Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 14:53 Nou, vandaag weer een overduidelijke overwinning voor de Wit in de strijd tegen Gudmundsson. Hele goeie goal, zijn derde alweer, en dus nu samen met Karlsson medetopscoorder van AZ. Als de voorzet bij de tweede kans wat zuiverder was had hij er zo nog één kunneb maken. Vandaag ook geen domme overtredingen of kaart, maar heel belangrijk in het onder de druk uitspelen. Kreeg veel overtredingen mee. Kijken of hij dit vol kan houden.
Dit is nou precies waar het fout gaat met De Wit: hij strijdt niet tegen Cambuur maar tegen Gudmundsson :cry:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bob Ross schreef: 03 okt 2021, 14:53 Nou, vandaag weer een overduidelijke overwinning voor de Wit in de strijd tegen Gudmundsson. Hele goeie goal, zijn derde alweer, en dus nu samen met Karlsson medetopscoorder van AZ. Als de voorzet bij de tweede kans wat zuiverder was had hij er zo nog één kunneb maken. Vandaag ook geen domme overtredingen of kaart, maar heel belangrijk in het onder de druk uitspelen. Kreeg veel overtredingen mee. Kijken of hij dit vol kan houden.
Hij twee voor zijn doen hele goede wedstrijden achter de rug. Hij scoort twee keer een 7 in mijn ogen en dat is voor hem het hoogst haalbare.

Zijn standaar niveau ligt op een 5,5, zijn beste pot is een 7. Hopelijk zet hij deze lijn door. Alsnog zie ik hem heel graag naar de bank verkassen en en een Evjen of Gudmundsson op 10, hiermee gaat AZ als team veel fijner aanvallen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Waardeloos die passes naar voren die hij nooit geeft omdat hij dat niet kan. Dat er meerdere tussen zaten die medespelers alleen voor de keeper zetten kan dan ook alleen maar geluk zijn.

Gelukkig zijn er weer meerdere momenten als net dat schouderduwtje of dat afjagende opsluiten waardoor medespelers de kans kregen de bal af te pakken niet in de statistieken terecht gekomen.

In de contacten met zijn medespelers, zie je echt een suffertje, wat nou een aai over de bol van Gudmundsson als die geknokt heeft maar net niet uitkwam of gewisseld werd, schreeuwen met Clasie, dansen met Wijndal allemaal kleine momenten van steun, begrip, oppeppen en medeleven hoe dom kan je zijn.

Voetbal moet over de grond gespeeld worden dus een bal terugkoppen zodat een medespeler een kans krijgt betekend dat je een houthakker bent.

Waardeloze speler.....

Maar ff zonder dollen, speelde best slordig voor zijn doen en had meerdere keren balverlies. Had mazzel met het fluiten minstens 5 duels in zijn voordeel, maar je hart slaat toch over omdat je denkt dat hij hem tegen krijgt. Zat hij er nou een beetje doorheen aan het einde, Jansen zei in zijn praatje dat hij niet meer de druk kon genererren en had die taak naar Witry verschoven.

Ik zou hem opstellen zelf zonder te scoren, maar toch lekker dat hij er een paar gemaakt heeft.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoeveel een doelpunt kan doen voor de perceptie van sommige mensen.
Net Voetbal Inside hier.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 03 okt 2021, 20:35 Hoeveel een doelpunt kan doen voor de perceptie van sommige mensen.
Net Voetbal Inside hier.
Het hele probleem is nou juist dat mensen hier de Wit onderschatten omdat hij niet lekker flegmatiek ronddartelt maar andere kwaliteiten heeft. Als er iets lijkt op het oppervlakkige Voetbal Inside is dat het wel. Weghorst, Luuk de Jong, De Roon etc. zijn daar ook jarenlang verguist totdat ze er echt niet meer onderuit konden. De Wit gaat voorop in de strijd, kan de bal bij zich houden en kan koppen. Allemaal eigenschappen die niet bovengemiddeld veel aanwezig zijn in de selectie.

Ik moet bijvoorbeeld ook aan Linssen denken, die niet heel gepolijst is maar zo hard werkt dat iedere trainer hem opstelt, en terecht. Voordat creatievelingen lekker aan hun probeerseltjes met veel balverlies kunnen beginnen moet je als team toch echt eerst zorgen dat je de slag op het middenveld wint. Het is echt ouderwets om te denken dat aanvallers alleen maar een beetje aan mogen klooien voorin en dat dat wel voldoende is. Zo is het modern voetbal niet meer.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 04 okt 2021, 08:43 Het hele probleem is nou juist dat mensen hier de Wit onderschatten omdat hij niet lekker flegmatiek ronddartelt maar andere kwaliteiten heeft. Als er iets lijkt op het oppervlakkige Voetbal Inside is dat het wel. Weghorst, Luuk de Jong, De Roon etc. zijn daar ook jarenlang verguist totdat ze er echt niet meer onderuit konden. De Wit gaat voorop in de strijd, kan de bal bij zich houden en kan koppen. Allemaal eigenschappen die niet bovengemiddeld veel aanwezig zijn in de selectie.

Ik moet bijvoorbeeld ook aan Linssen denken, die niet heel gepolijst is maar zo hard werkt dat iedere trainer hem opstelt, en terecht. Voordat creatievelingen lekker aan hun probeerseltjes met veel balverlies kunnen beginnen moet je als team toch echt eerst zorgen dat je de slag op het middenveld wint. Het is echt ouderwets om te denken dat aanvallers alleen maar een beetje aan mogen klooien voorin en dat dat wel voldoende is. Zo is het modern voetbal niet meer.
Het probleem van de Wit is dat hij fysiek niet voldoende doet voor het één en aanvallend niet voldoende voor het ander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 04 okt 2021, 13:22 Het probleem van de Wit is dat hij fysiek niet voldoende doet voor het één en aanvallend niet voldoende voor het ander.
De laatste wedstrijden wat mij betreft wel, maar inderdaad, dat heeft hij ook al vaak genoeg niet laten zien.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

De Wit is zo vreselijk middelmaat. Komt voor de top 5 absoluut te kort. Mooi om hem met onze vorige box- to - box speler te vergelijken. Til. Die doet veel meer met de bal, is overal en 1 van de gevaarlijkste spelers voor de goal. Daar gaat de Wit nooit aan tippen. AZ ging er op die positie duidelijk niet op vooruit.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Witzer schreef: 04 okt 2021, 17:08 De Wit is zo vreselijk middelmaat. Komt voor de top 5 absoluut te kort. Mooi om hem met onze vorige box- to - box speler te vergelijken. Til. Die doet veel meer met de bal, is overal en 1 van de gevaarlijkste spelers voor de goal. Daar gaat de Wit nooit aan tippen. AZ ging er op die positie duidelijk niet op vooruit.
Hoeveel kritiek kreeg Guus Til niet bij AZ op zijn gebrek aan voetballend vermogen. In de twee jaar nadat Til AZ heeft verlaten en bijna niet gespeeld heeft is hij dus een veel betere voetballer geworden!?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

ForzAZ schreef: 04 okt 2021, 17:22 Hoeveel kritiek kreeg Guus Til niet bij AZ op zijn gebrek aan voetballend vermogen. In de twee jaar nadat Til AZ heeft verlaten en bijna niet gespeeld heeft is hij dus een veel betere voetballer geworden!?
Vreemde conclusie. Til was vanaf dag 1 voetballend beter dan de Wit. Logisch dat eerste seizoen, na jong AZ, wat minder ging dan tweede. Was toen trouwens topscorer. En inderdaad hij is nu nog beter geworden. Zou mij verbazen als de Wit ook voor die prijs van Til verkocht zou worden. Hoop het.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Witzer schreef: 04 okt 2021, 17:49 Vreemde conclusie. Til was vanaf dag 1 voetballend beter dan de Wit. Logisch dat eerste seizoen, na jong AZ, wat minder ging dan tweede. Was toen trouwens topscorer. En inderdaad hij is nu nog beter geworden. Zou mij verbazen als de Wit ook voor die prijs van Til verkocht zou worden. Hoop het.
In de jeugd zag ik Til al op tien spelen. Helemaal geen bijzondere voetballer, maar ik zag wel een speler die de mouwen op stroopte en longen als een paard had. Geen klassieke spelverdeler op tien met een verfijnde techniek. Maar door zijn continue beweging en loopacties voor- en achteruit zeer waardevol voor het systeem en het team. Zeker in combinatie met een fysiek sterke spits als Weghorst voor hem later ook in het eerste. Hoe vaak heb ik hem hier niet op het forum moeten verdedigen, omdat er anderen waren die een ander type tien en een betere voetballer op die plek wensten.

In feite een beetje een vergelijkend verhaal met De Wit. Die vind ik dit seizoen beter voetballen dan hiervoor. In het combinatiespel met één keer raken en door bewegen doet ie vrij goed mee. En ook voor hem geldt nu het voordeel dat met Pavlidis er een fysiek sterke spits staat die als aanspeelpunt, kaatser en bliksemafleider fungeert. Zie de goal van De Wit gisteren waarbij de een naar de eerste paal gaat en de ander er achter voor de goal opduikt.

De combinatie Boadu en De Wit was geen goede voor beiden. De Wit kon Boadu niet wegsteken en Boadu maakte voor de goal geen ruimte voor de opkomende De Wit. De Wit speelde in dienst van Boadu feitelijk. Dat is met alle respect met 'werkpaard' Pavlidis nu voor of naast zich heel anders voor De Wit. Dus ik verwacht nu dat De Wit dit seizoen stappen gaat zetten. Met zijn arbeidsethos was al niets mis. Nu moet ie zijn 'goals' gaan maken!

Als dat gebeurt zal ie met wat geluk ook een transfer als Til gemaakt heeft kunnen maken. Ik hoop alleen niet naar Rusland, maar bijvoorbeeld Duitsland. Hoewel Til daar ook nauwelijks van de bank is afgekomen. Laat De Wit nu eerst maar bij AZ maar doorbreken en daar begin ik al meer vertrouwen in te krijgen!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Til was ook een houtenklaas waar 60% van de aanhang over liep te klagen okdst hij niet handig en creatief genoeg was om op 10 te spelen. Type harde werker met even veel of even weinig techniek als De Wit. In ieder geval zit daar weinig verschil tussen. Enige verschil is dat Til vaak op de goede plek weet te staan, maar laten we hem vooral niet te veel verheerlijken nu hij voor het eerst in 3 jaar tijd een paar redelijke wedstrijden speelt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 04 okt 2021, 19:54 Til was ook een houtenklaas waar 60% van de aanhang over liep te klagen okdst hij niet handig en creatief genoeg was om op 10 te spelen. Type harde werker met even veel of even weinig techniek als De Wit. In ieder geval zit daar weinig verschil tussen. Enige verschil is dat Til vaak op de goede plek weet te staan, maar laten we hem vooral niet te veel verheerlijken nu hij voor het eerst in 3 jaar tijd een paar redelijke wedstrijden speelt.
Precies daar zit het verschil tussen de Wit en Til.
Til kon beter positie kiezen en 'komen', de Wit staat er eigenlijk altijd al.
Wat handig is met (hoge) voorzetten, maar minder met teruggetrokken lage voorzetten, die een hoger slagingspercentage hebben.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 04 okt 2021, 19:54 Til was ook een houtenklaas waar 60% van de aanhang over liep te klagen okdst hij niet handig en creatief genoeg was om op 10 te spelen. Type harde werker met even veel of even weinig techniek als De Wit. In ieder geval zit daar weinig verschil tussen. Enige verschil is dat Til vaak op de goede plek weet te staan, maar laten we hem vooral niet te veel verheerlijken nu hij voor het eerst in 3 jaar tijd een paar redelijke wedstrijden speelt.
Guus Til staat op 12 doelpunten uit 15 duels en we zijn net September uit, deze opmerking slaat natuurlijk volstrekt nergens op.
Karlsson had er vorig seizoen 11 en Boadu en Koopmeiners 15 elk.

Volgens mij riep iemand in een ander topic nog dat Til sowieso niet boven de 10 ging uit komen en dan is Guus til ook nog 'maar' 23, dat is dus net zo oud als Reijnders en De Wit.

Oh en ik denk dat je voor het eerst na twee jaar bedoeld :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Begint ergens op te lijken, onze aanvallende middenvelder heeft er toch alweer van de 12 goals er 5 gemaakt in dit prille seizoen.
Je zou zeggen dat hij nu wel eens de 18 a 20 moeten kunnen gaan maken voor een aanvallende middenvelder van AZ.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Laat hem er nog maar een paar intrappen. Dan kunnen we hem hopelijk in de winterstop verkopen voor 5m+. Heb me weer mateloos aan hem lopen ergeren vandaag. Vooral zijn reactie bij die handsbal, voorafgaand aan de 3-0. Gelijk op zoek naar de scheidsrechter, zeiken, mekkeren, verontwaardigd lopen doen... Man, zolang de scheidsrechter niet fluit gewoon doorvoetballen. Er is tegenwoordig toch een VAR dus als er geen voordeel uit de aanval komt, dan grijpt de VAR wel in.

Nu pakte het toevallig goed uit en leek hij overall helemaal niet zo slecht omdat Utrecht schandalig slecht was. Maar dit verongelijkte gedrag ga je er niet meer uit krijgen. Doe er als technische staf asjeblieft alles aan om de statistieken van deze gozer zijn onkunde te laten verbloemen en verkoop hem bij het eerste beste redelijke bod.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bombaman schreef: 17 okt 2021, 16:15 Laat hem er nog maar een paar intrappen. Dan kunnen we hem hopelijk in de winterstop verkopen voor 5m+. Heb me weer mateloos aan hem lopen ergeren vandaag. Vooral zijn reactie bij die handsbal, voorafgaand aan de 3-0. Gelijk op zoek naar de scheidsrechter, zeiken, mekkeren, verontwaardigd lopen doen... Man, zolang de scheidsrechter niet fluit gewoon doorvoetballen. Er is tegenwoordig toch een VAR dus als er geen voordeel uit de aanval komt, dan grijpt de VAR wel in.

Nu pakte het toevallig goed uit en leek hij overall helemaal niet zo slecht omdat Utrecht schandalig slecht was. Maar dit verongelijkte gedrag ga je er niet meer uit krijgen. Doe er als technische staf asjeblieft alles aan om de statistieken van deze gozer zijn onkunde te laten verbloemen en verkoop hem bij het eerste beste redelijke bod.
Zo ongelooflijk eens. Als een kip zonder kop stond hij met zijn armen te zwaaien. Irritant mannetje. Ik erger me er ook dood aan.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Maar was die voetballend beter dan normaal?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

pAZcal schreef: 17 okt 2021, 21:19 Zo ongelooflijk eens. Als een kip zonder kop stond hij met zijn armen te zwaaien. Irritant mannetje. Ik erger me er ook dood aan.
Nee je moet een team hebben met allemaal brave hendrikken. Het is juist goed om een type als Dani in het team te hebben.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

2 goals, geeft de penalty ook nog aan Gudmundsson en wat krijg je hier te lezen? Juist...

Zucht.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie