Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 13 nov 2020, 08:11 Ja dat is het manco met buitenspelers als Idrissi en Stengs die naar binnen knijpen. Daarom komt een type spits als Druijf ook niet tot zijn recht bij AZ.

De overlopende backs hanteren de terug getrokken bal, dus daar zouden meer kansen voor Dani uit moeten komen. De spits gaat naar de eerste paal en Dani komt meer naar de penaltystip of richting de tweede paal. Vereist afstemming tussen spelers. Soms gaat het goed en veel gaat het fout. Ook door verdedigende acties van de tegenstanders die deze patronen kennen.

In ieder geval wordt er met Karlsson op links directer gespeeld dan met Idrissi, die de bal toch veel langer vast hield. Hierdoor stonden de lopende mensen er al in plaats van dat zij in de bal komen bij een voorzet. Dat eerste is makkelijker te verdedigen. Details maken het verschil.
Wat heeft Wout Weghorst hier dan gedaan al die tijd?
Een Druijf en De WIt zouden gezamenlijk nog het beste tot hun recht kunnen komen. Er mist momenteel en spits die ruimte maakt, niet andersom. Boadu vervult de spits rol op een wijze zoals die onder John van den Brom nooit ingevuld geweest is. Boadu staat er gewoon in omdat hij ons 'supertalent' is en daarmee het verschil kan maken, maar voor het team zou Druijf een veel betere wisselwerking met De Wit kunnen forceren. Het idee van Weghorst (en ook voor hem Janssen) was dat ze behoorlijk wat sleurden zodat onze 10 op een plek waar je (g)een spits zou verwachten kon opduiken.

Boadu daarentegen moet zelf die actie maken, dan kan De Wit hooguit de afvallende bal komen ophalen in die wisselwerking of zelf de ruimte voor Boadu opentrekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

De Wit haakt geblesseerd af bij Jong Oranje
Jong Oranje-topscorer Dani de Wit ondervindt te veel hinder van liesklachten en keert terug naar zijn club AZ om hiervan te herstellen. De Wit is hierdoor niet inzetbaar voor de wedstrijden van Jong Oranje tegen achtereenvolgens Jong Wit-Rusland en Jong Portugal.
https://www.onsoranje.nl/nieuws/jong-or ... esklachten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dario Hubner schreef: 13 nov 2020, 14:46 De Wit haakt geblesseerd af bij Jong Oranje



https://www.onsoranje.nl/nieuws/jong-or ... esklachten
Hopelijk valt het mee, want er komen een paar hele belangrijke wedstrijden aan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

En Koopmeiners ook nog een blessure. #-o
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 13 nov 2020, 15:36 Hopelijk valt het mee, want er komen een paar hele belangrijke wedstrijden aan.
Bent al gauw 2 tot 4 weken uit de running en bij een ernstige liesscheuring staat wel 6 tot 8 weken rust voor.
Er zijn tijden geweest dat men liever andere meer begenadigde spelers op zijn positie zag (Evjen, Reijnders), maar hij staat de laatste periode, zeker in de grote wedstrijden waar meer gevraagd wordt behoorlijk zijn mannetje.
Wel benieuwd als AZ hem even kwijt is, hoe Slot dat gaat oplossen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 13 nov 2020, 16:01 Bent al gauw 2 tot 4 weken uit de running en bij een ernstige liesscheuring staat wel 6 tot 8 weken rust voor.
Er zijn tijden geweest dat men liever andere meer begenadigde spelers op zijn positie zag (Evjen, Reijnders), maar hij staat de laatste periode, zeker in de grote wedstrijden waar meer gevraagd wordt behoorlijk zijn mannetje.
Wel benieuwd als AZ hem even kwijt is, hoe Slot dat gaat oplossen.
Stengs op tien en Sugawara rechts voorin.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 13 nov 2020, 16:02 Stengs op tien en Sugawara rechts voorin.
Als Koopmeiners er ook enkele weken uit ligt mis je twee fysiek sterke spelers, zo'n blok heb je nodig op het middenveld, zeker in de EL om niet overlopen te worden.
Hopen dat het allemaal mee gaat vallen met de ernst van de blessures.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 13 nov 2020, 11:42 Wat heeft Wout Weghorst hier dan gedaan al die tijd? ...
Wie stond er toen op de rechterkant denk je? Alireza Jahanbakhsh die wel diep ging en vrijwel nooit naar binnen sneed. Stengs is een heel ander type.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 13 nov 2020, 16:02 Stengs op tien en Sugawara rechts voorin.
Ik snap hier dus niks van. De Wit valt weg en dan zet je Stengs op zijn plek. Waarom? Wat is hier logisch aan?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 14 nov 2020, 08:42 Ik snap hier dus niks van. De Wit valt weg en dan zet je Stengs op zijn plek. Waarom? Wat is hier logisch aan?
Er werd gevraagd hoe Slot dit zou gaan oplossen ...

We spelen tegen Emmen. Dan hebben wij veel de bal, dan komt Stengs toch prima tot zijn recht om vandaaruit het spel te verdelen? Op rechts zou ik Evjen zetten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 14 nov 2020, 09:18 Er werd gevraagd hoe Slot dit zou gaan oplossen ...

We spelen tegen Emmen. Dan hebben wij veel de bal, dan komt Stengs toch prima tot zijn recht om vandaaruit het spel te verdelen? Op rechts zou ik Evjen zetten.
Zoals Dicky al zei: onderschat Emmen niet!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het kan zijn dat het te maken heeft met die hele rare 'val/sliding' tegen Heerenveen. Misschien heeft hij zijn rug ontlast door wat anders te gaan bewegen. Dat kan overal klachten veroorzaken.

Ik ga er voorlopig van uit dat dit meer uit voorzorg is (Jong Oranje is al gekwalificeerd) dan dat hij er echt meerdere weken uit ligt.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 14 nov 2020, 09:18 Er werd gevraagd hoe Slot dit zou gaan oplossen ...

We spelen tegen Emmen. Dan hebben wij veel de bal, dan komt Stengs toch prima tot zijn recht om vandaaruit het spel te verdelen? Op rechts zou ik Evjen zetten.
Of je zet Aboukhlal op rechts ipv Evjen. Of je draait Stengs en Evjen om.
Tegen Emmen zal De Wit niet gemist worden verwacht ik maar wel te hopen dat hij voor de Europese wedstrijden weer topfit is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 14 nov 2020, 10:18 Het kan zijn dat het te maken heeft met die hele rare 'val/sliding' tegen Heerenveen. Misschien heeft hij zijn rug ontlast door wat anders te gaan bewegen. Dat kan overal klachten veroorzaken.

Ik ga er voorlopig van uit dat dit meer uit voorzorg is (Jong Oranje is al gekwalificeerd) dan dat hij er echt meerdere weken uit ligt.
Ik denk wel dat De Wit echt wat mankeert. Hij is als aanvoerder heel erg betrokken bij Jong Oranje en wil heel graag als topscorer eindigen. Hij zegt niet zomaar die wedstrijden af. Bij alleen een klein pijntje zou hij volgens mij gewoon spelen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 14 nov 2020, 09:18 Er werd gevraagd hoe Slot dit zou gaan oplossen ...

We spelen tegen Emmen. Dan hebben wij veel de bal, dan komt Stengs toch prima tot zijn recht om vandaaruit het spel te verdelen? Op rechts zou ik Evjen zetten.
Evjen heeft zich bij Jong best bereid getoond om een dienstbare speler te zijn, zou het dan niet logischer zijn om Evjen op 10 te zetten aangezien dat zo'n beetje de rol van De Wit is in het creatieve geheel?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 nov 2020, 10:33 Ik denk wel dat De Wit echt wat mankeert. Hij is als aanvoerder heel erg betrokken bij Jong Oranje en wil heel graag als topscorer eindigen. Hij zegt niet zomaar die wedstrijden af. Bij alleen een klein pijntje zou hij volgens mij gewoon spelen.
Ik denk niet dat zowel hij als medische staf van zowel Jong Oranje als AZ het verantwoord vinden om in deze drukke fase overbodige risico's te nemen. Dat is spelen bij pijntjes dus gebeurd dat niet. Nu kan hij zich goed focussen op volledig fit worden in plaats van op 2 wedstrijden spelen.

En ik ben gewoon liever wat meer optimistisch ingesteld.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik denk ook dat het wel meevalt. Overigens zou ik als speler elke gelegenheid aangrijpen om zo min mogelijk met Van der Looij te maken te hoeven hebben, wat een minkukel is dat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/jo ... ~a2d60269/
Er wordt gesproken over een lichte blessure voor Dani de Wit. Voor deze wedstrijd was hij in ieder geval al niet nodig ook.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 14 nov 2020, 09:18 Er werd gevraagd hoe Slot dit zou gaan oplossen ...

We spelen tegen Emmen. Dan hebben wij veel de bal, dan komt Stengs toch prima tot zijn recht om vandaaruit het spel te verdelen? Op rechts zou ik Evjen zetten.
Gaan we weer schuiven met spelers. Weg vaste patronen. Iets waar vorig seizoen juist heel veel wedstrijden door wist te winnen.

Als De Wit er niet is zou je zijn vervanger er moeten inzetten. Wie is zijn eerste vervanger die qua spel enigszins op hem lijkt? Uit Jong AZ zou ik Oosting zeggen, die in de voorbereiding ook liet zien dat ie veel diepgang heeft, af kan jagen en scorend vermogen heeft. Je kunt zelfs Druijf op die positie zetten. Ook dat heeft Slot in de voorbereiding enkele keren gedaan. Zeker als je denkt dat je Emmen toch vast zet en je met veel scorende mensen in de 16 moet zijn van Emmen. Dus laat Stengs dan lekker op zijn kantje blijven en de wisselwerking met Svensson intact houden.

En om Boadu toch weer zijn plek te laten innemen in de spits zou je Gudmundsson naar 10 kunnen zetten. Moet je wel twee middenvelders laten controleren in zijn rug. In feite krijg je dan een 4-2-4-systeem.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 16 nov 2020, 14:26 Gaan we weer schuiven met spelers. Weg vaste patronen. Iets waar vorig seizoen juist heel veel wedstrijden door wist te winnen.

Als De Wit er niet is zou je zijn vervanger er moeten inzetten. Wie is zijn eerste vervanger die qua spel enigszins op hem lijkt? Uit Jong AZ zou ik Oosting zeggen, die in de voorbereiding ook liet zien dat ie veel diepgang heeft, af kan jagen en scorend vermogen heeft. Je kunt zelfs Druijf op die positie zetten. Ook dat heeft Slot in de voorbereiding enkele keren gedaan. Zeker als je denkt dat je Emmen toch vast zet en je met veel scorende mensen in de 16 moet zijn van Emmen. Dus laat Stengs dan lekker op zijn kantje blijven en de wisselwerking met Svensson intact houden.

En om Boadu toch weer zijn plek te laten innemen in de spits zou je Gudmundsson naar 10 kunnen zetten. Moet je wel twee middenvelders laten controleren in zijn rug. In feite krijg je dan een 4-2-4-systeem.
Probleem is dat naast Dani ook Teun een blessure heeft en dus onzeker is en ook met Midtsjo (die mag Noorwegen blijkbaar niet uit??) is het maar de vraag is of die kan spelen. Dan zou je het complete middenveld missen.
Hopelijk valt het mee, maar heel erg gerust ben ik er nog niet op.....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie