Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Pfff. Ik ben niet per se tegen een loper op 10, maar de Wit kan wel heel weinig met een bal, maakt ook zelden ook goal, bijna nooit een assist, staat er echt alleen in om te lopen. Er lag zo gigantisch veel ruimte op het middenveld om te voetballen, maar de Wit duikt op aan de zijkant, of staat naast of zelfs verder dan Pavlidis. Zo ontzettend dom en matig, ook van de staf, dit Zwolle zou je makkelijk moeten oprollen, maar we creëren ook gewoon amper een kans. Dat de Wit pas in minuut 75 werd gewisseld is echt schandalig, ik zou bijna opteren voor Aboukhlal op 9 en dan Pavlidis vanaf 10, zou serieus gevaarlijker zijn denk ik, in ieder geval meer goals.

Daarnaast, wat is er nog meer aan de hand? De gelatenheid straalt al weken van de Wit zijn gezicht af, normaliter is zijn kracht het aanjagen, beetje boos kijken, gezonde agressie, maar de pijp lijkt leeg bij de Wit. En dan voegt hij echt heel erg weinig toe, tijd voor de bank.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 11 apr 2022, 11:53 Is en blijft beperkte voetballer. Met een beetje mazzel komt Celtic o.i.d. deze zomer met een leuke aanbieding voor hem.
Celtic heeft hem daadwerkelijk in actie gezien, dus die valt af. AZ is voetballend te hoog gegrepen voor De Wit. Getafe of de Rugby Union... daar zou hij beter passen. Of anders een paar niveautjes lager. Wat ergerde ik me weer dood aan zijn zeer gebrekkige balvaardigheid gisteren. Een simpele pass op Pavlidis in de 16 voor een 0,6xpg, maar nee, meneer was het overzicht volledig kwijt, ging pingelen en verloor niet veel later uiteraard ook de bal. GEEN De Wit tegen het rechterrijtje aub!!
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 11 apr 2022, 15:22 Celtic heeft hem daadwerkelijk in actie gezien, dus die valt af.
:lol: !!!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Sir Robbert schreef: 11 apr 2022, 13:43 Pfff. Ik ben niet per se tegen een loper op 10, maar de Wit kan wel heel weinig met een bal, maakt ook zelden ook goal, bijna nooit een assist, staat er echt alleen in om te lopen. Er lag zo gigantisch veel ruimte op het middenveld om te voetballen, maar de Wit duikt op aan de zijkant, of staat naast of zelfs verder dan Pavlidis. Zo ontzettend dom en matig, ook van de staf, dit Zwolle zou je makkelijk moeten oprollen, maar we creëren ook gewoon amper een kans. Dat de Wit pas in minuut 75 werd gewisseld is echt schandalig, ik zou bijna opteren voor Aboukhlal op 9 en dan Pavlidis vanaf 10, zou serieus gevaarlijker zijn denk ik, in ieder geval meer goals.

Daarnaast, wat is er nog meer aan de hand? De gelatenheid straalt al weken van de Wit zijn gezicht af, normaliter is zijn kracht het aanjagen, beetje boos kijken, gezonde agressie, maar de pijp lijkt leeg bij de Wit. En dan voegt hij echt heel erg weinig toe, tijd voor de bank.
Lijkt inderdaad al wekenlang aan de gang te zijn. Heel jammer, verliest zo snel zijn toegevoegde waarde (jawel) voor het team.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 11 apr 2022, 22:12 Lijkt inderdaad al wekenlang aan de gang te zijn. Heel jammer, verliest zo snel zijn toegevoegde waarde (jawel) voor het team.
Wat had die ‘toegevoegde waarde’ dan moeten zijn tegen Zwolle? Een zwakke tegenstander die je met snelle combinaties zoek moet spelen.

Alles blind op Karlsson omdat onze 10 niks met een bal kan. Wat een beleid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 12 apr 2022, 07:19 Wat had die ‘toegevoegde waarde’ dan moeten zijn tegen Zwolle? Een zwakke tegenstander die je met snelle combinaties zoek moet spelen.

Alles blind op Karlsson omdat onze 10 niks met een bal kan. Wat een beleid.
Jij ziet dus geen toegevoegde waarde in een speler die een slecht voetballende ploeg 90 minuten lang onder druk kan zetten in hun eigen 16 meter?
Vind hem allemaal weer erg simplistisch gedacht.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sir Robbert schreef: 11 apr 2022, 13:43 Daarnaast, wat is er nog meer aan de hand? De gelatenheid straalt al weken van de Wit zijn gezicht af
Wellicht heeft hij al te horen gekregen dat hij voor volgend seizoen niet echt meer in de plannen voor zal komen en het open staat voor een transfer voor hem.
Er zullen mag ik aannemen de nodige veranderingen gaan plaats vinden waaronder ook op zijn positie.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 09:34 Wellicht heeft hij al te horen gekregen dat hij voor volgend seizoen niet echt meer in de plannen voor zal komen en het open staat voor een transfer voor hem.
Er zullen mag ik aannemen de nodige veranderingen gaan plaats vinden waaronder ook op zijn positie.
Zoiets kan best aan de orde zijn. Vandaag zag ik hem in het filmpje van AZ ook niet vrolijk het trainingsveld opstappen. Norse blik.

Of er is belangstelling voor hem, maar AZ vraagt een te hoge transfersom dat zijn kansen op een mooie transfer kleiner maakt. Misschien moet ie dan zelf een deel van dat bedrag ophoesten.

Of hij is teleurgesteld in zijn eigen en/of prestaties van zijn ploeggenoten. Kan zeer frustrerend zijn als je het hele seizoen je het apelazerus werkt en er anderen zijn die de boel laten sloffen.

We weten het niet. Maar hij oogt niet blij!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 09:34 Wellicht heeft hij al te horen gekregen dat hij voor volgend seizoen niet echt meer in de plannen voor zal komen en het open staat voor een transfer voor hem.
Er zullen mag ik aannemen de nodige veranderingen gaan plaats vinden waaronder ook op zijn positie.
Of hij heeft zijn transfer juist al te pakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 13 apr 2022, 11:33 Zoiets kan best aan de orde zijn. Vandaag zag ik hem in het filmpje van AZ ook niet vrolijk het trainingsveld opstappen. Norse blik.

Of er is belangstelling voor hem, maar AZ vraagt een te hoge transfersom dat zijn kansen op een mooie transfer kleiner maakt. Misschien moet ie dan zelf een deel van dat bedrag ophoesten.

Of hij is teleurgesteld in zijn eigen en/of prestaties van zijn ploeggenoten. Kan zeer frustrerend zijn als je het hele seizoen je het apelazerus werkt en er anderen zijn die de boel laten sloffen.

We weten het niet. Maar hij oogt niet blij!
Of misschien presteert hij gewoon al maanden dramatisch en baalt hij daar van? En met dramatisch presteren doel ik vooral op het uitblijven van goals. Zijn laatste competitiegoal dateert alweer van 18 december. Tussendoor scoorde hij nog wel in februari tijdens de 0-4 bekeroverwinning op RKC.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 13 apr 2022, 11:55 .... het uitblijven van goals.
Ook zo'n manco bij het huidige AZ. Zowel Clasie, de Wit als Midtsjo hebben feitelijk geen scorendvermogen en ook zelden (zeg maar nooit) vanaf de tweede lijn bestoken ze de goal met een flinke poeier.
Als je kijkt naar de bovenste clubs dan zie je PSV nu beduidend beter presteren door Veerman, ajax had vooral succes met de belangrijke goals van Klaassen en Feyenoord plukt nu de vruchten van Kokcu die steeds meer doelpogingen onderneemt. We hebben met Karlsson en Pavlidis goede aanvallers waar op rechts nog zo'n Openda moest zijn, maar het middenveld vraagt om veranderingen wil men bij AZ volgend seizoen weer een ander spelletje gaan spelen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 13 apr 2022, 12:15 Ook zo'n manco bij het huidige AZ. Zowel Clasie, de Wit als Midtsjo hebben feitelijk geen scorendvermogen en ook zelden (zeg maar nooit) vanaf de tweede lijn bestoken ze de goal met een flinke poeier.
Als je kijkt naar de bovenste clubs dan zie je PSV nu beduidend beter presteren door Veerman, ajax had vooral succes met de belangrijke goals van Klaassen en Feyenoord plukt nu de vruchten van Kokcu die steeds meer doelpogingen onderneemt. We hebben met Karlsson en Pavlidis goede aanvallers waar op rechts nog zo'n Openda moest zijn, maar het middenveld vraagt om veranderingen wil men bij AZ volgend seizoen weer een ander spelletje gaan spelen.
Het gebrek aan scorend vermogen was in de zomer na het vertrek van met name Boadu en Koopmeiners al duidelijk. Hier ook meermaals op gewezen. Huiberts heeft hier onvoldoende op geanticipeerd vind ik. Hij had ook daarom moeten zorgen voor een extra scorende aanvaller. Het liefst de ontbrekende rechteraanvaller!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Je weet pas wat je 40 wedstrijden mist als je Reijnders een helft op 10 ziet voetballen. Doet echt niet alles goed, maar passeert een mannetje, verlegt het spel met goede (lange)passes en scoort wederom een belangrijke goal. DeWit weer brengen als er wat te beuken valt.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Hij viel geblesseerd uit anders was Reijnders in de 76e minuut voor de Wit in het veld gekomen. Hadden we nog ruim 30 minuten langer kunnen genieten van het prachtige vuile werk, de opbouwende klasse, de snelheid van het spel verhogen , de mooie passeerakties en het gevaar voor de goal. Jammer, echte AZ speler. Jansen ziet dat prima.....
Laatst gewijzigd door Mousa Sidi op 24 apr 2022, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 24 apr 2022, 08:53 Hij viel geblesseerd uit anders was Reijnders in de 76e minuut voor de Wit in het veld gekomen. Hadden we nog ruim 30 minuten langer kunnen genieten van het prachtige vuile werk, de opbouwende klasse, de snelheid van het spel verhogen , de mooie passeerakties en het gevaar voor de goal. Jammer, echte AZ speler. Janssen ziet dat prima.....
Wil AZ volgend seizoen echt weer een ander spelletje gaan spelen waar het tegenstanders kapot kan spelen en door de defensies kan snijden, heb je een ander soort aanvallende middenvelder nodig. De opbouw is veel te voorspelbaar vanuit het middenveld tot aanval. Ik blijf pleiten om daar op die positie zo'n Odgaard voor aan te trekken en Clasie en Midtsjo (als die niet vertrekt) als de controleurs die de gaten dicht moeten lopen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 07 mei 2022, 22:27 Dat Flemming 2x zo goed zou zijn als de Wit waag ik te betwijfelen.
Dani de Wit mocht ondanks dat hij iets ouder is toch een seizoen langer blijven bij Jong ajax, dat is ook niet zonder reden.
Ik denk dat je met het niveau verschil tussen AZ en Fortuna nog best erachter kan komen dat Flemming een mindere uitvoering van Dani de Wit gaat blijken, zoals hij dus ook in de jeugdopleiding van ajax was.
Onze 10, wat toch een van de belangrijkste schakels binnen een elftal moet zijn als het gaat om aanvallen opzetten en naast de centrumspits eigenlijk het scorend vermogen moet zijn, is sinds 13 februari voor het laatst direct betrokken geweest bij een goal. Hij heeft al 985 minuten gespeeld zonder goal of assist.
Dan gaat er ergens iets toch niet goed en mag de technische leiding zich eens goed afvragen of hij wel de juiste man is om ook volgend seizoen die positie weer te bekleden.
Of Flemming of Odgaard de juiste man is om hier die positie te bekleden laat ik even in het midden, maar dat in aanvallend opzicht zowel op rechts als achter de spits verandering moet komen lijkt me zo klaar als een klontje.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 mei 2022, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 11 mei 2022, 15:26 Onze 10, wat toch een van de belangrijkste schakels binnen een elftal moet zijn als het gaat om aanvallen opzetten en naast de centrumspits eigenlijk het scorend vermogen moet zijn, is sinds 13 februari voor het laatst direct betrokken geweest bij een goal. Hij heeft al 985 minuten gespeeld zonder goal of assist.
Dan gaat er ergens iets toch niet goed en mag de technische leiding zich eens goed afvragen of hij wel de juiste man is om ook volgend seizoen weer op die weg verder te gaan!
Maar hij loopt zo lekker als een dolle stier over het veld.

Alle onderliggende statistieken zoals key passes, passes naar voren, dribbels, passes naar de 16 meter, grote kansen gecreëerd etc. zijn ook gewoon zeer zeer zeer matig voor een nummer 10. Dat moeten die dataguru's toch ook zien bij AZ. Of kijken die alleen naar overtredingen, buitenspel en gelopen km?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 11 mei 2022, 15:26
Dan gaat er ergens iets toch niet goed en mag de technische leiding zich eens goed afvragen of hij wel de juiste man is om ook volgend seizoen die positie weer te bekleden.
Hij mag die positie best bekleden hoor. Bij Koedijk of Limmen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 11 mei 2022, 15:43 Dat moeten die dataguru's toch ook zien bij AZ.
Ik mag aannemen dat dit seizoen al breeduit is geanalyseerd door Huiberts en de zijnen.
Met name de 10, 7 en 4, zijn de posities waar men zich op moet gaan richten aangaande directe versterkingen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 11 mei 2022, 15:26 Onze 10, wat toch een van de belangrijkste schakels binnen een elftal moet zijn als het gaat om aanvallen opzetten en naast de centrumspits eigenlijk het scorend vermogen moet zijn, is sinds 13 februari voor het laatst direct betrokken geweest bij een goal. Hij heeft al 985 minuten gespeeld zonder goal of assist.
Dan gaat er ergens iets toch niet goed en mag de technische leiding zich eens goed afvragen of hij wel de juiste man is om ook volgend seizoen die positie weer te bekleden.
Of Flemming of Odgaard de juiste man is om hier die positie te bekleden laat ik even in het midden, maar dat in aanvallend opzicht zowel op rechts als achter de spits verandering moet komen lijkt me zo klaar als een klontje.
Daar ben ik het niet mee oneens, ik geef alleen aan dat je je niet moet vergissen in hoe de statistieken van Flemming nu bij Fortuna uit zien. Zijn naam wordt ook bij Feyenoord genoemd, maar daar zijn ook zat mensen niet vergeten wat het resultaat was toen ze Diemers uit Sittard ophaalden.

Een dergelijk risico heb je altijd natuurlijk, maar bij Flemming zijn er echt wel argumenten om de vergelijking met Dani de Wit te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie