Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 13 jul 2021, 09:23 Ik ben het ermee eens dat Evjen het in de voorbereiding nog niet laat zien. Maar aan de andere kant zijn er spelers die lange tijd slechter hebben gepresteerd dan de wedstrijden die we van Evjen bij AZ hebben gezien. Zo heeft Evjen afgelopen seizoen bij Jong AZ een paar uitstekende wedstrijden gespeeld en in het 1e in ieder geval 1 goede wedstrijd. Veel meer speeltijd heeft hij ook niet gehad, want na die goede wedstrijd zat hij meteen weer permanent op de bank.

Ondertussen is wel duidelijk dat Evjen een miskoop is van Max. Niet zozeer omdat Evjen het niet zou kunnen (ben er nog steeds van overtuigd dat hij met eerlijke concurrentie of bij een andere club het wel zou laten zien), maar wat heeft het voor nut een speler voor circa 2,5 miljoen te halen, als je die bijna geen minuut speeltijd geeft. Verhuren of verkopen is de beste optie.
Wat ik interessanter vind: hoe komt het dat hij zo enorm wisselvallig is? Ik kan me inderdaad ook een paar wedstrijden van Jong herinneren dat hij er met kop en schouders bovenuit stak, samen met Reijnders en Taabouni. En dat is meerdere keren zo geweest. Of was dan de rest van Jong gewoon zo slecht, en de tegenstander ook?
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 13 jul 2021, 09:54 Wat ik interessanter vind: hoe komt het dat hij zo enorm wisselvallig is? Ik kan me inderdaad ook een paar wedstrijden van Jong herinneren dat hij er met kop en schouders bovenuit stak, samen met Reijnders en Taabouni. En dat is meerdere keren zo geweest. Of was dan de rest van Jong gewoon zo slecht, en de tegenstander ook?
Het beste voorbeeld is de wedstrijd tegen de Graafschap. Evjen, Reijnders en Taabouni speelden daarin extreem goed. De Graafschap stond toen nog bovenaan ook. Dat was dus zeker niet omdat de tegenstander zo slecht was (al hadden ze niet hun beste dag).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ben_Side schreef: 13 jul 2021, 10:18 Contract loopt tot 2024. Het beste een seizoen verhuren binnen de eredivisie. Heracles, Sparta, Heerenveen, dat soort clubs. Niet een club die zich totaal ingraaft en enkel vanuit de omschakeling toeslaat, want dan weet je nog niets.
Heerenveen zou een hele mooi club zijn voor hem. Die doen het meestal ook wel goed met Scandinavisch aanvallend ingestelde spelers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 13 jul 2021, 10:27 Heerenveen zou een hele mooi club zijn voor hem. Die doen het meestal ook wel goed met Scandinavisch aanvallend ingestelde spelers.
En je kan het nooit slechter doen dan van Bergen :lol: :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 13 jul 2021, 10:27 Heerenveen zou een hele mooi club zijn voor hem. Die doen het meestal ook wel goed met Scandinavisch aanvallend ingestelde spelers.
Hmm maar hij heeft ook het risico daar een volgende Dennis Johnsen te worden.
Het zou kunnen als van Bergen vertrekt, maar wie is voor van Bergen in de markt dan? Met Van Bergen en Nygren hebben ze toch twee spelers waar ze op de lange termijn iets mee wilden in Heerenveen. Daarnaast zit Heerenveen ruim in de middenvelders.
Ik zou vooral naar een team kijken dat hem echt direct goed kan gebruiken.

Ik stelde NEC voor omdat als Tavsan daar vertrekt(veel waarschijnlijker) ze alleen nog Okita over hebben, nou als hij die niet eruit gespeeld krijgt dan kan hij gelijk met voetbalpensioen. Die hebben in Beekman ook eigenlijk maar 1 aanvallende middenvelder op het moment dus ook daar zou hij nog een kans kunnen krijgen.

Bij Willem II zou hij op dit moment afhankelijk van de ontwikkeling omtrent Nunnely ook een goede kans maken, daarachter zit best een gat.

Bij Sparta liggen ook nog kansen want die hebben alleen Van Crooy en Smeets voor de posities, maar Sparta heeft mogelijk nog jeugd erachter zitten die de voorkeur zou krijgen.

Bij Groningen zou hij moeten concurreren met Ngonge... en Robben :lol: nu kun je aannemen dat Robben ieder moment geblesseerd kan raken of weer gaat stoppen en daar kan hij nog best wat leren , maar neem eigenlijk aan dat die een koopoptie zouden willen en Ngonge is ook elders inzetbaar dus daar is meer ruimte dan er op het eerste gezicht lijkt te zijn.

Clubs als Twente, Go Ahead, RKC, PEC Zwolle, Fortuna Sittard, Heracles, Heerenveen zitten eigenlijk al met een dubbele of driedubbele bezetting zowel op rechtsbuiten als aanvallende middenvelders. Vaak ook nog met eigen jongens uit de jeugd erachter. Dan zou hij al echt met speelgaranties binnen moeten komen en wie begint daar aan als ze al drie rechtsbuitens hebben lopen?
Clubs als Vitesse en Utrecht moet je niet eens willen overwegen tenzij je ze bewust klein wilt houden door ze afhankelijk te beginnen maken van AZ huurlingen anders zijn dat naast Feyenoord je naaste concurrenten/achtervolgers.

Dus het is of hem voor de leeuwen gooien in het eerste of hem onderbrengen bij een van de 4 genoemde clubs.
Dan lijkt dat tweede mij toch gezien zijn ontwikkeling wat meer voor de hand te liggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 13 jul 2021, 11:54 Dus het is of hem voor de leeuwen gooien in het eerste of hem onderbrengen bij een van de 4 genoemde clubs.
Dan lijkt dat tweede mij toch gezien zijn ontwikkeling wat meer voor de hand te liggen.
Zolang Stengs niet vertrekt, krijgt hij toch geen kans bij AZ, dus of ergens op huurbasis (bij de genoemde clubs) of verkopen. Maar er is geen club die nu nog het transferbedrag voor hem neerlegt dat hij gekost heeft (of wat daarbij in de buurt komt), dus zal wel verhuren worden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 13 jul 2021, 12:03 Zolang Stengs niet vertrekt, krijgt hij toch geen kans bij AZ, dus of ergens op huurbasis (bij de genoemde clubs) of verkopen. Maar er is geen club die nu nog het transferbedrag voor hem neerlegt dat hij gekost heeft (of wat daarbij in de buurt komt), dus zal wel verhuren worden.
Verkopen hoeft ook nog niet, hij is 'maar' 21. Zeker met het nieuwe verdienmodel van AZ kan verhuren altijd nog iets opleveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bjorkan zijn blessure lijkt toch behoorlijk mee te vallen. De CL pot deze week komt nog te vroeg, maar traint wel alweer individueel mee.

Zou een halfjaartje terugsturen naar Bodo en dat betrekken in een deal met een van de toppers daar geen optie zijn? Al zou speeltijd in de eredivisie natuurlijk waardevoller zijn.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 13 jul 2021, 12:12 Bjorkan zijn blessure lijkt toch behoorlijk mee te vallen. De CL pot deze week komt nog te vroeg, maar traint wel alweer individueel mee.

Zou een halfjaartje terugsturen naar Bodo en dat betrekken in een deal met een van de toppers daar geen optie zijn? Al zou speeltijd in de eredivisie natuurlijk waardevoller zijn.
Weer terug naar Noorwegen is voor Evjen geen goede optie. Beste is als hij in de eredivisie komt te spelen bij een aanvallend ingesteld team. Ik heb er weleens aan gedacht dat het voor een paar andere spelers een goede ervaring zou zijn om bij een club als Bodo Glimt te spelen in de Noorse competitie. Voor iemand als Taabouni zou dat een leerzame ervaring kunnen zijn. Maar ook voor hem geldt dat hij aan een club in de eredivisie verhuurd zou kunnen worden.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Evjen kan beter verkocht worden. Verhuren heeft denk ik niet heel veel zin. Hij heeft amper wedstrijd ritme en weinig zelfvertrouwen. Ga dan maar eens een basisplaats veroveren. Bij gelijke kwaliteiten is de kans groot dat de hurende club de voorkeur geeft aan de eigen speler. En nog een jaar op de bank is funest voor Evjen. Ik vind het wel vreemd dat AZ miljoenen betaald voor een speler als Evjen en daarna aan zijn lot overlaat. De keren dat hij meespeelde maakte hij geen verpletterende indruk maar liet zeker niet minder zien dan pak hem beet Aboukhlal. Toch krijgt deze jongen amper kansen en de ander heeft eindeloos krediet. Stengs solliciteerde afgelopen seizoen meermaals naar een plek op de bank maar bleef steeds staan. Daar wordt je als concurrent moedeloos van. Deze jongen heeft nooit vertrouwen gekregen en er is nooit een plan voor deze jongen geweest. Ontzettende zonde voor hem en ook geen sterk optreden van de trainers en technisch directeur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hetzelfde zie je ook met Hauge. Heeft natuurlijk wel meer gespeeld dan Evjen, maar de laatste maanden sporadisch. Daarom zal het na één seizoen AC Milan alweer voorbij zijn voor hem.

Zulke spelers moeten elke wedstrijd spelen..
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 13 jul 2021, 15:26 Hetzelfde zie je ook met Hauge. Heeft natuurlijk wel meer gespeeld dan Evjen, maar de laatste maanden sporadisch. Daarom zal het na één seizoen AC Milan alweer voorbij zijn voor hem.

Zulke spelers moeten elke wedstrijd spelen..
Hauge heeft tenminste nog wel kansen gehad. Wel te weinig (ook volgens veel AC Milan fans, die hem graag bij AC Milan zien blijven), maar hij heeft wel aardig wat speeltijd gehad voor een nieuwe jonge speler bij een grote club. Evjen daarentegen bijna helemaal niets.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Evjen staat in een lijstje op de website van fourfourtwo als mogelijke vervanger voor Leicester. Maar heel betrouwbaar is het niet - aangezien Calvin Stengs als PSV-er genoemd wordt. :D

https://www.fourfourtwo.com/features/pr ... fer-window
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 14 jul 2021, 09:59 Evjen staat in een lijstje op de website van fourfourtwo als mogelijke vervanger voor Leicester. Maar heel betrouwbaar is het niet - aangezien Calvin Stengs als PSV-er genoemd wordt. :D

https://www.fourfourtwo.com/features/pr ... fer-window
Dat is wel de laatste plek waar hij heen moet. Daar beland hij 100% zeker weer op de bank. Voor de Engelse competitie zal hij toch eerst wat meer power moeten krijgen.

Maar als Stengs wel vertrekt krijgt hij bij AZ misschien wel eindelijk de kans.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 jul 2021, 17:22 Ik denk juist van wel. Hij maakt tot nu toe in elke oefenwedstrijd veel minuten op zijn geliefde plek, dus de staf gaat het zeker met hem aandurven.
Dat denk ik ook. En er wordt natuurlijk niet voor niets geen vervanger voor Stengs gehaald.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

En laten we eerlijk zijn, hij speelt aardig. Wat ik alleen wel een vereiste vind is dat hij flink aan de krachttraining gaat. Tuurlijk, het is een technische lichtvoetige speler en die zijn wel eens vaker fysiek zwak, maar bij hem heb ik het gevoel dat als je blaast, hij omvalt.
Laatst gewijzigd door timdadum op 22 jul 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Underwhelming is voorlopig de beste beschrijving. Hij kan het denk ik wel, maar hij moet wel heel snel het goeie standje zien te vinden, omdat de deur richting uitgang volgens mij al op een kier staat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

timdadum schreef: 22 jul 2021, 21:23 En laten we eerlijk zijn, hij speelt aardig. Wat ik alleen wel een vereiste vind is dat hij flink aan de krachttraining. Tuurlijk, het is een technische lichtvoetige speler en die zijn wel eens vaker fysiek zwak, maar bij hem heb ik het gevoel dat als je blaast, hij omvalt.
Hij is al anderhalf jaar bij AZ en ze zullen hem echt vaak zat het krachthonk ingestuurd hebben, maar ik denk niet dat zijn lichaam zich leent om makkelijk heel veel spiermassa aan te maken, hij gaat nooit hetzelfde postuur als een Madueke halen.
Ook vind ik het niet echt een heel groot probleem, aanvallend moet hij gewoon zorgen dat hij door goeie aannames en kort draaien acties vooruit kan maken. Dat zal met meer spiermassa eerder moeilijker gaan verwacht ik.
Verdedigend vind ik hem ook wel fel genoeg dat hij nog wel eens een bal verovert. Dus daarin is het ook niet echt een probleem. Een luchtduel winnen deed Stengs ook niet, dus dat maakt ook geen verschil.
Het belangrijkste is denk ik dat er wat meer urgentie in zijn spel komt. Sneller de bal naar voren of sneller een actie maken. Soms neemt hij meer tijd dan hij eigenlijk nodig heeft en dan speelt hij uiteindelijk weer een balletje terug. Hopen dat hij toch zijn belofte in kan lossen, deze voorbereiding is het wel zijn grootste kans die hij gaat krijgen nog bij AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 22 jul 2021, 22:17 Hij is al anderhalf jaar bij AZ en ze zullen hem echt vaak zat het krachthonk ingestuurd hebben, maar ik denk niet dat zijn lichaam zich leent om makkelijk heel veel spiermassa aan te maken, hij gaat nooit hetzelfde postuur als een Madueke halen.
Ook vind ik het niet echt een heel groot probleem, aanvallend moet hij gewoon zorgen dat hij door goeie aannames en kort draaien acties vooruit kan maken. Dat zal met meer spiermassa eerder moeilijker gaan verwacht ik.
Verdedigend vind ik hem ook wel fel genoeg dat hij nog wel eens een bal verovert. Dus daarin is het ook niet echt een probleem. Een luchtduel winnen deed Stengs ook niet, dus dat maakt ook geen verschil.
Het belangrijkste is denk ik dat er wat meer urgentie in zijn spel komt. Sneller de bal naar voren of sneller een actie maken. Soms neemt hij meer tijd dan hij eigenlijk nodig heeft en dan speelt hij uiteindelijk weer een balletje terug. Hopen dat hij toch zijn belofte in kan lossen, deze voorbereiding is het wel zijn grootste kans die hij gaat krijgen nog bij AZ.
Iets te vaak balletje terug hou ik ook niet van, maar is nog altijd beter dsn het vele balverlies bij Stengs. Wat bij Evjen beter moet is dat hij vaker mensen moet wegsteken richting doel tegenstander, wat Stengs zo mooi kan. Evjen kan het ook maar het is volgens mij vooral een kwestie van gebrek aan zelfvertrouwen dat hij het nu niet doet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 23 jul 2021, 06:48 Iets te vaak balletje terug hou ik ook niet van, maar is nog altijd beter dsn het vele balverlies bij Stengs. Wat bij Evjen beter moet is dat hij vaker mensen moet wegsteken richting doel tegenstander, wat Stengs zo mooi kan. Evjen kan het ook maar het is volgens mij vooral een kwestie van gebrek aan zelfvertrouwen dat hij het nu niet doet.
Dat is zeker niet beter want als je niet durft risico's te nemen ben je ook niet geschikt voor AZ. Het is allebei niet goed.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie