Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 14 mar 2022, 17:46 Daar gelooft AZ niet in, omdat er maar een klein percentage van schoten van afstand raak is. Daarom schieten we maar helemaal niet. Met uitzondering van Karlsson, die wil niet luisteren.

Maar even over De Wit: over inzet niks te klagen, maar qua balbehandeling lijkt hij er echt niet op vooruit te gaan.
Ik vind het juist met zijn balbehandeling en combinatievermogen wel vooruitgaan. Helaas is ie nog steeds niet de doelpuntenmachine die AZ met te weinig scorend vermogen in de ploeg nodig heeft. Die kans van gisteren voor de 1-1 moet er gewoon in zo mooi als die bal naar hem toe komt. Maar helaas had ie niet door dat er nog een verdediger in die hoek van de doelmond stond. Dat is dus gebrek aan overzicht in scoringspositie. Hij had zelfs nog tijd gehad om die bal aan te nemen en dan direct hoog in te schieten. Qua werklust was ie weer een tien, maar voor de tienpositie komt meer kijken. Hij moet veel meer rendement hebben en dat weet ie zelf ook. Nu nog omzetten in daden Dani!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 14 mar 2022, 17:46 Daar gelooft AZ niet in, omdat er maar een klein percentage van schoten van afstand raak is. Daarom schieten we maar helemaal niet. Met uitzondering van Karlsson, die wil niet luisteren.

Maar even over De Wit: over inzet niks te klagen, maar qua balbehandeling lijkt hij er echt niet op vooruit te gaan.
Karlsson luisterde gisteren wel maar toen stonden ze natuurlijk tegenover de beste keeper in de Eredivisie. Dan is schieten helemaal uit den boze.

De Wit is nuttig in bepaalde wedstrijden maar als er een beetje technisch vernuft wordt gevraagd haakt hij als tweede (na Aboukhlal) af. Ik ben totaal geen fan van dit soort spelers op 10. Die kans op de 1-1 had er gisteren ook wel in gemogen trouwens .
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

In oktober werden er meerdere forummerts afgefakkeld omdat ze vonden dat Dani weinig tot niks toevoegde. Daarbij werd vooral heel hoog van de toren geblazen dat hij clubtopscorer was met (destijds) 6 doelpunten. Veel meer argumenten waren er (destijds) ook niet.

We zijn nu bijna een half jaar verder en de teller staat op 7. Doelpuntje tegen Willem II in een met 4-1 gewonnen wedstrijd.

Zijn er forummerts die mij kunnen vertellen op basis waarvan we Dani nog steeds geen waardeloze voetballer moeten vinden?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bombaman schreef: 14 mar 2022, 19:04
Zijn er forummerts die mij kunnen vertellen op basis waarvan we Dani nog steeds geen waardeloze voetballer moeten vinden?
Ik zou zeggen, blader eens door dit topic. Deze discussie is al 10x gevoerd :roll:
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Shota-Arveladze schreef: 14 mar 2022, 19:10 Ik zou zeggen, blader eens door dit topic. Deze discussie is al 10x gevoerd :roll:
Ik zou zeggen, lees mijn post eens in zijn geheel in plaats van dit selectieve stukje te quoten. Ik denk namelijk dat je na een half jaar wel eens kunt kijken of er misschien ontwikkeling heeft plaatsgevonden.

Maar als ik jou goed begrijp zijn eens getrokken conclusies dus definitief.

Edit: ik weet niet in welk kamp jij zit / zat, maar ik ben dus vooral benieuwd naar de mening van de Dani-adepten.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Meeste overtredingen van de hele Eredivisie, weinig goals, nog minder assists. Rennen, schreeuwen, duwen, wijzen, schoffelen en protesteren. Hij heeft goed gespeeld tegen de top 3 en voegt dan iets toe wat de rest mist. Maar tegen andere clubs voert ergernis over zijn beperkte techniek de boventoon. En dat is terecht, voor een 10. Noem mij 2 clubs die beter presteren dan AZ waar ook een slechte voetballer op die positie staat. Maar bij AZ schijnt het juist functioneel te zijn dat hij daar staat. Dat is althans de mening van zijn fans hier.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bombaman schreef: 14 mar 2022, 19:04 In oktober werden er meerdere forummerts afgefakkeld omdat ze vonden dat Dani weinig tot niks toevoegde. Daarbij werd vooral heel hoog van de toren geblazen dat hij clubtopscorer was met (destijds) 6 doelpunten. Veel meer argumenten waren er (destijds) ook niet.

We zijn nu bijna een half jaar verder en de teller staat op 7. Doelpuntje tegen Willem II in een met 4-1 gewonnen wedstrijd.

Zijn er forummerts die mij kunnen vertellen op basis waarvan we Dani nog steeds geen waardeloze voetballer moeten vinden?
Ik fakkelde Dani af maar heb een volledige 180 gemaakt hierin. Als meer van onze spelers speelden met de intensiteit van Dani, hadden we niet verloren van Bodo en Twente.
Ben je nu al vergeten hoe Dani ons een zeker doelpunt tegen Bodo voorkwam? Kijk anders is naar de Wedstrijd tegen Twente. Paar goede verbindingen. Uitstekende one-touch op Reijnders ook. Dani die zich een eind in het rond werkt terwijl Pavlidis met z'n slome kop een beetje staat te sjokken. Dani die iedereen aanwijzingen geeft in het druk zetten, wat niet opgevolgd werd overigens.
Nee, voetballen kan die (helaas) niet goed. Maar ik zie er dit jaar wel echt verbeteringen in. Wij die niet anders kunnen afgelopen 2 wedstrijden dan op hoop van zegen maar een lange bal spelen.
En wie staat er daar om die bal door te kopen naar Pavlidis? Dani. En hij wint ook nog genoeg duels.

Een goede steekpass zal hij niet snel geven. Of een mannetje passeren. Dat is heel jammer. Helemaal mee eens. Maar Dani is onmisbaar voor dit elftal.
Hij is één van de grootste redenen dat we in toppers overeind blijven. Hij floreert bij grote wedstrijden.
Moet jij maar is opletten wie de meeste meters loopt donderdag en wie nauwelijks gewisseld is dit seizoen. Ook Dani.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2022, 02:03 Ik fakkelde Dani af maar heb een volledige 180 gemaakt hierin. Als meer van onze spelers speelden met de intensiteit van Dani, hadden we niet verloren van Bodo en Twente.
Ben je nu al vergeten hoe Dani ons een zeker doelpunt tegen Bodo voorkwam? Kijk anders is naar de Wedstrijd tegen Twente. Paar goede verbindingen. Uitstekende one-touch op Reijnders ook. Dani die zich een eind in het rond werkt terwijl Pavlidis met z'n slome kop een beetje staat te sjokken. Dani die iedereen aanwijzingen geeft in het druk zetten, wat niet opgevolgd werd overigens.
Nee, voetballen kan die (helaas) niet goed. Maar ik zie er dit jaar wel echt verbeteringen in. Wij die niet anders kunnen afgelopen 2 wedstrijden dan op hoop van zegen maar een lange bal spelen.
En wie staat er daar om die bal door te kopen naar Pavlidis? Dani. En hij wint ook nog genoeg duels.

Een goede steekpass zal hij niet snel geven. Of een mannetje passeren. Dat is heel jammer. Helemaal mee eens. Maar Dani is onmisbaar voor dit elftal.
Hij is één van de grootste redenen dat we in toppers overeind blijven. Hij floreert bij grote wedstrijden.
Moet jij maar is opletten wie de meeste meters loopt donderdag en wie nauwelijks gewisseld is dit seizoen. Ook Dani.
Mee eens. Zeker als Midtsjö en/of Clasie ontbreken hebben we zijn duelkracht en vechtlust helemaal nodig. Voetballend vind ik hem echt wel gegroeid. Jammer dat ie niet meer doelpunten maakt en assists geeft. Deed ie dat wel had ie nooit bij ons gespeeld of allang weg geweest.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2022, 02:03 Hij is één van de grootste redenen dat we in toppers overeind blijven. Hij floreert bij grote wedstrijden.
En dat is precies het probleem in ‘kleine’ wedstrijden. Dan zit er geen fatsoenlijke aanval tussen omdat De Wit op de belangrijkste positie voor zand in de motor zorgt. Daarom gaat alles ook over links of geeft Sugawara meteen een (blinde) voorzet op rechts. De Wit wordt dan overgeslagen. Waardoor hij richting Pavlidis rent en ze elkaar in de weg lopen.

Als AZ weer leuk wil gaan voetballen hebben ze een goede 10 nodig. Ik had gehoopt dat Taabouni dat kon zijn maar die is volledig uit beeld verdwenen. Dan maar een keer een serieuze aankoop.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 15 mar 2022, 07:48 En dat is precies het probleem in ‘kleine’ wedstrijden. Dan zit er geen fatsoenlijke aanval tussen omdat De Wit op de belangrijkste positie voor zand in de motor zorgt. Daarom gaat alles ook over links of geeft Sugawara meteen een (blinde) voorzet op rechts. De Wit wordt dan overgeslagen. Waardoor hij richting Pavlidis rent en ze elkaar in de weg lopen.

Als AZ weer leuk wil gaan voetballen hebben ze een goede 10 nodig. Ik had gehoopt dat Taabouni dat kon zijn maar die is volledig uit beeld verdwenen. Dan maar een keer een serieuze aankoop.
Het probleem dat jij aan geeft zie ik ook wel. Maar ook in die wedstrijden hebben wij zijn werklust en duelkracht nodig. Zonder bal kun je namelijk niet scoren en geen wedstrijden winnen.

Verbeterpunten zijn de afstemming tussen Pavlidis en De Wit. Veel te vaak lopen ze elkaar in de weg en staan ze op één lijn bij voorzetten. Vooral jammer als er sprake is van een teruggetrokken bal.

Taabouni balt soms aardig aan de bal. Zonder bal heb je echter niks aan hem. Fysiek ook nog zo licht. Daarom snap ik wel dat hij niet in ons eerste dat aan bod komt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 15 mar 2022, 08:07 Het probleem dat jij aan geeft zie ik ook wel. Maar ook in die wedstrijden hebben wij zijn werklust en duelkracht nodig. Zonder bal kun je namelijk niet scoren en geen wedstrijden winnen.
Vorig jaar hadden we die werklust en duelkracht in de vorm van Midtsjo en Koopmeiners. Daarom stond De Wit er ook regelmatig naast ten faveure van Gudmundsson. Die bracht alleen ook veel te weinig op 10.

De Wit staat er nu eigenlijk in omdat Koopmeiners vervangen is door een klein mannetje. Die het overigens wel goed doet maar niet in de duels kleunt. Zet Clasie dan maar op 10 en De Wit naar achteren. Alleen kan hij weer niet opbouwen.

Het probleem ligt eigenlijk centraal achterin. Die gasten kunnen niet opbouwen waardoor Clasie de bal moet ophalen. Met Beukema is dat niet nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zal de discussie niet weer helemaal aanzwengelen. DeWit is onmisbaar in het huidige elftal met zn drukzetten, maar beheerst eigenlijk geen enkele positie. Veel te wild en kan niet opbouwen als controleur, voetballend komt hij zoveel tekort als de 10, niet technisch en snel genoeg als buitenspeler en als spits komt hij ook tekort.

Met deWit op 10 weet je dat je over de grond door het midden geen enkele fatsoenlijke aanval kunt opzetten. Kan niet opendraaien, matige eerste aanname, heeft geen dribbel, heeft geen passeeractie, heeft geen afstandsschot en heeft geen steekpass. Vandaar de lange halen naar voren of hoge voorzetten van de zijkant. Hard rennen en schoffelen is wat hij als de beste kan, en een redelijke kopper. Nuttig, maar dat mensen dat voldoende vinden is voor mij nog altijd een raadsel. Alsmaar de 2 achterin de schuld geven dat ze niet kunnen opbouwen. Wie moeten ze aanspelen dan? Wie is de spelverdeler die opendraait en de aanval opzet? Die is er gewoon niet, en de bal eindigt elke keer weer terug bij de achterhoede. Laat Hoffenheim maar bellen van de zomer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2022, 09:44 Met deWit op 10 weet je dat je over de grond door het midden geen enkele fatsoenlijke aanval kunt opzetten.
En dus nooit het leuke aanvallende voetbal kunt spelen waar Eenhoorn over zat te zwetsen. Supporters worden gewoon voor de gek gehouden.
SimonPoulsen schreef: 15 mar 2022, 09:44 Alsmaar de 2 achterin de schuld geven dat ze niet kunnen opbouwen. Wie moeten ze aanspelen dan?
Zoals ik hierboven aangeef komt Clasie nu steeds de bal halen om vervolgens voor hetzelfde probleem te staan. Die speelt hem dan maar breed om via de flanken verder te gaan. Het is pure armoede.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2022, 09:44 Ik zal de discussie niet weer helemaal aanzwengelen. DeWit is onmisbaar in het huidige elftal met zn drukzetten, maar beheerst eigenlijk geen enkele positie. Veel te wild en kan niet opbouwen als controleur, voetballend komt hij zoveel tekort als de 10, niet technisch en snel genoeg als buitenspeler en als spits komt hij ook tekort.

Met deWit op 10 weet je dat je over de grond door het midden geen enkele fatsoenlijke aanval kunt opzetten. Kan niet opendraaien, matige eerste aanname, heeft geen dribbel, heeft geen passeeractie, heeft geen afstandsschot en heeft geen steekpass. Vandaar de lange halen naar voren of hoge voorzetten van de zijkant. Hard rennen en schoffelen is wat hij als de beste kan, en een redelijke kopper. Nuttig, maar dat mensen dat voldoende vinden is voor mij nog altijd een raadsel. Alsmaar de 2 achterin de schuld geven dat ze niet kunnen opbouwen. Wie moeten ze aanspelen dan? Wie is de spelverdeler die opendraait en de aanval opzet? Die is er gewoon niet, en de bal eindigt elke keer weer terug bij de achterhoede. Laat Hoffenheim maar bellen van de zomer.
Niet helemaal eens. Ja, hij heeft geen steekpass, dribbel of afstandschot. Maar zijn one-touches zijn niet heel erg slecht en hij kan dienen als een verbindingsspeler. Zonder hem spelen we zonder bal echt dramatisch. Je ziet al hoe fragiel het allemaal is als alleen Midtsjø wegvalt in het drukzetten en daar Reijnders voor in de plaats komt. Die mist felheid en een motor, waardoor tegenstander meer de bal krijgen en wij achteruit moeten.
Met 3 motors op het middenveld kunnen we slecht spelen en toch tegenstanders onze wil opleggen. Eén van de belangrijkste aspecten van onze reeks.

De spelverdeler is overigens clasie en bij tijd en wijle Midtsjø. Dat is niet de taak van De Wit in dit elftal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 15 mar 2022, 15:12 Niet helemaal eens. Ja, hij heeft geen steekpass, dribbel of afstandschot. Maar zijn one-touches zijn niet heel erg slecht en hij kan dienen als een verbindingsspeler. Zonder hem spelen we zonder bal echt dramatisch. Je ziet al hoe fragiel het allemaal is als alleen Midtsjø wegvalt in het drukzetten en daar Reijnders voor in de plaats komt. Die mist felheid en een motor, waardoor tegenstander meer de bal krijgen en wij achteruit moeten.
Met 3 motors op het middenveld kunnen we slecht spelen en toch tegenstanders onze wil opleggen. Eén van de belangrijkste aspecten van onze reeks.

De spelverdeler is overigens clasie en bij tijd en wijle Midtsjø. Dat is niet de taak van De Wit in dit elftal.
Ja zonder bal is het een van de beste spelers, maar met bal een van de minste. Alleen door de lucht dient hij aardig als verbindingsspeler wat mij betreft. Clasie is de spelverdeler, maar aan wie moet hij de bal verdelen. Alles gaat via Karlsson/Wijndal en tegenstanders hebben dat ondertussen helemaal geneutraliseerd. Van rechts komt niks met 5 net niet spelers op die positie. En de as is compleet geneutraliseerd dankzij de invulling van de Wit. Loopt meestal als 2e spits naast Pavlidis en als hij toevallig wel aan de bal komt wordt het zelden gevaarlijk. Begrijpt niets van looplijnen en ziet aan de bal het spel totaal niet. (Celtic uit als toonbeeld, waar hij een vogelvrije AZ'er gewoon niet ziet lopen). Het is ook niet perse de schuld van deWit. Als je minstens 3 goede voetballers om hem heen zet, rendeert hij een stuk beter denk ik. En valt zijn onkunde aan de bal minder op. Maar ergens klopt het gewoon niet in het elftal, het is veel teveel van hetzelfde.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2022, 15:51 ...ergens klopt het gewoon niet in het elftal, het is veel teveel van hetzelfde.
Helemaal mee eens. Daarom had Huiberts voor de rechtsbuitenpositie een echte versterking moeten halen en geen 5voor12-speler uit België die helemaal geen rechtsbuiten is. De basis had je dan hetzelfde kunnen laten met wel een snelle en behendige aanvaller op rechts had je iig een afspeelpunt en veel meer gevaar kunnen creëren dan vrijwel nu alleen via links.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Zijn geschreeuw, zijn overtredingen (overigens maar 3 gele kaarten) en motivatie zijn belangrijk voor dit AZ. Als je alleen maar goede voetballers hebt ga je ook geen wedstrijden winnen.

Maar ik heb alleen zo'n type speler liever op rechtsback of in de verdediging. Niet op plek 10. Daar wil ik ook liever een echte aanvaller. Of op zijn minst iemand met een goed afstandsschot. Ik hoop dat Dani ook van de zomer een transfer maakt na drie jaar AZ.
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 15 mar 2022, 18:56 Zijn geschreeuw, zijn overtredingen (overigens maar 3 gele kaarten) en motivatie zijn belangrijk voor dit AZ. Als je alleen maar goede voetballers hebt ga je ook geen wedstrijden winnen.

Maar ik heb alleen zo'n type speler liever op rechtsback of in de verdediging. Niet op plek 10. Daar wil ik ook liever een echte aanvaller. Of op zijn minst iemand met een goed afstandsschot. Ik hoop dat Dani ook van de zomer een transfer maakt na drie jaar AZ.
Dit lijkt me de juiste conclusie. Waar volgens mij t meerendeel wel mee kan leven.

Behoudens de laatste zin dan.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Shota-Arveladze schreef: 15 mar 2022, 18:56 Zijn geschreeuw, zijn overtredingen (overigens maar 3 gele kaarten) en motivatie zijn belangrijk voor dit AZ. Als je alleen maar goede voetballers hebt ga je ook geen wedstrijden winnen.

Maar ik heb alleen zo'n type speler liever op rechtsback of in de verdediging. Niet op plek 10. Daar wil ik ook liever een echte aanvaller. Of op zijn minst iemand met een goed afstandsschot. Ik hoop dat Dani ook van de zomer een transfer maakt na drie jaar AZ.
Ik kan mij hier ook wel in vinden. Vooral in je laatste zin.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2022, 09:44 Ik zal de discussie niet weer helemaal aanzwengelen. DeWit is onmisbaar in het huidige elftal met zn drukzetten, maar beheerst eigenlijk geen enkele positie. Veel te wild en kan niet opbouwen als controleur, voetballend komt hij zoveel tekort als de 10, niet technisch en snel genoeg als buitenspeler en als spits komt hij ook tekort.

Met deWit op 10 weet je dat je over de grond door het midden geen enkele fatsoenlijke aanval kunt opzetten. Kan niet opendraaien, matige eerste aanname, heeft geen dribbel, heeft geen passeeractie, heeft geen afstandsschot en heeft geen steekpass. Vandaar de lange halen naar voren of hoge voorzetten van de zijkant. Hard rennen en schoffelen is wat hij als de beste kan, en een redelijke kopper. Nuttig, maar dat mensen dat voldoende vinden is voor mij nog altijd een raadsel. Alsmaar de 2 achterin de schuld geven dat ze niet kunnen opbouwen. Wie moeten ze aanspelen dan? Wie is de spelverdeler die opendraait en de aanval opzet? Die is er gewoon niet, en de bal eindigt elke keer weer terug bij de achterhoede. Laat Hoffenheim maar bellen van de zomer.
Ik ben het grotendeels met je eens, helaas heb je in de selectie niet veel spelers die oorlog kunnen maken. De Wit kan het wel.

Verbeek was geen groot tacticus, maar wat hij wel goed deed was Wernbloom op 10. In het begin vervloekte ik hem erom, later begreep ik dat het een ideale keuze was. Want geen tegenstander kon rustig opbouwen met zo'n draver en balafpakker voorin bij ons. Toen Wernbloom in de winter van 2011/12 verkocht werd stortte het hele elftal in elkaar en werden we van voornaamste kampioenskandidaat bijna de schlemiel die overal naast greep. De Wit is de mindere versie van Wernbloom. Maar als ie niet speelt, dan ga je pas merken wat je mist. Toch heb ik liever een voetballer op zijn positie ipv een rugbyspeler.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie