Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Grifo schreef: 29 jul 2022, 11:17 Daar heb je mogelijk of waarschijnlijk wel gelijk in. Maar een andere positie dan als buitenspeler is veel te gevaarlijk. Speelt hij in de as en hij valt zo vaak en leidt zoveel balverlies als nu, dan heb je echt een probleem als team. Bovendien vind ik zijn pluspunten (die je ook benoemt) niet van een dusdanig niveau dat hij onbetwist beter is dan menig ander lid van de selectie die er nu buiten valt. Stengs leed ook heel veel balverlies, maar zette ook iedere wedstrijd wel minimaal één keer een speler vrij voor de keeper. Hoe vaak doet Evjen dat?
Ik zou Evjen op de plek van de Wit zetten, balverlies daar is niet dodelijk, dat bewijst Dani wekelijks, steekballen van Evjen zijn stukken beter dan van de Wit
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Evjen is helemaal geen rechtsbuiten en eigenlijk is Stengs dat ook niet. Je kunt hem met een razendsnelle spits daar wel neerzetten, maar niet met een spits als Pavlidis. Je zult hem op het middenveld moeten gebruiken. Als trainer moet je dat zien ander vermoord je zo'n speler. Ik herinner mij Overtoom nog, werd in Alkmaar afgebrand, werd linksbuiten gezet? Was een mooie nummer 10
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Waar hebben we het nou over?
Evjen is een voorhoedespeler.
Je zal maar is een wedstrijd spelen tegen een gewaagde waarbij je nauwelijks kansen krijgt, om vervolgens zo'n bal als Evjen in te schieten.

Beste man(jochie) heeft geen dribbel, is niet snel, niet sterk en heeft geen scorend vermogen.
Desondanks is hij nu 3 jaar bij AZ en 22(23?) jaar.

Verhuren of verkopen aub.

Kleine correctie: Ik zie in Evjen al enige tijd wél een goede potentiële rechtsback. Hij heeft wel uithoudingsvermogen, verdedigd goed mee en genoeg techniek om vanuit een positie met veel ruimte iets beters te doen met een bal dan Witry.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Geruchtje:
CALCIOMERCATO GENOA ATTACCO - De uitstekende transfercampagne van Genua gaat door en lijkt hier niet te willen stoppen. Zoals gemeld door Tuttosport , zijn we op zoek naar een nieuwe spits, een jong profiel om achter Coda te groeien. Het eerste profiel is dat van aanvaller Filip Szymczak die momenteel van kracht is bij Lech Poznan , een Pools Serie A -team, maar het is niet de enige naam. Ook zoals Tomas Suslov , spelmaker die opgroeide in Groignen , in de Eredivisie. Ten slotte is het derde profiel dat de rossoblù- club leuk vindt , dat van Hakon Evjen, aanvallende vleugelspeler van AZ Alkmaar.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

ForzAZ schreef: 31 jul 2022, 07:51Geruchtje:
ff een filmpje in elkaar knutselen in Youtube met zijn beste momenten :mrgreen:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 29 jul 2022, 15:00 De eerste goal was een “assist” van Evjen. Die mag je hem niet ontzeggen!
Excuus, die was ik even vergeten inderdaad 😂
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

ForzAZ schreef: 31 jul 2022, 07:51Geruchtje:
Evjen was bij zijn oude club, maar ook in zijn jeugd succesvol als rechtsbuiten, naar binnen trekken en dan links uithalen, maar net zo vaak stond hij middelste middenvelder en soms links back. Ik zou hem graag op 10 zien
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Rjansen17 schreef: 31 jul 2022, 18:57 Evjen was bij zijn oude club, maar ook in zijn jeugd succesvol als rechtsbuiten, naar binnen trekken en dan links uithalen, maar net zo vaak stond hij middelste middenvelder en soms links back. Ik zou hem graag op 10 zien
NU hij fysiek wat sterker oogt zou hij op tien uitgeprobeerd kunnen worden. Maar daar hebben we Dani de Wit staan en die haalt Jansen daar niet weg. Bovendien komt Fedde de Jong er aan en dat is een betere voetballer dan Dani de Wit. De kansen voor Evjen op tien zijn denk ik minimaal.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, enige kans is bij blessures en daar hoop je niet op. Evjen moet mazzel hebben en een paar keer op de juiste plek staan zoals tegen ajax anders is het over en sluiten. Jammer voor zo'n elegante speler.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Uitstekende pot van Evjen, tegen de Eagles al een van de betere en vandaag gewoon goed, mooie corner, mooie goal
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heeft het gewoon goed gedaan.
Dat moment waar de corner uit volgt waar we uit scoren geeft precies weer wat ik al lang zeg:
Deze jongen kan echt wel wat met de bal aan de voet, het is/was zijn fysiek.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hakon o.a. over zijn spel: hij groeit eindelijk in vertrouwen. Hij beschrijft precies wat er de afgelopen wedstrijden van hem op het veld te zien was:
https://www.youtube.com/watch?v=VtQF3WTrm4Y
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Zelfkritisch interview van hem gezien wat ook wel de nodige vragen oplevert m.b.t. de begeleiding van AZ als club zijnde, maar ook de mentaliteit/persoonlijkheid van Hakon.

Ik vind nog steeds dat Hakon (nu) te zwak is als basisspeler om de top 3 mee aan te vallen een heel seizoen, maar het zou fijn zijn als hij toch wat van zijn potentieel waar gaat maken.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Hij komt eindelijk wat meer bovendrijven. Het interview duidt wat je als toeschouwer ziet; een speler die de afgelopen twee jaar heeft gestruggled met vertrouwen en kleine blessures. In mijn optiek nooit echt ritme opgedaan of een serie met wedstrijden gehad om zich aan op te trekken.

Nu zijn fysiek de betere kant op gaat. Zie je een steeds meer een krachtigere speler, die zich steeds beter kan mengen in het spel. Dat dit alles een lange aanloop kent is jammer. Maar in mening is hij nog niet afgeschreven en kan hij nog steeds op 10 gaan concurreren. Met de kanttekening dat hij de afgelopen wedstrijden (of seizoenen) te eenvoudig werd afgebluft met de bal aan zijn voet. Maar er zit progressie in.

Hij zou net als D. de Wit (onomstreden voor Jansen) belangrijk moeten worden gemaakt; wellicht komt dat zijn spel ten goede?
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

SchoorlAZ schreef: 12 aug 2022, 02:59 Zelfkritisch interview van hem gezien wat ook wel de nodige vragen oplevert m.b.t. de begeleiding van AZ als club zijnde, maar ook de mentaliteit/persoonlijkheid van Hakon.

Ik vind nog steeds dat Hakon (nu) te zwak is als basisspeler om de top 3 mee aan te vallen een heel seizoen, maar het zou fijn zijn als hij toch wat van zijn potentieel waar gaat maken.
We moeten in het begin van het seizoen maar eerst eens de punten binnen halen voor we praten over een aanval op de top 3. Ik vind hem steeds sterker worden en is momenteel wel een meer waarde voor het elftal. Als hij zo blijft spelen dan hoor je mij niet klagen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Op het moment inmiddels een bovengemiddelde speler in dit team. Er gebeuren de laatste tijd aanvallend ook dingen als hij de bal krijgt, goed doelpunt en een heerlijke overstap bij de 1-0. Daarnaast schroomt hij zijn verdedigende taken ook niet.

Vond hem gisteren vanaf dicht bij het veld echt heel vaardig en snel ogen vergeleken met de meeste spelers, als ik via de tv kijk lijkt dat minder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 12 aug 2022, 14:01 Op het moment inmiddels een bovengemiddelde speler in dit team. Er gebeuren de laatste tijd aanvallend ook dingen als hij de bal krijgt, goed doelpunt en een heerlijke overstap bij de 1-0. Daarnaast schroomt hij zijn verdedigende taken ook niet.

Vond hem gisteren vanaf dicht bij het veld echt heel vaardig en snel ogen vergeleken met de meeste spelers, als ik via de tv kijk lijkt dat minder.
Tja, tja, tja ...

Zou het nu wat worden of niet?

Berghuis was de eerste drie jaar in de eredivisie ook aan het flapdrollen om vervolgens tot wasdom te komen op zijn 22ste.

Het zijn ook wel - min of meer - vergelijkbare spelers ...

Lastig dossier dit.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 14:18 Het zijn ook wel - min of meer - vergelijkbare spelers ...
Vind je dat echt, Berghuis heeft toch veel meer overzicht en kwaliteit ook toen hij hier nog wat zoekende was.
Als nu nog, maar dat is mijn persoonlijke mening, een club voorbij komt omdat hij zich nu aardig in de schijnwerpers kan spelen tegen de laagvliegers in de conference league zou ik hem altijd verkopen, zeker ook gezien zijn contract t/m 24 heeft hij nu nog enige waarde. Een speler die het elftal echt sterker kan maken zie ik er niet meer in.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 12 aug 2022, 14:27 Vind je dat echt, Berghuis heeft toch veel meer overzicht en kwaliteit ook toen hij hier nog wat zoekende was.
Nou.

Ik weet niet of ergens nog een Berghuis - topic is, maar er waren echt weinig mensen die dit in het begin in hem zagen.

Maar misschien was jij de uitzondering.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 14:18 Tja, tja, tja ...

Zou het nu wat worden of niet?

Berghuis was de eerste drie jaar in de eredivisie ook aan het flapdrollen om vervolgens tot wasdom te komen op zijn 22ste.

Het zijn ook wel - min of meer - vergelijkbare spelers ...

Lastig dossier dit.
Leuke vergelijking met Berghuis!
Ook bij hem duurde het lang voordat hij fysiek een beetje erbij kwam.
we can come an end
Plaats reactie