Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 02 mei 2021, 09:11 Wederom, hij moet hem misschien afleggen. Maar Gudmundsson schoot niet over, werd goed geblokt.
Dan neemt Gudmundsson de verkeerde beslissing. De Wit stond hier moederziel alleen op de penaltystip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 02 mei 2021, 09:32 Dan neemt Gudmundsson de verkeerde beslissing. De Wit stond hier moederziel alleen op de penaltystip
Hebben we niet een creatief iemand op het forum die de baan van het schot kan achterhalen, dan is deze discussie ook zo voorbij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Sir Robbert schreef: 01 mei 2021, 21:57 Op basis van wat denkt deze speler steeds aanspraak te maken op een basisplaats? Walgelijke reactie naar Gudmundsson, en dat na zo'n interview in de Telegraaf. Gigantische zelfoverschatting, puur omdat hij "hard werkt".

Lekker verkopen, mis je niks aan.
Dat heet winnaarsmentaliteit. Wetende dat dit misschien wederom uitloopt op een doelsaldo drama dan moet je gewoon afspelen. De Wit is een teamspeler en die heb je ook nodig want met gudmundsson, Stengs en Boadu heb je al teveel ego. Waarbij de laatste twee weinig waarbij verrichten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2021, 19:49 Hebben we niet een creatief iemand op het forum die de baan van het schot kan achterhalen, dan is deze discussie ook zo voorbij.
Afbeelding

Kijk even hoe Gudmundsson ervoor staat. Twee verdedigers en een keeper. En De Wit staat vrij...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 03 mei 2021, 05:54 Afbeelding

Kijk even hoe Gudmundsson ervoor staat. Twee verdedigers en een keeper. En De Wit staat vrij...
Dit is een foto. Een momentopnamen. Als je naar de bewegende beelden kijkt, dan zie je dat die nr 2 het open gat voor De Wit dichtloopt. Als Gudmundsson hem naar de Wit had gegeven, dan had De Wit die nr 2 vlak voor zijn neus gehad op het moment dat hij de bal had gehad. Karlsson had er juist beter voorgestaan, maar daar was die bal nooit terecht gekomen.

vanaf 11.20
https://youtu.be/JcPNJrIR4a8

Prima dat de Wit andere spelers scherp probeert te houden, maar hij had bij deze actie geen goed punt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 03 mei 2021, 07:24 Prima dat de Wit andere spelers scherp probeert te houden, maar hij had bij deze actie geen goed punt.
Tja, I agree to disagree. De Wit had in mijn optiek alle reden.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ik heb liever iemand als de Wit die zijn bek opentrekt, dan al die vrolijke schoonzonen die lachend, omhelsend en knuffelen met spelers van de tegenstander het veld oplopen.

Daar erger ik mij groen en geel aan.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 03 mei 2021, 05:54 Afbeelding

Kijk even hoe Gudmundsson ervoor staat. Twee verdedigers en een keeper. En De Wit staat vrij...
Met het stilstaande beeld en de opmerking van Multatuli meegenomen heb je meerdere opties in volgorde van hoe ze naast elkaar staan.

1. Gudmundsson doet het zelf, hij had een trekkende beweging moeten maken en de verre hoek moeten kiezen.
2. Gudmundsson geeft af aan de Wit, maar nummer 2 is al uit het stappen, dan moet de Wit eventueel ook afgeven.
3. Gudmundsson geeft af aan Karlsson en puur op basis van dit moment had er 99% zeker een doelpunt gevolgd omdat de nummer 2 al uitstapt is. We hebben het hier over kabouter Lamprou die te ver in de hoek staat. Lamprou gaat die andere hoek nooit halen met zijn lengte, maar dat moet je ook maar door hebben als Gudmundsson zijnde in je individuele actie.

Voor alle drie is wel wat te zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Afbeelding

Ik vond dit een mooi shot. Je ziet de vrijheid van De Wit. En de weg van Gudmundsson naar de goal is volledig geblokkeerd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 03 mei 2021, 11:01 Afbeelding

Ik vond dit een mooi shot. Je ziet de vrijheid van De Wit. En de weg van Gudmundsson naar de goal is volledig geblokkeerd.
Dat klopt, overigens zie je ook hier dat de RKC verdediger voor Karlsson hier wel naar de bal/de Wit kijkt en al in beweging is. Dus Karlsson blijft ook een optie, maar ik begrijp volkomen waar je op doelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat is er met Dani de Wit aan de hand? Iemand die weet waarom hij opeens niet beschikbaar is? Geblesseerd op training geraakt?

Wanneer zaterdag mogelijk Boadu ontbreekt had hij juist weer een basisplaats kunnen krijgen. Samen met Gudmundsson afwisselend spelend op tien en in de spits. Komt slecht uit nu.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Zeer waarschijnlijk corona, net als bij Teun. Misschien als boadu ook niet fit is goudmijn op 10 en gudmundsson spits? Of reijnders en clasie erbij op het middenveld, opties genoeg
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

biefstukje schreef: 06 mei 2021, 22:06 Zeer waarschijnlijk corona, net als bij Teun. Misschien als boadu ook niet fit is goudmijn op 10 en gudmundsson spits? Of reijnders en clasie erbij op het middenveld, opties genoeg
Dan kun je net zo goed een jong talent dat het de laatste tijd goed doet zoals Barasi een keer laten debuteren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 mei 2021, 11:33 Dan kun je net zo goed een jong talent dat het de laatste tijd goed doet zoals Barasi een keer laten debuteren.
Mee eens. Het beste is om niet teveel te gaan schuiven in het team. Dus de vaste spelers zoveel mogelijk op hun eigen positie laten staan en de lege posities invullen.
Dus Clasie of Reijnders voor Koopmeiners en Jelle Duin of Barasi voor Boadu. De Wit in de 2e helft laten invallen voor Gudmundsson, Stengs of diegene die dan spits staat (net wie het minste presteert).

Het is een lastige periode voor De Wit, maar hij zal zich nu weer moeten terugknokken. Hij krijgt in ieder geval nog wel heel regelmatig speeltijd, iets wat anderen in het verleden vaak niet kregen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Volgens mij nul keer balverlies of tenminste heel weinig (ook al zien zijn passes er niet zo creatief uit), hij heeft heel veel goede ingrepen gehad en zorgde meerdere malen voor ondersteuning voorin.

Echt een waterdrager die verguisd word maar oh zo belangrijk.

Ga zo door Danny =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 01 jun 2021, 10:43 Volgens mij nul keer balverlies of tenminste heel weinig (ook al zien zijn passes er niet zo creatief uit), hij heeft heel veel goede ingrepen gehad en zorgde meerdere malen voor ondersteuning voorin.

Echt een waterdrager die verguisd word maar oh zo belangrijk.

Ga zo door Danny =D>
Eens, goede pot van Dani. Na die snelle lompe gele kaart vreesde ik wel even voor een rode kaart.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 01 jun 2021, 10:49 Eens, goede pot van Dani. Na die snelle lompe gele kaart vreesde ik wel even voor een rode kaart.
Ja die gele kaart spookte de hele tijd door mijn hoofd. Het zegt wel veel over hij zijn koppie erbij kan houden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 01 jun 2021, 10:43 Volgens mij nul keer balverlies of tenminste heel weinig (ook al zien zijn passes er niet zo creatief uit), hij heeft heel veel goede ingrepen gehad en zorgde meerdere malen voor ondersteuning voorin.

Echt een waterdrager die verguisd word maar oh zo belangrijk.

Ga zo door Danny =D>
Het viel mij op dat hij als verbindingsspeler het goed deed. vaak aanspeelbaar en speelde de bal weer goed door.
En hij ging als Captain ook weer voorop in de strijd.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

multatuli schreef: 01 jun 2021, 11:11 Het viel mij op dat hij als verbindingsspeler het goed deed. vaak aanspeelbaar en speelde de bal weer goed door.
En hij ging als Captain ook weer voorop in de strijd.
Ik neem aan dat Dani de aanvoerder van AZ gaat worden zodra bizot, Wijndal en Koopmeiners zijn vertrokken. Ik vind Clasie momenteel geen AZ aanvoerder waardig en verder weinig geschikts
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 01 jun 2021, 14:59 Ik neem aan dat Dani de aanvoerder van AZ gaat worden zodra bizot, Wijndal en Koopmeiners zijn vertrokken. Ik vind Clasie momenteel geen AZ aanvoerder waardig en verder weinig geschikts
Dat hangt ervan af of hij een basisplaats gaat krijgen. Qua type is De Wit zeker geschikt om aanvoerder te zijn. Andere mogelijkheid is Midtsjo als die blijft.
Plaats reactie