Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 23 jul 2021, 07:11 Dat is zeker niet beter want als je niet durft risico's te nemen ben je ook niet geschikt voor AZ. Het is allebei niet goed.
De reden van het vele balverlies bij Stengs was niet dat hij veel risicos nam. Het was eerder slordigheid/gemakzucht bij de makkelijke momenten. Juist de momenten die ik benoemde (spelers vrij richting het doel tegenstander zetten) lukten vaak wel bij Stengs en leverden weinig balverlies op.

Evjen moet inderdaad wel meer risico in zijn spel gaan leggen. Maar als zijn zelfvertrouwen toeneemt zal dat wel gaan gebeuren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

timdadum schreef: 22 jul 2021, 21:23 ... Wat ik alleen wel een vereiste vind is dat hij flink aan de krachttraining gaat...
Heel bijzondere stelling. Evjen komt uit een competitie waar heel veel fysiek sterke gasten lopen. Daar was hij de beste speler en niet voor niets gescout en gehaald door AZ. Nu speelt hij in een veel meer tactische en technische competitie en dan moet juist hij zich fysiek veel meer ontwikkelen!?

Stengs voldeed wel aan dat vereiste dan?

Het eieren eten is gewoon dat Evjen gehaald is, maar dat Stengs altijd de voorkeur kreeg op die plek omdat die wat nu gebleken is voor AZ een moneymaker op korte termijn was. Net als dat geldt voor Boadu. Evjen belandde op de tribune onder het mom dat ie fysiek niet in orde was en wat tijd nodig zou hebben. Mocht ie opdraven in Jong AZ, maar daar speelde hij meestal niet op de positie van Stengs. Ook bijzonder als je eerste reserve achter Stengs wordt geacht. Voor zijn zelfvertrouwen natuurlijk heel slecht en dat was hem aan te zien. Dus voor de trainer weer reden om hem te passeren. En zo kwam Evjen in een neerwaartse spiraal.

Nu Stengs weg is moet ie laten zien met al zijn technische vaardigheden dat ie een basisplek waard is. Jansen moet hem opstellen en laten staan. Niet goochelen met een ander op zijn plek, want dan heb je kans dat zijn vertrouwen weer de put in gaat. Volgens mij is Evjen een heel bekwame voetballer met een goede kop! Dus opstellen en staan laten!!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Jullie moeten niet naar Stengs kijken. Die is weg.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 23 jul 2021, 07:36 Heel bijzondere stelling. Evjen komt uit een competitie waar heel veel fysiek sterke gasten lopen. Daar was hij de beste speler en niet voor niets gescout en gehaald door AZ. Nu speelt hij in een veel meer tactische en technische competitie en dan moet juist hij zich fysiek veel meer ontwikkelen!?

Stengs voldeed wel aan dat vereiste dan?

Het eieren eten is gewoon dat Evjen gehaald is, maar dat Stengs altijd de voorkeur kreeg op die plek omdat die wat nu gebleken is voor AZ een moneymaker op korte termijn was. Net als dat geldt voor Boadu. Evjen belandde op de tribune onder het mom dat ie fysiek niet in orde was en wat tijd nodig zou hebben. Mocht ie opdraven in Jong AZ, maar daar speelde hij meestal niet op de positie van Stengs. Ook bijzonder als je eerste reserve achter Stengs wordt geacht. Voor zijn zelfvertrouwen natuurlijk heel slecht en dat was hem aan te zien. Dus voor de trainer weer reden om hem te passeren. En zo kwam Evjen in een neerwaartse spiraal.

Nu Stengs weg is moet ie laten zien met al zijn technische vaardigheden dat ie een basisplek waard is. Jansen moet hem opstellen en laten staan. Niet goochelen met een ander op zijn plek, want dan heb je kans dat zijn vertrouwen weer de put in gaat. Volgens mij is Evjen een heel bekwame voetballer met een goede kop! Dus opstellen en staan laten!!
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

ForzAZ schreef: 23 jul 2021, 07:36 Heel bijzondere stelling. Evjen komt uit een competitie waar heel veel fysiek sterke gasten lopen. Daar was hij de beste speler en niet voor niets gescout en gehaald door AZ. Nu speelt hij in een veel meer tactische en technische competitie en dan moet juist hij zich fysiek veel meer ontwikkelen!?

Stengs voldeed wel aan dat vereiste dan?


Het eieren eten is gewoon dat Evjen gehaald is, maar dat Stengs altijd de voorkeur kreeg op die plek omdat die wat nu gebleken is voor AZ een moneymaker op korte termijn was. Net als dat geldt voor Boadu. Evjen belandde op de tribune onder het mom dat ie fysiek niet in orde was en wat tijd nodig zou hebben. Mocht ie opdraven in Jong AZ, maar daar speelde hij meestal niet op de positie van Stengs. Ook bijzonder als je eerste reserve achter Stengs wordt geacht. Voor zijn zelfvertrouwen natuurlijk heel slecht en dat was hem aan te zien. Dus voor de trainer weer reden om hem te passeren. En zo kwam Evjen in een neerwaartse spiraal.

Nu Stengs weg is moet ie laten zien met al zijn technische vaardigheden dat ie een basisplek waard is. Jansen moet hem opstellen en laten staan. Niet goochelen met een ander op zijn plek, want dan heb je kans dat zijn vertrouwen weer de put in gaat. Volgens mij is Evjen een heel bekwame voetballer met een goede kop! Dus opstellen en staan laten!!
Stengs voldeed daar ook amper aan, dat klopt. Daar dacht ik hetzelfde over.

Wat meer spiermassa betekent niet dat je plots niet meer snel kan draaien. Als Evjen tegen een back komt te staan die hem fysiek afbluft dan heb je nu per direct niks meer aan hem. Een beetje body is dan wel fijn. Dat zag je ook regelmatig bij Stengs, die had dan ook helemaal niks meer in te brengen en kwam niet aan voetballen toe.

Ik zal enige nuance brengen in mijn stelling: wat het krachthonk in i.p.v. flink :wink:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Evjen is voor veel geld uit Noorwegen gehaald als groot talent. Nu Stengs weg is moet dit zijn jaar worden om dat te laten zien. De voortekenen zijn niet heel gunstig, ondanks die twee goals, als Janssen Poku noemt als opvallende speler in de laatste oefenpot. Evjen moet aan de bak!
Praat geen Poep, doos.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Witzer schreef: 23 jul 2021, 10:22 Evjen is voor veel geld uit Noorwegen gehaald als groot talent. Nu Stengs weg is moet dit zijn jaar worden om dat te laten zien. De voortekenen zijn niet heel gunstig, ondanks die twee goals, als Janssen Poku noemt als opvallende speler in de laatste oefenpot. Evjen moet aan de bak!
Die hype rond Poku draait ook wel een beetje door. Leuk en verdient dat Jansen hem noemt, hij is pas 17. Maar heeft nog geen serieuze profwedstrijd op zn naam staan.

Poku eerste 5 wedstrijden basis bij jong AZ en Evjen bij az1. Dan zien we daarna wel hoe het ervoor staat.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 23 jul 2021, 11:51 Die hype rond Poku draait ook wel een beetje door. Leuk en verdient dat Jansen hem noemt, hij is pas 17. Maar heeft nog geen serieuze profwedstrijd op zn naam staan.

Poku eerste 5 wedstrijden basis bij jong AZ en Evjen bij az1. Dan zien we daarna wel hoe het ervoor staat.
Als Poku nu meer laat zien, op basis waarvan heeft Evjen dan meer krediet? Hij heeft het tenslotte al 1.5 jaar niet laten zien dat hij enige kans heeft tot een basisplek. Neemt niet weg dat ik het die jongen van harte gun hoor en in Noorwegen heeft hij wel het e.e.a. laten zien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 23 jul 2021, 12:15 Als Poku nu meer laat zien, op basis waarvan heeft Evjen dan meer krediet? Hij heeft het tenslotte al 1.5 jaar niet laten zien dat hij enige kans heeft tot een basisplek. Neemt niet weg dat ik het die jongen van harte gun hoor en in Noorwegen heeft hij wel het e.e.a. laten zien.
Ik vind dat wel meevallen dat Poku meer heeft laat zien dan Evjen. Ook bijna onvergelijkbare spelers ondanks dezelfde positie. Evjen voorkwam bijvoorbeeld een doelpunt net voor rust tegen Leipzig met een puike tackle. Deze oefenwedstrijden tot nu toe waar ieder telkens 45 minuten speelt tegen tegenstanders die ook alsmaar rouleren vindt ik sowieso moeilijk te beoordelen.

