Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Zijn zwaktes gaan naar de achtergrond als hij zo in zijn kracht speelt nu. Als het voetballend om hem heen beter wordt dan valt zijn strijdlust en scherpte voor de goal juist op. Geef hier graag, als criticaster, complimenten aan zijn spel nu. Lijkt dat de aangetrokken concurrentie hem alleen maar sterker en strijdvaardig maakt. Mooi om te zien. Oppassen dat ik niet fan word :wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Van Gaal heeft echt een blinde vlek voor onze Dani
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 16 sep 2022, 10:56 Van Gaal heeft echt een blinde vlek voor onze Dani
Ha, door deze post schrok ik, en dacht ik dat hij geselecteerd was :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 16 sep 2022, 10:56 Van Gaal heeft echt een blinde vlek voor onze Dani
Hij heeft de proto dani toch geselecteerd?
Dani de Wit is in weze niets meer dan een kopie van spelers zoals Davy Klaassen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 16 sep 2022, 10:56 Van Gaal heeft echt een blinde vlek voor onze Dani
:lol:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wat heeft deze man een meters gemaakt vandaag, misschien wel motm
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gestreden.

Zit wel tegen een schorsing aan, maar toch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Man of the match voor mij
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 sep 2022, 17:13 Wat heeft deze man een meters gemaakt vandaag, misschien wel motm
Record: Hij heeft vandaag de meeste kilometers afgelegd in een wedstrijd in de afgelopen twee jaar.

En dan dus niet alleen maar hardlopen, maar ook nog doelbewust.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

14,5 km hoorde ik.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12464
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

eenjaarazalkmaar schreef: 18 sep 2022, 20:40 14,5 km hoorde ik.
Bijna net zo goed als Sifan
we can come an end
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2022, 10:31 Close, heel close.
Het verschil tussen de Wit en Til zit hem niet alleen in doelpunten. En de kracht van Til zit hem niet alleen in zijn naar mijn opvatting betere voetballende kwaliteiten. Til kiest bijvoorbeeld ook beter positie, hij weet beter welke ballen hij moet laten en welke hij moet pakken. Til vormde een goed tandem met onze spitsen en deed dat ook bij Feyenoord en lijkt dat nu ook te doen bij PSV. Zijn kracht zit dan ook in op plekken opduiken waar je hem niet verwacht terwijl de spits al met iemand bezig is.

De Wit daarentegen zie ik vaak op de plek van Pavlidis staan, in plaats van op een plek waar je hem niet zou verwachten. Hij staat al in de 16 als Pavlidis nog niet in positie is en je ziet ook geregeld miscommunicatie bij de hoge voorzetten die de 16 ingepompt worden.

Daartegenover staat uiteraard dat de Wit zeker een kilometervreter is en de beuk erin gooit wanneer het nodig is (maar helaas ook wanneer niet nodig). Maar daarmee vervult hij zijn rol nog niet zoals Til het heeft gedaan én elders doet. Daarom zit hier ook naar mijn opvatting al tijden een probleem.
Je mag nog steeds je mening wijzigen over dat De Wit nog niet de veters mag strikken van Til;) Wat was die ondanks de winst van PSV ongelofelijk hopeloos aan het spelen. Maar even zonder grollen, ik vind dat De Wit in korte tijd eigenlijk beter matcht met Odgaard dan met Pavlidis, veel meer dynamiek en ze lopen elkaar veel minder in de weg. Maar dan moet Odgaard zoals gisteren wel van rechts komen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 18 sep 2022, 17:50 Man of the match voor mij
Voor mij ook.

In dit soort wedstrijden buitengewoon nuttig.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Beste wedstrijd die ik Dani heb zien spelen. Wat een strijd en passie! Geweldig.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

SchoorlAZ schreef: 19 sep 2022, 08:36 Beste wedstrijd die ik Dani heb zien spelen. Wat een strijd en passie! Geweldig.
Nou, hij gooit dit soort strijd en passie in heel veel wedstrijden.. Alleen hebben we vaker iemand met creativiteit op zijn positie nodig.

Het liefst zou ik zien dat Dani een verdediger of rechtsback was ofzo.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 19 sep 2022, 09:30 Alleen hebben we vaker iemand met creativiteit op zijn positie nodig.
Maar gisteren niet! MOTM.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 19 sep 2022, 06:57 Je mag nog steeds je mening wijzigen over dat De Wit nog niet de veters mag strikken van Til;) Wat was die ondanks de winst van PSV ongelofelijk hopeloos aan het spelen. Maar even zonder grollen, ik vind dat De Wit in korte tijd eigenlijk beter matcht met Odgaard dan met Pavlidis, veel meer dynamiek en ze lopen elkaar veel minder in de weg. Maar dan moet Odgaard zoals gisteren wel van rechts komen.
Ik ga dit negeren, want ik vind het onnoemelijk flauw.
Ik had eigenlijk een hele reactie uitgetyp, maar gaan we gewoon niet doen.

Gisteren was misschien wel de beste wedstrijd die ik van Dani de Wit heb gezien en dat in een nieuwe variant van de welbekende goede serie wedstrijden die Dani ieder seizoen heeft. Hij zal echt progressie geboekt hebben als hij dit gewoon het hele seizoen weet door te trekken. Tegen die tijd heeft hij er met onze nieuwe Amerikaan ook een concurrent bij eventueel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Gisteren nog een leuke discussie over Dani gehad met mijn maat, toen Dani het publiek begon op te jutten na de gelijkmaker. Ik vond het een beetje gemaakt, gezien zijn clubvoorkeur, maar mijn maat stelde dat ie bloedfanatiek is, misschien wel het fanatiekste van de hele selectie en het liefste van iedereen die wedstrijd wilde winnen en vanavond dan weer in zijn ajax pyjama gaat slapen. Dat klopt denk ik wel. En het is juist die fanatisme die we in de grote wedstrijden nodig hebben. Gisteren was hij misschien wel de beste op het veld. In de kleine wedstrijden, daarentegen, kunnen we beter iemand hebben die je weinig ziet tijdens de wedstrijd maar wel die steekpass geeft waardoor er iemand voor de keeper wordt gezet.

Ik ben de laatste die gaat klagen over het opstellen van Dani de Wit in wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Utrecht en eventuele andere subtopper, maar ik klaag als ik hem weer op het wedstrijdformulier zie staan tegen de Emmens, Cambuurs en Fortunas van deze wereld.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 19 sep 2022, 18:04 Ik ben de laatste die gaat klagen over het opstellen van Dani de Wit in wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Utrecht en eventuele andere subtopper, maar ik klaag als ik hem weer op het wedstrijdformulier zie staan tegen de Emmens, Cambuurs en Fortunas van deze wereld.
Heeft het ook niet te maken dat de ruimtes in dit soort wedstrijden veel groter zijn en hij met zijn loopvermogen er veel meer energie in kan leggen.
Volgens mij heeft hij ook een record verbroken, kwam ik ergens op ESPN tegen, dat hij in 90 minuten het hardst heeft gelopen.
Tegen de Emmens, Fortuna's van deze wereld speelt alles zich af op een kleine ruimte en dat past niet zo bij zijn spel. Ik denk dat dus niet alles te maken heeft met enkel het opladen voor dit soort wedstrijden.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Één ding weet je zeker De Wit speelt tegen ajax zijn beste wedstrijd van het jaar. Tot nu toe ieder jaar zo geweest, sowieso wel in de topwedstrijden en dat is eigenlijk niet eens voetballend, het is letterlijk met alles wat hij doet zonder de bal. Want voetballend kan ik mij precies nul goede acties van hem herinneren, maar het is puur zijn verdedigende arbeid.

Dit veranderd niks aan het feit dat ik tegen alle andere tegenstanders nog steeds het liefste iemand anders op die positie zie.
Plaats reactie