Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 21 okt 2022, 09:39 Klopt het dat Pavlidis al op de training looptrainingen aan het doen is?
En daar is dan weer een Pavlidis-topic voor 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 21 okt 2022, 17:37 En daar is dan weer een Pavlidis-topic voor 😉
Laat ik het anders zeggen, ik verwacht hem volgens de bronnen eerder terug dan Evjen in de groepstraining. :wink:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 1_56664062

De Noor Hakon Evjen is weer inzetbaar voor AZ. Hij keert terug in de wedstrijdselectie voor de topwedstrijd tegen PSV van zaterdag.

Trainer Pascal Jansen zei vrijdagmiddag dat de Noor ongeveer een halfuur kan meedoen in Eindhoven. De buitenspeler raakte half september geblesseerd aan zijn enkel en speelde sindsdien niet.

Onder de lat kiest Jansen ’gewoon’ voor Hobie Verhulst. De doelman blunderde vorige week tegen RKC (3-1 verlies) opzichtig, maar hij behoudt zijn plek onder de lat.

Zoals deze krant eerder deze week al berichtte kan Jansen ook een beroep doen op Dani de Wit. De middenvelder werd vorige week voor twee wedstrijden geschorst door de tuchtcommissie, maar AZ gaat in beroep tegen die straf. Het gevolg is dat de schorsing vooralsnog wordt opgeschort, waardoor De Wit zaterdag tegen PSV toch kan spelen.

AZ, de nummer vijf van de ranglijst, heeft een achterstand van vier punten op koploper PSV. De wedstrijd in Eindhoven begint zaterdag om 21 uur. Het is de laatste competitiewedstrijd van AZ voordat de WK-onderbreking begint.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Goed dat Hakon weer terug is, geeft ook weer wat aanvallende opties. Want niet alleen Pavlidis werd gemist natuurlijk maar indirect deed het ook pijn dat Odgaard (in de spits) er alleen voor stond met Brederode en Yuki naast zich i.p.v. bijvoorbeeld een Evjen op rechts die het seizoen juist prima begon.

Snel verlengen met 1-2 jaar om dan echt de dragende kracht te worden (bijv. na vertrek Karlsson en/of Pavlidis) dat van hem werd verwacht als ''Noors talent van het jaar'' en vervanger van Stengs toentertijd want zonder verlenging moet je er van de zomer afscheid van nemen als je nog wat terug wilt verdienen van de EUR 2.5M uit 2020.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 13 nov 2022, 15:13 Goed dat Hakon weer terug is, geeft ook weer wat aanvallende opties. Want niet alleen Pavlidis werd gemist natuurlijk maar indirect deed het ook pijn dat Odgaard (in de spits) er alleen voor stond met Brederode en Yuki naast zich i.p.v. bijvoorbeeld een Evjen op rechts die het seizoen juist prima begon.

Snel verlengen met 1-2 jaar om dan echt de dragende kracht te worden (bijv. na vertrek Karlsson en/of Pavlidis) dat van hem werd verwacht als ''Noors talent van het jaar'' en vervanger van Stengs toentertijd want zonder verlenging moet je er van de zomer afscheid van nemen als je nog wat terug wilt verdienen van de EUR 2.5M uit 2020.
Hij ging inderdaad eindelijk de goede kant op, met een flinke dosis werklust/energie. Interessant te zien waar hij zou kunnen geraken (misschien nu nog niet een vaste basiskracht)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 13 nov 2022, 15:13 Goed dat Hakon weer terug is, geeft ook weer wat aanvallende opties. Want niet alleen Pavlidis werd gemist natuurlijk maar indirect deed het ook pijn dat Odgaard (in de spits) er alleen voor stond met Brederode en Yuki naast zich i.p.v. bijvoorbeeld een Evjen op rechts die het seizoen juist prima begon.

Snel verlengen met 1-2 jaar om dan echt de dragende kracht te worden (bijv. na vertrek Karlsson en/of Pavlidis) dat van hem werd verwacht als ''Noors talent van het jaar'' en vervanger van Stengs toentertijd want zonder verlenging moet je er van de zomer afscheid van nemen als je nog wat terug wilt verdienen van de EUR 2.5M uit 2020.
Met Odgaard voor zich is er voor Evjen niet echt een reden om te verlengen. Net als dat Evjen niet de loyaliteit richting AZ zal voelen nadat ze hem meerdere keer een verhuurbeurt hebben ontzegd. Ik denk dat Evjen bij een leuk aanbod graag eens verder wil kijken. Het eeuwige " maar volgend seizoen wordt je belangrijk" blijft niet opgaan. Vraag dat maar aan Druijf.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

MB80 schreef: 13 nov 2022, 15:13 Goed dat Hakon weer terug is, geeft ook weer wat aanvallende opties. Want niet alleen Pavlidis werd gemist natuurlijk maar indirect deed het ook pijn dat Odgaard (in de spits) er alleen voor stond met Brederode en Yuki naast zich i.p.v. bijvoorbeeld een Evjen op rechts die het seizoen juist prima begon.

Snel verlengen met 1-2 jaar om dan echt de dragende kracht te worden (bijv. na vertrek Karlsson en/of Pavlidis) dat van hem werd verwacht als ''Noors talent van het jaar'' en vervanger van Stengs toentertijd want zonder verlenging moet je er van de zomer afscheid van nemen als je nog wat terug wilt verdienen van de EUR 2.5M uit 2020.
Op basis van 4 redelijke wedstrijden geloof je nu dat hij volgend seizoen een dragende kracht kan worden? Dat wishfull thinking bij deze jongen houdt blijkbaar niet op.

4 redelijke wedstrijden, niks geweldigs.. gewoon redelijk. Totaal geen aanleiding voor bovenstaand verhaal. Daarnaast heeft ZuivelDuivel ook nog een sterk punt
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Volgens sociale media is hij weg.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Heel bijzonder dit. Jarenlang mag hij niet weg, en nu heb je hem hard nodig nu je op 3 fronten nog alle kans maakt en dan vertrekt hij. Was juist een beetje de man in vorm ook laatste weken.

Of zou AZ iemand anders op het oog hebben? Dat zou de enige goede reden zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

‘81 schreef: 16 jan 2023, 22:19 Volgens sociale media is hij weg.
Help me even. Ik google me gek maar vind niks van Evjen-nieuws.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

‘81 schreef: 16 jan 2023, 22:19 Volgens sociale media is hij weg.
iets gedetailleerder aub. Club? transfersom?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... l-broendby

Vertaalresultaat:
VG leert: Håkon Evjen op weg naar Brøndby
De Noorse middenvelder Håkon Evjen (22) staat op het punt het Nederlands te verruilen voor Deens voetbal.
Gebruikersavatar
tarik azaz
Dagjesmens
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2007, 08:30

Mwah. De bron zou het Noorse TV2 Sport zijn. Als ik hun twitter account doorzoek vind ik niets. Op hun website staat een vaag artikeltje zonder enig detail, behalve dat het Brøndby is.

Ik vind dat erg onwaarschijnlijk. Je komt steeds beter uit de verf bij een club in de Nederlandse top, waar je op meerdere posities inzetbaar bent, je kunt daarmee nog 3 prijzen pakken en dan verkas je midden in het seizoen naar de nummer 10 van Denemarken?
De mooiste AZ-aanvallen van 2008/2009 EN 1980/1981 op een rij: http://www.youtube.com/user/tarikazaz
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kan me niet voorstellen dat ze hem nu laten gaan. En kan me ook niet voorstellen dat hij naar de Deense middenmoot zou willen nu AZ nog op 3 fronten meedoet. Dit type speler is nu hard nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 17 jan 2023, 06:45 Dit type speler is nu hard nodig.
Wellicht vanuit de speler. Hij is natuurlijk al meerdere jaren 12e/13e man. Nooit heel veel speeltijd.
En 'hard nodig'? Hij is nuttig, maar veel meer (nog) niet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zou het behoorlijk typisch vinden, dus zal wel rond komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Als deze transfer ruimte maakt voor een extra rechtsback en echte rechterspits hoor je mij niet klagen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 07:27 Als deze transfer ruimte maakt voor een extra rechtsback en echte rechterspits hoor je mij niet klagen.
Ik denk als hij vertrekt dat er geen aanvallende speler bij komt, Lahdo speelt nu al meer en deel rechtsbuiten en Mihailovic kan aanvallend middenveld spelen dus beide posities van Evjen zijn op de bank al ingevuld.

Zou het trouwens wel jammer ideale 12e/13e man maar ik kan hem wel begrijpen dat hij vaker wil spelen en vooral ergens in de basis.
Laatst gewijzigd door Elmpie. op 17 jan 2023, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klei. schreef: 17 jan 2023, 10:22 Ik denk als hij vertrekt dat er geen aanvallende speler bij komt, Lahdo speelt nu al meer en deel rechtsbuiten en Mihailovic kan aanvallend middenveld spelen dus beide posities van Evjen zijn op de bank al ingevuld.

Zou het trouwens wel jammer vinden ideale 12e/13e man maar ik kan hem wel begrijpen dat hij vaker wil spelen en vooral ergens in de basis.
Ja en als Odgaard geblesseerd is, spelen ze weer met Yuki op rechts. Zo goed vinden ze Lahdo....
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2023, 10:28 Ja en als Odgaard geblesseerd is, spelen ze weer met Yuki op rechts. Zo goed vinden ze Lahdo....
Heb je ook gelijk in, mochten ze dat opnieuw doen bij een blessure dan snap ik niet dat je Lahdo hebt gehaald.
Vind hem altijd wel goed spelen als die mag invallen.
Plaats reactie