Ik zeg ook niet dat Evjen het 100% gaat maken als basisspeler. Maar in de wedstrijd tegen VVV destijds met goal en assist liet hij wel zien van waarde te kunnen zijn, plus speler van het jaar van Noorwegen, 50+ profwedstrijden en meerdere (jeugd) interlands vind ik wel een reden om deze jongen de kans te geven de eerste pak en beet 8 wedstrijden. Bij Jong AZ speelde hij telkens ergens anders en bij AZ1 hebben ze hem min of meer opgeofferd om Stengs in de etalage te zetten (wat achteraf financieel prima heeft uitgepakt nu de centen binnen zijn). Evjen heeft volgens mij ook wel eens aangeven in een interview dat hij niet echt lekker in zn vel zat vorig jaar door alle omstandigheden en weinig speeltijd. Beetje vertrouwen (en misschien een vriendje van Bodo :P ) zou hem goed kunnen doen. Als Poku bij Jong AZ de pannen van het dak speelt na 10 wedstrijden en Evjen tegenvalt kan je altijd nog ingrijpen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 23 jul 2021, 12:15 Als Poku nu meer laat zien, op basis waarvan heeft Evjen dan meer krediet? Hij heeft het tenslotte al 1.5 jaar niet laten zien dat hij enige kans heeft tot een basisplek. Neemt niet weg dat ik het die jongen van harte gun hoor en in Noorwegen heeft hij wel het e.e.a. laten zien.
Sowieso is Poku nog zo jong dat je niet kan verwachten dat hij het hele seizoen goed gaat presteren. Wel een fijne speler om achter de hand te hebben. Meest logische is om inderdaad nu Evjen te gaan gebruiken als vaste rechtsbuiten. Poku ervaring bij Jong AZ op laten doen en af en toe te laten invallen bij het 1e. Als na een tijdje Evjen ondanks veel speeltijd niet goed speelt, en Poku juist wel, dan kun je het altijd nog omdraaien.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 23 jul 2021, 12:37 Sowieso is Poku nog zo jong dat je niet kan verwachten dat hij het hele seizoen goed gaat presteren. Wel een fijne speler om achter de hand te hebben. Meest logische is om inderdaad nu Evjen te gaan gebruiken als vaste rechtsbuiten. Poku ervaring bij Jong AZ op laten doen en af en toe te laten invallen bij het 1e. Als na een tijdje Evjen ondanks veel speeltijd niet goed speelt, en Poku juist wel, dan kun je het altijd nog omdraaien.
Dan alleen bij beide spelers wel uitkijken dat ze niet teveel minuten/wedstrijden in het eerste hebben gespeeld waardoor ze niet meer voor Jong AZ uit mogen komen. Ik weet niet meer hoeveel keer het is, maaar daar was een regel voor vanuit de KNVB.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ben_Side schreef: 23 jul 2021, 16:43 Zijn krediet heeft hij volgens mij bij de meeste supporters ook puur te danken omdat hij destijds het zo goed deed bij Bodo. Dat hebben de meeste van ons nog op het netvlies maar zeker niet op wat hij in die 1,5 seizoen hier bij jong, waar hij veelal zijn wedstrijden heeft gespeeld, heeft laten zien. Dat kan ik me wel bij een smaakmakers als Taabouni voor stellen maar Evjen heeft zeker hier niets uitzonderlijks laten zien dat je zegt die moet met alle geweld een kans verdienen, Bodo is nu eenmaal geen AZ. Wil niet zeggen dat hij het hier niet gaat redden, maar enkel kijken hoe hij bij een andere club heeft gedaan en ook nog eens in een andere competitie vind ik niet reeel om te stellen dat hij het hier dan ook gaat maken anders had bijv.een speler als Willie Overtoom ook wel een ster in Alkmaar geworden op grond van wat hij bij Heracles daarvoor liet zien. Als we puur kijken hoe jonge talenten zich aandienen, ook nu met de voorbereiding begrijp ik wel de discussie met Poku. Maar goed, laat die 2 goals tegen Ado een begin zijn.
Als je zegt dat Evjen niets bij AZ heeft laten zien heb je of een selectief geheugen of de wedstrijden niet gezien. Ik heb in ieder geval minstens 3 meer dan goede wedstrijden van Evjen bij AZ gezien. Zijn 1e (europese) wedstrijd, tegen vvv en met jong AZ tegen De Graafschap. Veel meer kansen heeft hij ook niet gehad. Op basis wat hij bij Bodo Glimt heeft laten zien en die paar wedstrjden bij AZ verdient hij een kans als basisspeler. Ik vind Poku ook een talentvolle speler, maar het is niet slim om die nu basisspeler te maken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Laten we gewoon eerlijk zijn, Evjen heeft verdeeld over anderhalf jaar gewoon niet veel laten zien. Incidenteel wel, zeker niet structureel. Als Poku het beter doet in de voorbereiding en op de trainingen, verdient die gewoon te spelen. Leeftijd is maar een nummer. Omdat Poku jong is zal Evjen echter zeker nog veel aan voetballen toekomen, dan moet hij het maar laten zien dan. Als uiteindelijk de beste maar speelt, dan maakt het mij niet uit wie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hij heeft niet veel laten zien, maar hij heeft wel laten zien dat hij wel degelijk kan voetballen. Misschien moet hij gewoon regelmatiger spelen en meer getriggerd worden om zich te bewijzen. Laat het maar een mooie concurrentiestrijd worden op rechtsbuiten. Dan halen Poku en Evjen alleen maar het beste in elkaar naar boven.
Cetero censeo birrum bibendum esse
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De anderhalf jaar waar steeds over gesproken wordt is eigenlijk meer één seizoen, want het eerste halfjaar is de competitie die stil werd gelegd i.v.m. corona.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Kilkenny schreef: 23 jul 2021, 20:18 Laten we gewoon eerlijk zijn, Evjen heeft verdeeld over anderhalf jaar gewoon niet veel laten zien. Incidenteel wel, zeker niet structureel. Als Poku het beter doet in de voorbereiding en op de trainingen, verdient die gewoon te spelen. Leeftijd is maar een nummer. Omdat Poku jong is zal Evjen echter zeker nog veel aan voetballen toekomen, dan moet hij het maar laten zien dan. Als uiteindelijk de beste maar speelt, dan maakt het mij niet uit wie.
Evjen moet weer wat zelfvertrouwen krijgen. Volgens mij had Henriksen ook wat moeite in het begin om zijn weg te vinden. Gewoon een aantal wedstrijden een basisplaats en niet direkt wisselen als het wat minder is. Dat gebeurde bij Stengs ook niet
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 24 jul 2021, 09:13 Evjen moet weer wat zelfvertrouwen krijgen. Volgens mij had Henriksen ook wat moeite in het begin om zijn weg te vinden. Gewoon een aantal wedstrijden een basisplaats en niet direkt wisselen als het wat minder is. Dat gebeurde bij Stengs ook niet
Als Jansen zijn keuze heeft gemaakt, moet hij daar wel een aantal wedstrijden aan vasthouden. Maar dat kan ook Poku zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik ben het met de rest eens dat dit absoluut een risico is. Ik zie ook best graag een rechtsbuiten van kaliber komen à la Karlsson. Maar onderschat niet hoeveel het mentale aspect meespeelt bij zo'n jongen. Het feit dat hij het zelf aangeeft is ook een indicatie dat hij er last van ondervond bij het voetballen.

Wat ik wil zeggen is dat we niet moeten uitsluiten dat vorig jaar niet bijster representatief is voor wat deze jongen in zijn mars heeft. Of het verstandig is daarop te gokken is een ander verhaal...
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 24 jul 2021, 12:14 Ik ben het met de rest eens dat dit absoluut een risico is. Ik zie ook best graag een rechtsbuiten van kaliber komen à la Karlsson. Maar onderschat niet hoeveel het mentale aspect meespeelt bij zo'n jongen. Het feit dat hij het zelf aangeeft is ook een indicatie dat hij er last van ondervond bij het voetballen.

Wat ik wil zeggen is dat we niet moeten uitsluiten dat vorig jaar niet bijster representatief is voor wat deze jongen in zijn mars heeft. Of het verstandig is daarop te gokken is een ander verhaal...
Deze hele discussie is dus precies de reden dat ik in de winter al aangaf dat AZ een plan moest maken voor Evjen. Half jaartje verhuren of elke week invallen. AZ koos om hem te laten verzuipen tussen Jong AZ en de bank van az1. Daardoor is die jongen nu een compleet vraagtegen voor dit seizoen ipv dat je een reeel beeld had gekregen na wekelijkse minuten op het hoogste niveau.
Onbegrijpelijke keuze vanuit AZ wat mij betreft.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 24 jul 2021, 12:37 Deze hele discussie is dus precies de reden dat ik in de winter al aangaf dat AZ een plan moest maken voor Evjen. Half jaartje verhuren of elke week invallen. AZ koos om hem te laten verzuipen tussen Jong AZ en de bank van az1. Daardoor is die jongen nu een compleet vraagtegen voor dit seizoen ipv dat je een reeel beeld had gekregen na wekelijkse minuten op het hoogste niveau.
Onbegrijpelijke keuze vanuit AZ wat mij betreft.
Als Evjen echt zo goed is als men beweerde tijdens de blijdschap van de aankoop zal hij het voetballen echt niet verleerd zijn. Gewoon (durven) opstellen. Veel minder dan Stengs zal hij toch niet zijn?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie