Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Daarbij weten we ook dat Stengs gewoon enorm belangrijk is voor dit elftal en dat het bijna stuitend is dat hij in alle aanvallen een rol speelt danwel bij hem beginnen.

Het is niet voor niks dat zijn medespelers hem telkens zoeken. Er gaat genoeg fout, maar die fouten mag hij ook maken vanuit zijn rol omdat de beloning als het wel lukt enorm hoog is in de vorm van een doelpunt/assist/voorassist. Verder hebben de mannen hierboven gewoon gelijk in dat Evjen niet capabel wordt geacht voor meer minuten door 2 trainers en hun staff op het moment maar niet in het profiel past om te verhuren. En zelfs een Aboukhlal meer kansen heeft gekregen zegt ook veel, al lijkt het alsof hij de laatste tijd steeds minder mag invallen gelukkig. :)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 14 apr 2021, 11:15 Daarbij weten we ook dat Stengs gewoon enorm belangrijk is voor dit elftal en dat het bijna stuitend is dat hij in alle aanvallen een rol speelt danwel bij hem beginnen.

Het is niet voor niks dat zijn medespelers hem telkens zoeken. Er gaat genoeg fout, maar die fouten mag hij ook maken vanuit zijn rol omdat de beloning als het wel lukt enorm hoog is in de vorm van een doelpunt/assist/voorassist. Verder hebben de mannen hierboven gewoon gelijk in dat Evjen niet capabel wordt geacht voor meer minuten door 2 trainers en hun staff op het moment maar niet in het profiel past om te verhuren. En zelfs een Aboukhlal meer kansen heeft gekregen zegt ook veel, al lijkt het alsof hij de laatste tijd steeds minder mag invallen gelukkig. :)
Agree to disagree. Stengs krijgt inderdaad heel erg vaak de bal, het rendement daaruit is denk ik het laagst van iedereen in het elftal. Karlsson aan de andere kant hoeft de bal niet 9x te verspelen om 1x rendement te halen. Het meeste balverlies komt helemaal niet uit risicovolle passes of gewaagde acties. (Maar dit hoort verder in het Stengs Topic)

De kern van de hele Evjen discussie is denk ik dat iedereen hem getalenteerd vindt en hoopt dat hij het gaat halen.
Het onbegrip zit hem er vooral in dat iemand die slecht speelt nooit gewisseld mag worden, en daarom het lijkt alsof Evjen geen eerlijke kans krijgt.
Maar inderdaad Evjen speelt niet zo goed dat hij echt iets afdwingt (al was die pot tegen VVV minstens reden voor wat invalbeurtjes), en de trainers zullen niet helemaal labiel zijn als ze het niet in hem zien zitten.
Hopelijk heeft AZ voor volgend seizoen een goed plan voor zijn ontwikkeling, of dat nou bij AZ is of niet.
Hij lijkt het in ieder geval goed te kunnen vinden met de scandinavische boys, wat goed is voor zijn teamgevoel.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 14 apr 2021, 11:00 Er zijn heel veel supporters die vinden dat Stengs vaker/eerder gewisseld moet worden, daar hoef je niet aan te twijfelen. Of die supporters dan ook gelijk hebben is een tweede. Want niemand kent de argumenten van de trainer, die worden verzonnen. Zo lang je die argumenten niet goed kent kan je ook niet goed oordelen of een trainer gelijk heeft.

Ik vind het zelf een heel valide idee dat de trainers de vervanging nog minder vinden. Maar ook dit zal niemand zeker weten. Ik weet alleen dat de resultaten goed zijn. Dat zijn feiten. Dit soort discussies, gebaseerd op meningen, vind ik dan verder minder interessant.
Ook ik ben van mening dat hij wat vaker gewisseld mag worden. Dat is de discussie ook niet.

Normaal gesproken stelt de trainer de beste spelers op of in ieder geval het beste team. Als een speler dan niet speelt zal die niet goed genoeg of niet beter zijn dan zijn mede-spelers. Er is geen enkele aanleiding (m.b.t. Evjen) om te denken/suggereren dat er een andere reden voor zijn gebrek aan speelminuten is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 14 apr 2021, 14:58 Ook ik ben van mening dat hij wat vaker gewisseld mag worden. Dat is de discussie ook niet.

Normaal gesproken stelt de trainer de beste spelers op of in ieder geval het beste team. Als een speler dan niet speelt zal die niet goed genoeg of niet beter zijn dan zijn mede-spelers. Er is geen enkele aanleiding (m.b.t. Evjen) om te denken/suggereren dat er een andere reden voor zijn gebrek aan speelminuten is.
"normaal gesproken"' ja dat klopt. Alleen zijn daar wel vaker uitzonderingen op (zie o.a. Celso Ortiz, bij Verbeek geen speeltijd, bij Advocaat meteen in de basis en speelde ontzettend goed). Gudmundsson heeft ook heel lang geen kans gehad, maar opeens is hij wel basisspeler en speelt AZ beter aanvallend voetbal door hem.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 14 apr 2021, 23:15 "normaal gesproken"' ja dat klopt. Alleen zijn daar wel vaker uitzonderingen op (zie o.a. Celso Ortiz, bij Verbeek geen speeltijd, bij Advocaat meteen in de basis en speelde ontzettend goed). Gudmundsson heeft ook heel lang geen kans gehad, maar opeens is hij wel basisspeler en speelt AZ beter aanvallend voetbal door hem.
Vond jij hem vandaag tegen NEC solliciteren naar een plekje in het eerste?
Want hij moet het de trainers wel moeilijk maken door juist in dit soort wedstrijden bij Jong de technische staf aan het denken te zetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 16 apr 2021, 17:56 Vond jij hem vandaag tegen NEC solliciteren naar een plekje in het eerste?
Want hij moet het de trainers wel moeilijk maken door juist in dit soort wedstrijden bij Jong de technische staf aan het denken te zetten.
Hij speelde grotendeels als middenvelder (beetje de Midtsjo rol) trouwens, en niet als rechtsbuiten. Deed het niet onaardig.
Maar Goudmijn en Reijnders vielen mij meer op dan Hakon vandaag.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 16 apr 2021, 18:00 Hij speelde grotendeels als middenvelder (beetje de Midtsjo rol) trouwens, en niet als rechtsbuiten. Deed het niet onaardig.
Maar Goudmijn en Reijnders vielen mij meer op dan Hakon vandaag.
Die Goudmijn moet ik zeggen, speelt al een tijd behoorlijk sterk. Hier kijken trainers dan ook naar.
Evjen heeft het in eigen hand door zich juist in dergelijke wedstrijden te profileren maar het komt er helaas (tot op heden) niet uit.
Op de positie waar hij vandaag speelde heeft hij juist schitterende potten bij Bodø/Glimt gespeeld, maar helaas is AZ geen Bodø/Glimt voor Evjen.
Vooralsnog zie ik in jongens als Reijnders en Goudmijn meer perspectieven, maar een echte vervanger mocht Stengs een keer een transfer maken, die het wekelijks moet gaan doen hebben we niet in onze gelederen en zal moeten worden aangetrokken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 16 apr 2021, 18:06 Die Goudmijn moet ik zeggen, speelt al een tijd behoorlijk sterk. Hier kijken trainers dan ook naar.
Evjen heeft het in eigen hand door zich juist in dergelijke wedstrijden te profileren maar het komt er helaas (tot op heden) niet uit.
Op de positie waar hij vandaag speelde heeft hij juist schitterende potten bij Bodø/Glimt gespeeld, maar helaas is AZ geen Bodø/Glimt voor Evjen.
Vooralsnog zie ik in jongens als Reijnders en Goudmijn meer perspectieven, maar een echte vervanger mocht Stengs een keer een transfer maken, die het wekelijks moet gaan doen hebben we niet in onze gelederen en zal moeten worden aangetrokken.
In Noorwegen speelde hij in een 4-4-2 op de rechterzijflank. Stengs is ook geen klassieke rechterspits en laat zich vaak ietwat zakken zodat ie tussen de linies komt. Ik denk dat daar ook de kracht ligt van Evjen. Maar bij Jong AZ wordt ie veelal als rechtermiddenvelder neer gezet. Vreemd want als Stengs mocht vertrekken moet hij toch in eerste instantie als zijn opvolger worden gezien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 16 apr 2021, 18:06 Die Goudmijn moet ik zeggen, speelt al een tijd behoorlijk sterk. Hier kijken trainers dan ook naar.
Evjen heeft het in eigen hand door zich juist in dergelijke wedstrijden te profileren maar het komt er helaas (tot op heden) niet uit.
Op de positie waar hij vandaag speelde heeft hij juist schitterende potten bij Bodø/Glimt gespeeld, maar helaas is AZ geen Bodø/Glimt voor Evjen.
Vooralsnog zie ik in jongens als Reijnders en Goudmijn meer perspectieven, maar een echte vervanger mocht Stengs een keer een transfer maken, die het wekelijks moet gaan doen hebben we niet in onze gelederen en zal moeten worden aangetrokken.
Evjen had een paar goede acties, maar was ook een deel onzichtbaar. Het probleem is wel dat hij gemiddeld om de 3 weken een wedstrijd mag spelen en steeds weer op een andere plek. Vandaag stond hij trouwens niet op een plek waar hij bij Bodo glimt vaak speelde. Je zult dat zodra Stengs verkocht is Evjen het wel waar gaat maken als hij de kans krijgt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 16 apr 2021, 18:43 Vandaag stond hij trouwens niet op een plek waar hij bij Bodo glimt vaak speelde. Je zult dat zodra Stengs verkocht is Evjen het wel waar gaat maken als hij de kans krijgt.
Ik help het je hopen, maar ik zie de aanwijzingen niet:
Speelt veelal niet in de wedstrijden van jong op de positie van Stengs en als hij dan binnen AZ voorbestemd is om de opvolger ervan te worden, verwacht je toch echt dat hij dan ook juist op die positie wordt klaargestoomd.
Verder is hij niet, als dan eens sporadisch rechtsvoorin een andere speler wordt gezet, automatisch de eerst aangewezene die daar dan speelt.
Waarop baseer jij dan op wat we bij AZ in die twee seizoenen hebben gezien (en dan niet terug kijken hoe hij bij Bodo heeft gefunctioneerd, dat doen ze bij Jahanbakshs die hier de absolute smaakmaker was bij Brighton ook niet) dat hij nog als de aangewezen speler wordt gezien om Stengs op te volgen? Ik krijg meer de indruk dat men binnen AZ zijn ontwikkeling te traag vind gaan en vooralsnog te licht wordt bevonden. Nogmaals wij als supporters staan er te ver van af om er een echt oordeel over te geven, maar zo lijkt het wel als je de twee seizoenen bekijkt die hij nu aanwezig is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 17 apr 2021, 08:41 Ik help het je hopen, maar ik zie de aanwijzingen niet:
Speelt veelal niet in de wedstrijden van jong op de positie van Stengs en als hij dan binnen AZ voorbestemd is om de opvolger ervan te worden, verwacht je toch echt dat hij dan ook juist op die positie wordt klaargestoomd.
Verder is hij niet, als dan eens sporadisch rechtsvoorin een andere speler wordt gezet, automatisch de eerst aangewezene die daar dan speelt.
Waarop baseer jij dan op wat we bij AZ in die twee seizoenen hebben gezien (en dan niet terug kijken hoe hij bij Bodo heeft gefunctioneerd, dat doen ze bij Jahanbakshs bij Brighton ook niet) dat hij nog als de aangewezen speler wordt gezien om Stengs op te volgen? Ik krijg meer de indruk dat men binnen AZ zijn ontwikkeling te traag vind gaan en vooralsnog te licht wordt bevonden. Nogmaals wij als supporters staan er te ver van af om er een echt oordeel over te geven, maar zo lijkt het wel als je de twee seizoenen bekijkt dat hij nu aanwezig is.
Ik maak mijn eigen afweging en ik bepaal zelf of ik daarbij terugkijk op wat ik bij Bodo Glimt heb gezien. Dat ze het bij Brighton niet doen, is aan hun. Op basis wat ik van hem in het verleden heb gezien, weet ik zeker dat het een prima speler is. Ook in een paar wedstrijden bij AZ heeft hij het laten zien. Een paar andere wedstrijden bij AZ heeft hij het niet laten zien. Maar daarmee is hij nog altijd constanter (in positieve zin) dan ene Stengs. Daarnaast zie ik bij Evjen ook meer werk- en duellust om het te maken. Zolang Stengs en Boadu net zoveel (of zelfs meer) kansen krijgen (wanprestaties leveren) als Dos Santos, vind ik dat andere spelers ook die kans moeten krijgen om langere tijd een basisplaats te krijgen. Geldt niet alleen voor Evjen, maar voor alle talentvolle jeugdspelers die het in de jeugd of in Jong AZ hebben laten zien goed te kunnen voetballen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 17 apr 2021, 09:02 Ik maak mijn eigen afweging en ik bepaal zelf of ik daarbij terugkijk op wat ik bij Bodo Glimt heb gezien. Dat ze het bij Brighton niet doen, is aan hun. Op basis wat ik van hem in het verleden heb gezien, weet ik zeker dat het een prima speler is.
Ik kijk vooral naar de twee seizoenen dat hij 'hier' aanwezig is en niet naar het verleden bij een andere club. Welke oorzaken er ook aan ten grondslag liggen weet ik niet, maar om nu blijk te geven dat Evjen even zomaar bij een vertrek van Stengs hier een basisspeler gaat zijn, zie ik nergens aan af.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 17 apr 2021, 09:13 Ik kijk vooral naar de twee seizoenen dat hij 'hier' aanwezig is en niet naar het verleden bij een andere club. Welke oorzaken er ook aan ten grondslag liggen weet ik niet, maar om nu blijk te geven dat Evjen even zomaar bij een vertrek van Stengs hier een basisspeler gaat zijn, zie ik nergens aan af.
Stengs speelt minstens 8 van de 10 wedstrijden dramatisch. Die wedstrijden zie ik Evjen sowieso beter spelen dan Stengs. De wedstrijden waarin Stengs dan wel top speelt, verwacht ik dat Evjen het ook kan op basis van zijn wedstrijden in het verleden bij Bodo Glimt, 1 van zijn 1e wedstrijden toen hij net bij AZ speelde, zijn wedstrijd tegen De Graafschap en nog een wedstrijd in Jong AZ waarin hij ook weergaloze dingen liet zien en zijn wedstrijd tegen VVV in het 1e van AZ. Kortom ik heb er alle vertrouwen in, maar een echte beoordeling kun je pas maken als hij een reeks aan basisplaatsen (op een vaste plaats) heeft in het 1e.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 17 apr 2021, 09:25 maar een echte beoordeling kun je pas maken als hij een reeks aan basisplaatsen (op een vaste plaats) heeft in het 1e.
Daar ben ik het met je eens. Echter ik zie hem nog niet 1, 2, 3, een reeks aan basisplaatsen maken.
Als Stengs morgen zijn grote teen breekt zie ik eerder dat Jansen rechts voorin de Wit de resterende wedstrijden laat afmaken dan dat hij het met Evjen gaat doen.
Het vertrouwen in hem is er op een of andere manier niet echt, binnen de technische staf.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 17 apr 2021, 09:39 Daar ben ik het met je eens. Echter ik zie hem nog niet 1, 2, 3, een reeks aan basisplaatsen maken.
Als Stengs morgen zijn grote teen breekt zie ik eerder dat Jansen rechts voorin de Wit de resterende wedstrijden laat afmaken dan dat hij het met Evjen gaat doen.
Het vertrouwen in hem is er op een of andere manier niet echt, binnen de technische staf.
Dat is dan een fout van die technische staf, want tegen VVV speelde hij een goede wedstrijd. Beter dan Stengs meestal speelt. Er is objectief gezien geen enkele reden om hem na die wedstrijd niet meer speeltijd te geven.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

NEC is hard op zoek naar spelers.
Is het niet een idee dat een jongen als Evjen bij zo'n ploeg op herkansing gaat om zich in het eerste te laten zien en aan voldoende speeltijd te komen?

Zelf hoop ik dat als deze jongen noodgedwongen in de basis moet hij best kan gaan aanhaken nog, maar hij moet wel echt beginnen te spelen ergens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 12 jul 2021, 19:03 NEC is hard op zoek naar spelers.
Is het niet een idee dat een jongen als Evjen bij zo'n ploeg op herkansing gaat om zich in het eerste te laten zien en aan voldoende speeltijd te komen?
Herkansing suggereert dat hij een kans heeft gehad. Ik hoop dat hij gewoon blijft en dat Stengs vertrekt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ben_Side schreef: 13 jul 2021, 08:47 Laten we eerlijk zijn, we hebben de Evjen van Bodø/Glimt nog voor ogen, maar dat was een andere club in een ander land.
Als hij hier anoniem vanuit onze jeugd bij jong had gezeten en af en toe mocht doorschuiven naar het eerste zoals een Goudmijn en Oosting, waren we het er veelal allemaal over eens dat zo'n jongen eerst eens stappen moet maken bij een andere club op eredivisie niveau. Ook in de voorbereiding maakt deze jongen nou niet de indruk dat hij het Jansen moeilijk maakt, er mag toch wel ietsje meer power in zijn spel komen te liggen. Het is allemaal te voorzichtig en wellicht kan hij die schroom bij een club als Heracles of dergelijke van zich af gooien.
Toch zonde van zo'n jongen. Hij kwam hier destijds binnen als één van de grootste Scandinavische talenten en in de tussentijd hebben zowel hij als AZ weinig plezier van de transfer. Is het wachten totdat hij een stap voorwaarts gaat maken of is hij simpelweg gewoon niet goed genoeg?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 13 jul 2021, 08:47 Laten we eerlijk zijn, we hebben de Evjen van Bodø/Glimt nog voor ogen, maar dat was een andere club in een ander land.
Als hij hier anoniem vanuit onze jeugd bij jong had gezeten en af en toe mocht doorschuiven naar het eerste zoals een Goudmijn en Oosting, waren we het er veelal allemaal over eens dat zo'n jongen eerst eens stappen moet maken bij een andere club op eredivisie niveau. Ook in de voorbereiding maakt deze jongen nou niet de indruk dat hij het Jansen moeilijk maakt, er mag toch wel ietsje meer power in zijn spel komen te liggen. Het is allemaal te voorzichtig en wellicht kan hij die schroom bij een club als Heracles of dergelijke van zich af gooien.
Ik begrijp gewoon nog steeds niets van het plan dat AZ met deze jongen heeft. Ik zei volgens mij iets soortgelijks aan het begin van het jaar. Hij is gehaald als beoogd opvolgers van Stengs. In de winterstop vorig jaar was al duidelijk dat hij nauwelijks speeltijd ging krijgen, zelfs bij afwezigheid van Stengs kreeg hij geen minuten. De wedstrijd die hij in de basis stond tegen VVV speelde hij prima en had hij een goal en een assist. Om vervolgens in de 11 resterende wedstrijden maar liefst één invalbeurtje te maken. AZ vond hem vorig seizoen dus duidelijk niet goed genoeg. Het zou dus vreemd zijn als hij, mits Stengs wordt verkocht, dit seizoen basisspeler zou worden.

Ze hadden hem toen in de winterstop moeten verhuren of permanent als rechtsbuiten bij jong AZ moeten opstellen zodat je voor dit seizoen weet of hij die rol als beoogd opvolger kan invullen. Nu zit je met een redelijk dure speler, waar je niet echt weet wat je er nu aan hebt. Nog een jaar invaller en je kunt hem afschrijven denk ik. Hij moet dit seizoen elke week gaan spelen. En in de voorbereiding nu maakt hij inderdaad niet zon denderende indruk dat hij al klaar is voor die basisplek bij az1.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ben_Side schreef: 13 jul 2021, 08:47 Laten we eerlijk zijn, we hebben de Evjen van Bodø/Glimt nog voor ogen, maar dat was een andere club in een ander land.
Als hij hier anoniem vanuit onze jeugd bij jong had gezeten en af en toe mocht doorschuiven naar het eerste zoals een Goudmijn en Oosting, waren we het er veelal allemaal over eens dat zo'n jongen eerst eens stappen moet maken bij een andere club op eredivisie niveau. Ook in de voorbereiding maakt deze jongen nou niet de indruk dat hij het Jansen moeilijk maakt, er mag toch wel ietsje meer power in zijn spel komen te liggen. Het is allemaal te voorzichtig en wellicht kan hij die schroom bij een club als Heracles of dergelijke van zich af gooien.
Ik ben het ermee eens dat Evjen het in de voorbereiding nog niet laat zien. Maar aan de andere kant zijn er spelers die lange tijd slechter hebben gepresteerd dan de wedstrijden die we van Evjen bij AZ hebben gezien. Zo heeft Evjen afgelopen seizoen bij Jong AZ een paar uitstekende wedstrijden gespeeld en in het 1e in ieder geval 1 goede wedstrijd. Veel meer speeltijd heeft hij ook niet gehad, want na die goede wedstrijd zat hij meteen weer permanent op de bank.

Ondertussen is wel duidelijk dat Evjen een miskoop is van Max. Niet zozeer omdat Evjen het niet zou kunnen (ben er nog steeds van overtuigd dat hij met eerlijke concurrentie of bij een andere club het wel zou laten zien), maar wat heeft het voor nut een speler voor circa 2,5 miljoen te halen, als je die bijna geen minuut speeltijd geeft. Verhuren of verkopen is de beste optie.
Plaats reactie