Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-contracteert-evjen schreef: AZ contracteert Evjen
Gepubliceerd op 17 september 19, 17:53




ALKMAAR- AZ heeft dinsdag de 19-jarige Håkon Evjen gecontracteerd. De talentvolle Noor verruilt FK Bodø/Glimt in januari 2020 voor AZ en tekende in Alkmaar een contract tot medio 2024.
Evjen ging in 2016 FK Mjølner naar Bodø/Glimt. Bij de ploeg uit de kustplaats debuteerde hij op 22 oktober 2017 met een Eerste Divisie-uitwedstrijd tegen FK Jerv.

Eliteserien
Dit seizoen blonk Evjen uit in de Eliteserien, het Noorse hoogste niveau, door in 20 wedstrijden tienmaal te scoren en vier assists te geven. Tot dusver speelde hij 40 duels in de hoofdmacht van Bodø/Glimt (11 goals).

Jeugdinternational
Ook speelde Evjen tot dusver 27 interlands voor verschillende Noorse jeugdelftallen (3 goals). Tijdens de afgelopen interlandperiode maakte hij zijn debuut voor Jong Noorwegen.

Evjen: 'Kijk ernaar uit'
“Ik ben heel blij”, reageerde Evjen. “AZ is een grote en mooie club. Dit is voor mij de juiste stap als voetballer. Ik kijk er naar uit om in januari aan de slag te gaan."

Landgenoten
Voorafgaand aan zijn keuze voor AZ sprak Evjen met landgenoten Fredrik Midtsjø en Jonas Svensson: “Ze hebben gezegd dat het een goede stap is en ik hier een fantastische tijd tegemoet ga. Dat maakte mij alleen nog maar enthousiaster om deze stap te maken.”

Huiberts: 'Belangrijke rol'
“Ik kan wel zeggen dat ik heel erg blij ben met deze transfer”, aldus een tevreden Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Håkon is een jonge, getalenteerde middenvelder. Hij doet het heel goed bij zijn club Bødo/Glimt, dat met een tweede plek boven verwachting presteert. Hij heeft daar een heel belangrijke rol in het team. We wilden Håkon eigenlijk in de afgelopen transferwindow al halen. Dat is niet gelukt. Nu sluit hij aan in de voorbereiding op de tweede seizoenhelft.”
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Voor iemand die hem nooit heeft zien spelen is het onbeoordeelbaar of hij een goede aankoop zal zijn, maar qua profiel is het wel een fijne transfer. Het leek er op dat de Scandinavische markt een beetje een afgelopen zaak was voor ons met al dat transfergeweld, maar het verhaal van AZ blijkt nog steeds voldoende aantrekkelijk om de stap hierheen te maken. Ook is het eindelijk eens afgelopen met niet functionerende hangende middenvelders aan de buitenkanten. Helaas is het probleem wat we jarenlang op de vleugels hadden verplaats naar centraal achterin. Als we dat nog even aanpakken dan zit je als AZ wel een beetje aan de optimale invulling van je mogelijkheden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het is natuurlijk altijd even afwachten, ben vooral benieuwd hoeveel hij fysiek moet aanhaken, maar ben ondanks het laat rond komen zeker positief over dit nieuws vooraf (achteraf kan alles natuurlijk tegen vallen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 17 sep 2019, 18:50 Voor iemand die hem nooit heeft zien spelen is het onbeoordeelbaar of hij een goede aankoop zal zijn, maar qua profiel is het wel een fijne transfer. Het leek er op dat de Scandinavische markt een beetje een afgelopen zaak was voor ons met al dat transfergeweld, maar het verhaal van AZ blijkt nog steeds voldoende aantrekkelijk om de stap hierheen te maken. Ook is het eindelijk eens afgelopen met niet functionerende hangende middenvelders aan de buitenkanten. Helaas is het probleem wat we jarenlang op de vleugels hadden verplaats naar centraal achterin. Als we dat nog even aanpakken dan zit je als AZ wel een beetje aan de optimale invulling van je mogelijkheden.
Het rare is alleen wel dat Evjen over zichzelf zegt dat hij een middenvelder is en Huiberts dit ook zegt. Lijkt me qua profiel een beetje een type Helmer. Maar goed, ik heb hem niet als jij nooit zien voetballen dus een echt uitgesproken mening heb ik er niet over. Behalve dat het wel een beetje druk wordt op ons middenveld.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 19 sep 2019, 07:55 Het rare is alleen wel dat Evjen over zichzelf zegt dat hij een middenvelder is en Huiberts dit ook zegt. Lijkt me qua profiel een beetje een type Helmer. Maar goed, ik heb hem niet als jij nooit zien voetballen dus een echt uitgesproken mening heb ik er niet over. Behalve dat het wel een beetje druk wordt op ons middenveld.
Met het oog op de toekomst......Er zullen er wel weer een aantal weggaan, wellicht al in de winter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ik denk dat Raiola al heeft aangegeven dat Stengs en Boadu, als ze zich zo blijven ontwikkelen, mogelijk vertrekken na dit seizoen. Idrissi eveneens. Dan heeft AZ prima geanticipeerd. AZ stijgt in aanzien als ontwikkelingsclub als het grootste talent van Noorwegen voor AZ kiest. Begrijp dat Svensson en Midsjo positieve invloed hadden, maar toch, erg belangrijk!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 19 sep 2019, 08:55 Met het oog op de toekomst......Er zullen er wel weer een aantal weggaan, wellicht al in de winter.
Klopt, wat dat betreft goed.. Maar voor de positie waar hij voor in aanmerking komt (tien), heb je Dani de Wit en Reijnders al. En Gudmundsson kan daar ook nog spelen, plus Helmer die nog eens terugkeert. Als ik zo een beetje de beelden bekijk zie ik hem niet zo snel in aanmerking komen voor de positie van Midtsjo of Koopmeiners.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ 4 Life schreef: 19 sep 2019, 07:55 Het rare is alleen wel dat Evjen over zichzelf zegt dat hij een middenvelder is en Huiberts dit ook zegt. Lijkt me qua profiel een beetje een type Helmer. Maar goed, ik heb hem niet als jij nooit zien voetballen dus een echt uitgesproken mening heb ik er niet over. Behalve dat het wel een beetje druk wordt op ons middenveld.
Hier zijn de posities waar hij acties heeft in het veld, dit is ongeveer gelijk aan Stengs:
F307FC02-4153-4201-BDF4-98970ACD1F90.jpeg
F307FC02-4153-4201-BDF4-98970ACD1F90.jpeg (94.97 KiB) 9125 keer bekeken
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 19 sep 2019, 09:49 Hier zijn de posities waar hij acties heeft in het veld, dit is ongeveer gelijk aan Stengs:
F307FC02-4153-4201-BDF4-98970ACD1F90.jpeg
Waar heb je dit gevonden? En is dit ook beschikbaar van de Nederlandse competitie?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 19 sep 2019, 09:49 Hier zijn de posities waar hij acties heeft in het veld, dit is ongeveer gelijk aan Stengs:
F307FC02-4153-4201-BDF4-98970ACD1F90.jpeg
Weet niet hoe je dat van andere sites plukt en hier weer fatsoenlijk plaatst, maar sofascore schetst bijvoorbeeld eenzelfde beeld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De afbeelding is van smarterscout en die plaats je door gewoon een schermafbeelding in te croppen en als bijlage toe te voegen aan je bericht.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 19 sep 2019, 07:55 Het rare is alleen wel dat Evjen over zichzelf zegt dat hij een middenvelder is en Huiberts dit ook zegt. Lijkt me qua profiel een beetje een type Helmer.
In Noorwegen vergelijken ze hem met Martin Ødegaard maar defensief wat sterker.
Hij heeft in ieder geval een enorm loopvermogen, goede techniek en scorend vermogen. Afwachten hoe de Wit het doet anders heb je met hem ook nog de optie als aanvallende middenvelder die met regelmaat naar de flanken kan uitwijken.

Een forum om te volgen met vertaler:
https://glimtforum.net/viewtopic.php?f= ... &start=150
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Het is een aankoop die uitstekend binnen de speelstijl valt. Ik denk inderdaad met het oog op een vertrek van Stengs. Wat mij, naast zijn techniek en handelingssnelheid, opvalt is dat hij net als Midtsjø veel ballen afpakt. Ook heeft hij een uitstekend rendement in Noorwegen. "De Noorse kabel" is wat mij betreft een groot succes. De jongens zijn allemaal professioneel en zullen niet voor gezeik zorgen. Ze werken keihard.

Wat mij ook opvalt is dat aanwinsten AZ een grote club noemen. Door de speelstijl en het beleid is het echt een magneet voor jong talent met brains aan het worden. Ze kijken niet naar grote clubnamen zoals in dit geval de Manchesters, ajax of Anderlecht, maar naar perspectief op speeltijd en ontwikkeling. Ze denken dus aan hun carrière op lange termijn.
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

Håkon was dit weekend de beste op het veld.
Capitola_screenshot_299.png
Capitola_screenshot_299.png (116.76 KiB) 8538 keer bekeken
Capitola_screenshot_300.png
Capitola_screenshot_300.png (35.27 KiB) 8538 keer bekeken
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Spoenk schreef: 23 sep 2019, 11:16 Håkon was dit weekend de beste op het veld.
Capitola_screenshot_299.png
Capitola_screenshot_300.png
Mooi!

Op papier rechtshalf. En moet je eens zien waar hij vooral te vinden is!
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

eenjaarazalkmaar schreef: 23 sep 2019, 14:11 Mooi!

Op papier rechtshalf. En moet je eens zien waar hij vooral te vinden is!
Dit is maar 1 wedstrijd he. Zijn seizoens-heatmap is nog interesanter. Toch probeer ik mijn eigen verwachtingen te temperen.
Bijlagen
Capitola_screenshot_301.png
Capitola_screenshot_301.png (222.34 KiB) 8443 keer bekeken
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

eenjaarazalkmaar schreef: 23 sep 2019, 14:11 Mooi!

Op papier rechtshalf. En moet je eens zien waar hij vooral te vinden is!
Met 2 man achter hem op rechts is dat toch gewoon rechtsvoor op papier?
_________________
"I don't know that!"
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Kilkenny schreef: 23 sep 2019, 15:48 Met 2 man achter hem op rechts is dat toch gewoon rechtsvoor op papier?
Goed gezien. Ik had mijn monocle niet op.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

eenjaarazalkmaar schreef: 23 sep 2019, 14:11 Op papier rechtshalf. En moet je eens zien waar hij vooral te vinden is!
De nieuwe Mats Seuntjens! 😉
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

AZuid-Scharwoude schreef: 23 sep 2019, 17:02 De nieuwe Mats Seuntjens! 😉
Måds Søndtjœns 😁
Plaats reactie