Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik vind dat Evjen gewoon hoort in te vallen in plaats van Sowah. Die huurspeler is aan het eind van het seizoen weer weg en laat ook niets zien. Zet Evjen (of jeugdspeler erin) en je hebt nog kans dat die jongen in vorm komt.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2022, 08:28 Dat is niet helemaal waar, ik neig er ook naar om toch nog maar eens mijn verdediging van Evjen in de 'goede' periode van dit seizoen terug aan te halen 'antti style'.

Ik weet dat er mensen zijn die hard gaan op doelpunten en momenten dat een speler van de bal gerost wordt maar: de goede serie van dit seizoen is gespeeld met Evjen in het elftal, niet zonder hem.

Evjen en Sugawara hadden ook enigzins wat chemie. met Evjen op het veld staat Sugawara gewoon rechtsback waar ie hoort.
Evjen weet hoe hij ballen moet afgeven, Sugawara kan vlammen in de overlap. Het is niet eens zo gecompliceerd dat je er dan op vooruit gaat zelfs als Evjen een paar keer in de wedstrijd de boarding ingerost wordt na een duel.
Gaat 'm niet worden. Jongen heeft echt wel zijn kansen gekregen maar heeft het niet kunnen waar maken.
Het nieuwe seizoen weer doorgaan met dit soort spelers heeft geen zin, er moet verandering komen, zeker in aanvallend opzicht.
Karlsson en Pavlidis zijn pluspunten, rechts voorin blijft het een probleem.
Beter voor AZ en beter voor de speler om afscheidt van elkaar te nemen, we hebben nu eenmaal teveel twijfel gevallen in deze selectie. AZ moet zijn verlies nemen en als er nog een club komt die er een miljoen voor over heeft, laten gaan. Er moet nu een soort Openda komen waar de beurs ook flink voor open getrokken mag worden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Shota-Arveladze schreef: 14 apr 2022, 09:03 Ik vind dat Evjen gewoon hoort in te vallen in plaats van Sowah. Die huurspeler is aan het eind van het seizoen weer weg en laat ook niets zien. Zet Evjen (of jeugdspeler erin) en je hebt nog kans dat die jongen in vorm komt.
Zeker als invaller komt hij helemaal tekort er moet dan immers nog iets geforceerd worden.
Dat vereist meer fysiek, explosiviteit om voorin nog iets kunnen afdwingen.
Puur als invaller vind ik, ik weet ik begeef me op gevaarlijk terrein hier, Aboukhlal nog niet eens zo verkeerd. Als basisspeler mag Jansen de laatste wedstrijden die er nog gespeeld worden wat mij betreft best met Evjen beginnen en Yuki weer als back. Maar dat er na dit seizoen het beste afscheidt genomen mag worden lijkt me het beste voor beide partijen. Evjen is niet de gewenste rechter aanvaller die een voorhoede kan vormen met Karlsson en Pavlidis, dat heeft dit seizoen echt wel uitgewezen. Er moet echt uitgekeken worden naar een geschikte rechter aanvaller om wederom niet zo'n seizoen te krijgen als dit huidige seizoen waar de voorhoede niet in balans is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 14 apr 2022, 10:24 Zeker als invaller komt hij helemaal tekort er moet dan immers nog iets geforceerd worden.
Dat vereist meer fysiek, explosiviteit om voorin nog iets kunnen afdwingen.
Puur als invaller vind ik, ik weet ik begeef me op gevaarlijk terrein hier, Aboukhlal nog niet eens zo verkeerd. Als basisspeler mag Jansen de laatste wedstrijden die er nog gespeeld worden wat mij betreft best met Evjen beginnen en Yuki weer als back. Maar dat er na dit seizoen het beste afscheidt genomen mag worden lijkt me het beste voor beide partijen. Evjen is niet de gewenste rechter aanvaller die een voorhoede kan vormen met Karlsson en Pavlidis, dat heeft dit seizoen echt wel uitgewezen. Er moet echt uitgekeken worden naar een geschikte rechter aanvaller om wederom niet zo'n seizoen te krijgen als dit seizoen.
Nog even los dan van de geruchten over een eventuele transfer van Karlsson en Pavlidis, want in dat geval kan je de hele aanvalslinie moeten vernieuwen.
Ik ben voorlopig nog niet gerust op het komende seizoen. AZ is een heel eind gekomen met het huidige beleid maar snijdt zichzelf er ook regelmatig mee in de vingers als ze de missie “structureel top 4” nog hoog in het vaandel hebben tenminste. De beurs moet open.

En Evjen kan en mag niet in deze plannen voorkomen. Hij laat het structureel niet zien, althans: wat er van hem verwacht mag worden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 14 apr 2022, 10:06 Gaat 'm niet worden. Jongen heeft echt wel zijn kansen gekregen maar heeft het niet kunnen waar maken.
Het nieuwe seizoen weer doorgaan met dit soort spelers heeft geen zin, er moet verandering komen, zeker in aanvallend opzicht.
Karlsson en Pavlidis zijn pluspunten, rechts voorin blijft het een probleem.
Beter voor AZ en beter voor de speler om afscheidt van elkaar te nemen, we hebben nu eenmaal teveel twijfel gevallen in deze selectie. AZ moet zijn verlies nemen en als er nog een club komt die er een miljoen voor over heeft, laten gaan. Er moet nu een soort Openda komen waar de beurs ook flink voor open getrokken mag worden.
Ik zeg niet dat hij dan voldoet, maar hij draagt dan nog iets bij ten opzichte van zijn collega's. We hebben het dus niet over hetzelfde.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2022, 10:48 Ik zeg niet dat hij dan voldoet, maar hij draagt dan nog iets bij ten opzichte van zijn collega's. We hebben het dus niet over hetzelfde.
Wat bedoel je met “hij draagt nog iets bij”? We kunnen toch met “iets” geen genoegen blijven nemen. Hij werd gehaald als groot talent, maar blijkt dat toch niet te zijn. “Iets” is echt niet genoeg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 14 apr 2022, 10:58 Wat bedoel je met “hij draagt nog iets bij”? We kunnen toch met “iets” geen genoegen blijven nemen. Hij werd gehaald als groot talent, maar blijkt dat toch niet te zijn. “Iets” is echt niet genoeg.
Ja dit krijg je er dus van: de Rode Baron haalde mijn opmerking even volledig buiten de context omdat hij zelf vind dat Evjen per direct bij het schroot mag. Dat is alleen een andere discussie.

Het punt dat ik aanvoerde is dat Evjen minder fout doet dan bijvoorbeeld Sowah en dat de 'goede serie' wedstrijden behaald is met Evjen in het veld, waardoor dat toch ondanks het feit dat Evjen tekortschiet je sterkste formatie kan zijn voor de komende wedstrijden. Met Evjen op rechtsbuiten en Sugawara op rechtsback hebben we onze betere wedstrijden gespeeld dit seizoen. dat het over het algemeen armetierig is... tja.

Daartoe draag ik dus aan dat Evjen zolang hij niet in de duels raakt anders dan de andere jongens niet veel kwaads doet op het veld. (Zoals Sowah die een keer flipte en misschien wel rood had mogen hebben).

Dat is geen vetpot natuurlijk, maar dat is een andere discussie en maakt het des te nijpender dat Max voor een figuur als Sowah gekozen heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 14 apr 2022, 10:31 Nog even los dan van de geruchten over een eventuele transfer van Karlsson en Pavlidis, want in dat geval kan je de hele aanvalslinie moeten vernieuwen.

En Evjen kan en mag niet in deze plannen voorkomen. Hij laat het structureel niet zien, althans: wat er van hem verwacht mag worden.
Karlsson en Pavlidis liggen t/m 2025 vast. Zijn onze sterkste aanvallers, waar juist een elftal om heen gebouwd moet worden.
Zie niet zo snel, zeker met de gehanteerde AZ prijzen, dat ze vertrekken en in ogenschouw genomen wat de leegloop die dit seizoen allemaal heeft teweeg gebracht sluit ik een vertrek van die twee eigenlijk wel uit. Ik denk aan uitgaande transfers meer aan Wijndal, de Wit, Hatzidiakos en Evjen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik weet dat jullie inmiddels een hekel hebben aan Evjen, maar er is mij een leuke toevalligheid opgevallen. En aangezien mensen hier graag statistieken uit hun verband trekken :

Van de 26 wedstrijden waar Evjen dit seizoen minuten in gemaakt heeft, zijn er 6 verloren gegaan en van die 6 was maar 1 wedstrijd waarin Evjen 90 minuten gemaakt heeft en 1 waar hij een halve helft heeft gespeeld, de rest zat onder de 20 minuten speeltijd.

Aboukhal daarentegen heeft in 40 duels minuten gemaakt en daarvan zijn er 11 verloren gegaan. In 6 van die duels maakte Aboukhlal meer dan 45 minuten.

Nu ga ik voor de humor net zo kort door de bocht wezen als AZ 4 Life:

1. Met Evjen in het veld heeft AZ statistisch meer kans om te winnen dan met Aboukhlal.
2. Statistisch nemen de prestaties van AZ af naar mate Aboukhlal meer minuten krijgt.
3. Statistisch nemen de prestaties van AZ toe naar mate Evjen meer minuten in het veld staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Je bent nu inderdaad net zo kort door de bocht als AZ4Life.

Ik zou zeggen, gefeliciteerd. =D> :lol:

On: Ik zou het liefste Evjen op 10 zien (liever Reijnders), niet meer als rechtsbuiten en Suga of een jeugdspeler (Griffith, Taabouni mag ook, ondanks dat hij rechts is) op rechtsbuiten.

Aboukhlal nooit meer opstellen op de flank (überhaupt mogelijk nooit meer) en Sowah sowieso nooit meer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2022, 00:45 Je bent nu inderdaad net zo kort door de bocht als AZ4Life.

Ik zou zeggen, gefeliciteerd. =D> :lol:

On: Ik zou het liefste Evjen op 10 zien (liever Reijnders), niet meer als rechtsbuiten en Suga of een jeugdspeler (Griffith, Taabouni mag ook, ondanks dat hij rechts is) op rechtsbuiten.

Aboukhlal nooit meer opstellen op de flank (überhaupt mogelijk nooit meer) en Sowah sowieso nooit meer.
Er moest ergens een knipoog smiley tussen, maar de cijfers liegen niet! :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Hard gewerkt. Maar hoe de fuck kun je zo veel 1e aannames in 1 wedstrijd verkloten? Wel lekkere goal natuurlijk
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 08 mei 2022, 15:29 Hard gewerkt. Maar hoe de fuck kun je zo veel 1e aannames in 1 wedstrijd verkloten? Wel lekkere goal natuurlijk
We zien blijkbaar andere wedstrijden. Hele aardige pot gespeeld. Nog steeds soms onbegrijpelijk balverlies en veel tijd nodig maar voetballend een verademing ten opzichte van de alternatieven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eerlijk is eerlijk: hij heeft zeker een redelijke pot gespeeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 08 mei 2022, 15:58 We zien blijkbaar andere wedstrijden. Hele aardige pot gespeeld. Nog steeds soms onbegrijpelijk balverlies en veel tijd nodig maar voetballend een verademing ten opzichte van de alternatieven.
Dat is niet zo gek, want ik zat in het stadion terwijl jij met je nieuwe hond aan het wandelen was. Evjen heeft minimaal 10 ballen van z'n voet laten springen met balverlies tot gevolg. Wat niet wegneemt dat het beter is dan de alternatieven (maar dat zegt meer over de alternatieven dan over Evjen)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik zat ook in het stadion en ik vond het een verademing om Hakon Evjen op de rechterflank te zien rennen, buffelen, passen, medespelers helpen en een hele knappe goal te zien scoren!

Goed dat er af en toe iets fout gaat bij hem is duidelijk. Waarom is hem niet veel eerder en vaker een basisplaats gegund?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 08 mei 2022, 16:05 Dat is niet zo gek, want ik zat in het stadion terwijl jij met je nieuwe hond aan het wandelen was.
:lol:

Ik vond het in ieder geval een verademing om iemand te zien die voetballende oplossingen heeft
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 08 mei 2022, 16:32 :lol:

Ik vond het in ieder geval een verademing om iemand te zien die voetballende oplossingen heeft
Natuurlijk, 10x liever Evjen dan Soa, Abou of Yuki. Maar het blijft een keuze uit armoede, niet uit weelde
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 08 mei 2022, 16:32 :lol:

Ik vond het in ieder geval een verademing om iemand te zien die voetballende oplossingen heeft
Inderdaad! Precies ook wat je tegen ajax nodig had. Dat heeft de trainer goed gezien.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 08 mei 2022, 16:19 Ik zat ook in het stadion en ik vond het een verademing om Hakon Evjen op de rechterflank te zien rennen, buffelen, passen, medespelers helpen en een hele knappe goal te zien scoren!

Goed dat er af en toe iets fout gaat bij hem is duidelijk. Waarom is hem niet veel eerder en vaker een basisplaats gegund?
Go ahead uit vergeten? :lol: :lol:
Dat was een speciale wedstrijd voor onze Evjen.
Plaats reactie