Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 19 sep 2022, 18:29 Heeft het ook niet te maken dat de ruimtes in dit soort wedstrijden veel groter zijn en hij met zijn loopvermogen er veel meer energie in kan leggen.
Volgens mij heeft hij ook een record verbroken, kwam ik ergens op ESPN tegen, dat hij in 90 minuten het hardst heeft gelopen.
Tegen de Emmens, Fortuna's van deze wereld speelt alles zich af op een kleine ruimte en dat past niet zo bij zijn spel. Ik denk dat dus niet alles te maken heeft met enkel het opladen voor dit soort wedstrijden.
Ik denk dat het niks met motivatie te maken heeft, dat is bij hem bijna altijd wel in orde. Maar inderdaad met ruimtes en voetballende kwaliteiten. Ik erger me juist in die kleine wedtrijden aan wat in de topwedstrijden zijn kracht is: het kilometervreten, de overtredingen en rauwe ongepolijste spel van hem. In die wedstrijden heb je souplesse nodig, iemand die wel wat bijzonders met de bal kan.
____________
Hoc est nihil
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2022, 17:26 Ik ga dit negeren, want ik vind het onnoemelijk flauw.
Ik had eigenlijk een hele reactie uitgetyp, maar gaan we gewoon niet doen.

Gisteren was misschien wel de beste wedstrijd die ik van Dani de Wit heb gezien en dat in een nieuwe variant van de welbekende goede serie wedstrijden die Dani ieder seizoen heeft. Hij zal echt progressie geboekt hebben als hij dit gewoon het hele seizoen weet door te trekken. Tegen die tijd heeft hij er met onze nieuwe Amerikaan ook een concurrent bij eventueel.
Je moet jezelf ook niet zo serieus nemen, als je zo’n grootse uitspraak doet, weet je dat je hem op je neus gaat krijgen. Gebeurt in ieder bruin café.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Voor 18 miljoen komen we nooit van hem af 🤣
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Love AZ Til I Die! schreef: 21 sep 2022, 15:36 Voor 18 miljoen komen we nooit van hem af 🤣
Voor 8 tot 10 miljoen ook niet. Dan gaan die clubs wel scouten bij de Castricumse.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Love AZ Til I Die! schreef: 21 sep 2022, 15:36 Voor 18 miljoen komen we nooit van hem af 🤣
Mega slimme zet achteraf gezien met de huidige dunne bezetting.

Waarschijnlijk kwam Union Berlin pas op het eind van de transferperiode en kon er geen directe vervanger meer worden gehaald. Dat zou dit absurde bedrag verklaren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ_4ever schreef: 22 sep 2022, 07:03
Waarschijnlijk kwam Union Berlin pas op het eind van de transferperiode en kon er geen directe vervanger meer worden gehaald. Dat zou dit absurde bedrag verklaren.
Zijn zaakwaarnemer zegt dat AZ 8 tot 10 miljoen vroeg. Die 18 klopt niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 22 sep 2022, 07:29 Zijn zaakwaarnemer zegt dat AZ 8 tot 10 miljoen vroeg. Die 18 klopt niet.
Ik gok dat die 18 een verkeerd opschrijven van de 8
á 10 miljoen is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 22 sep 2022, 08:59 Ik gok dat die 18 een verkeerd opschrijven van de 8
á 10 miljoen is.
Slimmerd ! 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 22 sep 2022, 09:20 Slimmerd ! 😉
Sherlock zuivelduivel :roll:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 21 sep 2022, 18:33 Voor 8 tot 10 miljoen ook niet. Dan gaan die clubs wel scouten bij de Castricumse.
Denk het wel, zeker als je het afzet tegen de som die wij ontvangen hebben voor Til. Til heb je alleen wat aan als hij scoort, terwijl De Wit met het trekken en sleuren nog wel belangrijk is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 22 sep 2022, 10:22 Denk het wel, zeker als je het afzet tegen de som die wij ontvangen hebben voor Til. Til heb je alleen wat aan als hij scoort, terwijl De Wit met het trekken en sleuren nog wel belangrijk is.
De Wit wil nu volgende zomer naar het buitenland met een 1-jarig contract. Dan krijg je er zeker geen 8 meer voor dus wat zullen ze doen? Eerst verlengen zodat ze meer kunnen vangen? Verkopen in de winterstop als Michailovic komt? Wachten tot de zomer en genoegen nemen met misschien 4 miljoen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ondanks dat ik hem eerder een keer of zeven heb afgeschreven begin ik de laatste weken een zwak te krijgen voor Dani de Wit.

Zijn functionele techniek lijkt wel iets beter, hij maakt 8 goals in 15 wedstrijden, werkt belachelijk hard, doet gezellig met de fans ...

Misschien dat we op een dag zelfs dwepen en stellen: "we missen een type Dani de Wit".
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 22 sep 2022, 13:40
Misschien dat we op een dag zelfs dwepen en stellen: "we missen een type Dani de Wit".
Nou nee, op 10 zeker niet. Midtsjo op 6, dat is wel een gemis.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 sep 2022, 13:40 Misschien dat we op een dag zelfs dwepen en stellen: "we missen een type Dani de Wit".
Dst zou heel goed kunnen, want 1 of 2 van zulke types heb je graag in je selectie zitten en minimaal 1 in het veld. Alleen staat ie op de verkeerde plek voor zo'n type in meer dan de helft van de wedstrijden. In die wedstrijden zal ik zelden zo'n type op die plek missen.
____________
Hoc est nihil
sportfan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2015, 22:19

Misschien niet de beste vergelijking, maar Wernbloom werd pas gemist/gewaardeerd, nadat hij verkocht werd..
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Types als De Wit zijn zeer ondergewaardeerd in deze Messi geile voetbalwereld. Ik durf te stellen: 11 Dani de Witten winnen het van 11 Messi's op een normaal voetbalveld.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Afbeelding
Afbeelding


De vraag is wie staat er eigenlijk feitelijk op 10
Bijlagen
Heatmap Reijnders
Heatmap Reijnders
Screenshot_20220922-190014-075.png (128.82 KiB) 745 keer bekeken
Heatmap Dani
Heatmap Dani
Screenshot_20220922-185627-389.png (125.44 KiB) 745 keer bekeken
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 22 sep 2022, 17:08 Afbeelding
Afbeelding


De vraag is wie staat er eigenlijk feitelijk op 10
Zinloze en oeverloze discussie. Dani de Wit is geen nummer 10, althans niet in de klassieke rol van een bedaarde en bedaagde spelverdeler diie maar wat over het veld hobbelt.
De rol van Dani is om waar dat nodig is te schoffelen en te schofferen. En om tijdig in het vijandelijke strafschopgebied op te duiken. Blijkbaar laten mensen hier zich misleiden door het rugnummer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 22 sep 2022, 14:44 Types als De Wit zijn zeer ondergewaardeerd in deze Messi geile voetbalwereld. Ik durf te stellen: 11 Dani de Witten winnen het van 11 Messi's op een normaal voetbalveld.
Ik weet het wel zeker.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De wedstrijden waarin hij echt uitblinkt zijn de wedstrijden waar AZ weinig de bal heeft. Napoli, ajax en noem maar op. Ongekend hoeveel die gozer loopt, en indirect de rest meeneemt. Daarnaast kan hij nuttig zijn als semi-spits/afmaker in de andere potjes, vooral met het hoofd. Maar verder is hij gewoon vrij matig in de wedstrijden waar AZ zelf 70% balbezit heeft. Geen dribbel, geen afstandsschot en geen aanvallend initiatief. Mooi laatste seizoen beleven, AZ een mooi bedrag vangen en dan eens kijken hoe het spel eruit ziet met onze nieuwe Amerikaanse vriend. Het beste zou zijn als Pascal soms een beetje per wedstrijd kijkt wat het beste past. Nistelrooij rouleert ook tussen Simons en Til afhankelijk van het type tegenstander.
Plaats reactie