Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Stel je zou hem verhuren aan pakweg PEC Zwolle, zou hij daar dan het verschil maken? Ik vraag het me af. Technisch gezien kan hij echt wel wat, maar qua keuzes heb ik het gevoel dat hij niet begrijpt wat hij moet gaan doen. Afgelopen wedstrijd stond hij ook op plekken waar je m niet wilt zien. Daarnaast verspeelde hij juist simpele ballen. Prima als je de bal kwijt raakt bij een risicovolle pass, maar de normale passes moeten gewoon goed zijn. Het meest indicatieve is wellicht dat hij als rechteraanvaller tegen het almachtige Tuzla City welgeteld 0 keer (echt waar) op doel heeft geschoten.

Tja... na drie seizoen zou hij zich inmiddels wel opgewerkt moeten hebben naar onbetwistbare basisspeler. In hoeverre is het nog terecht dat je mag hopen dat hij zich nog ontwikkeld?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 23 jul 2022, 09:18 Geen interesse van clubs?
Ik las vorig jaar interesse van zon beetje 15 clubs. Vooral uit scandinavie en onderkant eredivisie.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Hij lijkt wel langer geworden te zijn.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Tarik schreef: 28 jul 2022, 21:42 Hij lijkt wel langer geworden te zijn.
En laffer .. er zit weinig vuur in Evjen. Dat zat er al nooit, maar deze 2 potjes laat hij het opnieuw niet zien, helaas. Ik had nog een beetje hoop na de spaarzame momenten afgelopen seizoen, maar dit zou helaas wel klaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ben ook niet dolgelukkig met wat hij laat zien (understatement), maar laten we geen Aboukhlal 2 van Evjen maken a.u.b..
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

pAZcal schreef: 29 jul 2022, 01:37 Ik ben ook niet dolgelukkig met wat hij laat zien (understatement), maar laten we geen Aboukhlal 2 van Evjen maken a.u.b..
Hakon heeft teveel inzet daarvoor ;) Ik zou verlengen met Evjen en hem dan een jaar bij Heerenveen of Groningen neerzetten. Dan kan AZ een echte rechtsbuiten halen en wie weet slaagt hij dan wel elders dan kan hij mooi weer het stokje overnemen het seizoen erop na uitgaande transfers.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik zou hem nu echt blijven opstellen, gister weer naar mijn mening ruim voldoende, prima inzet, mooie stijl. Ik geloof er in. Je kunt wel roepen dat hij er al een paar jaar staat, maar hoeveel kansen met aansluitende wedstrijden heeft hij nu wel gehad?
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Sir Robbert schreef: 28 jul 2022, 23:59 En laffer .. er zit weinig vuur in Evjen. Dat zat er al nooit, maar deze 2 potjes laat hij het opnieuw niet zien, helaas. Ik had nog een beetje hoop na de spaarzame momenten afgelopen seizoen, maar dit zou helaas wel klaar moeten zijn.
Toch zie ik wel groei, zag hem vaak en goed meeverdedigen, bij druk zetten niet als blinde kip gaan, maar goed kijken en ‘ertussen’ blijven staan.

Persoonlijk denk ik werkelijk dat rechtsbuiten gewoonweg zijn positie niet is, zet de jongeman vaker achter de spitsen en hij zal floreren.

Wat voor ‘vuur’ wil je zien, en wat is dat voor jou?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 29 jul 2022, 07:41 Ik zou hem nu echt blijven opstellen, gister weer naar mijn mening ruim voldoende, prima inzet, mooie stijl. Ik geloof er in. Je kunt wel roepen dat hij er al een paar jaar staat, maar hoeveel kansen met aansluitende wedstrijden heeft hij nu wel gehad?
Heel veel kansen inmiddels, genoeg om nu goed te moeten spelen.
Ik zat voor op de Evjen bandwagon maar sinds de laatste paar wedstrijden van vorig seizoen heb ik mn geloof opgegeven en stoor ik me er zelfs aan dat Jansen hem in de basis zet. Hij zal gewoon de komende tijd niet de speler worden die we hadden gehoopt, dat gat is veel te groot met wat hij nu presteert. Zelfs qua techniek lijkt hij wel slechter geworden, ballen springen van zijn voeten af en speelt ballen slecht/slap in. Ligt vaak te rollen, zelfs Europese scheidsrechters hebben gelijk al door dat hij slap op zijn benen staat wanneer hij op het oog hard van de bal gezet lijkt te worden.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Deze jongen moet even 10 kilo spinazie eten, proteine poeder snuiven, en naar Basic-Fit gaan. Ik snap niet waarom hij nog zoveel kansen krijgt. Misschien wel leuke techniek maar bereikt er vrij weinig mee en valt al om als hij naar een verdediger kijkt.
Van Alkmaar begint de victorie
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Na gisteren ben ik nu wel een beetje klaar met Evjen. Wat was hij slecht zeg. Inmiddels genoeg kansen gehad van Jansen, voor een mager resultaat van misschien 2 goede wedstrijden (en geen uitmuntende wedstrijden, anders had ik ze wel onthouden). Het is helaas niet geworden wat we hadden gehoopt en ik vrees dat we hem kunnen afschrijven. Doorselecteren graag.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Tarik schreef: 29 jul 2022, 08:05 Persoonlijk denk ik werkelijk dat rechtsbuiten gewoonweg zijn positie niet is, zet de jongeman vaker achter de spitsen en hij zal floreren.
Daar heb je mogelijk of waarschijnlijk wel gelijk in. Maar een andere positie dan als buitenspeler is veel te gevaarlijk. Speelt hij in de as en hij valt zo vaak en leidt zoveel balverlies als nu, dan heb je echt een probleem als team. Bovendien vind ik zijn pluspunten (die je ook benoemt) niet van een dusdanig niveau dat hij onbetwist beter is dan menig ander lid van de selectie die er nu buiten valt. Stengs leed ook heel veel balverlies, maar zette ook iedere wedstrijd wel minimaal één keer een speler vrij voor de keeper. Hoe vaak doet Evjen dat?
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 29 jul 2022, 11:12 Na gisteren ben ik nu wel een beetje klaar met Evjen. Wat was hij slecht zeg. Inmiddels genoeg kansen gehad van Jansen, voor een mager resultaat van misschien 2 goede wedstrijden (en geen uitmuntende wedstrijden, anders had ik ze wel onthouden). Het is helaas niet geworden wat we hadden gehoopt en ik vrees dat we hem kunnen afschrijven. Doorselecteren graag.
Vind het contrast in waarneming echt heel bijzonder.
Gisteren deed hij bij tijd en wijlen hele positieve dingen voor het spel. Voor de wissels was hij een van de weinigen die probeerde om te schakelen en het spel te verplaatsen. Na de wissels leefde hij op bij het combinatiespel dat ontstond.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 29 jul 2022, 11:17 Daar heb je mogelijk of waarschijnlijk wel gelijk in. Maar een andere positie dan als buitenspeler is veel te gevaarlijk. Speelt hij in de as en hij valt zo vaak en leidt zoveel balverlies als nu, dan heb je echt een probleem als team. Bovendien vind ik zijn pluspunten (die je ook benoemt) niet van een dusdanig niveau dat hij onbetwist beter is dan menig ander lid van de selectie die er nu buiten valt. Stengs leed ook heel veel balverlies, maar zette ook iedere wedstrijd wel minimaal één keer een speler vrij voor de keeper. Hoe vaak doet Evjen dat?
Vergelijking met Stengs gaat totaal niet op met Pavlidis in de spits tov Boadu.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel apart hoe lang Evjen op de rand van wel en niet (bij de staff en op dit forum) blijft balanceren
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 29 jul 2022, 07:41 Ik zou hem nu echt blijven opstellen, gister weer naar mijn mening ruim voldoende, prima inzet, mooie stijl. Ik geloof er in. Je kunt wel roepen dat hij er al een paar jaar staat, maar hoeveel kansen met aansluitende wedstrijden heeft hij nu wel gehad?
Ruim voldoende? De man staat rechtsbuiten en is aanvallend bij geen enkele gevaarlijke aanval betrokken geweest. Vorige week ook al de zwakste schakel. Hij heeft kansen genoeg gehad en levert niet. Als hij Aboukhlal had geheten dan was dit topic te klein geweest. Gewoon laten banken want Lahdo en Van Brederode zijn beter op dit moment. Kan Odgaard ook weer gewoon naar rechts en in zijn kracht spelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 29 jul 2022, 14:46 Ruim voldoende? De man staat rechtsbuiten en is aanvallend bij geen enkele gevaarlijke aanval betrokken geweest. Vorige week ook al de zwakste schakel. Hij heeft kansen genoeg gehad en levert niet. Als hij Aboukhlal had geheten dan was dit topic te klein geweest. Gewoon laten banken want Lahdo en Van Brederode zijn beter op dit moment. Kan Odgaard ook weer gewoon naar rechts en in zijn kracht spelen.
De eerste goal was een “assist” van Evjen. Die mag je hem niet ontzeggen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

AZ 4 Life schreef: 29 jul 2022, 14:46 Ruim voldoende? De man staat rechtsbuiten en is aanvallend bij geen enkele gevaarlijke aanval betrokken geweest. Vorige week ook al de zwakste schakel. Hij heeft kansen genoeg gehad en levert niet. Als hij Aboukhlal had geheten dan was dit topic te klein geweest. Gewoon laten banken want Lahdo en Van Brederode zijn beter op dit moment. Kan Odgaard ook weer gewoon naar rechts en in zijn kracht spelen.
Assist op De Wit ( 😉 )
Voorassist bij goal Lahdo
Voorassist bij goal De Jong

En het lijkt erop alsof hij niet als klassieke buiten spelen als opdracht mee had gekregen, misschien dat je dat eens na kunt vragen? Ben er zelf namelijk wel nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Zat gisteren bij de top 3 a 4 van het team. Bij het eerste doelpunt creëert hij de ruimte en geeft de pre assist waardoor hij Odgaard 1 op 1 zet waarna hij na de actie van Odgaard de bal terug krijgt en 'mist' waardoor Danny hem in kon koppen. Maar die pre assist was veel belangrijker omdat daarmee de ruimte is gecreëerd. Plus nog 2 x pre assist, bij Lahdo en De Jong.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wanneer mensen gewoon doen alsof dat fatsoenlijke schot op doel niet gebeurd is (om maar eens iets te noemen).
Dan houd het al snel op.

Het is natuurlijk bij lange na niet genoeg, er moet veel meer uit komen, maar dat hele 'hij doet niks, hij droeg nergens iets aan bij, hij is bij geen aanval betrokken' doet mij óf vermoeden dat mensen heel selectief zijn óf dat ze de wedstrijd niet gezien hebben en gewoon anderen napraten óf hooguit dat ze graag grote woorden gebruiken.

Tarik geeft het wat mij betreft goed weer m.b.t. tot de wedstrijd tegen Tuzla.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie