Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Met een fijnbesnaarde lichte nummer 10 zal je het storen, diepgaan en drukken missen, wat nodig is om dichte defensies kapot te krijgen en de bal vroeg te heroveren.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 13 jun 2022, 09:59 Met een fijnbesnaarde lichte nummer 10 zal je het storen, diepgaan en drukken missen, wat nodig is om dichte defensies kapot te krijgen en de bal vroeg te heroveren.
Het moet een beetje een mengeling zijn, niet te lichtvoetig maar wel meer voetballend vermogen en schotkracht dan nu het geval is.
Flemming vind ik persoonlijk meer richting de Wit toegaan, maar iets fijner besnaard en doelgerichter. Odgaard heeft ook loopvermogen maar is duidelijk de beste voetballer die moeiteloos door kan schuiven op de flanken, de combinatie kan aangaan en in de 16 kan penetreren. De wisselwerking met de puntspeler en vleugelaanvallers zal door hem meer toenemen. Dat is nu doorgaans te statisch en voorspelbaar waardoor AZ veel te veel moet 'breien' om tot aanvallen te komen. Ik ga er vanuit, gezien er reeds contacten zijn geweest met zijn management, dat hij een van de versterkingen wordt. Mede omdat hij op meerdere aanvallende posities ingezet kan worden is dit een heel interessante speler.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 13 jun 2022, 10:12 Het moet een beetje een mengeling zijn, niet te lichtvoetig maar wel meer voetballend vermogen en schotkracht dan nu het geval is.
Flemming vind ik persoonlijk meer richting de Wit toegaan, maar iets fijner besnaard en doelgerichter. Odgaard heeft ook loopvermogen maar is duidelijk de beste voetballer die moeiteloos door kan schuiven op de flanken, de combinatie kan aangaan en in de 16 kan penetreren. De wisselwerking met de puntspeler en vleugelaanvallers zal door hem meer toenemen. Dat is nu doorgaans te statisch en voorspelbaar waardoor AZ veel te veel moet 'breien' om tot aanvallen te komen. Ik ga er vanuit, gezien er reeds contacten zijn geweest met zijn management, dat hij een van de versterkingen wordt. Mede omdat hij op meerdere aanvallende posities ingezet kan worden is dit een heel interessante speler.
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Wie ik nou tegenkwam van de week...

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Shota-Arveladze schreef: 13 jun 2022, 20:12 Wie ik nou tegenkwam van de week...

Afbeelding
Alweer? Op 28 mei was je dit ook al tegengekomen en heb je dat in de Mopic gepost. Teveel tot je genomen en alweer vergeten? :wink: :lol:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hahahaha! Ouwe snoeperd!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bombaman schreef: 13 jun 2022, 20:29 Alweer? Op 28 mei was je dit ook al tegengekomen en heb je dat in de Mopic gepost. Teveel tot je genomen en alweer vergeten? :wink: :lol:
Haha o ja? Tsja het is ook prima te drinken voor 5 euro!
"One swallow does not make a summer"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 13 jun 2022, 20:12 Wie ik nou tegenkwam van de week...

Afbeelding
Lekker goedkoop zo'n Danie de Wet. Ik zou zeggen: strik erom en kopen!
____________
Hoc est nihil
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Is er dan werkelijk geen enkele club geïnteresseerd in Dani de Wit? Is toch een prima speler voor Celtic, Rangers of middenmoot/subtop Duitsland?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 11 jul 2022, 21:24 Is er dan werkelijk geen enkele club geïnteresseerd in Dani de Wit? Is toch een prima speler voor Celtic, Rangers of middenmoot/subtop Duitsland?
Kan ook buiten t voetbal. Sloopwerkzaamheden, mijnbouw, paardensport.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 11 jul 2022, 21:24 Is er dan werkelijk geen enkele club geïnteresseerd in Dani de Wit? Is toch een prima speler voor Celtic, Rangers of middenmoot/subtop Duitsland?
Rangers heeft gewoon de Europa League gehaald en wij zijn uitgeschakeld door Celtic.

Er wordt nog wel een klein beetje gevoetbald daar ...

Middenmoot Duitsland ligt dan meer in de rede.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Antti Opdam schreef: 12 jul 2022, 07:00 Rangers heeft gewoon de Europa League gehaald en wij zijn uitgeschakeld door Celtic.

Er wordt nog wel een klein beetje gevoetbald daar ...

Middenmoot Duitsland ligt dan meer in de rede.
Ik herinner me van de westrijden tegen Celtic dat de suporters van Celtic wel enthousiast over hem waren en hem als versterking zagen voor hun team.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 11 jul 2022, 22:26 Kan ook buiten t voetbal. Sloopwerkzaamheden, mijnbouw, paardensport.
:lol: =D>
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 12 jul 2022, 10:22 wel enthousiast over hem waren en hem als versterking zagen voor hun team.
Hoeveel bier zat er toen in?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MO7 schreef: 24 jul 2022, 11:59 Dat is het. Er staat niemand omheen die met een beetje overtuiging een (lucht)duel ingaat, dus Dani is de standaard oplossing voor (over)compensatie daarvan.
Ook met een Bullaude of een andere nieuwe 10 zal de Wit nog wel zijn wedstrijdjes mee kunnen pakken, alleen is de vraag, is hij hier ook het type voor als hij niet meer wekelijks aan het spelen toekomt?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 24 jul 2022, 12:21 Ook met een Bullaude of een andere nieuwe 10 zal de Wit nog wel zijn wedstrijdjes mee kunnen pakken, alleen is de vraag, is hij hier ook het type voor als hij niet meer wekelijks aan het spelen toekomt?
Nee, dan gaat hij meteen klagen in de media, dat is al gebleken. Verkopen of weggeven dus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 24 jul 2022, 12:31 Nee, dan gaat hij meteen klagen in de media, dat is al gebleken. Verkopen of weggeven dus.
Weggeven :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Man van de wedstrijd =D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Quote Leeuwenhart:

Het kan niet je voetballer zijn qua spel maar ik vind dit heel sneu beargumenteerd. Til en de Wit zijn echt lood om oud ijzer qua techniek, allebei moeten ze het hebben van onverzettelijkheid en slim positie kiezen. Ze maken van halve ballen nog iets puur op karakter. Zet je de boel dicht heb je ook geen reet aan Til, dat hebben we hier ook zo vaak gezien. ajax gooit de boel wagenwijd open achterin en dan mag de Wit de veters niet strikken van Til. Kom op zeg.

De Wit neemt een prima penalty, maakt van een prutsbal een goal door slim weg te lopen bij de verdedigers en levert een keurige assist af die de wedstrijd definitief in het slot gooit. Dan ben je gewoon doorslaggevend. Pavlidis had er ook kunnen staan maar die stond er niet. Verre van zelfs. Ja hij had er ook zijn medespelers voor nodig😂 tsja, daar moest ik wel hardop om lachen bij een teamsport. Nee, ik vind dit echt niet je sterkste pleidooi.

De Wit is net zoals Kuyt een speler die als eerste op het bord verschijnt voor een coach omdat hij gewoon er altijd 100 procent voor gaat en iets kan forceren. Maar hij heeft wel kwaliteit om zich heen nodig, omdat dat op rechts totaal ontbeert moet het ineens van hem komen en dan wordt het niks. Zet je een even gevaarlijke rechterkant op, dan kan de Wit echt prima op 10 blijven want de aanval is dan gevarieerd en onvoorspelbaar.

Hij heeft wel concurrentie nodig voor wedstrijden waarin snel gecombineerd moet worden om iets open te breken. Ik snap dus wel dat ze geduldig zijn met Bullaude. Maar persoonlijk vind ik de Wit echt belangrijk om erbij te houden.
Ik ben het met je eens. Zijn niet aflatende werklust maakt veel goed, en is eigenlijk best een kartrekker bij AZ. Er bij houden!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 01 aug 2022, 07:42 Ik ben het met je eens. Zijn niet aflatende werklust maakt veel goed, en is eigenlijk best een kartrekker bij AZ. Er bij houden!
Prima erbij houden, maar stoppen met hem heilig te maken. Als de wedstrijd erom vraagt, moet jansen hem ook gewoon durven banken. Alleen gebeurt dat helaas niet.
Plaats reactie