Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 14 dec 2020, 18:05 Hij zal wel iets fout hebben gedaan. Jeukpoeder in de boxershorts van Slot en Jansen ofzo. Als je Aboukhlal eerder opstelt dan het grootste Noorse talent dan kan dat geen tactische reden zijn.
Jansen is de reden dat Aboukhlal hier speelt, hij heeft hem meegenomen van Jong PSV.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 15 dec 2020, 10:47 zelfs de keren dat Stengs geblesseerd was of compleet uit vorm deed Evjen niet mee. Dat zegt genoeg imho. Er is 0,0 vertrouwen. Enige nette dat Huiberts kan doen is een goede huurclub zoeken voor Evjen, zodat hij speeltijd krijgt, zich weer kan ontwikkelen en kan laten zien hoe goed (of slecht) hij is. De verhuurperiode heeft Reijnders vorig seizoen ook goed gedaan.
“Ik kan wel zeggen dat ik heel erg blij ben met deze transfer”, reageert directeur voetbalzaken Max Huiberts. “Hakon is een jonge, getalenteerde middenvelder. Hij doet het heel goed bij zijn club Bodö/Glimt, dat met een tweede plek boven verwachting presteert.”

Is Evjen wel echt gehaald voor de flanken en dus als vervanger voor Stengs (dat waren dus wel Gudmundsson en Zakaria) of toch meer als middenvelder op de plek van de Wit of Midstso? Nu de Wit er voor langere tijd uit ligt komt hij wellicht meer in aanmerking op een positie die hem meer ligt of de concurrentie is hier nu eenmaal sterker in bijv. de persoon van Reijnders. Juist nu bij langdurige blessures bij je concurrenten, moet je als bankzitter een dermate goede indruk gemaakt hebben, om dan nu je kans te grijpen. En eerlijk is eerlijk, Reijnders liet veelal een betere indruk achter in zijn beurten dat hij mee mocht doen zowel bij Jong als in het eerste dan Evjen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 15 dec 2020, 15:06 “Ik kan wel zeggen dat ik heel erg blij ben met deze transfer”, reageert directeur voetbalzaken Max Huiberts. “Hakon is een jonge, getalenteerde middenvelder. Hij doet het heel goed bij zijn club Bodö/Glimt, dat met een tweede plek boven verwachting presteert.”

Is Evjen wel echt gehaald voor de flanken en dus als vervanger voor Stengs (dat waren dus wel Gudmundsson en Zakaria) of toch meer als middenvelder op de plek van de Wit of Midstso? Nu de Wit er voor langere tijd uit ligt komt hij wellicht meer in aanmerking op een positie die hem meer ligt of de concurrentie is hier nu eenmaal sterker in bijv. de persoon van Reijnders. Juist nu bij langdurige blessures bij je concurrenten, moet je als bankzitter een dermate goede indruk gemaakt hebben, om dan nu je kans te grijpen. En eerlijk is eerlijk, Reijnders liet veelal een betere indruk achter in zijn beurten dat hij mee mocht doen zowel bij Jong als in het eerste dan Evjen.
Welke beurten? Evjen heeft al maanden geen serieuze kans gehad. Elke keer 5 minuten en sporadisch met jong AZ meegedaan. Dan kom je er ook nooit achter of het wat wordt. Tegen de graafschap vond ik ze beiden goed spelen. En Reijnders was in de voorbereiding inderdaad de betere van de twee. Maar of je verhuurt die gozer zoals met Reijnders, of je laat hem regelmatig spelen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 15 dec 2020, 15:51 Welke beurten? Evjen heeft al maanden geen serieuze kans gehad. Elke keer 5 minuten en sporadisch met jong AZ meegedaan. Dan kom je er ook nooit achter of het wat wordt. Tegen de graafschap vond ik ze beiden goed spelen. En Reijnders was in de voorbereiding inderdaad de betere van de twee. Maar of je verhuurt die gozer zoals met Reijnders, of je laat hem regelmatig spelen.
Ik weet niet of Reijnders heel veel meer minuten in het eerste heeft gemaakt op die basisplaats van afgelopen weekend na dan?
Lijkt me duidelijk dat men Evjen in eerste instantie zien als middenvelder en hoe hij zich op de trainingen manifesteert.
Karlsson liet meteen bravoure zien en zich niets minder achte dan wat er hier rondliep waardoor hij dan ook meteen een basisplaats te pakken had.
Wellicht is Evjen nog steeds wat te bedeesd en het geloof in eigen kunnen allemaal wat minder, waardoor trainers meer naar sterkere zelfbewustzijn types grijpen.
Afgelopen weekend liep Reijnders er ook rond alsof hij er al jaren speelt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Reijnders heeft een veel betere voorbereiding gedraaid dan Evjen, die heeft echt al laten zien er klaar voor te zijn. Wat zondag ook duidelijk te zien was. Met Evjen zullen we misschien gewoon nog even geduld mee moeten hebben. Gezien de zware wedstrijden die eraan komen laten de basisplekken nog wel even op zich wachten. Maar met de blessure van De Wit zal hij wat sneller aan invallen toekomen verwacht ik.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 15 dec 2020, 15:06 “Ik kan wel zeggen dat ik heel erg blij ben met deze transfer”, reageert directeur voetbalzaken Max Huiberts. “Hakon is een jonge, getalenteerde middenvelder. Hij doet het heel goed bij zijn club Bodö/Glimt, dat met een tweede plek boven verwachting presteert.”

Is Evjen wel echt gehaald voor de flanken en dus als vervanger voor Stengs (dat waren dus wel Gudmundsson en Zakaria) of toch meer als middenvelder op de plek van de Wit of Midstso? Nu de Wit er voor langere tijd uit ligt komt hij wellicht meer in aanmerking op een positie die hem meer ligt of de concurrentie is hier nu eenmaal sterker in bijv. de persoon van Reijnders. Juist nu bij langdurige blessures bij je concurrenten, moet je als bankzitter een dermate goede indruk gemaakt hebben, om dan nu je kans te grijpen. En eerlijk is eerlijk, Reijnders liet veelal een betere indruk achter in zijn beurten dat hij mee mocht doen zowel bij Jong als in het eerste dan Evjen.
De discussie of hij middenvelder of aanvaller is hebben we hier vaker gevoerd. Ik en een paar anderen zeggen middenvelder, de meerderheid ziet hem als aanvaller. Feit is dat Evjen bij Bodo Glimt als middenvelder speelde, hijzelf en Huiberts hem als middenvelder zien. Maar de rol van middenvelder bij AZ is anders dan in Noorwegen. Qua soort voetballer lijkt hij veel op Stengs, die rechtsbuiten of op 10 kan spelen.

Bij Jong AZ was Evjen wisselend, maar wel heel sterk tegen De Graafschap (net zo goed of beter dan Reijnders). De laatste keer was hij minder goed, maar ook Yuki speelde zeer zwak bij Jong AZ en prima in het 1e.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 15 dec 2020, 16:03 Ik weet niet of Reijnders heel veel meer minuten in het eerste heeft gemaakt op die basisplaats van afgelopen weekend na dan?
Lijkt me duidelijk dat men Evjen in eerste instantie zien als middenvelder en hoe hij zich op de trainingen manifesteert.
Karlsson liet meteen bravoure zien en zich niets minder achte dan wat er hier rondliep waardoor hij dan ook meteen een basisplaats te pakken had.
Wellicht is Evjen nog steeds wat te bedeesd en het geloof in eigen kunnen allemaal wat minder, waardoor trainers meer naar sterkere zelfbewustzijn types grijpen.
Afgelopen weekend liep Reijnders er ook rond alsof hij er al jaren speelt.
Karlsson had ook het geluk dat Idrissi geblesseerd was en daarna verkocht. Anders zat hij nu ook nog op de reservebank.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 15 dec 2020, 18:46 Karlsson had ook het geluk dat Idrissi geblesseerd was en daarna verkocht. Anders zat hij nu ook nog op de reservebank.
Nu ligt de Wit er een tijdje uit en alles is er aan gelegen dat AZ haar laatste 4 wedstrijden voor het nieuwjaar winnend afsluit om volop te blijven meedoen.
Er van uitgaand dat Jansen Stengs op zijn positie laat staan, gaat dus iemand de kans krijgen op de positie van aanvallende middenvelder.
Lukt het AZ een reeks neer te zetten met nu dus (enigszins gedwongen) een ander soort middenvelder en bevalt dat, is het ook weer niet ondenkbeeldig dat deze blijft staan, ook bij een herstelde de Wit.
Had Gudmundsson gewoon die winnende en 100% kans tegen NK Rijkea gemaakt, geloof me, Jansen had Boadu even niet meer in zijn bol zitten. Dat is topsport; je moet het ijzer smeden als het heet is!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

capefear schreef: 15 dec 2020, 20:14 Had Gudmundsson gewoon die winnende en 100% kans tegen NK Rijkea gemaakt, geloof me, Jansen had Boadu even niet meer in zijn bol zitten. Dat is topsport; je moet het ijzer smeden als het heet is!
De gelijkmaker bedoel je.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

In hetzelfde artikel als hier 1 of 2 dagen eerder gepost staat ook een filmpje met een geweldig doelpunt van Evjen er in (van de tijd dat hij bij Bodo Glimt speelde). Nu graag nog in het AZ shirt.
https://www.vgtv.no/177803?jwsource=cl
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij mocht deze keer al 10 minuten meedoen. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Voor het eerst sinds lange tijd een basisplaats, Utrecht uit. Maar zo bleekjes als hij eruit ziet, zo speelt hij ook. Werd gewisseld. Met andere woorden, vooralsnog te licht.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Deze jongen moet gewoon worden verhuurd. Heeft voetballend gezien echt wel de potentie om van waarde te zijn voor az1, maar hij mist gewoon nog de fysiek en finesse om het te brengen. Beetje zoals psv die mauro junior verleden jaar verhuurde aan Heracles. Ook zon ielig mannetje, maar bloeide bij heracles wel helemaal op. Ik snap dan ook niet waarom Huiberts laatst zei dat ze Evjen niet willen verhuren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kan voorlopig weer op het bankje. Hij verstopte zich en heeft geen duelkracht. Aan de andere kant: Aboukhlal heeft al 18 kansen verprutst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zwakke reacties, zo slecht was het ook niet, het was niet goed, maar het gros van zijn teamgenoten speelde zwak.
Met Evjen en Reijnders op het veld moet je het gewoon meer van snelle passing hebben en ik zag ook wel her en der het spel gewoon weer teruggebracht worden na een snelle omschakeling door een Boadu of Stengs.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dit is dus typisch, Boadu en Stengs krijgen wel 50 kansen en mogen ondanks herhaaldelijk falen, continue blijven staan. Andere spelers krijgen 1 kans en worden dan al weer afgeschreven.

Vooraf zei ik al dat dit niet het goede moment was om in de basis te komen, maar had desondanks had hij minder balverlies dan Stengs.

Ik hoop ook op verhuur/verkoop, is het beste voor hem.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 27 dec 2020, 16:39 Zwakke reacties, zo slecht was het ook niet, het was niet goed, maar het gros van zijn teamgenoten speelde zwak.
Met Evjen en Reijnders op het veld moet je het gewoon meer van snelle passing hebben en ik zag ook wel her en der het spel gewoon weer teruggebracht worden na een snelle omschakeling door een Boadu of Stengs.
Kortom stond toch in eerste instantie goed en logisch. Maar kan Jansen dan verweten worden dat bepaalde spelers (ook Evjen die totaal onzichtbaar was) niet al te best speelde.
Hij kan er geen duracell in stoppen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 27 dec 2020, 16:45 Dit is dus typisch, Boadu en Stengs krijgen wel 50 kansen en mogen ondanks herhaaldelijk falen, continue blijven staan. Andere spelers krijgen 1 kans en worden dan al weer afgeschreven.
Je moet niet volharden. Deze spelers hebben al het nodige voor AZ betekend. Evjen deed het heel goed bij zijn oud club maar moet hier in de eredivisie allereerst in de speeltijd die hij krijgt toebedeeld zijn kansen grijpen. Dit was een grote kans voor hem die deze trainer hem aanbood. Zeker ook omdat Jansen vooraf de wedstrijd nog voor de camera;s had gemeld te denken om een vaste rol voor Stengs op het middenveld omdat hij AZ al lange tijd de nodige verrassing en creativiteit op het middenveld vind ontbreken waardoor er plaats vrij komt voor een andere aanvaller. Zekers, Stengs speelde niet al te best maar maakte wel weer verschil met zijn typische actie waar hij uit scoort, denk niet dat dit met de Wit was gebeurt.
Laatst gewijzigd door capefear op 27 dec 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 27 dec 2020, 16:57 Je moet niet volharden. Deze spelers hebben al het nodige voor AZ betekend. Evjen deed het heel goed bij zijn oud club maar moet hier in de eredivisie allereerst in de speeltijd die hij krijgt toebedeeld zijn kansen grijpen. Dit was een grote kans voor hem die deze trainer hem aanbood. Zeker ook omdat Jansen vooraf de wedstrijd nog voor de camera;s had gemeld te denken om een vaste rol voor Stengs op het middenveld omdat hij AZ al lange tijd de nodige verrassing en creativiteit te ontbreken op het middenveld waardoor er plaats vrij komt voor een andere aanvaller.
Ja het is duidelijk dat jij liever spelers hebt die elke week opzichtig falen, dan dat je een nieuwe speler een paar wedstrijden de kans geeft.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 27 dec 2020, 16:59 Ja het is duidelijk dat jij liever spelers hebt die elke week opzichtig falen, dan dat je een nieuwe speler een paar wedstrijden de kans geeft.
Nee, sorry jij valt vaak in herhaling door alles op de trainer Slot en Jansen te schuiven en dat Evjen maar geen kansen krijgt.
Nu doet Jansen exact wat jij wilt en geeft ook nog andere talenten waaronder Reijnders wederom een basisplaats (die zich wel steeds laat gelden)
Zeg nou gewoon, dat Evjen het zowel bij jong als nu in het eerste, nog niet laat zien van wat we hebben gezien bij zijn oud club (ander niveau?)
Plaats reactie