barasi en Evjen zit er wel redelijk wat voor de breedete, ideaal om gedurende het jaar zo nu en dan te roteren, ipv de pijnlijke wissels van vorig jaar.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 14 aug 2022, 12:09 Ik zou zijn contract snel met een jaartje opwaarderen om te voorkomen dat hij voor een habbekrats weggaat volgende zomer gezien hij dan nog slechts 1 jaar vast ligt. Qua werklust, mentaliteit en technische vaardigheden zit het wel goed bij deze jongen, enige nadeel is dat het geen pure 10 of geen pure rechtsbuiten is. Aanval zal wel Karlsson - Pavlidis - Odgaard worden maar met Lahdo, Barasi en Evjen zit er wel redelijk wat voor de breedete, ideaal om gedurende het jaar zo nu en dan te roteren, ipv de pijnlijke wissels van vorig jaar.
Denken mensen nou echt dat spelers hier eindeloos bankzitter willen zijn? Evjen heeft afgelopen jaren meermaals aangegeven graag verhuurd te willen worden, wat telkens werd tegengehouden omdat Huiberts de selectie niet op orde heeft. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat Evjen eventueel voor zichzelf gaat kiezen en niet zou willen verlengen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voetbal veel vooruit, precies wat je wil zien.
Vandaag ook weer belangrijk met voorbereidend werk bij een van de doelpunten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Man van de wedstrijd. Samen met Reijnders misschien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

lowietje schreef: 12 aug 2022, 16:35 Evjen kan gewoon heel goed voetballen en werkt zich uit de naad. Die jongen heeft vertrouwen nodig en nog wat uurtjes in de sportschool, dan gaat AZ hier echt nog een klapper mee maken. Mark my words.
Er zitten er hier een aantal volledig naast, als ik alles teruglees. Zelf zag ik hem als een speler met enorm veel potentie, die basis wedstrijden nodig heeft, zie de posts, maar niet als rechtsbuiten. Hij ontwikkelt zich nu echter met een sneltreinvaart. Heel snel aan de bal, goed schot, sierlijk, enorme werklust, wordt sterker, nog steeds geen traditionele rechtsbuiten, maar al wel belangrijk met mooie goals en assists. Natuurlijk ook nog genoeg aandachtspunten, maar zelfs de grootste critici, moeten zich toch toegeven dat hij niet toch zo slecht is......
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 19 aug 2022, 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Weer uitstekend gespeeld. Een punt van aandacht wat mij betreft is dat hij soms wat eerder mag afspelen. Nu komt hij te vaak in de duels en gezien zijn fysiek kan je die beter ontwijken. Soms nog iets te balverliefd.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Metalingus schreef: 19 aug 2022, 06:31 Weer uitstekend gespeeld. Een punt van aandacht wat mij betreft is dat hij soms wat eerder mag afspelen. Nu komt hij te vaak in de duels en gezien zijn fysiek kan je die beter ontwijken. Soms nog iets te balverliefd.
Klopt wel inderdaad. Maar er zit nu echt een stijgende lijn bij hem in. Gisteren speelde hij ook weer een puike wedstrijd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 19 aug 2022, 06:31 Weer uitstekend gespeeld. Een punt van aandacht wat mij betreft is dat hij soms wat eerder mag afspelen. Nu komt hij te vaak in de duels en gezien zijn fysiek kan je die beter ontwijken. Soms nog iets te balverliefd.
Vind je dat na gisteren? Als er gisteren iemand balverliefd was, dan was het Myron van Brederode (die overigens hoewel leuk gedaan, telkens zijn man niet écht voorbij kwam). Evjen was gisteren ten opzichte van van Brederode juist de speler die constant ballen voorwaarts aan het spelen was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 19 aug 2022, 05:52 Zelf zag ik hem als een speler met enorm veel potentie, die basis wedstrijden nodig heeft, zie de posts, maar niet als rechtsbuiten. Hij ontwikkelt zich nu echter met een sneltreinvaart. Heel snel aan de bal, goed schot, sierlijk, enorme werklust, wordt sterker, nog steeds geen traditionele rechtsbuiten, maar al wel belangrijk met mooie goals en assists. Natuurlijk ook nog genoeg aandachtspunten, maar zelfs de grootste critici, moeten zich toch toegeven dat hij niet toch zo slecht is......
Deze analyse is wel goed denk ik. Je moet hem niet als klassieke rechtsbuiten beoordelen, maar als rommelaar-rechtsvoor.

Je moet deze jongen toch de credits geven voor zijn werklust en de manier waarop hij nu terugkomt.

Het is al eerder gezegd: het zou met Sugawara best een aardige tandem op rechts kunnen worden.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 19 aug 2022, 07:20 Deze analyse is wel goed denk ik. Je moet hem niet als klassieke rechtsbuiten beoordelen, maar als rommelaar-rechtsvoor.

Je moet deze jongen toch de credits geven voor zijn werklust en de manier waarop hij nu terugkomt.

Het is al eerder gezegd: het zou met Sugawara best een aardige tandem op rechts kunnen worden.
Kan zeker leuk worden met Sugawara samen als hij weer gaat spelen. Toch fijn om te zien dat het er nu enigzins uit komt, denk dat bijna iedereen het hem wel gunt. Ook omdat het altijd een sympathieke jongen is gebleven en nu eigenlijk uit onverwachtse hoek we een kwalitatieve speler extra hebben waardoor de selectie nog wat breder is. Ook is naast een jongen die goed aan de bal is iemand die keihard werkt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 aug 2022, 07:20 Deze analyse is wel goed denk ik. Je moet hem niet als klassieke rechtsbuiten beoordelen, maar als rommelaar-rechtsvoor.
Een soort Berghuis. Maar dan zonder psychopatische trekjes.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2022, 07:13 Vind je dat na gisteren? Als er gisteren iemand balverliefd was, dan was het Myron van Brederode (die overigens hoewel leuk gedaan, telkens zijn man niet écht voorbij kwam). Evjen was gisteren ten opzichte van van Brederode juist de speler die constant ballen voorwaarts aan het spelen was.
Ook gisteren waren er meerdere momenten dat hij net even een paar balcontacten teveel had met 2 man in zijn nek, dat zie ik wel vaker bij hem. Het wordt steeds beter, het is een verbeterpuntje. Zo blijf je meer uit de duels en kan je het spel nog sneller verleggen.

Van Brederode deed tegen Sparta nul keer een actie en zocht steeds de combinatie (terugleggen meestal). Denk dat hij te horen kreeg dat hij ook wel zelf voor de actie kon gaan en dat nu iets te ver doorvoerde.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 19 aug 2022, 07:58 Ook gisteren waren er meerdere momenten dat hij net even een paar balcontacten teveel had met 2 man in zijn nek, dat zie ik wel vaker bij hem..
En hij dribbelt altijd met zijn linkerbeen naar binnen. Nogal voorspelbaar.

Maar hij compenseert dan weer veel met goede verdedigende tackles.

Was hier niet ooit een statistiek dat hij de meeste intercepties had?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Mooi te zien wat een paar jaar Dani de Wit op de training met je kan doen, alle verbeteringen aan Evjen van de afgelopen tijd hebben te maken Dani skills, dit gecombineerd met zijn natuurlijke creativiteit kunnen van hem een geweldige tien of speler die rechtsvoor aanvalt (mooie definitie van Antti) maken. Ik zie nog steeds groei en dat bevalt me.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 19 aug 2022, 08:24 alle verbeteringen aan Evjen van de afgelopen tijd hebben te maken Dani skills
Natuurlijk...

Dani heeft bijna geen skills

Evjen is Noors voetballer van het jaar, die heeft geen stucadoor nodig om hem voetballen te leren

Hij heeft alleen vertrouwen nodig en een elftal dat goed draait
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie