Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11147
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 08 nov 2022, 14:00 dat hij in dit soort wedstrijden simpelweg onmisbaar is
Maar dat is dus aantoonbaar niet zo. Tegen PSV zeker niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 09:15 Maar dat is dus aantoonbaar niet zo. Tegen PSV zeker niet.
Mee eens.

Je kan ook zonder Dani de Wit van grote en kleine tegenstanders winnen.

Hoogstens zou je kunnen berekenen of een kans op een beter resultaat groter of kleiner is. Maar ik weet niet of iemand zich zó verveelt dat hij dit wil berekenen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 09:27 Mee eens.

Je kan ook zonder Dani de Wit van grote en kleine tegenstanders winnen.

Hoogstens zou je kunnen berekenen of een kans op een beter resultaat groter of kleiner is. Maar ik weet niet of iemand zich zó verveelt dat hij dit wil berekenen.
De vraag is wat je aan die informatie hebt gezien het feit dat ie sowieso níet meedoet. 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11147
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 09:27
Hoogstens zou je kunnen berekenen of een kans op een beter resultaat groter of kleiner is. Maar ik weet niet of iemand zich zó verveelt dat hij dit wil berekenen.
Hoe wil je dat berekenen? Ik constateer alleen dat AZ de afgelopen 3 seizoenen 5 keer tegen PSV heeft gespeeld. Waarvan 1 keer verloren met De Wit en 3 keer gewonnen zonder De Wit. Hij is dus niet 'onmisbaar' zoals iemand hier beweert.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 10:30 Hoe wil je dat berekenen?
Geen idee. Er zal vast een methode zijn om er iets zinvols over te zeggen.

Maar ik wil het ook niet berekenen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 09 nov 2022, 09:09 Een trainer zal altijd de beste spelers opstellen, althans, welke spelers het beste team vormen in zijn ogen. De Wit heeft zijn waarde wel degelijk. Zeker als kilometervreter achter een duo als Pavlidis, Karlsson en Odgaard. Of Mihailovic dan direct zal spelen is afwachten. Als hij het in de voorbereiding op de tweede seizoenshelft echt goed doet, zal hij spelen. Hij zal echter ook nog moeten acclimatiseren, vraag is even hoelang dat duurt. Als Mihailovic een revelatie is dan zal Jansen hem opstellen. Hij en de club hebben er namelijk meer aan om tweede te worden met Mihailovic dan vierde te worden met De Wit.
Op papier misschien, maar in de praktijk kan je altijd een verhaal bedenken "dat iemand er nog niet klaar voor is" etc etc. Zo werkt het gewoon bij AZ, wat ook wel logisch is. DeWit kan AZ aardig wat miljoenen gaan opleveren, of hij nou goed of slecht speelt. Dus die gaat gewoon het meerendeel van de wedstrijden spelen tot hij volgende zomer wordt verkocht.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Zoals ik al aangaf maakt AZ dus gebruik om de schorsing op te schorsen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd of het uit gaat maken.

Ook benieuwd of er in de winter een club voor de Wit gaat komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 11 nov 2022, 17:29 Benieuwd of het uit gaat maken.

Ook benieuwd of er in de winter een club voor de Wit gaat komen.
Heb wel het gevoel dat Pavlidis, maar ook Odgaard een goede samenwerking met Dani heeft.
Dus ja, we mogen niet ontevreden zijn dat de Wit er weer bij is. (nu maar hopen dat Jansen Pavlidis ook laat starten)
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Zoals velen ben ook ik niet altijd voor de Wit in de basis. Maar als het alternatief is Bazoer op 10, wat bij Jansen het geval is, ben ik blij dat Dani mee doet zondag.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Perry schreef: 11 nov 2022, 22:09 Zoals velen ben ook ik niet altijd voor de Wit in de basis. Maar als het alternatief is Bazoer op 10, wat bij Jansen het geval is, ben ik blij dat Dani mee doet zondag.
Ja, door iemand op 10 te zetten die nog minder geschikt is als 10 dan Dani, ga je Dani ineens erg apprecieren op die plek. Een heel omslachtige manier van Jansen om mensen van de juistheid van zijn keuzes te overtuigen.

Moet wel gezegd worden dat ik Dani als 10 sowieso prima vind tegen ploegen die willen voetballen, dus ook vanavond.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 05 nov 2022, 14:06 Helemaal niet. Afgelopen 3 seizoenen heeft AZ 4 keer van PSV gewonnen waarbij De Wit maar 1 keer in de basis stond. En die ene keer dat ze van PSV verloren stond hij wel in de basis.
Pascal Jansen haalt via Dani de Wit angel uit PSV
In de eerste helft had geen veldspeler bij PSV minder balcontacten dan Érick Gutiérrez. Vakkundig uit de wedstrijd gespeeld door Dani de Wit
https://www.vi.nl/pro/analyse/pascal-ja ... el-uit-psv
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11147
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 12 nov 2022, 13:26
Moet wel gezegd worden dat ik Dani als 10 sowieso prima vind tegen ploegen die willen voetballen, dus ook vanavond.
PSV wilde niet voetballen hoor. Die hebben net als de AZ de grootste moeite om zelf het spel te maken. Nu moesten ze en dan komen ze ook niet verder dan voorzetten van Gakpo op De Jong.

Gisteren had hij in verdedigend opzicht weer zijn waarde. Maar ik kom simpelweg niet naar het stadion voor een nummer 10 die slidings maakt op de eigen achterlijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

PSV is voetballend sowieso al jaren de matigste van de top 5. Hun hele spel draait om hoge ballen in de 16 te gooien, voetballend door het midden kunnen ze niks
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De Rode Baron schreef: 13 nov 2022, 00:42 Pascal Jansen haalt via Dani de Wit angel uit PSV
In de eerste helft had geen veldspeler bij PSV minder balcontacten dan Érick Gutiérrez. Vakkundig uit de wedstrijd gespeeld door Dani de Wit
https://www.vi.nl/pro/analyse/pascal-ja ... el-uit-psv
Het stuk staat helaas achter een paywall maar ik kan me soortgelijke geluiden herinneren na de overwinning in de Arena vorig seizoen. Daarom zette AZ ook alles op alles om d.m.v. het beroep toch een beroep op Dani de Wit te kunnen doen. En, achteraf gezien, met goede reden, ofschoon er bij de overwinning natuurlijk ook het nodige geluk kwam kijken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 09 nov 2022, 11:00 Op papier misschien, maar in de praktijk kan je altijd een verhaal bedenken "dat iemand er nog niet klaar voor is" etc etc. Zo werkt het gewoon bij AZ, wat ook wel logisch is. DeWit kan AZ aardig wat miljoenen gaan opleveren, of hij nou goed of slecht speelt. Dus die gaat gewoon het meerendeel van de wedstrijden spelen tot hij volgende zomer wordt verkocht.
Daar geloof ik niet in want een trainer wil ook kampioen worden en winnen. Als hij denkt dat hij met Mihailov meer kans heeft dan met De Wit dan zal hij hem opstellen. Hij wordt immers primair beoordeelt op zijn prestaties. De Wit was trouwens weer ontzettend belangrijk gister. Aan de bal niet echt zichtbaar, maar hij knapte zoveel vuil werk op.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11147
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 13 nov 2022, 14:34 Daar geloof ik niet in want een trainer wil ook kampioen worden en winnen. Als hij denkt dat hij met Mihailov meer kans heeft dan met De Wit dan zal hij hem opstellen.
Waarom zet hij Bazoer dan op 10 tegen RKC en niet meteen Reijnders? Waarom blijft hij tegen de kleintjes steevast De Wit op 10 zetten terwijl dat aantoonbaar niet werkt?

Deze trainer wekt al ruim 2 jaar niet de indruk dat er tactische logica aan zijn keuzes ten grondslag liggen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Even voor de duidelijkheid: hij heet MichailovIC.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Maar het is toch zo, dat Bazoer bij AZ heeft getekend omdat hij zich wilde ontwikkelen als middenvelder, hetgeen behoorlijk verkeerd uitpakt,, (tot nu toe)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Noorderling schreef: 14 nov 2022, 17:20 Maar het is toch zo, dat Bazoer bij AZ heeft getekend omdat hij zich wilde ontwikkelen als middenvelder, hetgeen behoorlijk verkeerd uitpakt,, (tot nu toe)


Bazoer is met een enorme achterstand begonnen bij AZ na een beetje freewhelen bij Jong Utrecht. Voorbereiding dus gemist. Dan komt ie van Vitesse waar ie een vrije rol had achterin en dus maar wat deed wat in hem op kwam. Goede en slechte dingen.

Bij AZ dus op nul begonnen en met het doel hem klaar te stomen voor een plek op het middenveld. Terwijl de selectie al in conditie is en vooral ook tactisch bezig is moet hij eerst afslanken en conditioneel aansterken. Dat duurt even. Daarna mag ie met de groep meetrainen en het type spel dat AZ speelt gaan aanleren als middenvelder.

Daarna wordt ie voorzichtig in wedstrijden gebracht als late invaller voor meestal een plek op tien. Een hele andere positie dan laatste man bij Vitesse natuurlijk. Een plek die ook veel meer arbeid vereist. Met die korte invalbeurten duurt het lang voor je je in de ploeg speelt en in een goed ritme komt. Dat zie je ook aan een aantal vreemde dingen die hij in het veld heeft laten zien. Normaliter heel vast aan de bal en met een goede passing, nu leek het meer dat ie de dozen nog om zijn schoenen had.

Het WK komt voor hem goed van pas. Weliswaar heeft de selectie 3 weken vrij, maar daarna kan ie met een goede voorbereiding misschien wat beter in vorm komen. Ik neem ook aan dat vrij niet betekent niks doen. Sowieso zal ie zijn conditie moeten onderhouden en wellicht extra trainen voor zichzelf of met een aantal andere AZ'ers die moeten trainen om fit te worden. Bijvoorbeeld Zinho Vanheusden en BMI.

Laten we hem dus nog een kans geven en pas na het tweede deel van de competitie beoordelen. Maar ik ben met je eens het is weer typisch een AZ-aanwinst die niet gelijk speelklaar is. In die zin teleurstellend.
Plaats reactie