Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 28 jan 2021, 18:24 Dit is nou precies wat ik bedoel waarom het er bij Evjen niet uit komt. Vanaf het begin af aan heeft hij geen vertrouwen gekregen van de trainersstaf, terwijl hij toch als grote speler uit Noorwegen is vertrokken. Het is zo belangrijk voor spelers om vertrouwen te krijgen van een trainer om goed te kunnen presteren. Daarom is het ook zo slecht dat AZ hem deze periode niet verhuurd. Nu blijft hij in deze negatieve spiraal hangen, terwijl hij bij een andere club, misschien wel het vertrouwen van een trainer kan krijgen en elke week kan spelen. Dan zou je over een half jaar een speler terug krijgen die volgend seizoen echt een meerwaarde zou kunnen zijn. Door bij AZ te blijven staat hij stil in zijn ontwikkeling.
En als Boadu en Stengs vertrouwen krijgen, dan moeten ze stante pede de bank op. Ik geef toe dat het momenteel bij Zorba de Griek beter werkt maar het blijft een beetje de omgekeerde wereld
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Denniz schreef: 28 jan 2021, 19:28 Hakon gewoon 5 wedstrijden op de rechtsbuiten inzetten en dan beoordelen. Schijnt op dit moment wel een plaatsje te zijn.
Precies, het is niet dat hij het nou veel slechter kan doen. Met eens per 14 dagen 10-15 minuten kom je er niet. Zeker als zijn concurrent zo opzichtig faalt als hij doet, en jij moet toch op de bank blijven zitten, dan bouw je frustraties op en geen vertrouwen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

stuurlui aan wal schreef: 01 feb 2021, 14:24 Precies, het is niet dat hij het nou veel slechter kan doen. Met eens per 14 dagen 10-15 minuten kom je er niet. Zeker als zijn concurrent zo opzichtig faalt als hij doet, en jij moet toch op de bank blijven zitten, dan bouw je frustraties op en geen vertrouwen.
Hij heeft nu een paar korte invalbeurten gekregen. Het lijkt hem goed te doen. Gisteren ook. Vandaag weer een optreden in Jong AZ. Hij heeft het gelukkig nog niet opgegeven. Ik zie hem nog steeds als een zeer bruikbare speler volgend seizoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beste wedstrijd die ik tot nu toe heb gezien van hem.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 12 feb 2021, 17:52 Beste wedstrijd die ik tot nu toe heb gezien van hem.
Speelde goed en gedurfd. Miste wel een aantal goede kansen.

Lijkt in ieder geval weer zin in voetbal te hebben en dat heb ik eerder dit seizoen gemist bij hem. Toen liep ie er treurig bij. Nu straalt ie tenminste. Was bepalend deze wedstrijd en had een paar mooie trucjes om zich vrij te spelen.

Duidelijk is ook wat zijn beste plek is. Gewoon waar ie in Noorwegen ook acteerde. Vanaf de rechterkant. Hij bestreek vrijwel de hele flank en dook zo nu en dan naar binnen om ruimte voor de rechtsback te maken. Volgend seizoen is ie echt klaar voor het eerste.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

ForzAZ schreef: 12 feb 2021, 18:54 Speelde goed en gedurfd. Miste wel een aantal goede kansen.

Lijkt in ieder geval weer zin in voetbal te hebben en dat heb ik eerder dit seizoen gemist bij hem. Toen liep ie er treurig bij. Nu straalt ie tenminste. Was bepalend deze wedstrijd en had een paar mooie trucjes om zich vrij te spelen.

Duidelijk is ook wat zijn beste plek is. Gewoon waar ie in Noorwegen ook acteerde. Vanaf de rechterkant. Hij bestreek vrijwel de hele flank en dook zo nu en dan naar binnen om ruimte voor de rechtsback te maken. Volgend seizoen is ie echt klaar voor het eerste.
Eens, om alvast te wennen zou het top zijn als die wat vaker(of lange) kan invallen voor Stengs bijvoorbeeld. Maaarja.. die wordt nooit gewisseld
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 12 feb 2021, 17:52 Beste wedstrijd die ik tot nu toe heb gezien van hem.
Bij Bodo Glimt speelde hij nog beter, maar het begint er nu weer op te lijken. Duidelijk dat zijn zelfvertrouwen onder Slot zwaar beschadigd was en dat hij er nu weer langzaam bovenop komt. Ik heb gisteren weer genoten van zijn spel.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je ziet aan zijn manier van wegdraaien en dergelijke dat hij wel een prima overzicht heeft. Zijn benen doen alleen nog niet altijd wat hij in gedachten heeft.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Speelde puike wedstrijd bij jong AZ. Goed voor hem, Laat hem weer gewoon lekker ballen en plezier krijgen. Spelen bij Jong en trainen bij het eerste, en als zijn vorm weer top is minuten laten maken door Stengs ook weer eens te wisselen in minuut 70.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bedankt Hakon, dat jij vandaag mijn gelijk bewezen hebt, dat jij Stengs moeiteloos kan vervangen =D>
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Hakon speelde goed. Wilde altijd de bal hebben. Teken dat ie nu weer goed in zijn vel zit, al had ik dat al bij Jong AZ gezien. Lekker voor hem dat juist hij die belangrijke 1-2 maakt. Ook nog de assist voor de 3e goal gemaakt door Boadu.
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 21 feb 2021, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11135
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Goede wedstrijd. Tijdens die bleke vertoning in Utrecht stond hij blijkbaar gewoon op de verkeerde positie. Benieuwd wie er tegen Feyenoord op die positie mag staan: Stengs, Evjen of De Wit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 20 feb 2021, 22:49 Goede wedstrijd. Tijdens die bleke vertoning in Utrecht stond hij blijkbaar gewoon op de verkeerde positie. Benieuwd wie er tegen Feyenoord op die positie mag staan: Stengs, Evjen of De Wit.
Laat Stengs nog maar even herstellen 😉. Ik heb ‘m totaal niet gemist vandaag.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Voor de mensen die hem nog niet zo goed kennen, hierbij nog een leuke korte compilatie van zijn tijd bij Bodo Glimt: https://youtu.be/10AQ6_5C-ao
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

multatuli schreef: 20 feb 2021, 20:50 Bedankt Hakon, dat jij vandaag mijn gelijk bewezen hebt, dat jij Stengs moeiteloos kan vervangen =D>
Wat is dat toch met jou en Hakon?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 21 feb 2021, 10:51 Voor de mensen die hem nog niet zo goed kennen, hierbij nog een leuke korte compilatie van zijn tijd bij Bodo Glimt: https://youtu.be/10AQ6_5C-ao
Bodo Glimt, is dat één van die dwergen uit de Hobbit?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Evjen stond dit seizoen pas twee keer in de basis bij AZ en speelde het gros van zijn wedstrijden voor de beloftenploeg in de Keuken Kampioen Divisie. Alleen bij afwezigheid van sterspelers zoals Calving Stengs mocht Evjen opdraven. Dat gebeurde tegen VVV ook: Calving Stengs liep corona op en kon niet spelen, waardoor Evjen (weer) een kans kreeg.

De Noorse dribbelaar stelde trainer Pascal Jansen niet teleur. Hij scoorde een doelpunt tegen VVV en was na afloop open over zijn eerste periode in Nederland, waarin hij zich eenzaam en depressief voelde. Tegen De Telegraaf zegt hij: "Vanaf het moment dat ik op de bank belandde. Het was sowieso al moeilijk voor het eerst op mezelf te wonen, in een ander land. Als je dan niet of nauwelijks speelt, wordt dat gevoel versterkt. Sinds de komst van Jesper Karlsson heb ik me echter nooit meer eenzaam of depressed gevoeld. Met hem in de buurt wordt iedereen vrolijk, hij is een eeuwige optimist.



Het is hier regelmatig besproken dat we het raar vonden dat AZ die gozer feitelijk aan zn lot over liet en geen plan leek te hebben met hem. Lijkt toch redelijk waar te zijn als je dit leest.
Leuk dat Karlsson een goeie klik met hem heeft. Hopelijk is dit de definitieve doorbraak van Evjen, en kan hij met regelmatige invalbeurten en hier en daar een basisplek zich ontwikkelen tot onze vaste rechtsbuiten. (En Stengs wat vaker wisselen als hij weer zon dag heeft)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft ook gewoon pech gehad met het door corona afgebroken seizoen. Sowieso is hij door corona meer alleen geweest en daarnaast was de kans groot dat Stengs al bij een andere club had gezeten als vorig seizoen gewoon uitgespeeld was.
Laatst gewijzigd door AZuid-Scharwoude op 22 feb 2021, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wildcat schreef: 21 feb 2021, 19:45 Wat is dat toch met jou en Hakon?
Toen ik hem anderhalf jaar geleden bij Bodo Glimt zag spelen, zag ik wat voor een schitterende speler het is. Qua type lijkt hij heel erg op Stengs (in goede vorm). Ze hebben ongeveer dezelfde kwaliteiten. Verder is het een aardige sympathieke jongen, die ik nog met beide voeten op de grond staat. Anderhalf jaar geleden had hij de positie van Stengs al kunnen overnemen, maar hij is dus duidelijk aan zijn lot overgelaten en heeft nooit een eerlijke kans gehad. Ik ben blij voor hem dat hij nu ook aan andere supporters heeft kunnen laten zien, hoe goed hij kan voetballen. Laat Stengs in de zomer maar (hopelijk voor veel geld) vertrekken en Evjen zijn plaats overnemen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 21 feb 2021, 20:55 Bodo Glimt, is dat één van die dwergen uit de Hobbit?
Geen idee, ik geloof niet meer in sprookjes :wink:
Plaats reactie