Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat een gelul hier zeg! Onze pamperboys spelen beter zonder publiek! Als dat zo is dan zijn zij totaal ongeschikt voor profvoetbal en verdienen ook niet dat overbetaalde salaris.

Denk je nou echt dat het in andere stadions anders toe gaat dan in Alkmaar als er trainers/spelers structureel ondermaats presteren? Bij sommige clubs worden mensen van de club zelfs bedreigd of het trainingsveld wordt bezet. In Alkmaar wordt wat geroepen en meer is het niet.

Werkelijk van alles wordt hier naar voren gehaald om het matige presteren te verdoezelen. Dat is pas slecht. Je moet juist heel sterk benoemen wat slecht is en wat goed is en daar naar de toekomst wat mee doen. Huiberts probeert al jaren met minimale inzet een selectie neer te zetten die om de hoofdprijzen mee strijd. Soms heeft ie geluk en gaat het goed. Nu valt het kwartje de verkeerde kant op. Dat was voorspelbaar en te voorkomen. Dat heeft hij niet gedaan en dus heeft ie na jaren van applaus ontvangen nu een fluitconcert verdient!

Dat Boulahrouz boos is in de rust is toch een bevestiging van de afkeuring van ons publiek. Ook hij kon het blijkbaar niet meer aanzien hoe spelers minimaal presteren en daardoor het voor Jansen heel moeilijk maken. Bij AZ moet het klimaat juist veel harder worden om daadwerkelijk de stap naar de top te maken en daar te blijven!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 15:27 Nee, je blijft de nuance volkomen wegsnijden en speelt het alleen maar op de man.
Sommige zaken hebben echt wel een diepere aanleiding. De eindreactie is dan niet goed, maar het is ook niet zo dat wat er aan voorafging volkomen zonder problemen is.

Vindahl moest eerst prutsen voordat mensen om Verhulst begonnen te vragen.
Aboukhlal moest eerst prutsen voordat mensen om andere spelers gingen vragen. Toen zijn speelminuten zonder rechtvaardiging in prestaties toenamen in plaats van af, werden mensen pas echt nijdig.
Er zijn gewoon ergens grenzen en deze overtreffende trap van vernedering hoort gewoon niet. Het is een teamsport, om er 1 uit te pakken als de rest eigenlijk net zoveel fouten maken is buiten proporties.
Eens dat spelers je het bloed laat koken, moet je maar is kijken wat ik over Aboukhlal heb geschreven na Cambuur uit. Maar ik schakel dan wel over naar de andere fouten makers en blijf niet zo hangen en blijf ook nog naar zijn goede momenten kijken ipv van blind van haat te zijn.

Nee ik probeer je niet de les te lezen en op de man te spelen, ik zie het meer als kritisch uitdagen. Dat word bij mij ook gedaan, soms iets genuanceerder, soms niet😎
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 17 mei 2022, 15:17 Waarschijnlijk speelde de rest van de clubs minder zonder publiek en was dat effect bij AZ te verwaarlozen omdat het inderdaad het meest saaie kutpubliek van de hele eredivisie is.
Zou best kunnen :lol:

Bij andere clubs spelen de mindere goden onder de voetballersaltijd beter als onze minder goden. Daar krijgen ze support, hier kaaskijkers en gezeik.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 17:26 Er zijn gewoon ergens grenzen en deze overtreffende trap van vernedering hoort gewoon niet.
Waar zijn dan “ gewoon ergens grenzen” ? En wie bepaald wat hoort of niet?

Je betaald ca. 30,00 euro per persoon voor een gemiddelde wedstrijd tegenwoordig.

En als een werknemer van een BVO, waarvan je verwacht dat de selectie van die BVO ( in dit geval de selectie van AZ) een goede prestatie neer zet, waarvoor je dus veel hebt betaald, niet functioneert dan mag je daar ondubbelzinnig kritiek op hebben. Je betaald ervoor hé en ze leveren niet. Mag dat dan alsjeblieft.

En als er dan 1 speler, wie het ook is, er uit springt in “ het niet leveren” waarvoor dik betaald is, dan mag je, nee moet je zelfs daar kritiek over uiten. Je betaald nl mee aan zijn salaris.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Roadman schreef: 17 mei 2022, 17:43 Waar zijn dan “ gewoon ergens grenzen” ? En wie bepaald wat hoort of niet?

Je betaald ca. 30,00 euro per persoon voor een gemiddelde wedstrijd tegenwoordig.

En als een werknemer van een BVO, waarvan je verwacht dat de selectie van die BVO ( in dit geval de selectie van AZ) een goede prestatie neer zet, waarvoor je dus veel hebt betaald, niet functioneert dan mag je daar ondubbelzinnig kritiek op hebben. Je betaald ervoor hé en ze leveren niet. Mag dat dan alsjeblieft.

En als er dan 1 speler, wie het ook is, er uit springt in “ het niet leveren” waarvoor dik betaald is, dan mag je, nee moet je zelfs daar kritiek over uiten. Je betaald nl mee aan zijn salaris.
Die grenzen liggen voor iedereen anders, dat is wel heel duidelijk.
Ik heb nog nooit een speler gezien die beter ging spelen als hij door de thuisfans werd uitgejouwd en uitgefloten (uit kan het wel inspirerend werken).

Nog nooit!!

Ik begrijp de frustratie helemaal, maar ik ga er heel anders mee om. Gelukkig de meesten, maar ja je hoort het fluiten van 20 man veel beter dan het applaus van een paar duizend anderen

Aangezien dit het topic is van Evjen, hopelijk zien we de Hakon zoals tegen 020
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Roadman schreef: 17 mei 2022, 17:43 Waar zijn dan “ gewoon ergens grenzen” ? En wie bepaald wat hoort of niet?

Je betaald ca. 30,00 euro per persoon voor een gemiddelde wedstrijd tegenwoordig.

En als een werknemer van een BVO, waarvan je verwacht dat de selectie van die BVO ( in dit geval de selectie van AZ) een goede prestatie neer zet, waarvoor je dus veel hebt betaald, niet functioneert dan mag je daar ondubbelzinnig kritiek op hebben. Je betaald ervoor hé en ze leveren niet. Mag dat dan alsjeblieft.

En als er dan 1 speler, wie het ook is, er uit springt in “ het niet leveren” waarvoor dik betaald is, dan mag je, nee moet je zelfs daar kritiek over uiten. Je betaald nl mee aan zijn salaris.
Je bent blijkbaar consument die waar voor zijn geld wil en geen supporter. Daar zit namelijk het woordje support in, je weet wel ondersteuning in goed Nederlands.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 17 mei 2022, 20:43 Je bent blijkbaar consument die waar voor zijn geld wil en geen supporter. Daar zit namelijk het woordje support in, je weet wel ondersteuning in goed Nederlands.
Ja, da’s een goeie 😉

Ik moest even denken aan de groenteafdeling bij AH, waar je diverse soorten tomaten hebt; de wat goedkopere (eigen merk) en de wat duurdere. Of de Fair trade, uit het buitenland, ook duurder maar je weet dan wel dat je verantwoorde tomaten hebt. Ook daar zit wel eens een schimmelplekje op, maar dat neem je op de koop toe, want ze smaken uiteindelijk beter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit kan er gebeuren als je een goede voetballer gewoon opstelt. Nog lang geen top maar echt bizar dat enkele kneuzen steeds de voorkeur krijgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 19 mei 2022, 18:11 Dit kan er gebeuren als je een goede voetballer gewoon opstelt. Nog lang geen top maar echt bizar dat enkele kneuzen steeds de voorkeur krijgen.
Dat is wat we nodig hebben... 'top'. En die hebben we niet, zeker aanvallend op rechts.
Als dan op links het ook steeds moeizamer gaat heb je echt een probleem. Kun je nog zo dominant zijn aan de tegenstander, voorin iets afdwingen zit er niet in.
Kijk al uit naar volgend seizoen; lees; andere spelers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 19 mei 2022, 19:03 Dat is wat we nodig hebben... 'top'. En die hebben we niet, zeker aanvallend op rechts.
Bij die 2-2 verzuimt hij wel om in te grijpen dus dat is een zwaar minpunt. Heft zijn doelpunt weer op.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 19 mei 2022, 19:06 Bij die 2-2 verzuimt hij wel om in te grijpen dus dat is een zwaar minpunt. Heft zijn doelpunt weer op.
Buiten dat doelpunt vond ik het de gehele wedstrijd ook niet zo veel.
Speelt de bal naar de goede kleur, en dan zien sommige hem al graag in het elftal. Bijzonder dat 't dit seizoen zo droevig is gesteld met AZ.
Als ik dan terug denk aan die competitieafsluiter van destijds waar Weghorst en Jahanbask er onderling nog een strijd van maken wie van hen de topscorer van de eredivisie gaat worden en er nog kwistig op los scoren, zijn we diep gezonken in alle opzichten.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ja, toen had je veel meer balans in je team met een voorhoede met

Idrissi-Weghorst-Jahanbaks
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

sister of mercy schreef: 19 mei 2022, 19:33 Ja, toen had je veel meer balans in je team met een voorhoede met

Idrissi-Weghorst-Jahanbaks
Ja, dat is wel different cook
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Mooi doelpunt (eindelijk). Paar hele mooie combinaties maar ook nog steeds slordigheden. Werkt zich een slag in rondte.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Er valt ook weinig eer te behalen op rechts, helemaal als je met Hatzidiakos in de tandem speelt. AZ moet ook op rechts gaan bouwen aan een tandem. Lijkt me niet dat Evjen daar nu de geschikte man voor is, komt nog gewoon tekort.

Toch denk ik nog steeds dat een seizoen iedere week spelen wonderen kan doen voor Evjen zn ontwikkeling. Maargoed Huiberts heeft zolang gewacht met verhuren dat je je kan afvragen of dat nu nog zinvol is.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 19 mei 2022, 20:02 Er valt ook weinig eer te behalen op rechts, helemaal als je met Hatzidiakos in de tandem speelt. AZ moet ook op rechts gaan bouwen aan een tandem. Lijkt me niet dat Evjen daar nu de geschikte man voor is, komt nog gewoon tekort.

Toch denk ik nog steeds dat een seizoen iedere week spelen wonderen kan doen voor Evjen zn ontwikkeling. Maargoed Huiberts heeft zolang gewacht met verhuren dat je je kan afvragen of dat nu nog zinvol is.
Als je er niet eens één miljoen voor kan krijgen, moet je hem verhuren. Als je 1,5 miljoen kan krijgen, meteen verkopen.
Evjen heeft wel iets en ik zie wel potentie. Maar gelijkertijd zie ik Bambi on ice. Daarnaast boekt die nauwelijks progressie en was die ook niet goed in Jong AZ.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SchoorlAZ schreef: 19 mei 2022, 20:06 Als je er niet eens één miljoen voor kan krijgen, moet je hem verhuren. Als je 1,5 miljoen kan krijgen, meteen verkopen.
Evjen heeft wel iets en ik zie wel potentie. Maar gelijkertijd zie ik Bambi on ice. Daarnaast boekt die nauwelijks progressie en was die ook niet goed in Jong AZ.
Meh, ik vind hem eigenlijk steeds beter spelen. Wordt hij absolute top? Lijkt me een lastig verhaal. Kan hij een prima speler voor AZ zijn? Ik denk het wel. Ergens heb ik ook het gevoel dat hij in een 4-4-2 systeem beter tot zijn recht zou komen t.o.v. een standaard 4-3-3 systeem. Gelukkig staat AZ tegenwoordig zonder bal vaak ook in 4-4-2, dus voor Evjen is dat prima.

Ik zie hem graag nog een jaartje groeien, maar volgend seizoen wordt wat dat betreft wel het seizoen van de waarheid.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DiepeMast schreef: 23 mei 2022, 13:49 Ik zie hem graag nog een jaartje groeien, maar volgend seizoen wordt wat dat betreft wel het seizoen van de waarheid.
Dat zou geen goed teken zijn als dat gebeurt, want hopelijk heeft Huiberts dan toch echt een rechter aanvaller aangetrokken die zijn plaatsje niet meer afstaat omdat het een directe meerwaarde is. Beter dat we van dit soort twijfelaars geen gebruik meer hoeven maken want dan weten we dat AZ tenminste weer presteert!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tis nu echt wel klaar met "volgend seizoen, het seizoen van de waarheid".
Te licht voor AZ om heel het seizoen basis te spelen, en Evjen zelf moet nu eindelijk weer eens structureel veel gaan spelen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 23 mei 2022, 14:53 Tis nu echt wel klaar met "volgend seizoen, het seizoen van de waarheid".
Te licht voor AZ om heel het seizoen basis te spelen, en Evjen zelf moet nu eindelijk weer eens structureel veel gaan spelen.
Wou dit net zeggen.
Was het afgelopen jaar ook niet "het seizoen van de waarheid" voor Evjen?
Hij heeft ons nagenoeg niks gebracht.
Lekker verhuren en anders verkopen.
Plaats reactie