Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 16 nov 2020, 15:45 Probleem is dat naast Dani ook Teun een blessure heeft en dus onzeker is en ook met Midtsjo (die mag Noorwegen blijkbaar niet uit??) is het maar de vraag is of die kan spelen. Dan zou je het complete middenveld missen.
Hopelijk valt het mee, maar heel erg gerust ben ik er nog niet op.....
Clasie zal ook nog wel geblesseerd zijn. Dan hebben we nog Evjen, Reijnders, Gudmundsson (als je Boadu weer in de spits zet), Oosting, Taabouni, Goudmijn. Er is nog zoveel kwaliteit dat Emmen geen probleem mag zijn. Europees is er natuurlijk wel een probleem.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 16 nov 2020, 17:37 Clasie zal ook nog wel geblesseerd zijn. Dan hebben we nog Evjen, Reijnders, Gudmundsson (als je Boadu weer in de spits zet), Oosting, Taabouni, Goudmijn. Er is nog zoveel kwaliteit dat Emmen geen probleem mag zijn. Europees is er natuurlijk wel een probleem.
Dus jij verwacht dat je met een Jong AZ middenveld zo ff van Emmen kunt winnen???
Maar goed zoals ik schreef, hopelijk valt het mee en kan Midtsjo zonder Corona klachten oid weer aansluiten en vallen de blessures mee van Dani en Teun, maar gerust ben ik er nu niet op
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 16 nov 2020, 18:49 Dus jij verwacht dat je met een Jong AZ middenveld zo ff van Emmen kunt winnen???
Maar goed zoals ik schreef, hopelijk valt het mee en kan Midtsjo zonder Corona klachten oid weer aansluiten en vallen de blessures mee van Dani en Teun, maar gerust ben ik er nu niet op
Evjen, Reijnders, Gudmundsson zijn geen niveau Jong AZ meer. Dit zijn spelers die in de eredivisie makkelijk meekunnen. Ook de andere 3 zijn beter dan je denkt
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 nov 2020, 23:37 Evjen, Reijnders, Gudmundsson zijn geen niveau Jong AZ meer. Dit zijn spelers die in de eredivisie makkelijk meekunnen. Ook de andere 3 zijn beter dan je denkt
Op zich heb je gelijk, maar het is niet goed als er ineens 3 andere middenvelders opgesteld moeten worden. Maar goed, ik denk nog steeds dat het zo'n vaart niet loopt met die blessures.

P.s. Dit is wel het Dani de Wit topic, voor het geval er een heel andere discussie ontstaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 16 nov 2020, 23:37 Evjen, Reijnders, Gudmundsson zijn geen niveau Jong AZ meer. Dit zijn spelers die in de eredivisie makkelijk meekunnen. Ook de andere 3 zijn beter dan je denkt
Ze kunnen prima mee komen als ze invallen naast 2 van de 3 basisspelers, maar als ze er met zijn 3en staan dan wordt het een stuk lastiger. En zeker Taabouni, Oosting en Goudmijn gan het middenveld niet even domineren tegen een Eredivisie-ploeg.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 17 nov 2020, 10:09 Ze kunnen prima mee komen als ze invallen naast 2 van de 3 basisspelers, maar als ze er met zijn 3en staan dan wordt het een stuk lastiger. En zeker Taabouni, Oosting en Goudmijn gan het middenveld niet even domineren tegen een Eredivisie-ploeg.
Emmen is ook weer geen topploeg, dus ik verwacht dat deze 3 middenvelders zeker met dat niveau mee kunnen doen. En zelfs al zou het middenveld van AZ slechter zijn dan die van Emmen, dan nog moet je de wedstrijd kunnen winnen, doordat er veel meer kwaliteit achterin en voorin staat.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

On topic.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Hoe is het eigenlijk met Dani. Zag er niet goed uit gisteren.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

sister of mercy schreef: 07 dec 2020, 18:10 Hoe is het eigenlijk met Dani. Zag er niet goed uit gisteren.
Mag niet bekend gemaakt worden. Privacy. Tja....
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

We merken morgen vanzelf wel of hij wel of niet in een vliegtuig stapt. Ik reken er niet op.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij gaat dus wel mee naar Kroatie. Dat duidt er in ieder geval op dat hij geen zware blessure heeft.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 09 dec 2020, 10:54 Hij gaat dus wel mee naar Kroatie. Dat duidt er in ieder geval op dat hij geen zware blessure heeft.
Hij werd toch flink geraakt als je de beelden zo terug bekijkt. Schijnbaar een sterke jongen die de Wit.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Is volgens mij nog niet helemaal zeker of Dani de wedstrijd tegen Twente gaat halen.
Hoop het wel, anders heb je een compleet ander middenveld gezien Midtsjo er ook niet bij is.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hoewel ik die jongen natuurlijk helemaal geen blessure gun, biedt zijn afwezigheid wel de kans om te kijken hoe het team functioneert met een ander soort speler op 10. Stengs geeft meteen een semi-assist die de Wit nog nooit heeft gegeven, maar tegelijkertijd laat Stengs eigenlijk steeds zijn man lopen bij balverlies. Voor- en nadelen
Met druk zetten is de Wit heel erg waardevol, maar in balbezit is het heel erg pover. Stengs komt dan altijd naar binnen en de Wit gaat richting de 16 meter. Resulterend in een volledig vleugellamme rechterkant. Met Stengs op 10 kan je op beide vleugels een aanvaller zetten die daar ook daadwerkelijk blijft. Als je die vleugel vervolgens opvult met Aboukhlal ben je nog steeds vleugellam maar dat terzijde.
Ook biedt zijn afwezigheid hopelijk de ruimte voor meer speeltijd van Evjen(meer dan 15 sec.) en Reijnders.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

De Wit gaat dit jaargang niet meer spelen door zijn blessure. Op zich heeft AZ op die positie genoeg creatief talent met echte aanvallende middenvelders als Reijnders, Evjen, Taabouni en Oosting.
Ik hoop dat Jansen het lef heeft om een van deze vier op te stellen en Stengs op zijn vaste plek laat staan gezien Aboukhlal op een of andere manier, keer op keer aantoont moeite te hebben op dit niveau.
Dit is de kans voor een van deze vier, als voetballend er meer dreiging en combinerend vermogen op het middenveld ontstaat en hierdoor AZ ook meer kan gaan scoren, zich blijvend in het elftal te spelen. Want ondanks vaak het overwicht dat AZ op een tegenstander heeft, kan het zelden de tegenstander echt bij de keel grijpen en het omzetten in een ruime uitslag. Dit is wellicht dan ook de kans voor Jansen om meer zijn eigen stempel op dit elftal te drukken gezien hij nu iets moet gaan omzetten wat wellicht kan leiden tot een verbetering t.o.v het vaste elftal van Slot.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik blijf het raar vinden dat de VAR niet heeft ingegrepen door aan te geven dat dit een vrije trap had moeten zijn en dus ook de goal van Groningen niet door had mogen gaan. De tegenstander nam duidelijk het risico om De Wit te blesseren door met z'n been hoog in te komen. Ik hoop dat De Wit snel en goed herstelt maar ben ook benieuwd naar of anderen hun kans nu kunnen grijpen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wordt node gemist.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Iemand enig idee wanneer hij weer mee kan doen?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ fanatic 4-life schreef: 12 jan 2021, 09:54 Iemand enig idee wanneer hij weer mee kan doen?
Februari als het mee zit geloof ik. Zelfde met Svensson.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

SimonPoulsen schreef: 12 jan 2021, 10:41 Februari als het mee zit geloof ik. Zelfde met Svensson.
Thx!

Heel vervelend dat AZ daar ook zo weinig over communiceert, zal wel niet meer mogen allemaal..
Plaats reactie