Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 20:57 Goede techniek, goede dribbel, jong, resultaten in het verleden, daarnaast denk ik dat juist zijn verhaal over mentale problemen zorgt voor de beeldvorming. Ik denk dat het ook meer hoop is, dat het knopje in zijn hoofd omgaat naar positief, en dat zijn echte kwaliteiten eruit komen. Wellicht valse hoop, maar ik denk dat de meesten snakken naar zijn potentie, want hij kan heel veel goed, maar mist inderdaad nog genoeg. Bij mij persoonlijk, ik zie dat die jongen kan voetballen, dat icm zijn mentale gesteldheid, zorgt voor mij voor een gunfactor van Evjen.

Gewoon Evjen net zo toejuichen als Beukema (wie?), dat zou wel helpen. Al zou ik daar zelf nogal zenuwachtig van worden.
Tjezus, als De Wit zo een paar keer balverlies had geleden zoals Evjen de eerste 5 minuten na zijn invallen had je hem weer afgemaakt. Evjen viel dus eerst heel matig in, maar herstelde zich wel redelijk in aanvallend opzicht.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 26 sep 2021, 21:19 Tjezus, als De Wit zo een paar keer balverlies had geleden zoals Evjen de eerste 5 minuten na zijn invallen had je hem weer afgemaakt. Evjen viel dus eerst heel matig in, maar herstelde zich wel redelijk in aanvallend opzicht.
De Wit staat altijd in de basis ook al speelt hij bijna altijd slecht (op vandaag na). Terwijl Evjen het met af en toe een invalbeurt moet doen. Logisch dat men dan kritischer is op De Wit dan op Evjen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 26 sep 2021, 21:19 Tjezus, als De Wit zo een paar keer balverlies had geleden zoals Evjen de eerste 5 minuten na zijn invallen had je hem weer afgemaakt. Evjen viel dus eerst heel matig in, maar herstelde zich wel redelijk in aanvallend opzicht.
Ah, ja prima verwijzing hoor naar mijn Sam Beukema post, maar wel het kleine verschil, dat er een aanzienlijk verschil in minuten is. Daarnaast, is mijn hele post dus ook gebaseerd op hoop, en niet de wedstrijd AZ-Go Ahead Eagles.

EDIT:

Dani de Wit post, excuus, lange dag.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 20:57 Goede techniek, goede dribbel, jong, resultaten in het verleden, daarnaast denk ik dat juist zijn verhaal over mentale problemen zorgt voor de beeldvorming. Ik denk dat het ook meer hoop is, dat het knopje in zijn hoofd omgaat naar positief, en dat zijn echte kwaliteiten eruit komen. Wellicht valse hoop, maar ik denk dat de meesten snakken naar zijn potentie, want hij kan heel veel goed, maar mist inderdaad nog genoeg. Bij mij persoonlijk, ik zie dat die jongen kan voetballen, dat icm zijn mentale gesteldheid, zorgt voor mij voor een gunfactor van Evjen.

Gewoon Evjen net zo toejuichen als Beukema (wie?), dat zou wel helpen. Al zou ik daar zelf nogal zenuwachtig van worden.
Zijn techniek is helemaal niet zo geweldig. Zijn eerste aanname was in Enschede al een paar keer dramatisch, en gister was het helemaal om te huilen. Zijn traptechniek op doel is ook niet bijzonder. Slappe balletjes. Hij is ook niet persé bloedsnel ofzo.

Bel Hassani kon ook lekker dribbelen maar daarvan wist je ook allang dat ie het nooit echt ging redden. Ik dicht Evjen wel meer potentie toe, maar de kans dat hij nog door gaat breken acht ik steeds kleiner.

Mijn idee is dat jij net als veel andere Nederlanders lijdt aan het Frenkie de Jong-syndroom. Oftewel: als het er leuk uitziet dan is het goed. Verklaart ook meteen waarom je woest was na een 5-0 overwinning tegen de nummer 9 van de competitie. :wink:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Bob Ross schreef: 27 sep 2021, 20:12 Zijn techniek is helemaal niet zo geweldig. Zijn eerste aanname was in Enschede al een paar keer dramatisch, en gister was het helemaal om te huilen. Zijn traptechniek op doel is ook niet bijzonder. Slappe balletjes. Hij is ook niet persé bloedsnel ofzo.

Bel Hassani kon ook lekker dribbelen maar daarvan wist je ook allang dat ie het nooit echt ging redden. Ik dicht Evjen wel meer potentie toe, maar de kans dat hij nog door gaat breken acht ik steeds kleiner.

Mijn idee is dat jij net als veel andere Nederlanders lijdt aan het Frenkie de Jong-syndroom. Oftewel: als het er leuk uitziet dan is het goed. Verklaart ook meteen waarom je woest was na een 5-0 overwinning tegen de nummer 9 van de competitie. :wink:
:mrgreen:

Ja, ik word gewoon redelijk boos van slecht voetbal, vanavond ook weer, man man, niet te harden.

Ik denk ook dat het meer een stukje hoop is hoor, dat je iets ziet in iemand, en denkt, ja, het kan. Dat heb ik met veel andere spelers gewoon niet, dat is nog pijnlijker.

Het echte Frenkie de Jong syndroom is overigens, dat elke middelmatige speler tegenwoordig denkt, ik ga even uitstellen. Vroeger heette dat gewoon vertragen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat denken jullie, is hij al aan de beurt om Gudmundsson te vervangen in de basis?

Gudmundsson kreeg de kans toen Aboukhlal door de mand zakte.

Evjen ruikt nu in ieder geval het bloed door de slechtere prestaties van Gudmundsson in de laatste wedstrijden.

Ik gun beide spelers een kans, maar Evjen heb ik nog niet gezien, dus eigenlijk zeg ik, waarom niet? Geef hem om te beginnen 65 minuten en Gudmundsson 25+?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 08 okt 2021, 06:04 Wat denken jullie, is hij al aan de beurt om Gudmundsson te vervangen in de basis?

Gudmundsson kreeg de kans toen Aboukhlal door de mand zakte.

Evjen ruikt nu in ieder geval het bloed door de slechtere prestaties van Gudmundsson in de laatste wedstrijden.

Ik gun beide spelers een kans, maar Evjen heb ik nog niet gezien, dus eigenlijk zeg ik, waarom niet? Geef hem om te beginnen 65 minuten en Gudmundsson 25+?
Ik denk dat het tijd is om De Wit op de bank te zetten, Gudmundsson op 10 en Evjen in de basis als linksvoor.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 08 okt 2021, 08:55 Ik denk dat het tijd is om De Wit op de bank te zetten, Gudmundsson op 10 en Evjen in de basis als linksvoor.
Dat is op dit moment een non-discusie, de Wit heeft juist goede wedstrijden gespeeld de laatste wedstrijden Gudmundsson zakte juist flink door de ondergrens. Misschien kan je het over een tijdje weer oprakelen als de Wit een wat mindere periode heeft.

De vraag was, is het tijd voor Evjen ipv Gudmundsson?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 08 okt 2021, 08:55 Ik denk dat het tijd is om De Wit op de bank te zetten, Gudmundsson op 10 en Evjen in de basis als linksvoor.
En Karlsson dan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 08 okt 2021, 11:43 Dat is op dit moment een non-discusie, de Wit heeft juist goede wedstrijden gespeeld de laatste wedstrijden Gudmundsson zakte juist flink door de ondergrens. Misschien kan je het over een tijdje weer oprakelen als de Wit een wat mindere periode heeft.

De vraag was, is het tijd voor Evjen ipv Gudmundsson?
Alles kan, maar zelfs als Albert een mindere wedstrijd heeft, is hij meestal nog waardevoller dan De Wit omdat Albert aanvallend altijd wel kansen creeert.. Terwijl als De Wit een slechte wedstrijd heeft, hij helemaal geen nut heeft op het veld.

Dus mijn antwoord is nee het is niet het moment om Gudmundsson te vervangen voor Evjen, maar wel het moment om De Wit te vervangen voor Evjen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 08 okt 2021, 11:46 En Karlsson dan?
Ik bedoelde Evjen rechtsvoor, maar Karlsson kan ook rechtsvoor spelen hoor.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik heb Evjen onderhand wel een beetje opgegeven. Selectie opvulling, wiens ontwikkeling geen prioriteit heeft.

Denken ze bij AZ nou echt dat die knul door nooit te spelen ineens een klasse beter wordt of zichzelf ontwikkelt. En als je dan tot 2 maal toe zn wens om verhuurd te worden afslaat om weer op de bank te moeten gaan zitten, lijkt me dat mentaal ook niet echt lekker.

Die risicoloze invalbeurtjes die hij altijd maakt zeggen genoeg over hoe Jansen hem ziet. Hij wordt alleen gebracht als er niet zoveel op het spel staat of iemand anders erdoorheen zit, niet als versterking. Zon rol kan Taabouni ook prima invullen.

Onbegrijpelijk beleid vanuit AZ.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 08 okt 2021, 11:46 En Karlsson dan?
De Wit en Karlsson zijn gedeeld topscorer en zullen dus sowieso spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Echt zonde voor Evjen dat AZ hem niet terug heeft laten gaan naar Bodo Glimt dit seizoen, want dan had hij een historische wedstrijd mee kunnen maken. Bodo Glimt heeft zojuist thuis met 6 - 1 het AS ROMA van Mourinho geveegd =D> =D> =D> =D> =D>

Dat gezicht van Mourinho kwam regelmatig in beeld en het was echt schitterend om te zien :D

Maar wat een historische wedstrijd. Een club uit het noorden van Noorwegen die een Italiaanse subtopper van de mat af veegt.
Roma de hoogst geplaatste club in pot 1 in de Conference league. Bodo Glimt de op 1 na laagst in pot 4. Dit was echt fantastisch.

Nu AZ vanavond nog winnen van Cluj :D
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Als je zo die selectie van Bodø/Glimt kijkt hebben ze een veel scorend middenveld, ook de spits Botheim heeft er al 13 inliggen in 22 wedstrijden.

Daar zit vast nog wel wat spelersmateriaal voor ons tussen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 21 okt 2021, 18:58 Als je zo die selectie van Bodø/Glimt kijkt hebben ze een veel scorend middenveld, ook de spits Botheim heeft er al 13 inliggen in 22 wedstrijden.

Daar zit vast nog wel wat spelersmateriaal voor ons tussen.
Bodo heeft dit seizoen zelfde meegemaakt als AZ. Hun hele topvoorhoede was vertrokken. En ze hebben het moeiteloos opgelost. Vooral die 20 jarige nieuwe spits Botheim is een sensatie.

Middenveld is inderdaad sterkste onderdeel bij Bodo Glimt met Berg en Saltness.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Goeie scouts dus daar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 21 okt 2021, 19:54 Goeie scouts dus daar.
Zeker weten want het zijn allemaal koopjes en gratis spelers.

En een supergoede trainer die er weer een goed draaiend team van heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De opvolger van Jansen dus. :lol:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik zie in Evjen nou niet echt de toekomstig basisspeler die vele hier wel in hem zien.
Vind hem nooit overtuigend invallen.
Plaats reactie