Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MB80 schreef: 09 mei 2022, 16:46 Aboukhlal verkopen, Evjen verlengen.
Zo is het. De eerste mag van mij direct vertrekken, want die wordt nooit wat bij ons. Moet naar een club waar elke speler in het veld maar wat aankloot en alle kanten op rent met of zonder bal. Past niet in ons systeem met combinatievoetbal.

Daar past Evjen echter juist wel in. Heel goed zelfs. Zag je gisteren ook. Moet alleen misschien niet stijf aan de zijlijn gebruikt worden. Zet hem maar op tien volgend jaar met Pavlidis en Karlsson en een snelle rechtsbuiten in de voorste linie. Aanvallend voetbal met veel beweging. Zoals gisteren kwam ie fysiek toch ook niet tekort. Integendeel zelfs. Hij werkte keihard en schuwde de duels niet.

Maar goed ik zal wel weer één van de weinigen zijn die dat zo ziet. Misschien is Antti het hier mee eens!?
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Hij werkt keihard, maar komt fysiek tekort. Dat zijn twee verschillende dingen. Hij mist duelkracht, dus moet juist uit de duels blijven door slimmer te zijn. Maar die jongen kan goed voetballen, heeft inzicht en is creatief. Verlengen dus!
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 09 mei 2022, 16:46 Aboukhlal verkopen, Evjen verlengen.
Ze hebben allebei nooit kunnen overtuigen (en ze lopen hier al wat seizoentjes rond) om daar nu vroeg of laat nog basismateriaal in te zien.
Aboukhlal is Marokkaans international, heeft als invaller ook wel wat doelpuntjes gemaakt die er toe doen dus daar zou je geen verlies op hoeven moeten maken.
Evjen wordt iets lastiger om in de markt te zetten, maar er zullen ook nog wel clubs zijn die het talent er in zien. Dus als je die ook van de hand kunt doen moet je het zeker niet na laten.
Er moet weer ruimte komen voor nieuwe spelers, de veger moet grondig door deze selectie om het nieuwe seizoen daar weer te staan waar we horen te staan
en dat is zeker niet wat we dit seizoen hebben moeten mee maken.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Evjen heeft 2 doelpunten gemaakt dit seizoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 09 mei 2022, 19:44 Evjen heeft 2 doelpunten gemaakt dit seizoen.
En is daarmee onze meest scorende rechtsbuiten :lol: =D> . Als je bedenkt dat Aboukhlal vooral als spits heeft gescoord.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Overigens was de wedstrijd tegen de Amsterdammers wel weer een leuke toevoeging aan de conspiracy statistiek ´des te langer Evjen in het veld staat, des te beter het gaat met AZ´.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 09 mei 2022, 19:40 Ze hebben allebei nooit kunnen overtuigen (en ze lopen hier al wat seizoentjes rond) om daar nu vroeg of laat nog basismateriaal in te zien.
Aboukhlal is Marokkaans international, heeft als invaller ook wel wat doelpuntjes gemaakt die er toe doen dus daar zou je geen verlies op hoeven moeten maken.
Evjen wordt iets lastiger om in de markt te zetten, maar er zullen ook nog wel clubs zijn die het talent er in zien. Dus als je die ook van de hand kunt doen moet je het zeker niet na laten.
Er moet weer ruimte komen voor nieuwe spelers, de veger moet grondig door deze selectie om het nieuwe seizoen daar weer te staan waar we horen te staan
en dat is zeker niet wat we dit seizoen hebben moeten mee maken.
Evjen heeft het bij Bodo laten zien op jonge leeftijd en bij AZ glimpen van voetbal vernuft laat zien terwijl aboukhlal veel meer kansen gehad heeft van Jansen en dan eerder opvalt door onkunde.

Hoe dan ook, er moet een echte rechtsbuiten erbij in de selectie. Die haalt ook de druk van Pavlidis/Karlsson af plus een Evjen kan mooi de strijd aan met de rechtsbuiten of nummer 10, wordt iedereen beter van, plus een seizoen is lang en selectie breedte essentieel.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2022, 20:23 Overigens was de wedstrijd tegen de Amsterdammers wel weer een leuke toevoeging aan de conspiracy statistiek ´des te langer Evjen in het veld staat, des te beter het gaat met AZ´.
=D> =D> Helaas gelooft Jansen daar niet in…. Of zal Evjen er tegen Utrecht en RKC voor de verandering 3 wedstrijden op rij basis mogen?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

MB80 schreef: 09 mei 2022, 21:08 =D> =D> Helaas gelooft Jansen daar niet in…. Of zal Evjen er tegen Utrecht en RKC voor de verandering 3 wedstrijden op rij basis mogen?
Ik ben geen tegenstander van Evjen, mag van mij blijven, maar het geheugen hier is kort. Evjen heeft zo'n 8-9 wedstrijden in de basis gestaan (waarvan er 6 achter elkaar) en is er zelfs in gehouden na zijn desastreuze beurt tegen de GAE. Dat zijn aanzienlijk meer kansen dan Aboukhlal dit seizoen heeft gehad in basisplaatsen. Wisselt goede actie te vaak af met een inleverbal. Tegen Twente ging het in de beker wel goed op 10, dus dat zou ik ook wel meer willen zien, maar dan moet hij echt sterker/sneller in handelingssnelheid worden. Ik lees ook vaak het argument van Noors voetballer van het jaar. Als ik hem hier af en toe zie ploeteren, schatten we dan Noorwegen wellicht niet te hoog in als competitie/land tov de Eredivisie?
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Leeuwenhart schreef: 10 mei 2022, 09:36 Ik ben geen tegenstander van Evjen, mag van mij blijven, maar het geheugen hier is kort. Evjen heeft zo'n 8-9 wedstrijden in de basis gestaan (waarvan er 6 achter elkaar) en is er zelfs in gehouden na zijn desastreuze beurt tegen de GAE. Dat zijn aanzienlijk meer kansen dan Aboukhlal dit seizoen heeft gehad in basisplaatsen. Wisselt goede actie te vaak af met een inleverbal. Tegen Twente ging het in de beker wel goed op 10, dus dat zou ik ook wel meer willen zien, maar dan moet hij echt sterker/sneller in handelingssnelheid worden. Ik lees ook vaak het argument van Noors voetballer van het jaar. Als ik hem hier af en toe zie ploeteren, schatten we dan Noorwegen wellicht niet te hoog in als competitie/land tov de Eredivisie?
De periode dat Evjen in de basis stond ging het wel goed met het team. Toevallige correlatie of ook echt causaal? :wink:
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

MB80 schreef: 10 mei 2022, 10:04 De periode dat Evjen in de basis stond ging het wel goed met het team. Toevallige correlatie of ook echt causaal? :wink:
Haha! Ik heb het toch even opgezocht omdat ik me afvraag of dat zo is. Kan er niet helemaal in meegaan. In die periode verloren we van Bodo, Twente en speelden we gelijk tegen Cambuur. We wonnen wel van Feyenoord maar toen stond hij er juist weer niet in :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 09 mei 2022, 21:08 =D> =D> Helaas gelooft Jansen daar niet in…. Of zal Evjen er tegen Utrecht en RKC voor de verandering 3 wedstrijden op rij basis mogen?
Evjen heeft ook een serie wedstrijden (basis en invalbeurten) gekregen en daarin gewoon niet overtuigd. Gelul dus om dat weer bij Jansen neer te leggen. Hij heeft het gewoon niet afgedwongen bij de kansen die hij heeft gehad.

Afgelopen zondag echter wel uitstekend gespeeld. Genoten van zijn strijdlust en zijn verdiende goal. Maar de bal om dit door te trekken ligt nu echt bij hem, niet bij Jansen. Ik neem namelijk aan dat hij vanavond ‘gewoon’ in de basis start.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Leeuwenhart schreef: 10 mei 2022, 09:36 Ik ben geen tegenstander van Evjen, mag van mij blijven, maar het geheugen hier is kort. Evjen heeft zo'n 8-9 wedstrijden in de basis gestaan (waarvan er 6 achter elkaar) en is er zelfs in gehouden na zijn desastreuze beurt tegen de GAE. Dat zijn aanzienlijk meer kansen dan Aboukhlal dit seizoen heeft gehad in basisplaatsen. Wisselt goede actie te vaak af met een inleverbal. Tegen Twente ging het in de beker wel goed op 10, dus dat zou ik ook wel meer willen zien, maar dan moet hij echt sterker/sneller in handelingssnelheid worden. Ik lees ook vaak het argument van Noors voetballer van het jaar. Als ik hem hier af en toe zie ploeteren, schatten we dan Noorwegen wellicht niet te hoog in als competitie/land tov de Eredivisie?
Precies dit. Alleen viert opportunisme hier altijd hoogtij.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ja ik begrijp er ook niks meer van wat mensen hier nou van Evjen vinden. Ene week kan die er geen klote van, andere week moet ie juist weer blijven.

Die jongen moet eindelijk iedere week gaan spelen, dat gaat niet gebeuren bij AZ (omdat hij dat niet heeft afgedwongen). Dus voor mij zijn er maar 2 opties, verhuren of verkopen. Die jongen nog een jaar laten zwemmen tussen bank en basis slaat nergens op.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 10 mei 2022, 10:11 Haha! Ik heb het toch even opgezocht omdat ik me afvraag of dat zo is. Kan er niet helemaal in meegaan. In die periode verloren we van Bodo, Twente en speelden we gelijk tegen Cambuur. We wonnen wel van Feyenoord maar toen stond hij er juist weer niet in :lol:
Dan heb je niet helemaal goed gekeken. In de periode dat Aboukhlal op de Afrikacup was en net daarna pak 'm beet van 16 januari tot 19 februari maakt Evjen veel minuten. In die periode wint AZ alle wedstrijden behalve de match tegen Cambuur, dat is een gelijkspel, in die serie zit ook de overwinning op PSV. Dat is de periode waar men het over heeft.

Vervolgens komt daar nog vanalles achteraan, maar dat is de periode waar men het dan over heeft en die is met Evjen in het veld gewoon goed verlopen. Wanneer je alle wedstrijden van Evjen erbij pakt zijn er van de 29 maar 6 verliespartijen te noteren en van die 6 speelt hij in een aantal weer nauwelijks een rol van betekenis in gespeelde minuten en zitten daar de partijen tegen Celtic en Bodo dus ook al in verdisconteerd.

Dus los van of hij moet blijven of niet, is die flauwe statistiek gewoon correct.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AZ 4 Life schreef: 11 mei 2022, 12:34 Evjen heeft ook een serie wedstrijden (basis en invalbeurten) gekregen en daarin gewoon niet overtuigd. Gelul dus om dat weer bij Jansen neer te leggen. Hij heeft het gewoon niet afgedwongen bij de kansen die hij heeft gehad.

Afgelopen zondag echter wel uitstekend gespeeld. Genoten van zijn strijdlust en zijn verdiende goal. Maar de bal om dit door te trekken ligt nu echt bij hem, niet bij Jansen. Ik neem namelijk aan dat hij vanavond ‘gewoon’ in de basis start.
Het is aan Evjen inderdaad net als dat presenteren altijd bij de speler zelf ligt, ongeacht of het Karlsson of Aboukhlal is. Het is meer dat Jansen een (te?) vast vertrouwen in sommige spelers heeft, al zijn de vervangers misschien lood om oud ijzer maar verdienen ook kansen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3205
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 11 mei 2022, 16:43 Dan heb je niet helemaal goed gekeken. In de periode dat Aboukhlal op de Afrikacup was en net daarna pak 'm beet van 16 januari tot 19 februari maakt Evjen veel minuten. In die periode wint AZ alle wedstrijden behalve de match tegen Cambuur, dat is een gelijkspel, in die serie zit ook de overwinning op PSV. Dat is de periode waar men het over heeft.

Vervolgens komt daar nog vanalles achteraan, maar dat is de periode waar men het dan over heeft en die is met Evjen in het veld gewoon goed verlopen. Wanneer je alle wedstrijden van Evjen erbij pakt zijn er van de 29 maar 6 verliespartijen te noteren en van die 6 speelt hij in een aantal weer nauwelijks een rol van betekenis in gespeelde minuten en zitten daar de partijen tegen Celtic en Bodo dus ook al in verdisconteerd.

Dus los van of hij moet blijven of niet, is die flauwe statistiek gewoon correct.
Omdat AZ toen punten pakte wil dat nog niet zeggen dat Evjen zo'n geweldige indruk achterliet. Sterker ik kan me nog heel goed herinneren dat vele het er over eens waren dat het allemaal niet best was met hem toen hij dan wel een reeks wedstrijden kansen kreeg.
Het kan snel verkeren hier, bij een redelijke wedstrijd van zijn kant. En dat heeft mogelijk ook veel te maken met de blinde haat van vele richting Aboukhlal, die men schijnbaar als een tegenhanger van hem ziet. In die drie seizoenen hebben beide gewoon niet gebracht wat men vooraf had gehoopt, het is gewoon beter om schoon schip te maken en zulke twijfelgevallen een transfer te laten maken mochten er geïnteresseerde clubs voor zijn. Er zullen versterkingen komen en ook talent zal moeten doorstromen dus beter afscheid nemen, dat is het beste voor beide partijen inplaats van die plaat steeds te moeten herhalen dat het hem aan zelfvertrouwen ontbreekt .
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 11 mei 2022, 16:43 Dan heb je niet helemaal goed gekeken. In de periode dat Aboukhlal op de Afrikacup was en net daarna pak 'm beet van 16 januari tot 19 februari maakt Evjen veel minuten. In die periode wint AZ alle wedstrijden behalve de match tegen Cambuur, dat is een gelijkspel, in die serie zit ook de overwinning op PSV. Dat is de periode waar men het over heeft.

Vervolgens komt daar nog vanalles achteraan, maar dat is de periode waar men het dan over heeft en die is met Evjen in het veld gewoon goed verlopen. Wanneer je alle wedstrijden van Evjen erbij pakt zijn er van de 29 maar 6 verliespartijen te noteren en van die 6 speelt hij in een aantal weer nauwelijks een rol van betekenis in gespeelde minuten en zitten daar de partijen tegen Celtic en Bodo dus ook al in verdisconteerd.

Dus los van of hij moet blijven of niet, is die flauwe statistiek gewoon correct.
Sjonge wat flauw. Dus we kiezen gewoon een serie wedstrijden uit van een speler waarin we niet verloren en dat wordt dan als verdediging voor hem opgevoerd? Ja, zo kan ik dat van iedere speler doen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 11 mei 2022, 17:56 Sjonge wat flauw. Dus we kiezen gewoon een serie wedstrijden uit van een speler waarin we niet verloren en dat wordt dan als verdediging voor hem opgevoerd? Ja, zo kan ik dat van iedere speler doen.
Nee het is niet zomaar een serie, het is de serie waarin hij ook de meeste minuten maakte, zoals gezegd heeft dat mede te maken met het feit dat Aboukhlal op de Afrika cup was.

Het is dus niet zomaar een tijdsperiode, juist behoorlijk specifiek.

Overigens gewoon er mee eens dat het óók zo bekeken niet voldoende was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 11 mei 2022, 18:25 Nee het is niet zomaar een serie, het is de serie waarin hij ook de meeste minuten maakte, zoals gezegd heeft dat mede te maken met het feit dat Aboukhlal op de Afrika cup was.

Het is dus niet zomaar een tijdsperiode, juist behoorlijk specifiek.

Overigens gewoon er mee eens dat het óók zo bekeken niet voldoende was.
Daarvoor en daarna hebben we ook nog zat punten gepakt. We waren namelijk zeventien wedstrijden ongeslagen in de competitie. Je verhaal is daarom ook selectief gelul.
Plaats reactie