Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Laat maar zien met je nummer tien.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Na vanavond bij Jong Oranje lijkt hij me de natuurlijke opvolger van Til. Kan een aanwinst worden. Bij Vitesse al bood hij zich vaak aan om diep aangespeeld te worden. Kan een leuk duo gaan vormen met Boadu.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

galblazer schreef: 10 sep 2019, 20:02 Na vanavond bij Jong Oranje lijkt hij me de natuurlijke opvolger van Til. Kan een aanwinst worden. Bij Vitesse al bood hij zich vaak aan om diep aangespeeld te worden. Kan een leuk duo gaan vormen met Boadu.
En blijkbaar ook met Koopmeiners. Sowieso al aardig dat De Wit aardig kan koppen, dat hebben we een beetje gemist in het team.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hij kan een smaakmaker worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Wit spreekt in een podcast met Jong Oranje spelers uit dat hij zich niet wilt vergelijken met Guus Til hoewel hij zichzelf wel degelijk als een hardwerkende box tot box middenvelder die inschuift in het 16 meter gebied.
Misschien bedoelt hij dat hij nog lang niet op het rendement van Guus zit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

DeZuivelDuivel schreef: 11 sep 2019, 09:19 De Wit spreekt in een podcast met Jong Oranje spelers uit dat hij zich niet wilt vergelijken met Guus Til hoewel hij zichzelf wel degelijk als een hardwerkende box tot box middenvelder die inschuift in het 16 meter gebied.
Misschien bedoelt hij dat hij nog lang niet op het rendement van Guus zit?
Eerder omdat hij een technisch betere voetballer is, ik zou ook niet graag vergeleken willen worden met een houterige speler. Geen compliment
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De Wit is ook niet bepaald een technicus.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

~AZ~ schreef: 11 sep 2019, 11:43 De Wit is ook niet bepaald een technicus.
Zal je echt verbazen. Als zijn techniek en handelingsnelheid op het niveau van Til had gezeten had hij nooit de hele jeugdopleiding van ajax doorlopen als nr 10.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

leszz schreef: 11 sep 2019, 20:23 Zal je echt verbazen. Als zijn techniek en handelingsnelheid op het niveau van Til had gezeten had hij nooit de hele jeugdopleiding van ajax doorlopen als nr 10.
Ik ben nog niet verbaasd. En die opleiding van 020 schat ik niet veel hoger in dan die van 072.

Dani de Wit is een sympathieke jongen, niet op zijn mondje gevallen, een leiderstype, vel in duels en daarin beter dan Til, technisch ongeveer net zo beperkt, loopt veel diep maar tot nu toe veel minder effectief dan zijn voorganger. Tegen Sparta zag je hem continu een drukke verdediging in rennen. Soms nuttig om een gat te trekken voor een ander, meestal compleet zinloos.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 15 sep 2019, 07:25 Ik ben nog niet verbaasd. En die opleiding van 020 schat ik niet veel hoger in dan die van 072.

Dani de Wit is een sympathieke jongen, niet op zijn mondje gevallen, een leiderstype, vel in duels en daarin beter dan Til, technisch ongeveer net zo beperkt, loopt veel diep maar tot nu toe veel minder effectief dan zijn voorganger. Tegen Sparta zag je hem continu een drukke verdediging in rennen. Soms nuttig om een gat te trekken voor een ander, meestal compleet zinloos.
Heerlijke speler. (en het is fel in plaats van vel).
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Viel mij tegen. Wel vanaf seconde 1 gebaren maken alsof hij de lijnen uitzet. Als zo'n speler dan nauwelijks één goede actie aan de bal laat zien neigt het naar overmoed. Het seizoen is nog lang.....
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Joh, hij werkt hard en zit pas net in een nieuw team. Hem nu al afschrijven is meer iets voor zijn oude club.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

De Wit liep er gisteren een beetje verloren bij, toch heb ik wel vertrouwen in deze jongen. Ik vind hem nog niet veel toevoegen maar is minder een dissonant in het spel dan Ouwejan dat was op het middenveld
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 15 sep 2019, 11:20 Viel mij tegen. Wel vanaf seconde 1 gebaren maken alsof hij de lijnen uitzet. Als zo'n speler dan nauwelijks één goede actie aan de bal laat zien neigt het naar overmoed. Het seizoen is nog lang.....
Wat moet hij dan doen? Niets? Je moet elkaar gewoon blijven coachen. Natuurlijk gaat het wel wat wringen als iemand minder presteert, maar laat hem lekker zo veel mogelijk zijn eigen spel spelen. Het seizoen is inderdaad nog lang, hij zal nog wel beter wennen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bij Jong Oranje viel hij wel positief op. Het zal wel goed gaan komen met Dani hoor.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ Twello schreef: 15 sep 2019, 11:49 De Wit liep er gisteren een beetje verloren bij, toch heb ik wel vertrouwen in deze jongen. Ik vind hem nog niet veel toevoegen maar is minder een dissonant in het spel dan Ouwejan dat was op het middenveld
Kom nou, zo zeer viel Ouwejan toch ook niet uit de toon? en wat dat betreft: De Wit valt in ieder geval niet compleet uit de toon, hij is net nieuw en maakt al redelijk wat minuten gelijk, zie hem interessante dingen doen en soms nog situaties die mij vooral lijken mis te gaan op basis van wisselwerking wat dat betreft schaar ik hem van de zomeraankopen aan de kant van Sugawara(De al dan niet gematigd positieve kant).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het is nu al mijn favoriete speler. Maarja.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Tegen Sparta heel matig. Moet duidelijk zijn draai nog vinden.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZA'dam schreef: 15 sep 2019, 21:40 Tegen Sparta heel matig. Moet duidelijk zijn draai nog vinden.
Vind ik ook. Hij kiest zijn momenten nog lang niet zo goed zoals Til dat deed die echt lastig te verdedigen was omdat hij iedere wedstrijd opdook in de ruimtes achter de laatste lijn van de tegenstander. De Wit zie je nu vaak ergens staan met zijn hand omhoog om aangespeeld te worden. Natuurlijk moet die jongen ook nog wennen aan zijn nieuwe teamgenoten maar of hij Guus echt kan doen laten vergeten weet ik nog niet zo, die overigens meteen al zijn draai in Rusland had gevonden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Jack schreef: 15 sep 2019, 20:37 Het is nu al mijn favoriete speler. Maarja.
Zucht ...dan ben je geen voetbal liefhebber. Ik heb respect voor die jongen zijn werklust , maar heeft voetballend helemaal niks wat hem onderscheidend maakt. Technisch en tactisch zeer matig , totaal geen rust en overzicht en een matige spelintelligentie. Persoonlijk vind ik hem 2 klasse minder als Guus Til , die ik voetballend ook niet geweldig vond maar over veel meer snelheid en loopvermogen beschikt. ajax koopt jeugdspelers voor o17 voor 3,5 miljoen , en verkopen deze jongen voor 2 miljoen. Stel je verwachtingen maar wat bij ....
Plaats reactie