Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bombaman schreef: 18 aug 2022, 17:34 Ik begin me ook een beetje af te vragen of hij wel echt lekker in de groep ligt.

Wat me recent opviel: in de laatste paar fotoreportages op AZ.nl zie je De Wit iedere keer tijdens de stads- en strandwandelingen, maar vooral tijdens het kaarten en koffiedrinken alleen maar in gezelschap van Evjen en de jonge jongens (Peer, De Jong, Duin, Buurmeester).

Het lijkt mij toch dat hij, zo'n onbetwiste basisspeler zijnde, een soort van senioriteit in de groep zou hebben en meer zou moeten optrekken met de "kliek" BMI, Clasie, Panta, Pavlidis etc. Maar je ziet De Wit nooit in gezelschap van een van deze jongens.

Vorig seizoen heeft de spelersgroep ook een "goed onderling gesprek" gehad, ik meen na de beroerde seizoensstart. Daaruit is destijds ook gelekt dat een groot gedeelte van de groep voornamelijk het gedrag en de houding van De Wit hekelde.

(Overigens is dit gewoon een constatering n.a.v. de foto's op AZ.nl, waarbij ik mijn vraagtekens plaats bij de plek / rol van De Wit in de groep. Voordat ik weer neergesabeld word door bepaalde forummerts die me gaan betichten van het verspreiden van roddels of onrust stoken)
Geestige analyse. Het viel mij - in een documentaire met Jong Oranje - ook wel op dat hij een knap grote mond in de kleedkamer had. Terwijl hij feitelijk niet kan voetballen.

Volgens mij is het een type Weghorst en die lag ook niet zo lekker in de groep begreep ik. Mijn inschatting is dat de groep het nogal een uitslover vindt. Ook met zijn gedraaf in vakanties.

Een grote mond combineren met beperkte voetbalvaardigheden leidt echter tot frictie. Ik weet er alles van.

Hoe het ook zij: ik denk dat je gelijk hebt. Maar de grote vraag is: is het relevant?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 19 aug 2022, 07:51 Dani wordt naar voren geduwd door zijn teamgenoten
Hij mag er gewoon niet bij staan.

:wink:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Dank jullie wel, Cook en Zuid-Scharwoude, ik ga het bij de volgende tweet die ik zie en wil plaatsen proberen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FugAZi schreef: 19 aug 2022, 07:54 Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik altijd de link die achter het tijdstip staat, dat is de enige goede link die overal werkt.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Inmiddels staat Dani dit seizoen na 7 wedstrijden op 5 goals en een assist. Blijkbaar doet hij toch iets goed.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Dani met zijn inzet en geschreeuw is een aanwinst voor ieder team. Echter, op de 10 positie moet hij gewoonweg meer assists en/of goals maken. Met een beetje geluk gaat dat dit seizoen gebeuren.

Als hij er 15 inschiet zie ik hem ook nog wel een hele mooie transfer maken. (Zijn ajax-historie is goed voor de marktwaarde)
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bombaman schreef: 18 aug 2022, 17:34 Ik begin me ook een beetje af te vragen of hij wel echt lekker in de groep ligt.
Denk het wel. Weghorst was ook echt vervelend naar anderen toe (van wat ik heb begrepen). Terwijl Dani vooral een grote mond heeft. Dat hij zoveel met de jonge jongens loopt kan ook zijn omdat hij hun graag bij de groep wil betrekken. Ik denk dat De Wit prima in de groep past als persoon.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2022, 07:18 Ik weet het nog zo net niet.

Het is niet de eerste keer dat de Wit een productieve periode heeft, die heeft hij om de zoveel tijd gewoon.
Het probleem is dat het in het verleden nooit consequent werd. Vorig seizoen was die periode tussen eind augustus en eind oktober. Het seizoen daarvoor was het tussen eind september en eind oktober.
Uiteindelijk valt hij daarna telkens terug in dezelfde nukken.
Maar nú speelt hij goed en is beslissend en kartrekker. Ik vind hem samen met BMI wel de “kerel” in het team. Dus laten we nu van ‘m genieten i.p.v. wachten wanneer z’n terugval (evt.) komt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 aug 2022, 18:35 Maar nú speelt hij goed en is beslissend en kartrekker. Ik vind hem samen met BMI wel de “kerel” in het team. Dus laten we nu van ‘m genieten i.p.v. wachten wanneer z’n terugval (evt.) komt.
Ik geef enkel mee dat het best kan dat de wind pak 'm beet na de winterstop opeens weer totaal gedraait kan zijn in dit topic. Dan mag je gaan zeggen dat het bij de speler hoort. Beter om het nu te doen, want straks is het opeens weer hypocriet :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Hoho, we gaan veel te snel. Vorig jaar begon ie met 6 uit 11 in de eredivisie. Ik ben het wel eens, het gaat heel aardig, maar dat ging het vorig jaar ook aan het begin van het seizoen. En kijk eens wat we er in april van vonden?
2022-08-20 07_51_47-Dani de Wit » Eredivisie 2021_2022 en nog 5 andere pagina's - Persoonlijk - Micr.jpg
2022-08-20 07_51_47-Dani de Wit » Eredivisie 2021_2022 en nog 5 andere pagina's - Persoonlijk - Micr.jpg (39.51 KiB) 1037 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dat zijn nu alweer twee berichten in de trant van: “ho,ho nú gaat het goed, maar straks misschien niet meer, zie vorig jaar”.
Ik vind dat van die op niks af reacties. Het gaat goed maar omdat ie dit vorig jaar niet volhield zal dat dit jaar wellicht ook wel zo zijn. Het lijkt mij veel leuker en rustiger dat dan even af te wachten en (zoals ik al zei) nú er van te genieten i.p.v. speculeren op “misschien”……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 20 aug 2022, 14:40 Dat zijn nu alweer twee berichten in de trant van: “ho,ho nú gaat het goed, maar straks misschien niet meer, zie vorig jaar”.
Ik vind dat van die op niks af reacties. Het gaat goed maar omdat ie dit vorig jaar niet volhield zal dat dit jaar wellicht ook wel zo zijn. Het lijkt mij veel leuker en rustiger dat dan even af te wachten en (zoals ik al zei) nú er van te genieten i.p.v. speculeren op “misschien”……..
We hebben weer een raakvlak gevonden yappi! :)
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

dirkjan schreef: 20 aug 2022, 05:55 Hoho, we gaan veel te snel. Vorig jaar begon ie met 6 uit 11 in de eredivisie. Ik ben het wel eens, het gaat heel aardig, maar dat ging het vorig jaar ook aan het begin van het seizoen. En kijk eens wat we er in april van vonden?
2022-08-20 07_51_47-Dani de Wit » Eredivisie 2021_2022 en nog 5 andere pagina's - Persoonlijk - Micr.jpg
Ik hoop van harte dat Dani op herhaling gaat! Aangezien de competitie begin november alweer stopt, zou het een heel fijn vooruitzicht zijn dat de beste maanden van Dani in september en oktober zijn :D.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 20 aug 2022, 14:40 Dat zijn nu alweer twee berichten in de trant van: “ho,ho nú gaat het goed, maar straks misschien niet meer, zie vorig jaar”.
Ik vind dat van die op niks af reacties. Het gaat goed maar omdat ie dit vorig jaar niet volhield zal dat dit jaar wellicht ook wel zo zijn. Het lijkt mij veel leuker en rustiger dat dan even af te wachten en (zoals ik al zei) nú er van te genieten i.p.v. speculeren op “misschien”……..
Precies, we gaan het wel zien waar het schip strand. Vorig jaar was niemand binnen AZ stabiel (kip en het ei verhaal..) dus kan je het Dani echt aanraden? Zaten flink wat tranen trekkende wedstrijden bij waar het hele team faalde met name in de tweede seizoenshelft.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 20 aug 2022, 22:19 Precies, we gaan het wel zien waar het schip strand. Vorig jaar was niemand binnen AZ stabiel (kip en het ei verhaal..) dus kan je het Dani echt aanraden? Zaten flink wat tranen trekkende wedstrijden bij waar het hele team faalde met name in de tweede seizoenshelft.
Na de eerste drama partijen, volgde de inhaalrace 18 wedstrijden ongeslagen. Toen zakte de boel in door het missen van zowel Midtsjø en Clasie. Clasie kwam terug eind tweede helft tegen Twente en maar kon niet voorkomen dat Twente afstand nam op ranglijst en het team nergens meer voor speelde en het qua geloof totaal instortte. Pas toen de er weer ergens voor gespeeld werd in de play offs zag je weer de opgaande lijn van de 18 wedstrijden en dat is doorgetrokken is naar nu.

Grootste les/conclusie is volgens mij dat het team het uitvallen van 2 sterkhouders niet kon opvangen, Sugawara, Koopmeiners , Reijnders en de Wit waren op wisselde moment de vervangers en dat was duidelijk te weinig.

De Wit zelf heeft redelijk constant gepresenteerd (als je het scoren niet meereken), de rechtsvoor positie was een compleet hoofdpijn dossier waardoor er eigenlijk haast kan zeggen dat het hele seizoen met een halve man minder is gespeeld.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

FugAZi schreef: 21 aug 2022, 06:37 Na de eerste drama partijen, volgde de inhaalrace 18 wedstrijden ongeslagen. Toen zakte de boel in door het missen van zowel Midtsjø en Clasie. Clasie kwam terug eind tweede helft tegen Twente en maar kon niet voorkomen dat Twente afstand nam op ranglijst en het team nergens meer voor speelde en het qua geloof totaal instortte. Pas toen de er weer ergens voor gespeeld werd in de play offs zag je weer de opgaande lijn van de 18 wedstrijden en dat is doorgetrokken is naar nu.

Grootste les/conclusie is volgens mij dat het team het uitvallen van 2 sterkhouders niet kon opvangen, Sugawara, Koopmeiners , Reijnders en de Wit waren op wisselde moment de vervangers en dat was duidelijk te weinig.

De Wit zelf heeft redelijk constant gepresenteerd (als je het scoren niet meereken), de rechtsvoor positie was een compleet hoofdpijn dossier waardoor er eigenlijk haast kan zeggen dat het hele seizoen met een halve man minder is gespeeld.
Lees je even mee Ferry? 8)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 21 aug 2022, 06:37 Pas toen de er weer ergens voor gespeeld werd in de play offs zag je weer de opgaande lijn van de 18 wedstrijden en dat is doorgetrokken is naar nu.
Ze hebben 2 keer verloren in de play-offs

Dani mag nog een paar maandjes rennen en dan kan hij solliciteren in de bouw
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 22 aug 2022, 13:28 Lees je even mee Ferry? 8)
Je denkt dat er bij onze tegenstanders geen sterkhouders/spelers uitvallen?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Geen fan van Dani, maar wanneer hij gaat scoren is hij wel nuttig natuurlijk. Ik ben alleen bang dat hij, net als Bazoer, een vervelende bankzitter zou zijn. Wanneer hij zich wel kan schikken in die rol, dan kan je Dani, in deze vorm, er prima bij hebben. Ik deel zelf overigens ook niet de impressie dat hij slecht in de groep zou liggen. Zelfs het tegenovergestelde, als ik de juichmomenten bekijk.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 22 aug 2022, 13:49 Ze hebben 2 keer verloren in de play-offs
Heb je niet opgelet dat was tactiek :mrgreen: (toch Zuivel?) , in Utrecht hangt het halve stadion nog vol met foto's van die afscheidsavond van Willem Jansen ze waren dronken van geluk. Bij Vitesse het zelfde, een gouden generatie speelde zijn laatste thuis wedstrijd, ze hadden tijden niet zo feest gevierd.
Hun honger was bij die thuiswedstrijden onze honger was het tweeluik winnen. Prima gedaan.
Plaats reactie