Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 30 sep 2021, 11:15 Om te beginnen kijk ik niet naar argumenten als een 10 moet scoren, of een 10 moet creatief zijn. Ik vind dat geen classificaties die vast staan voor een 10. Als anderen in het team genoeg scoren dan hoeft hij dat niet te persé te doen. Als je al een paar creatieve spelers in je team dan hebt, dan hoeft hij niet persé de creatieve spil te zijn.

Waar ik wel naar kijk en waarom ik het zo goede speler vind is omdat hij een waterdrager is, een bouwblok is, gif heeft, energiek is, balvast is, goed kan voetballen en 1 van de weinige natuurlijke leiders in dit team is.

A) Waterdrager: Als ik een definitie zou moeten geven voor zijn rol in het team, dan zou ik gaan de rol waterdrager. Hij zorgt ervoor dat anderen hun ding kunnen doen/in hun kracht kunnen komen.

B) Bouwblok ik kies voor de toevoeging bouwblok (lijkt namelijk wat op waterdrager) omdat ik hiermee zijn opbouwende kwaliteiten wil uitlichten. Hij heeft dan wel niet 'de actie' zo als dat heet. Maar hij is voor het team het bouwblok (vooral onder druk) om in de passinggame stapje voor stapje naar voren te komen.

C) Gif, ik zie bij hem als 1 van de weinige gif, met ideale schoonzonen win je de strijd niet. Zijn overtredingen staan aan de ene kant bij het rijtje negatieve punten. Maar staan ook wel degelijk bij het rijtje goede punten, een goede agressie is heel belangrijk.

D) Energiek, hij gaat maar door, met jagen ook na 90 minuten. In zijn rol (bal tegenstander) is hij 1 van de eerste waar de verdediging start (dat heeft dit team wel nodig).

E) Balvast onder druk, (Zie ook bouwsteen) Hij heeft haast geen balverlies onder druk (het meest onderbelichte element van voetbal. Als je de balverlies lijdt moet je dat repareren. Repareren kost energie. Energie is niet oneindig)

F) Goede voetballer, basistechniek, passing, zuiverheid zijn goed in orde. Zakt haast nooit door de ondergrens
Zet zijn techniek in voor anderen. Maar is blijkbaar ook in staat een hoogstandje uit te voeren.

G) Natuurlijke leider, Ik denk dat de reden dat hij geen aanvoerder is te maken heeft dat Jansen meer Gudmundsson in de basis had gedacht of minimaal halve wedstrijden. Maar aan de hand van het voetbal (lees het voetbal om hem heen) dat de Wit brengt besloten heeft toch de Wit te laten staan. (of door het balverlies van Gudmundsson dat op te onverwachte momenten soms ontstaat). Zijn leiderschap, drive, positiviteit en zelfreflectie brengen in ieder geval veel toegevoegde waarde.


Dit is mijn poging om tot argumenten te komen, er zal vast genoeg tegenin te brengen zijn. Maar dit is hoe ik het zie, ik ga graag uit van wat hij goed doet en brengt.
Kijken we echt naar dezelfde Dani?

A. Waarbij zorgt hij ervoor dat andere in hun kracht komen? Hij kiest bijna altijd verkeerd positie waardoor Pavlidis weinig ruimte heeft. Hij staat altijd tegen de spits aan maar komt zelden tot nooit in een één op één.

B. Zijn opbouwende kwaliteiten???? Heb je de laatste wedstrijden wel gezien wat er gebeurde toen deze jongen op 6 speelde? Heb je wel gezien wat er gebeurde toen hij op 6 speelde in Jong Oranje? Hij heeft géén opbouwende kwaliteiten ala Clasie, Reijnders of Teun.

C. Hij heeft wel gif ja. Heb je gezien dat TWEE van zijn onnodige overtredingen dit seizoen al geleidt hebben tot een cruciaal tegendoelpunt. Op plekken waarbij dit totaal onnodig is. Als hij nou gif heeft én een goede tackle, kon ik er nog inkomen, maar de meeste overtredingen hebben is niet iets om trots op te zijn want het laat zien dat hij een slechte tackle heeft. Ik weet nog dat Ron Vlaar 3 jaar geleden tot december geen enkele overtreding had gemaakt, die had ook gif. Maar wél een goede tackle.

D. Heb je gelijk in. Hij is energiek.

E. Ons spel is al voorspelbaar genoeg, ik heb liever iemand die een pass naar voren geeft in plaats van terug naar Martins Indi. Het is niet zo dat je prachtig combinatievoetbal kan spelen met De Wit. Dat weet je zelf ook wel. (Of misschien niet getuige je post)

F. DANI IS GEEN GOEDE VOETBALLER. Dat is die gewoon niet. Ik snap niet hoe je zoiets überhaupt kan vinden. Hij zakt niet door de ondergrens omdat hij elke wedstrijd een 5 scoort. Zo kan ik ook wel consistent zijn. Zet zijn 'techniek' in voor anderen?
We hebben spelers als Karlsson, Gudmundsson, Reijnders, Midtsjö en Wijndal lopen. Je kan toch niet beweren dat je De Wit hier tussen kan plaatsen qua techniek?

G. Ik zou niet weten of hij een natuurlijke leider is.

Al met al, heb ik echt met verbazing zitten lezen naar je statements.
Deze jongen heeft geen potentie om ooit iets op te leveren, geen ontwikkeling doorgemaakt en is één van de domste (tactisch gezien) spelers die ik heb gezien bij AZ afgelopen jaren (lang niet zo erg als Zakaria maar toch), ik snap echt niet hoe je aan dit beeld van Dani komt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 01 okt 2021, 16:06 Kijken we echt naar dezelfde Dani?

A. Waarbij zorgt hij ervoor dat andere in hun kracht komen? Hij kiest bijna altijd verkeerd positie waardoor Pavlidis weinig ruimte heeft. Hij staat altijd tegen de spits aan maar komt zelden tot nooit in een één op één.

B. Zijn opbouwende kwaliteiten???? Heb je de laatste wedstrijden wel gezien wat er gebeurde toen deze jongen op 6 speelde? Heb je wel gezien wat er gebeurde toen hij op 6 speelde in Jong Oranje? Hij heeft géén opbouwende kwaliteiten ala Clasie, Reijnders of Teun.

C. Hij heeft wel gif ja. Heb je gezien dat TWEE van zijn onnodige overtredingen dit seizoen al geleidt hebben tot een cruciaal tegendoelpunt. Op plekken waarbij dit totaal onnodig is. Als hij nou gif heeft én een goede tackle, kon ik er nog inkomen, maar de meeste overtredingen hebben is niet iets om trots op te zijn want het laat zien dat hij een slechte tackle heeft. Ik weet nog dat Ron Vlaar 3 jaar geleden tot december geen enkele overtreding had gemaakt, die had ook gif. Maar wél een goede tackle.

D. Heb je gelijk in. Hij is energiek.

E. Ons spel is al voorspelbaar genoeg, ik heb liever iemand die een pass naar voren geeft in plaats van terug naar Martins Indi. Het is niet zo dat je prachtig combinatievoetbal kan spelen met De Wit. Dat weet je zelf ook wel. (Of misschien niet getuige je post)

F. DANI IS GEEN GOEDE VOETBALLER. Dat is die gewoon niet. Ik snap niet hoe je zoiets überhaupt kan vinden. Hij zakt niet door de ondergrens omdat hij elke wedstrijd een 5 scoort. Zo kan ik ook wel consistent zijn. Zet zijn 'techniek' in voor anderen?
We hebben spelers als Karlsson, Gudmundsson, Reijnders, Midtsjö en Wijndal lopen. Je kan toch niet beweren dat je De Wit hier tussen kan plaatsen qua techniek?

G. Ik zou niet weten of hij een natuurlijke leider is.

Al met al, heb ik echt met verbazing zitten lezen naar je statements.
Deze jongen heeft geen potentie om ooit iets op te leveren, geen ontwikkeling doorgemaakt en is één van de domste (tactisch gezien) spelers die ik heb gezien bij AZ afgelopen jaren (lang niet zo erg als Zakaria maar toch), ik snap echt niet hoe je aan dit beeld van Dani komt.
Nee we kijken duidelijk niet naar de zelfde Dani. :lol:

A) het doelpunt afgelopen wedstrijd is wederom een voorbeeld van vuile meters die hij maakt waarom Gudmundsson helemaal vrij komt te staan. Je bent duidelijk een balkijker en zie niet wat er zonder bal gebeurd. Hij had 2 assists moeten hebben met zijn geplaatste kopballen.

B) Nee niet op 6, daar heeft zijn korte spel totaal geen zin. Ik bedoel onder druk, aan de zijkanten, in het midden, rond de 16. Hij is heel vaak 2e 3e man in de combinaties een tweetjes. Tegen Jablonec is de eerste wedstrijd dat hij daar amper aan toe kwam (was ook de eerste wedstrijd + 2e helft Twente waar veel minder vooruit gecreëerd werd. Gudmundsson stond nu meer in die rol die vult dat heel anders in. Tegen alle andere tegenstanders is hij zeker meer van in de helft van de aanval opzetten een onderdeel geweest, soms een simpele doortik, maar ook goede ballen echt vooruit. Hij heeft niet die mooie acties van Gudmundsson die op je netvlies blijven maar het is erg functioneel wat hij doet. Veelal zorgt hij er voor dat het spel door kan.

C Ja domme overtredingen, daar is hij niet alleen in. Ik bedoel vooral gif uit het oogpunt van zijn tegenstander gezien. Er staat wel iemand tegenover je.

D ja daar hou ik van, genoeg spelers die zo hangend hoofdje hebben als het niet gaat.

E Daar snap ik echt niks van dat je dit zo kan uitvlakken als niet belangrijk, hij staat vaak in posities met 3 tegenstanders om hem heen en krijgt dan haast altijd de bal bij een medespeler. Nee het zijn vaak geen mooie ballen maar balbezit en verder kunnen met combineren is ook een heel belangrijk onderdeel van het voetbalspel. Of kijk jij alleen maar naar de mooie acties?

F tja tegen Jablonec die dubbele pirouette (vaker van hem gezien), tegen Go Ahead die hoge school aanname en schot. Goeie kopkracht maar vooral goede basis techniek en bovenal functioneel. Nee je hebt het rijtje middelmatig/goed/zeer goed/fantastisch niet voor ogen denk ik.

G aanvoerder jong oranje, goed duidelijk taalgebruik, vlot, oprecht en met duidelijke zelfreflectie. maar nee we weten het niet want we zitten niet in de kleedkamer.

Ja die verbazing heb hier altijd, waar een grote meerderheid altijd gaat voor zout leggen op die 2 fouten ga ik voor de 8 goede dingen. Ik benader de fouten veel meer als jammer/net niet/ongelukkig. De adreline die hier soms vrijkomt als er weer iemand afgebrand kan worden is in mijn ogen van een twijfelachtig niveau.
Ben ik dan alleen een positivo, nee 15 keer balverlies op een gevaarlijke plek (Appie, en in eerdere wedstrijden Midtsjø) van die structurele foutjes als de aanname van Aboukhlal kunnen mij zeker erg storen. Een net niet, of een misser probeer ik altijd te beoordelen zoals ik zelf op het veld heb meegemaakt, soms die ene halve stap, dat kleine tikkie, die net niet aanraking kunnen een wereld van verschil betekenen.
Dat Dani een constant niveau haalt, betekent niet dat hij stil staat, maar ook niet dat hij echt kan verbeteren. Hij tikt haast altijd zijn niveau aan. Dat mensen dat niet kunnen waarderen snap ik echt niet. Een team kan niet bestaan uit alleen maar sierpaarden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

het verschil tussen een analyse en gebrabbel is al gelijk duidelijk in dit topic.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 okt 2021, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugiAZ, ik respecteer ieders mening maar ik stel voor dat je nog eens een wedstrijd van Dani de Wit gaat kijken. Ik denk dat we het daar beter bij kunnen laten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 02 okt 2021, 04:21 FugiAZ, ik respecteer ieders mening maar ik stel voor dat je nog eens een wedstrijd van Dani de Wit gaat kijken. Ik denk dat we het daar beter bij kunnen laten.
Ja er is een reden dat mensen zwart wit denken, het is gewoon veel makkelijker (maar een paar argumenten nodig) iemand op te hemelen op neer te sabelen.

Ergens er tussenin in het grijs de nuance zoeken en dat waarde geven vergt veel te veel woorden en gaat er bij de meeste gewoon niet in :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 06:47 Ja er is een reden dat mensen zwart wit denken, het is gewoon veel makkelijker (maar een paar argumenten nodig) iemand op te hemelen op neer te sabelen.

Ergens er tussenin in het grijs de nuance zoeken en dat waarde geven vergt veel te veel woorden en gaat er bij de meeste gewoon niet in :lol:
Net alsof je zelf zo genuanceerd post. De manier waarop jij De Wit ophemelt is echt lachwekkend.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 06:47 Ja er is een reden dat mensen zwart wit denken, het is gewoon veel makkelijker (maar een paar argumenten nodig) iemand op te hemelen op neer te sabelen.

Ergens er tussenin in het grijs de nuance zoeken en dat waarde geven vergt veel te veel woorden en gaat er bij de meeste gewoon niet in :lol:
Als iemand een puntsgewijze analyse neerschrijft inclusief verwijzingen naar momenten in de wedstrijd, dan kun je na het bekijken van de beelden een inhoudelijke discussie houden.

Of je kunt plat vanuit je onderbuik dingen roepen.

We weten in ieder geval in welke categorie jij zit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 02 okt 2021, 07:26 Net alsof je zelf zo genuanceerd post. De manier waarop jij De Wit ophemelt is echt lachwekkend.
Ja zeker ik vlieg ook wel eens uit de bocht :mrgreen:

Het begint met hoe simpel hij neergesabeld werd/wordt, in mijn ogen is juist dat compleet buiten proporties. Vandaaruit gezien zal alles wat ik daar tegen in breng wel als ophemelen worden gezien (feitelijk beschrijf ik geen speler die er echt bovenuit stijgt). Jij bent al helemaal gevoelig omdat ik op dit moment (de laatste periode) voor zijn degelijkheid kies en niet voor jou sterspeler.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 okt 2021, 12:38 Als iemand een puntsgewijze analyse neerschrijft inclusief verwijzingen naar momenten in de wedstrijd, dan kun je na het bekijken van de beelden een inhoudelijke discussie houden.
Ok kom maar op met beelden van de Wit. Ik zou dan graag de beelden van 20 of meer goed lopende aanvallen willen zien uit wedstrijden tegen PSV, eerste helft Twente en meerdere wedstrijden van de laatste tijd. Dan spreken de beelden echt voor zich, dat veel niet beloond is met doelpunten ligt namelijk echt niet alleen bij hem.

Het is maar net wat voor beelden je kiest, ik weet ook dat er beelden tussen zitten van kutmomenten als overtredingen voor de 16 waar we hier allemaal gek van werden en ander mislukte acties geef ik direct toe en heb ik ook mijn kritiek op geuit.

Mij gaat het er juist om dat het gene wat hij goed doet compleet genegeerd word hier.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 12:58 Ok kom maar op met beelden van de Wit. Ik zou dan graag de beelden van 20 of meer goed lopende aanvallen willen zien uit wedstrijden tegen PSV, eerste helft Twente en meerdere wedstrijden van de laatste tijd. Dan spreken de beelden echt voor zich, dat veel niet beloond is met doelpunten ligt namelijk echt niet alleen bij hem.

Het is maar net wat voor beelden je kiest, ik weet ook dat er beelden tussen zitten van kutmomenten als overtredingen voor de 16 waar we hier allemaal gek van werden en ander mislukte acties geef ik direct toe en heb ik ook mijn kritiek op geuit.

Mij gaat het er juist om dat het gene wat hij goed doet compleet genegeerd word hier.
Ik ben niet kinderachtig, en durf gewoon te zeggen dat hij bijvoorbeeld goed is om de bal vanaf de tweede paal bij een voorzet terug te koppen naar een medespeler. Zo zijn al meerdere kansen gecreëerd. Paar leuke hoogstandjes gezien ook de laatste weken. En als hij zoals tegen Eagles prima speelt, zeg ik dat ook gewoon.

Maar over hoe hij met zn kaatsten ruimtes maakt voor anderen en de aanval soepel laat draaien vind ik mooi bedacht.
Maar naar mijn mening kaatst hij veelal alles terug en breed omdat hij niet de voetballende vermogens/creativiteit/inzicht heeft om zelf een beslissende actie te maken. Waardoor die verantwoordelijk volledig bij anderen komt te liggen. Dat vind ik een zwaktebod voor iemand in de aanval bij een ploeg als AZ. Hij compenseert dat door (te vaak als kip zonder kop) heel hard te sleuren. En zal daardoor nooit een zware onvoldoende halen. Haalt constant zn niveau, maar als dat niveau rond de 5.5 ligt heb ik mn twijfels of je dat als pluspunt moet zien.

Als Clasie/Midtsjo (druk zetten, ballen veroveren) en Pavlidis (aanspeelpunt/kaatsen) hun niveau gaan halen twijfel ik ook sterk over de toegevoegde waarde van deWit. Spelers moeten complementair zijn, niet elkaar in de weg lopen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 12:40 Jij bent al helemaal gevoelig omdat ik op dit moment (de laatste periode) voor zijn degelijkheid kies en niet voor jou sterspeler.
Ik zie niet 1 sterspeler, maar meerdere. Mijn favoriete spelers bij dit AZ zijn: Midtsjo, Karlsson en Gudmundsson. Maar ook Reijnders, Evjen, Taabouni en Barasi zie ik graag voetballen. Allemaal spelers die echt voetbal uitstralen. Dus nee mijn mening over De Wit heeft niet met Gudmundsson te maken maar wel dat ik geen anti voetballer op 10 wil zien. Waterdragers horen meer naar achteren thuis en niet op 10. Jan Wouters deed zijn nuttige werk ook niet op 10.

En De Wit "degelijk" is uiteraard een lacherdje want hij is absoluut niet degelijk.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2021, 13:53 Ik ben niet kinderachtig, en durf gewoon te zeggen dat hij bijvoorbeeld goed is om de bal vanaf de tweede paal bij een voorzet terug te koppen naar een medespeler. Zo zijn al meerdere kansen gecreëerd. Paar leuke hoogstandjes gezien ook de laatste weken. En als hij zoals tegen Eagles prima speelt, zeg ik dat ook gewoon.

Maar over hoe hij met zn kaatsten ruimtes maakt voor anderen en de aanval soepel laat draaien vind ik mooi bedacht.
Maar naar mijn mening kaatst hij veelal alles terug en breed omdat hij niet de voetballende vermogens/creativiteit/inzicht heeft om zelf een beslissende actie te maken. Waardoor die verantwoordelijk volledig bij anderen komt te liggen. Dat vind ik een zwaktebod voor iemand in de aanval bij een ploeg als AZ. Hij compenseert dat door (te vaak als kip zonder kop) heel hard te sleuren. En zal daardoor nooit een zware onvoldoende halen. Haalt constant zn niveau, maar als dat niveau rond de 5.5 ligt heb ik mn twijfels of je dat als pluspunt moet zien.

Als Clasie/Midtsjo (druk zetten, ballen veroveren) en Pavlidis (aanspeelpunt/kaatsen) hun niveau gaan halen twijfel ik ook sterk over de toegevoegde waarde van deWit. Spelers moeten complementair zijn, niet elkaar in de weg lopen.
OK ik snap het hij is waardeloos en ik bedenk dingen :lol:
Next
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 14:33 OK ik snap het hij is waardeloos en ik bedenk dingen :lol:
Next
Fijn dat we eruit zijn🤝
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 02 okt 2021, 14:23 Ik zie niet 1 sterspeler, maar meerdere. Mijn favoriete spelers bij dit AZ zijn: Midtsjo, Karlsson en Gudmundsson. Maar ook Reijnders, Evjen, Taabouni en Barasi zie ik graag voetballen. Allemaal spelers die echt voetbal uitstralen. Dus nee mijn mening over De Wit heeft niet met Gudmundsson te maken maar wel dat ik geen anti voetballer op 10 wil zien. Waterdragers horen meer naar achteren thuis en niet op 10. Jan Wouters deed zijn nuttige werk ook niet op 10.

En De Wit "degelijk" is uiteraard een lacherdje want hij is absoluut niet degelijk.
Grappig, in mijn favoriete elftal zou ik de Wit juist voor de balans bij Taabouni, Barasi, Karlsson, Reijnders en Midtsjø, op 10 zetten. Dan heb in mijn ogen genoeg creativiteit, snelheid, kopkracht en druk. Evjen of Gudmundsson hierbij op tien hierbij lijkt mij echt veel te licht.

Ik zie ook graag meer voetbal en ben het ook met SimonPoulsen eens dat Pavlidis, De Wit en Clasie te veel van het zelfde is.

We gaan het zien, ik heb al ergens geschreven dat er zo na een wedstrijd of 10/15 er een heel ander elftal kan staan omdat de selectie (te) dicht tegen elkaar aan zit.
De Wit gaat er ook (snel) een keer uit (staat op 2 geel), als hij nog een paar domme overtredingen maakt kan hij er zo (een periode) naast vallen (misschien valt dan het kwartje waar jij zo op hoopt :lol: ). Maar hoeveel tijd krijgt Pavlidis nog, ik weet het echt niet wat eerlijk is, is nu ook wel een dissonant toch? Aboukhlal is hopelijk al gedegradeerd. Hoeveel ballen mag Gudmundsson nog verliezen en missen. Clasie heerst maar Reijnders doet weinig onder en heeft meer snelheid. Etc etc.

Dit is nog lang niet, nog steeds geen team en ik blijf het zeggen, dat krijg je alleen maar voor elkaar door een natuurlijk verloop, een schorsing, blessure, meerdere wedstrijden echt niet functioneren. Als je geen rekening houd met opgebouwd krediet en of mensen geen echte kans geeft, dan geld dat voor de vervangers net zo en bouw je op los zand en heb je nog steeds geen team. Een team bestaat niet uit 11 spelers, je kan immers zo maar - als de selectie meerdere samenstellingen heeft doorlopen- die ene waardeloze afgedankte speler nodig hebben voor de balans :roll:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 02 okt 2021, 12:58 Ok kom maar op met beelden van de Wit. Ik zou dan graag de beelden van 20 of meer goed lopende aanvallen willen zien uit wedstrijden tegen PSV, eerste helft Twente en meerdere wedstrijden van de laatste tijd. Dan spreken de beelden echt voor zich, dat veel niet beloond is met doelpunten ligt namelijk echt niet alleen bij hem.

Het is maar net wat voor beelden je kiest, ik weet ook dat er beelden tussen zitten van kutmomenten als overtredingen voor de 16 waar we hier allemaal gek van werden en ander mislukte acties geef ik direct toe en heb ik ook mijn kritiek op geuit.

Mij gaat het er juist om dat het gene wat hij goed doet compleet genegeerd word hier.
Waar heb je het over met balans ed.
Het is gewoon een compleet nutteloze speler.
Om even wat statistieken dan er bij te halen. Meneer heeft de meeste overtredingen van ALLE spelers uit de eredivisie.
Als er dan gekeken wordt naar het aantal duels gewonnen en intercepties staat hij op de 48e plaats met een veel mindere ratio van duels gewonnen en verloren dan Sugawara en Midstjo. Die beide ook aanzienlijk meer intercepties hebben.

Daarnaast staat meneer de degelijke voetballer ook niet in de top 100 eredivisie voetballers qua kansen creëren terwijl hij wel op 10 staat.
Meneer de Wit is op een 167e positie terug te vinden met 3 gecreëerde kansen en 1 voorzet.

De door jouw vergunste Gudmundsson heeft 7 kansen gecreëerd en 7 voorzetten geleverd.
Gudmundsson staat zelfs hoger hiermee dan Karlsson en alleen lager dan (verassend) Sugawara.

Dan kunnen statistieken nog niet eens laten zien hoe vreselijk slecht hij positie kiest waardoor de aanval vaak niet loopt omdat hij als tweede spits speelt.
Wat juist het grootste voordeel aan Gudmundsson is, die is namelijk altijd aanspeelbaar.
Bijlagen
Screenshot_2021-10-02-14-16-22-436_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-10-02-14-16-22-436_com.android.chrome.jpg (74.79 KiB) 1003 keer bekeken
Screenshot_2021-10-02-14-10-39-203_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-10-02-14-10-39-203_com.android.chrome.jpg (74.01 KiB) 1004 keer bekeken
Screenshot_2021-10-02-14-11-00-484_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-10-02-14-11-00-484_com.android.chrome.jpg (74.01 KiB) 1004 keer bekeken
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 02 okt 2021, 19:28 Waar heb je het over met balans ed.
Het is gewoon een compleet nutteloze speler.
Om even wat statistieken dan er bij te halen. Meneer heeft de meeste overtredingen van ALLE spelers uit de eredivisie.
Als er dan gekeken wordt naar het aantal duels gewonnen en intercepties staat hij op de 48e plaats met een veel mindere ratio van duels gewonnen en verloren dan Sugawara en Midstjo. Die beide ook aanzienlijk meer intercepties hebben.

Daarnaast staat meneer de degelijke voetballer ook niet in de top 100 eredivisie voetballers qua kansen creëren terwijl hij wel op 10 staat.
Meneer de Wit is op een 167e positie terug te vinden met 3 gecreëerde kansen en 1 voorzet.

De door jouw vergunste Gudmundsson heeft 7 kansen gecreëerd en 7 voorzetten geleverd.
Gudmundsson staat zelfs hoger hiermee dan Karlsson en alleen lager dan (verassend) Sugawara.

Dan kunnen statistieken nog niet eens laten zien hoe vreselijk slecht hij positie kiest waardoor de aanval vaak niet loopt omdat hij als tweede spits speelt.
Wat juist het grootste voordeel aan Gudmundsson is, die is namelijk altijd aanspeelbaar.
Nogmaals deze statistieken hebben geen context en zijn scorebordjournalistiek.

Je kan ze niet eens filteren, waar op het veld, wie waren betrokken bij aanval (vuile meters). Wie verloor de bal dat er ingegrepen moest worden etc etc etc etc etc.

Geen trainer die hier gebruik van maakt in zijn analyse. Ja misschien voor de grap Dani je staat bovenaan, om er vervolgens aan toe te voegen daar zitten ook die 5 overtredingen tussen waar we het in de video analyse over hebben gehad.

Dat degelijk niet eens door de beoordelingscommissie komt hier zegt eigenlijk al genoeg. Dan weet ik niet meer wat voor beoordelingsschaal nog wel van toepassing kan zijn. In iedergeval 1 zonder inhoud.

Next
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 03 okt 2021, 07:24 Nogmaals deze statistieken hebben geen context en zijn scorebordjournalistiek.

Je kan ze niet eens filteren, waar op het veld, wie waren betrokken bij aanval (vuile meters). Wie verloor de bal dat er ingegrepen moest worden etc etc etc etc etc.

Geen trainer die hier gebruik van maakt in zijn analyse. Ja misschien voor de grap Dani je staat bovenaan, om er vervolgens aan toe te voegen daar zitten ook die 5 overtredingen tussen waar we het in de video analyse over hebben gehad.

Dat degelijk niet eens door de beoordelingscommissie komt hier zegt eigenlijk al genoeg. Dan weet ik niet meer wat voor beoordelingsschaal nog wel van toepassing kan zijn. In iedergeval 1 zonder inhoud.

Next
Degelijk zoals jij het gebruikt slaat ook nergens op. Dat "gebruiken ze ook nooit in videoanalyses".......
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 okt 2021, 07:58 Degelijk zoals jij het gebruikt slaat ook nergens op. Dat "gebruiken ze ook nooit in videoanalyses".......
Tja dat is een beetje een ongelukkig compromis waar ik uit kwam na alle tegenargumenten die ik kreeg. Ik zie kwaliteiten waar ik wel gecharmeerd van ben en zou hem op dit moment nog steeds op stellen. Jullie zien een waardeloze speler, die niet eens bij een club als AZ thuishoort. Ik zocht het midden, maar dat is niet aan dit forum besteed.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2021, 20:02 het verschil tussen een analyse en gebrabbel is al gelijk duidelijk in dit topic.
Dan kan je nog discussiëren over wie er brabbelt en wie analyseert 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou, vandaag weer een overduidelijke overwinning voor de Wit in de strijd tegen Gudmundsson. Hele goeie goal, zijn derde alweer, en dus nu samen met Karlsson medetopscoorder van AZ. Als de voorzet bij de tweede kans wat zuiverder was had hij er zo nog één kunneb maken. Vandaag ook geen domme overtredingen of kaart, maar heel belangrijk in het onder de druk uitspelen. Kreeg veel overtredingen mee. Kijken of hij dit vol kan houden.
Hup AZ.
Plaats reactie