Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 25 sep 2019, 09:52 Klinkt een beetje tegenstrijdig Antti. Eerst roepen dat hij maar een beetje heen en weer rent, om vervolgens aan te geven dat hij blijkbaar wel steeds op de goede plek staat om in te koppen...
Dat blinde draven - zonder enig vernuft - slaat op zijn wedstrijden bij AZ.

Op het niveau KKD of Jong Oranje en dan tegen zwakke tegenstanders loopt hij dan nog wel eens tegen een bal aan. Op YouTube. Maar het is nog maar afwachten of hij dit op een hoger niveau ook kan. Vooralsnog vind ik het een dissonant.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 25 sep 2019, 10:06 Dat blinde draven - zonder enig vernuft - slaat op zijn wedstrijden bij AZ.

Op het niveau KKD of Jong Oranje en dan tegen zwakke tegenstanders loopt hij dan nog wel eens tegen een bal aan. Op YouTube. Maar het is nog maar afwachten of hij dit op een hoger niveau ook kan. Vooralsnog vind ik het een dissonant.
Hij verzet tenminste werk, wat dat betreft is het een Weghorst achtige speler.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Tja, als je niet zo goed kan voetballen is keihard werken het enige alternatief. Ik weet er alles van.

Toptrainer Ten Hag noemde het niet voor niets een 'draufgänger'.

Dan weet je wel hoe laat het is ...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 25 sep 2019, 14:23 Tja, als je niet zo goed kan voetballen is keihard werken het enige alternatief. Ik weet er alles van.

Toptrainer Ten Hag noemde het niet voor niets een 'draufgänger'.

Dan weet je wel hoe laat het is ...
T
Draufgängers (bedoelt ie dan misschien “kojbojs”? ) heb je ook nodig.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef: 25 sep 2019, 14:23 Tja, als je niet zo goed kan voetballen is keihard werken het enige alternatief. Ik weet er alles van.

Toptrainer Ten Hag noemde het niet voor niets een 'draufgänger'.

Dan weet je wel hoe laat het is ...
Ik denk dat zo n type speler juist prima past bij het huidige AZ.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti vond Mousa Dembélé ook een draafbeer. Dan weet je wel hoe laat het is. :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 26 sep 2019, 09:10 Antti vond Mousa Dembélé ook een draafbeer. Dan weet je wel hoe laat het is. :D
Hahahahaha. Moest ik ook nog aan denken. Dat vond ik wel een andersoortige draafbeer. Die ging met een bal aan de voet blind draven. En was daarbij balvast. Daar is techniek voor nodig.

Draafi de Wit doet het zonder bal. En dat kan iedereen met een beetje goede wil en conditie.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Screenshot_20190926-221458_Instagram.jpg
Screenshot_20190926-221458_Instagram.jpg (92.62 KiB) 3270 keer bekeken
=D>
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het raakmoment was wel behoorlijk toen Beugelsdijk hem zijn neus brak denk ik, waar was de VAR toen?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Toch echt nog wel een groot verschil met Til.
Ik zie Dani wel allemaal naar voren draven, maar waar Til wel goed inzicht had om op de juiste momenten in de gaten te duiken loopt die de Wit nog vaak doelloos rond te draven.
Maakt op mij nog niet de indruk dat dit een absolute versterking gaat worden. Hopelijk komt het met de tijd allemaal wel goed met hem, aan inzet geen gebrek zullen we maar zeggen. Maar als ik dan vorige week Stengs op die positie die lekkere steekballetjes zag geven ben je toch gauw verlekkerd dat het heel anders kan, zeker als over een tijd die Evjen nog aansluit.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wedstrijd nummer 5 en ik heb nog steeds niets noemenswaardigs gezien. Wat mij betreft gaat Ouwejan weer een poging wagen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 29 sep 2019, 19:57 Wedstrijd nummer 5 en ik heb nog steeds niets noemenswaardigs gezien.
Een record aantal ballen dat van de voet is gesprongen?

Echt ongelooflijk dat zo'n speler de hele jeugdopleiding van ajax heeft doorlopen. Dat is blijkbaar ook niet meer wat het is geweest.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 29 sep 2019, 19:57 Wedstrijd nummer 5 en ik heb nog steeds niets noemenswaardigs gezien. Wat mij betreft gaat Ouwejan weer een poging wagen.
Alsjeblieft zeg, Ouwejan heeft op die positie helemaal niks te zoeken. Dan kan je net zo goed met tien man spelen. Gun De Wit even zijn tijd om aan te passen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Is zijn probleem niet dat hij te gretig is en daardoor zichzelf voorbij loopt?
less is more als het ware.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 01 okt 2019, 11:27 Is zijn probleem niet dat hij te gretig is en daardoor zichzelf voorbij loopt?
less is more als het ware.
Hij maakt veel meters, maar staat vaak genoeg uit positie als het er om draait, in die zin heb je denk ik wel een punt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Als je kijkt naar hoe lang de aanpassingstijd was van bijvoorbeeld Berghuis of Vincent Janssen en zelfs Kees Kist, dan zijn sommigen met de Wit wel erg ongeduldig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 13:40 Als je kijkt naar hoe lang de aanpassingstijd was van bijvoorbeeld Berghuis of Vincent Janssen en zelfs Kees Kist, dan zijn sommigen met de Wit wel erg ongeduldig.
Vincent Janssen stond er anders vanaf dag één, hij scoorde alleen niet vanaf dag één. Berghuis heeft hier anderhalfjaar rondgelopen als een wijf. Dat had meer met het mentale te maken dan met aanpassing.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

1keerraken schreef: 16 sep 2019, 17:32 Zucht ...dan ben je geen voetbal liefhebber. Ik heb respect voor die jongen zijn werklust , maar heeft voetballend helemaal niks wat hem onderscheidend maakt. Technisch en tactisch zeer matig , totaal geen rust en overzicht en een matige spelintelligentie. Persoonlijk vind ik hem 2 klasse minder als Guus Til , die ik voetballend ook niet geweldig vond maar over veel meer snelheid en loopvermogen beschikt. ajax koopt jeugdspelers voor o17 voor 3,5 miljoen , en verkopen deze jongen voor 2 miljoen. Stel je verwachtingen maar wat bij ....

Vooralsnog sta ik nog steeds volledig achter mijn woorden . Een ieder die denkt dat dit vooral met aanpassing te maken heeft , komt bedrogen uit. Wat de Wit nu laat zien is wat hij bij ajax ook altijd heeft laten zien , werkt zich de snot voor zijn ogen alleen voegt hij op voetbalgebied bijzonder weinig toe. Zal zo heel af en toe een bal binnen koppen , maar qua veldspel is dit het wel zo een beetje.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ 4 Life schreef: 01 okt 2019, 13:47 Vincent Janssen stond er anders vanaf dag één, hij scoorde alleen niet vanaf dag één. Berghuis heeft hier anderhalfjaar rondgelopen als een wijf. Dat had meer met het mentale te maken dan met aanpassing.
Vincent Janssen stond er wel, maar ondanks zijn inzet speelde hij niet erg goed en scoorde niet in de competitie. Pas in de 8e wedstrijd begon hij met scoren. Op een gegeven moment kreeg Robert Mühren zelfs nog even de voorkeur.
Dat aanpassing voor een groot gedeelte een mentaal proces is lijkt me evident.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 16:34 Vincent Janssen stond er wel, maar ondanks zijn inzet speelde hij niet erg goed en scoorde niet in de competitie. Pas in de 8e wedstrijd begon hij met scoren. Op een gegeven moment kreeg Robert Mühren zelfs nog even de voorkeur.
Dat aanpassing voor een groot gedeelte een mentaal proces is lijkt me evident.
Dat Brom zo blind is om Muhren de voorkeur boven Janssen te geven komt echt op zijn conto. Janssen was vanaf minuut één van waarde voor AZ in tegenstelling tot De Wit.
Plaats reactie