Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Half scandinavie en subtop eredivisie stonden in de rij voor hem. Maar AZ kiest ervoor om hem nóg een half jaar te laten verstoffen op de bank. Stengs, DeWit en Aboukhlal maken het de trainer ook wel erg moeilijk natuurlijk. Hoe slecht moet die Evjen wel niet zijn? En als ze dat dan vinden, waarom verhuur je hem dan niet? Om de flinterdunne selectie toch nog enigzins op te vullen, zodat Huiberts niet in actie hoeft te komen. Dat is het gewoon.

Wanbeleid.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 19 sep 2021, 17:53 Half scandinavie en subtop eredivisie stonden in de rij voor hem. Maar AZ kiest ervoor om hem nóg een half jaar te laten verstoffen op de bank. Stengs, DeWit en Aboukhlal maken het de trainer ook wel erg moeilijk natuurlijk. Hoe slecht moet die Evjen wel niet zijn? En als ze dat dan vinden, waarom verhuur je hem dan niet? Om de flinterdunne selectie toch nog enigzins op te vullen, zodat Huiberts niet in actie hoeft te komen. Dat is het gewoon.

Wanbeleid.
Of beter, geef hem gewoon transfervrij aan Bodo Glimt terug. Jansen wil hem toch niet.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 19 sep 2021, 18:08 Of beter, geef hem gewoon transfervrij aan Bodo Glimt terug. Jansen wil hem toch niet.
We kunnen ook Jansen aan Bodo Glimt geven. Nog beter.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 19 sep 2021, 21:32 We kunnen ook Jansen aan Bodo Glimt geven. Nog beter.
Die hebben wel hun 1e groepswedstrijd in de conferenceleague gewonnen en staan 1e in de competitie nadat hun complete topvoorhoede is vervangen voor nieuwe spelers. Ze hebben dus een TD die praktisch zonder geld uit te geven goede spelers haalt en een trainer die de juiste spelers opstelt en wisselt. Had Evjen nu maar zo'n trainer.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Dan krijg je een keer een halfuur en dan doe je letterlijk helemaal niets goed. Iedere aanname sprong van de voet en passes waren matig. Duidelijk nog niet rijp voor de basis
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DonnyDelano schreef: 26 sep 2021, 14:59 Dan krijg je een keer een halfuur en dan doe je letterlijk helemaal niets goed. Iedere aanname sprong van de voet en passes waren matig. Duidelijk nog niet rijp voor de basis
Ik had wel eens willen zien wat hij ging doen als Hahn niet uitkwam.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wat mensen toch in deze jongen zien. Dan kan je wel de beste van de Noorse competitie zijn geweest, maar hij speelt als een kleuter die alleen maar balverlies lijdt. Soms nog op heel gevaarlijke plekken ook.

Mentaal zwak, bleek ook uit zijn interview een tijd terug in de VI. Dat is niet echt handig op hoog voetbalniveau.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:25 Wat mensen toch in deze jongen zien. Dan kan je wel de beste van de Noorse competitie zijn geweest, maar hij speelt als een kleuter die alleen maar balverlies lijdt. Soms nog op heel gevaarlijke plekken ook.

Mentaal zwak, bleek ook uit zijn interview een tijd terug in de VI. Dat is niet echt handig op hoog voetbalniveau.
Kneden en nog eens kneden, als hij in de AZ jeugd had gespeeld had zijn fysieke leeftijd lager geweest dan zijn werkelijke leeftijd en had hij net als Stengs een jaar teruggezet geweest.
Het gaat absoluut goed komen met hem, daar ben ik van overtuigd. Tijd doet wonderen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

pAZcal schreef: 26 sep 2021, 15:19 Ik had wel eens willen zien wat hij ging doen als Hahn niet uitkwam.
Ok, vooruit, hij deed anderhalf ding goed (dat halve ding was de actie waarmee hij een GAE speler geel liet pakken in blessuretijd)
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 15:34 Kneden en nog eens kneden, als hij in de AZ jeugd had gespeeld had zijn fysieke leeftijd lager geweest dan zijn werkelijke leeftijd en had hij net als Stengs een jaar teruggezet geweest.
Het gaat absoluut goed komen met hem, daar ben ik van overtuigd. Tijd doet wonderen.
We zijn al bijna twee jaar aan het kneden denk? Hij kwam 3 maandjes later dan Aboukhlal, maar feitelijk bakken ze er allebei nog niet zoveel van. Terwijl deze jongen als de verlosser wordt gezien en die andere jongen wordt gehaat. Heel bijzonder.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:42 We zijn al bijna twee jaar aan het kneden denk? Hij kwam 3 maandjes later dan Aboukhlal, maar feitelijk bakken ze er allebei nog niet zoveel van. Terwijl deze jongen als de verlosser wordt gezien en die andere jongen wordt gehaat. Heel bijzonder.
Ja jonge gasten hoge verwachtingen, allemaal hun eigen achtergrond verhaal, weerstand maakt ze uiteindelijk sterker.
Ik vond het al positief dat Evjen is een keer langer mee mocht doen. Dat het niet geheel gelukkig was zoals jij schrijf was mij niet echt opgevallen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:42 We zijn al bijna twee jaar aan het kneden denk? Hij kwam 3 maandjes later dan Aboukhlal, maar feitelijk bakken ze er allebei nog niet zoveel van. Terwijl deze jongen als de verlosser wordt gezien en die andere jongen wordt gehaat. Heel bijzonder.
Eens hoor dat Evjen vandaag naast zn versierde pingel inviel als een krant. En misschen komt het er ook gewoon niet uit uiteindelijk bij hem.
Maar aboukhlal heeft wel echt substantieel meer speeltijd gehad om zich te ontwikkelen. Van elke week op de bank wordt je niet beter, en mentaal is dat ook niet lekker in een vreemd land. Daarom roep ik al een tijdje dat Hakon elke week moet spelen voor een (half) jaar zodat je echt weet wat je aan hem hebt, desnoods bij bijvoorbeeld een fcgroningen of heerenveen of ploeg in scandinavie. Maar er lijkt niet echt een plan te zijn, hij is meer selectieopvulling.

Hij is geen verlosser, maar wel een jongen met potentie. Ik heb niet het idee dat 2 jaar lang om de week wat invalbeurtjes de beste manier is om dat eruit te krijgen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 16:14 Ja jonge gasten hoge verwachtingen, allemaal hun eigen achtergrond verhaal, weerstand maakt ze uiteindelijk sterker.
Ik vond het al positief dat Evjen is een keer langer mee mocht doen. Dat het niet geheel gelukkig was zoals jij schrijf was mij niet echt opgevallen.
Hij speelde zeker niet zijn beste wedstrijd. Aantal keer onnodig balverlies. Aan de andere kant deed hij aanvallend wel lekker mee en heeft hij met die penalty toch bijgedragen aan de winst. Bij sommige spelers werkt het ook niet om ze alleen af en toe een invalbeurtje te geven. Ik zou hem graag een wedstrijd of 7 a 8 in de basis willen zien beginnen en eindigen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 26 sep 2021, 18:24 Hij speelde zeker niet zijn beste wedstrijd. Aantal keer onnodig balverlies. Aan de andere kant deed hij aanvallend wel lekker mee en heeft hij met die penalty toch bijgedragen aan de winst. Bij sommige spelers werkt het ook niet om ze alleen af en toe een invalbeurtje te geven. Ik zou hem graag een wedstrijd of 7 a 8 in de basis willen zien beginnen en eindigen.
Ja, dat zou iedere wisselspeler wel willen ja. Ga je dan tegen Gudmondsson zeggen dat ie er ff per definitie 8 wedstrijden niet in staat omdat we een wisselspeler even willen testen die nauwelijks wat heeft laten zien. Zo werkt topsport natuurlijk niet, dat is de omgekeerde wereld. Wie presteert die speelt. Zoals Reijnders nu ook zelf zijn kans afdwingt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 18:45 Ja, dat zou iedere wisselspeler wel willen ja. Ga je dan tegen Gudmondsson zeggen dat ie er ff per definitie 8 wedstrijden niet in staat omdat we een wisselspeler even willen testen die nauwelijks wat heeft laten zien. Zo werkt topsport natuurlijk niet, dat is de omgekeerde wereld. Wie presteert die speelt. Zoals Reijnders nu ook zelf zijn kans afdwingt.
Zo werkt topsport namelijk wel want wat heeft meneer modepop Gudmundsson tot nu toe laten zien. Juist ja, heel weinig. Vooral voor iemand die ook nog eens een nieuw contract wil afdwingen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 18:45 Ja, dat zou iedere wisselspeler wel willen ja. Ga je dan tegen Gudmondsson zeggen dat ie er ff per definitie 8 wedstrijden niet in staat omdat we een wisselspeler even willen testen die nauwelijks wat heeft laten zien. Zo werkt topsport natuurlijk niet, dat is de omgekeerde wereld. Wie presteert die speelt. Zoals Reijnders nu ook zelf zijn kans afdwingt.
Nee ipv de Wit uiteraard die tot vandaag nog geen goede wedstrijd had gespeeld.
Reijnders vandaag erg goed gespeeld en zeker zijn kans gepakt. Maar Reijnders is wel verhuurd geweest aan een andere eredivisieclub om ervaring op te doen en heeft zowel vorig seizoen als dit seizoen al veel meer speeltijd gehad dan Evjen. Ik vind dat ze Evjen of hadden moeten verhuren of meer speeltijd moeten geven. Zelfde geldt voor Oosting.

En dat "wie presteert die speelt" heb ik afgelopen jaren juist bij AZ gemist. Ook dit seizoen weer. De Wit speelt (tot aan vandaag) een hele reeks zwakke wedstrijden en mag altijd blijven staan. Letschert speelt een hele reeks zwakke wedstrijden en mocht tot vorige wedstrijd ook altijd blijven staan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

sister of mercy schreef: 26 sep 2021, 18:53 Zo werkt topsport namelijk wel want wat heeft meneer modepop Gudmundsson tot nu toe laten zien. Juist ja, heel weinig. Vooral voor iemand die ook nog eens een nieuw contract wil afdwingen.
Die "modepop" is juist 1 van de beste spelers bij AZ zolang hij maar op de juiste plek speelt. En het is inmiddels wel duidelijk dat hij helemaal geen nieuw contract wil tekenen bij AZ. En ik geef hem nog groot gelijk ook aangezien hij veel te lang is genegeerd bij AZ en zelfs nu nog verkeerd gebruikt wordt door de trainer.

Zo zal Evjen waarschijnlijk ook voortijdig verkocht gaan worden of transfervrij de deur uitlopen, want die gaat ook nooit meer bijteken bij AZ. Net zoals Taabouni en Barasi.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sister of mercy schreef: 26 sep 2021, 18:53 Zo werkt topsport namelijk wel want wat heeft meneer modepop Gudmundsson tot nu toe laten zien. Juist ja, heel weinig. Vooral voor iemand die ook nog eens een nieuw contract wil afdwingen.
Ja, weinig laten zien. Behalve vorig jaar 2 goals in de CL-kwalificatie, 2 goals in de EL, 7 goals in de Eredvisie en een paar hele goede wedstrijden tegen Feyenoord en PSV. Daar kan Evjen inderdaad niet aan tippen.

Dit seizoen doen beide heren het niet best/wisselvallig, dus mogen ze blijven knokken met de minuten die ze krijgen, zoals gebruikelijk in de topsport. De tijd zal leren wie de plek gaat verdienen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:25 Wat mensen toch in deze jongen zien.
Goede techniek, goede dribbel, jong, resultaten in het verleden, daarnaast denk ik dat juist zijn verhaal over mentale problemen zorgt voor de beeldvorming. Ik denk dat het ook meer hoop is, dat het knopje in zijn hoofd omgaat naar positief, en dat zijn echte kwaliteiten eruit komen. Wellicht valse hoop, maar ik denk dat de meesten snakken naar zijn potentie, want hij kan heel veel goed, maar mist inderdaad nog genoeg. Bij mij persoonlijk, ik zie dat die jongen kan voetballen, dat icm zijn mentale gesteldheid, zorgt voor mij voor een gunfactor van Evjen.

Gewoon Evjen net zo toejuichen als Beukema (wie?), dat zou wel helpen. Al zou ik daar zelf nogal zenuwachtig van worden.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 20:57 Goede techniek, goede dribbel, jong, resultaten in het verleden, daarnaast denk ik dat juist zijn verhaal over mentale problemen zorgen voor de beeldvorming. Ik denk dat het ook meer hoop is, dat het knopje in zijn hoofd omgaat naar positief, en dat zijn echte kwaliteiten eruit komen. Wellicht valse hoop, maar ik denk dat de meesten snakken naar zijn potentie, want hij kan heel veel goed, maar mist inderdaad nog genoeg. Bij mij persoonlijk, ik zie dat die jongen kan voetballen, dat icm zijn mentale gesteldheid, zorgt voor mij voor een gunfactor van Evjen.

Gewoon Evjen net zo toejuichen als Beukema (wie?), dat zou wel helpen. Al zou ik daar zelf nogal zenuwachtig van worden.
Plaats reactie